Sign in to follow this  
Minnea

Enjo ansiktsklut og eye pad

Recommended Posts

Minnea

Enjo er mikrofiberkluter til vask av hus, men de har også en egen serie for ansikt med en klut for rens av ansiktet og pads for øyensminke. Man bruker bare varmt vann, og de kan vaskes sammen med klær i vaskemaskin. 

Fikk disse i julegave av mamma, som har en tendens til å falle for alt som omtales som naturlig. Var derfor ytterst skeptisk da jeg prøvde dem, men ble veldig positivt overrasket. Jeg sliter med å få av øyesminke, i alle fall maskara, i så stor grad at jeg ofte dropper maskara til tross for gjennomsiktige øyenvipper uten. Den ellers så elskede Mac cleanse off oil gjør det samme som alt annet jeg har prøvd, bare gnir alt utover. Det beste jeg har prøvd før er varmt vann på fingeren og så dra den under vippene om og om igjen til alt er av. Men den sliter på huden på hendene og er en treig metode. Denne eyepaden tar faktisk produktene av huden og på kluten uten at noe gnis utover, mye mer effektivt enn jeg kunne forestilt meg. Eneste minuset for meg er at den liksom bør vaskes etter hver bruk. Nå går vaskemaskinen daglig her med en liten en, men det er å huske å ta dem med. Gir derfor ikke 5-er. 

Ansiktskluten er også god, men der er jeg ikke like i beit for gode produkter. Synes jeg har mye som fungerer fra før. 

Resultat 4/5

Skjermbilde 2016-04-04 kl. 15.35.52.pngSkjermbilde 2016-04-04 kl. 15.36.05.png

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Det høres jo veldig lovende ut! Og du blir ikke sår i huden av dem? Mikrofiberkluter er jo kjent for å være tøffe mot huden. Jane Iredale har noe liknende, så vidt jeg vet, men jeg har ikke testet. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea
25 minutter siden, Magpie said:

Det høres jo veldig lovende ut! Og du blir ikke sår i huden av dem? Mikrofiberkluter er jo kjent for å være tøffe mot huden. Jane Iredale har noe liknende, så vidt jeg vet, men jeg har ikke testet. 

Hmm, må innrømme at det blir såpass sjelden brukt sminke som småbarnsmor at jeg ikke har testet daglig bruk :blush: Men ikke merket noe irritert hud. Det er eyepadsene jeg er begeistret over, så bruker ofte dem med annen rens av ansikt. Ikke blitt irritert rundt øynene i alle fall, verre når det legger seg maskararester over alt som det gjør ellers :razz-drunk:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Norast

Jeg kjøpte sminkefjerningsmikrofiberkluten de har på H&M (The makeup Eraser) i påsken, og ble også veldig imponert over konseptet. Jeg var i utgangspunktet skeptisk, men ble positivt overrasket den ene uken jeg rakk å fjerne sminken med kluten før jeg reiste hjem fra påskeferie igjen og glemte å ta den med meg :P Synes det var veldig imponerende hvor effektiv den var på vannfast maskara.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Ser at denne tråden ikke er helt ny, men jeg vil også slå et slag for Enjo-klutene.

Jeg bruker både eyepadsene og ansiktskluten nesten daglig. Har ikke merket noe til at den er for tøff for huden. Skrubbesiden er kanskje litt røff på de områdene i ansiktet der jeg sliter mest med eksem, men det er det jeg liker så godt med den. Den fjerner all død hud, og huden blir glatt og fin og lett å sminke etterpå. Og jeg blir hvertfall ikke verre i huden av det.

Jeg vasker de ikke i maskin etter hver bruk. I følge selgeren jeg kjøpte de av kan man vaske de for hånd med håndsåpe etter bruk, og vaske de når man har en maskin som skal vaskes uansett. 

Maskinen her går flere ganger daglig, men jeg glemmer det ofte, så det fungerer greit å vaske de i vasken et par ganger først. 

Ekstra bonus for at de er miljøvennlige, helt uten skadelige stoffer, og holder i en evighet før de må byttes ut.

PS. Har kroppsskrubben også, og bruker den når jeg gidder. Den er minst like god! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Nå har jeg bi-facil øyesminkefjerner også, men denne er fortsatt det mest effektive. Det gir ingen mening, men av en eller annen grunn så funker det sånn. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Samme her. Men jeg bruker den noen ganger etter sminkefjerner også. Bare fordi det er så deilig å føle at huden er helt ren, og uten produktrester. 

Varer selvsagt ikke lenge da det er rett på med diverse serum og kremer. Men deilig en liten stund :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Liker dere fortsatt disse? 

(Og har dere erfaring med Enjo til ikke-fjesbruk? Svar i tråden min plis: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider