Helene

Negleskravling

Recommended Posts

Helene

Savner en generell neglelakktråd, så here goes!

Grunnen til at jeg i utgangspunktet lette etter en generell neglelakktråd er fordi jeg lette etter et passende sted å tipse om at denne selgeren har Essie Urban Jungle på lager! Det er en av mine favorittlakker, og hadde det ikke vært for at jeg har tre av den hadde jeg kjøpt backup på flekken! Ikke at jeg ikke vurderer det likevel, altså :beauty: Har kjøpt lakk fra denne selgeren mange ganger, alltid vært fornøyd. De tilbyr combined shipping også :) 

image.png

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg kjøper kun fra denne selgeren når jeg skal ha Essie, China Glaze, OPI osv. :) Alltid vært fornøyd! Får lakkene veldig fort også. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk

Yah! Negleskravling. Kan fortelle at eg driver og testar det nye gelelakksystemet til Linda Johansen. Er så langt veldig fornøyd. Det er kun 2 steg: farga lakk og topcoat. Veldig enkelt i bruk, suuupersøt LED-lampe, sitt godt på neglane og er enkelt å fjerne. 

Obs. Eg har mottattkitet gratis for testing, men dette er sjølvsagt mi heilt ærlege meining :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

Jeg også, @Michelle, en av favorittselgerene mine :) Har et par lakker i handlekurven på eBay jeg vurderer å klikke hjem fra denne selgeren ;) 

Enig i at den LED-lampen var søt, @vakkerlakk! Kunne tenkt meg en sånn selv bare fordi den var så liten og snerten i forhold til den klumpete saken jeg har fra Sensationail :P 

Trengs det ingen base av noe slag under? Stainer lakkene? Høres ikke dumt ut med kun to steg, i alle fall når alle lagene må herdes i lampe, man sparer jo litt tid i alle fall!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Jeg har også handlet masse fra denne selgeren. Sikkert halvparten av alle mine *kremt* mellom 120 og 150 lakker kommer derfra tror jeg. En av mine absolutte favorittselgere. Alltid nye varer, fine priser og rask sending. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk
6 hours ago, Helene said:

Jeg også, @Michelle, en av favorittselgerene mine :) Har et par lakker i handlekurven på eBay jeg vurderer å klikke hjem fra denne selgeren ;) 

Enig i at den LED-lampen var søt, @vakkerlakk! Kunne tenkt meg en sånn selv bare fordi den var så liten og snerten i forhold til den klumpete saken jeg har fra Sensationail :P 

Trengs det ingen base av noe slag under? Stainer lakkene? Høres ikke dumt ut med kun to steg, i alle fall når alle lagene må herdes i lampe, man sparer jo litt tid i alle fall!

Ja sant, veldig snerten lampe. Kan jo ha den med på ferie! 

Trur ikkje lakkane stainer. Altså, no har eg ikkje prøvd dei så lenge om gangen, men eg har ikkje inntrykk av at gelelakkar stainar. 

Det trengs ingen base. Du buffar neglen lett, tørker av med alkohol wipes, påfører farga lakk i to strøk før topcoat. 60 sek herding i lampe mellom lagene. Oooog det blir ikkje sånn klissete lag på toppen når ein er ferdig. Fjerningen er også veldig enkel. Det er små wipes i posar. Ein riv av toppen av posen og sett den på fingeren og strammar rundt, etter 10-15 minutt kan ein skrape lakken av med ein oransjepinne. 

Må legge til at det er supert når ein har baby. Lakkar ei hand om gangen og herdar ferdig, så om babyen treng hjelp så har ein alltid ei tørr hand. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

Ja sant, veldig snerten lampe. Kan jo ha den med på ferie! 

Trur ikkje lakkane stainer. Altså, no har eg ikkje prøvd dei så lenge om gangen, men eg har ikkje inntrykk av at gelelakkar stainar. 

Det trengs ingen base. Du buffar neglen lett, tørker av med alkohol wipes, påfører farga lakk i to strøk før topcoat. 60 sek herding i lampe mellom lagene. Oooog det blir ikkje sånn klissete lag på toppen når ein er ferdig. Fjerningen er også veldig enkel. Det er små wipes i posar. Ein riv av toppen av posen og sett den på fingeren og strammar rundt, etter 10-15 minutt kan ein skrape lakken av med ein oransjepinne. 

Må legge til at det er supert når ein har baby. Lakkar ei hand om gangen og herdar ferdig, så om babyen treng hjelp så har ein alltid ei tørr hand. 

Godt poeng :giggle: Bare synd de fleste gelelakker er så kjedelige... Får finne meg noen spennende til tvillingene kommer, slik at jeg har noe brukbart og praktisk!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk
1 hour ago, Helene said:

Godt poeng :giggle: Bare synd de fleste gelelakker er så kjedelige... Får finne meg noen spennende til tvillingene kommer, slik at jeg har noe brukbart og praktisk!

Hehe ja, eg veit. Ikkje mykje holo osv i gelelakk. Eg skal teste å stemple under topcoaten. Om det blir vellykka blir det jo litt meir spennande. 

1 hour ago, Helene said:

Hehe ja, eg veit. Ikkje mykje holo osv i gelelakk. Eg skal teste å stemple under topcoaten. Om det blir vellykka blir det jo litt meir spennande. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
DivaG

Sjekk bluesky! De har mye som er litt freshere

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

@idamalene @vakkerlakk @Neglelakkmani

Jeg er i dialog om å kjøpe noen eldre neglelakker som har vært brukt kun et par ganger men vært oppbevart i kjøleskap i 4-5 år... Min egen erfaring og alt jeg har sett fra pålitelige kilder på nett mener jo at neglelakker var det best i stabil romtemperatur. Jeg tror jeg kun har prøvd en neglelakk i kjøleskap, og den ble raskt tykk/seig, men det var også en jeg brukte ofte....

Har noen av dere erfaring med at kjøleskapsoppbevaring over lang tid kan gå greit? Jeg tror de har ligget der konstant, så de har ikke vært utsatt for store svingninger i det minste.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk
1 hour ago, Azur said:

Jeg er i dialog om å kjøpe noen eldre neglelakker som har vært brukt kun et par ganger men vært oppbevart i kjøleskap i 4-5 år... Min egen erfaring og alt jeg har sett fra pålitelige kilder på nett mener jo at neglelakker var det best i stabil romtemperatur. Jeg tror jeg kun har prøvd en neglelakk i kjøleskap, og den ble raskt tykk/seig, men det var også en jeg brukte ofte....

Har noen av dere erfaring med at kjøleskapsoppbevaring over lang tid kan gå greit? Jeg tror de har ligget der konstant, så de har ikke vært utsatt for store svingninger i det minste.

Har ingen erfaring dessverre. Du kan vera heldig og du kan vera uheldig. Det viktigste dersom lakk blir oppbevart i kjøleskap er å romtemperere den før påføring, har eg lest. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lucce
On 19.8.2016 at 17.32, Azur said:

Min mor er hellig overbevist om at neglelakk skal være i kjøleskapet og at de holder seg lengre der. Så hun har hatt mange flasker som har vært flere år gamle som jeg har brukt gjennom hele min oppvekst. Kan ikke si jeg sitter igjen med noe inntrykk av at de ble fortere dårlig enn de jeg har nå i romtemperatur. Spesielt de som ble oppbevart i kjøleskapet og skjeldent ble brukt merket jeg ikke noe negativt med selv om de hadde vært i kjøleskapet i årevis. Har inntrykk av at de halvtomme flaskene trivdes endel mindre i kjøleskap da :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frøken Lilla

Jeg fikk satt på akryl (?) negler for 4 uker siden, har ikke ordnet påfyll Pga ferien nå (neglene mine vokser fort!), så lurer på hva gjør dere når de har vokst ganske mye? Skal jeg bare file dw litt ned og prøve å "rette de ut" på toppen og lakke rett over. Vurderer og å stikke innom en salong i USA da, regner med at de får til det meste der og har erfaring med sånt? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tapermari

Ei som jobber på Kicks sa at Seche Restore muligens er utgående, for dere som bryr dere. De selges ut til 50 kr. Jeg håper at de bare skal ha ny pakning da, synes pippetten kunne sittet fast i "toppa".

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene
On 5.1.2017 at 19.25, tapermari said:

Ei som jobber på Kicks sa at Seche Restore muligens er utgående, for dere som bryr dere. De selges ut til 50 kr. Jeg håper at de bare skal ha ny pakning da, synes pippetten kunne sittet fast i "toppa".

Eh, JA! Helt idiotisk at den ikke sitter fast :eyeroll:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tapermari
1 hour ago, Helene said:

Eh, JA! Helt idiotisk at den ikke sitter fast :eyeroll:

Ja, man kan ikke ha slike ekstra steg i rutinen når man allerede har våt neglelakk på neglene :rotfl:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
On 5. januar 2017 at 19.25, tapermari said:

Så teit at den muligens er utgående. Jeg bestilte nettopp en fra nettbutikken til kicks (bestilte på søndag, fikk idag) og den betalte jeg full pris for. Syns de burde solgt den til halv pris i nettbutikken også om den er utgående. Jaja, den var sårt trengt ihvertfall. Enig i at pipetten burde sittet fast i toppen. Teit at den ikke gjør det. Håper de bare skal ha ny pakning og at den sitter fast i den nye. :)

Edited by Wasabi

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Hvis den skulle bli vanskelig å få tak i: jeg har kun hatt Poshe sine tynnerdråper og kan ikke sammenligne, men husker at de var like godt likt da jeg undersøkte før kjøp. Fordelen med å bruke tynner fra det merket er at 5-free lakker får forbli 5-free. Men dere bruker den kanskje uansett bare på Seche Vite?

Edited by Azur

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk

Eg brukar Seche Restore kun på Seche Vite. Ellers har eg ein tynnar frå OPI trur eg? Eller var det Poshé? Nei, trur det var OPI. I alle fall ein som er 3-free eller 5-free. Vil ikkje tilsette ting som opprinneleg er fjerna frå lakken liksom. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk

Kva meiner du @Azur? Ein kan vel handle frå dei fremdeles? Har ikkje handla lakk på evigheter så eg er usikker. Nailsupplies har hatt rimeleg høge fraktprisar då, så muleg mange har kutta dei ut :-/ 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

@vakkerlakk

Bare veldig lenge siden jeg har hørt noe om nordmenn som har handlet fra de butikkene, og det sammen med at folk var fortvilt over at Kicks skulle slutte med den fikk meg til å lure på om den type netthandel var blitt rammet av shippingregler eller noe a'la UK. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludde

Hvis jeg bare skal ha Seche produkter pleier jeg å bestille fra Beautyjoint, helt ok fraktpriser og det tar som regel bare 1-2 uker før jeg har pakken :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
momajoja

Hei :)

Er det noen av dere som har noen ide om hvor det kunne vært mulig å få kjøpt nye essie-kolleksjoner, de som normalt sett ikke tas inn i norske butikker? Jeg tenker da spesifikt på wild nudes-kolleksjonen og årets resort-kolleksjon? Gjerne en faktisk nettbutikk, og ikke ebay :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider