Monica

Rettetang

Recommended Posts

Monica

Hvilken rettetang har du? Er du fornøyd? Lurer på å ønske meg rettetang i bursdagsgave nemlig, og da ønsker jeg er god og bra en :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tapermari

GHD :) Har hadd min i 6-7 år(wow det var lenge nå som jeg tenker over det) og jeg synes den er like god enda. De nye har sikkert blitt enda bedre tipper jeg. De blir fort varm, man får fine krøller med den og det holder å dra over håret en gang før det blir rett. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Aurelia

Jeg har både ghd og obh nordica Björn Axén. Ghd ligger for min del et hestehode foran! Platene glir mye bedre gjennom håret, og jeg synes det blir mindre frizzy enn om jeg bruker obh. I tillegg er platene integrert i selve tangen, slik at det er så og si umulig at den lugger i håret. Det problemet har jeg noen ganger med obh fordi platene der ligger oppå tangen:/ Så jeg anbefaler ghd selvom den er en del dyrere:)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg elsker min GHD <3 kjempe god og holder lenge! Jeg har hatt min i 5-6 år og den er fortsatt rask og god. Den blir nok ikke byttet ut før den er eldgammel eller blir ødelagt :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anja
1 time siden, Tone said:

Mens jeg aldri var overbegeistre for GHD og fant lykken med Cloud 9... :giggle: 

Du er ikke alene om det:giggle: :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Jeg har også Cloud 9, den med ekstra brede plater. Har ikke brukt den så mye, men de gangene jeg bruker den går deg raskt å varme den opp og det tykke håret mitt med fall blir veldig fort rett :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Monica

Erlend kom i dag og sa at Aria hadde kjøpt gave til meg. Nemlig en GHD rettetang! Gærningen :in-love:

BFDBABC8B13C09F3F2719A88190B3341_3062653_0.jpg

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg trenger ny rettetang ganske snart. Den jeg har fra GHD lukter brent, platene er langt ifra like glatte som før og den retter håret ekstremt dårlig. :( Har kun hatt GHD, den første tangen min hadde jeg i mange år og den jeg har nå har jeg hatt i rundt 3-4 år. Det frister med en ny GHD tang men har lest ganske dårlig omtaler av de nye tangene. Hvilken Cloud Nine rettetang anbefaler dere? :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Jeg har også ghd. I lilla! :D Jeg elsker lilla. Kjøpte den for 6 år siden og syns den er like bra enda. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg har også ghd. I lilla! :D Jeg elsker lilla. Kjøpte den for 6 år siden og syns den er like bra enda. :) 

Så bra! Da regner jeg dog med at den ikke er i salg lenger. :P Har sett på en del av LE jernene de har hos Coverbrands, men er en smule skeptisk etter at den jeg har nå ble slitt på platene og river med seg halve håret i retteprosessen. :P Har også sett på omtaler av Platinum Professional tangene, men der var det mye dårlig å lese gitt. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
3 hours ago, Michelle said:

Så bra! Da regner jeg dog med at den ikke er i salg lenger. :P Har sett på en del av LE jernene de har hos Coverbrands, men er en smule skeptisk etter at den jeg har nå ble slitt på platene og river med seg halve håret i retteprosessen. :P Har også sett på omtaler av Platinum Professional tangene, men der var det mye dårlig å lese gitt. 

Den selges nok ikke mer, nei. Huff, skjønner du er skeptisk da, ja. Håper du finner den perfekte! :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

Cloud Nine, @Michelle, Cloud Nine!!

Jeg har denne. Har hatt den i 3,5 år, og brukt den masse, og er like fornøyd den dag i dag! Behagelig å bruke, varmer seg opp fort, blir fort kald når den slås av, justerbar temperatur, holder håret rett lenge (lillesøsteren min har den også, og hun har tykt hår med masse fall, og denne holder faktisk håret hennes rett lenge), og jeg føler ikke den sliter sånn på håret. Jeg hadde ikke vært i tvil om hva jeg skulle kjøpt om jeg måtte hatt ny ;) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Cloud Nine, @Michelle, Cloud Nine!!

Jeg har denne. Har hatt den i 3,5 år, og brukt den masse, og er like fornøyd den dag i dag! Behagelig å bruke, varmer seg opp fort, blir fort kald når den slås av, justerbar temperatur, holder håret rett lenge (lillesøsteren min har den også, og hun har tykt hår med masse fall, og denne holder faktisk håret hennes rett lenge), og jeg føler ikke den sliter sånn på håret. Jeg hadde ikke vært i tvil om hva jeg skulle kjøpt om jeg måtte hatt ny ;) 

Sitter å ser på den du linker til og denne, så blir en av de to iallefall! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

Sitter å ser på den du linker til og denne, så blir en av de to iallefall! 

Har ikke erfaring med den, men det ser ikke ut som om den blir like varm som den jeg har. Tror den jeg har kan bli 225°C?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Har ikke erfaring med den, men det ser ikke ut som om den blir like varm som den jeg har. Tror den jeg har kan bli 225°C?

Takk for at du gjorde meg obs på det! Det la jeg ikke merke til. :) Da går jeg for den du har! Håret mitt har forverret seg betraktelig de siste ukene og jeg er ganske sikker på at rettetangen jeg har nå har skylda. Har aldri mistet så mye hår før og i tillegg er det helt vanvittig slitt! Og da har jeg blitt utrolig flink til å ikke vaske håret for ofte, bruker en god sjampo og balsam, kurer håret og gjør det jeg kan for å ta vare på det. Ha det bra GHD! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

Takk for at du gjorde meg obs på det! Det la jeg ikke merke til. :) Da går jeg for den du har! Håret mitt har forverret seg betraktelig de siste ukene og jeg er ganske sikker på at rettetangen jeg har nå har skylda. Har aldri mistet så mye hår før og i tillegg er det helt vanvittig slitt! Og da har jeg blitt utrolig flink til å ikke vaske håret for ofte, bruker en god sjampo og balsam, kurer håret og gjør det jeg kan for å ta vare på det. Ha det bra GHD! 

Ingen problem, jeg la ikke merke til det først jeg heller :) Bruker som regel ikke så sterk varme for å slite mindre på håret, men det er veldig greit å ha muligheten! :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Bumper denne opp igjen, jeg. :) 

Min gamle (og gode og billige) rettetang begynner å lukte brent, samtidig som håret føles veldig varmt etter retting. Jeg er derfor på jakt etter en ny og god og billig en. ;) Har ikke mulighet for å prioritere nærmere 1000 kroner for en Cloud 9 eller enda mer for en GHD, så jeg er på utkikk etter noe som ligger i prisklassen rundt max 500 kroner. Ønsker å kunne regulere temperaturen, og så er det veldig fint om det følger med en varmeresistent beholder.

Har til nå sett litt på en Remington Keratin Therapy Pro og synes den virker som et godt alternativ. Noen som har erfaring med den?

Tar også gjerne imot andre gode tips. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Jeg vet ikke hvordan den nye versjonen er, men jeg hadde Braun Satin Hair før Cloud 9 og var egentlig veldig fornøyd med den!

Den hadde sånn "antistatisk ion"-funksjon som jeg trodde bare var humbug men som fungerte kjempegodt på mitt hår - det savner jeg faktisk i min cloud9. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg er kjempe fornøyd med min GHD som jeg har hatt siden 2010 eller 2011. Den er utrolig stødig, tåler mye knall og fall (Ragnhild..),  og retter fortsatt like bra som den dagen jeg fikk den. Tror jeg alltid kommer til å være trofast mot GHD - men jeg synes det er litt rart min ikke har funksjoner om hvordan jeg vil ha håret etc - men jeg mener de nyere modellene har det.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Takk for tips @Isabel. Hadde jeg hatt uendelig budsjett hadde det definitivt blitt en GHD på meg altså. Men den billigste jeg har funnet ligger på rundt 1500 kroner, og det er dessverre uaktuelt akkurat nå. *snufs*

Jeg har dog økt budsjettet mitt litt etter å ha tenkt meg om, og kommer nok til å gå for en av de dyreste modellene til Remington. Jeg kan ikke prioritere 1500kr + på en rettetang akkurat nå, men skal klare 800-1000 kroner. :) 

Edited by Belle

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Finnes det gode billigjern til under 500-lappen? Google forteller meg at det finnes mange i prisklassen, men er noen av dem bra? Tenker effektivitet, raskt oppvarmet og noenlunde skånsomt mot håret - helst justerbar varme. Gjerne ministørrelse. #niesegaveønske

Edited by Azur

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea
13 timer siden, Azur said:

Finnes det gode billigjern til under 500-lappen? Google forteller meg at det finnes mange i prisklassen, men er noen av dem bra? Tenker effektivitet, raskt oppvarmet og noenlunde skånsomt mot håret - helst justerbar varme. Gjerne ministørrelse. #niesegaveønske

Har ingen anbefaling, men; jeg kjøpte et minijern fra Babyliss, og det er ikke godt. Stay away!

https://www.elkjop.no/product/styling-og-velvare/rettetang/GPB007E/babyliss-rettetang-gpb007e

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider