Gammeljåla

Deciem "The Ordinary"

Recommended Posts

Gammeljåla

Jeg var inne på Reddit Skincare addiction for et par dager siden, og leste et ganske opphisset innlegg om en ny serie "game-changing" produkter som ellers selges av andre merker for priser adskillige ganger høyere. Her er link: https://www.reddit.com/r/SkincareAddiction/comments/50fb1j/psa_we_need_to_talk_about_this_new/?sort=new

Nå vet ikke jeg om priser hos mange produsenter, men jeg vet at C-vitaminserumet Truth collagen booster fra Ole Henriksen koster over 500 kroner. Mens dette C-vitaminserumet koster ca 53 kroner. https://www.victoriahealth.com/product/Vitamin-C-Suspension-23-HA-Spheres-2/12197

Den nettbutikken der, sender til Norge også. Det betyr at jeg kan slippe Shipto og andre løsninger. Tre flasker vil koste 8,70 pund i porto, altså 95 kroner. Bruker TollSjekk.no til utregningene. Det er ikke så mye for tre produkter.

Jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg ikke skal kjøpe noe C-vitamin serum før jeg har brukt opp flasken fra Ole Henriksen! ;)

Men disse andre tingene. Hyaluronic Acid er det i flakmaskene jeg liker best fra MBD. Jeg har også lest mye positivt om Hyaluronic Acid tidligere. Men hva med Matrixyl? Jeg hadde aldri hørt om Matrixyl før. Og Niacinamide. Og Arbutin. Og, og... Høres ut som om alle disse vil være bra for gammel hud. Ikke at jeg har dårlig hud for alderen, selv om jeg ikke er en blussende jomfru lenger. Asian Beauty produktene har gjort mye bra for meg.

Jeg er litt gærn når det kommer nyheter. Og rimelige nyheter. Jeg vet virkelig ikke hvor jeg skulle putte inn Matrixyl for eksempel? Etter toner, før essence? Siste steg før fuktighetskrem?

Hva ville dere kjøpt hvis dere var 45-50 år, for å behandle rynker?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid

Jeg tror det er greit å vente litt på anmeldelser før man kjøper noe, har sett hypen selv, men noen må prøve det før jeg hopper på. Såpass nye produkter enda :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Det er dessuten veldig smart å være obs på hva huden din trenger. Om du pøser på med alle slags aktive ingredienser, kan du risikere at huden blir sprø og sår, og mottakelig for infeksjoner. 

Matrixyl er en type peptid som er "bevist" å ha antirynkeeffekt. Arbutin virker blekende på pigmentflekker (om de ikke sitter for dypt i huden). Personlig er jeg skeptisk til å blande alt for mange ingredienser, men det er min hud, som lett reagerer med utslett og eksem, men derfor bruker jeg heller nesten ingen Asia-produkter, som er fulle av alt mulig, og litt til. 

Jeg ville ellers sett litt på en annen serie fra Deciem, nemlig Hylamide, som har vært lenger på markedet. Jeg har selv hyaluronsyreserumet derfra, men for min hud er ikke dette verdens beste ingrediens siden jeg har en tendens til å bli tørrere i huden av den om jeg ikke bruker en fet barrierekrem over. Jeg har også C25 Booster, som er noe så sjeldent som et stabilt vitamin C-serum. Dette mistenker jeg at jeg reagerer på, men de aller fleste omtalene jeg har lest, kan melde om glød og klarere hudtone.

Hylamide får du hos Lookfantastic, og alle produktene koster godt under momsgrensen, og de har rabattkoder oftere enn ikke. :) Og alltid gratis frakt.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
BD

Ble veldig nysgjerrig på disse produktene jeg også da jeg leste om lanseringen! Er spesielt interessert i å teste serumet med 10% niacinamid siden jeg er veldig fornøyd med Paula's Choice sin 10% niacinamide booster, og prisen er betydelig hyggeligere. Men jeg tenker også at det er greit å avvente litt og se hva andre synes om produktene først :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg har testet mange ting, men er litt blandet. Produktene er ok, men ikke revolusjonerende. Niacinamide-serumet gjør ingenting fra eller til for huden min, 2% retinoid er for mild selv for meg, og azelaic acid-serumet er ok (kjøpt igjen), men grusomt tykt og tørt på huden, 8g vanskelig å kombinere med andre produkter. Lactic acid 10% var bra, men jeg foretrekker mandelic pga sensitiv hud. Bha har jeg ikke prøvd, men jeg liker den flytende versjonen fra Paula's Choice, og ingenting er bedre til å løse opp tette porer osv uten å ødelegge hudoverflaten. Bha kan dessuten også brukes på dagtid. Det er mulig at jeg kommer til å prøve 1% retinol før jeg evt tester andre og dyrere merker der.

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
synnemh

Bruker Obagi for øyeblikket, men syns det har blitt veldig dyrt i lengden (selvom resultatene er fantastiske). Sjekket ut The Ordinary, og bestemte meg for å teste det ut! Er jo utrolig billig, så føler jeg ikke har så mye å tape på det. :) Kjøpte disse produktene: Azelaic Acid Suspension 10%, Advanced Retinoid 2%, Niacinamide 10% + Zinc 1%, Hyaluronic Acid 2% + B5, Natural Moisturizing Factors + HA og 100% Plant-Derived Squalane. Har nok ikke tenkt til å bruke alle disse produktene samtidig (tror ikke de anbefaler det heller), men skal undersøke litt nærmere hvordan jeg blir å gjøre det. Kan komme med en oppdatering når jeg mottar produktene! :) Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar med frakt? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

De har jo kommet med 2 foundationer, og det har jo tatt helt av. Har veldig lyst til å prøve de selv, men tror jeg venter litt til slik at jeg får med meg litt flere omtaler først.

Man kan forhåndsbestille her: https://www.victoriahealth.com/brand/The-Ordinary-Colours/1064

Wayne Goss har en video som forklarer og viser litt + fargereferanser til MAC i beskrivelsesboksen: https://youtu.be/JZ0NnhS27xI

the-ordinary-colours-foundation-shades-650x593.png

Edited by Nora

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid

Jeg liker Azelaic acid, den skal jeg kjøpe på nytt når den er tom. Har ikke noen problemer med å bruke det med andre produkter, men bruker det bare kveld, 1-2 ganger i uka. Har kjøpt noen andre ting og, men ikke tatt i bruk enda :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Noen som har prøvd noe mer herfra siden sist?

Jeg trengte påfyll av mye hudpleiegreier, og siden jeg ikke har vært eventyrlysten på slike ting på veldig lenge, så tenkte jeg jeg skulle prøve noe nytt for én gangs skyld. :D 

Bestilte meg:

Ascorbyl Tetraisopalmitate Solution 20% in Vitamin F

“Buffet”

NATURAL MOISTURISING FACTORS + HA

100% PLANT-DERIVED SQUALANE

Er veldig spent. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Spennende! Jeg er veldig nysgjerrig på dette merket, men tror ikke jeg tør å bestille noe før jeg er ferdig med isotretinoin (hvis den dagen noen gang kommer :eyeroll:). Oppdater gjerne!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja

De har åpnet butikk i London, og har planer om å ta turen neste helg! Ennå ikke sikker på hva jeg vil kjøpe, men jeg tenker i hvert fall marulaoljen og vitamin c, og kanskje noe fra de andre merkene til Deciem.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle
19 timer siden, Kaja said:

De har åpnet butikk i London, og har planer om å ta turen neste helg! Ennå ikke sikker på hva jeg vil kjøpe, men jeg tenker i hvert fall marulaoljen og vitamin c, og kanskje noe fra de andre merkene til Deciem.

Så gøy! Om du får tak i tuben med den sterkeste vit c er du heldig. Den har visst vært utsolgt fra nettsiden i over en måned. Ikke rart heller da, når den bare koster 56 kroner. :giggle: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg elsker Azelaic Acid 10%; det roer ned huden, og den føles glatt etterpå. Problemet er at det har en veldig tykk, silikonaktig følelse og er veldig matt. MAP 10% tror jeg ikke huden min tåler (utslett...), men jeg tåler ingen vitamin C-produkter.  

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
maliima
On 29.6.2017 at 14.25, Kaja said:

Vitamin C-en brant noe så inni natta på huden min, verste jeg har kjent.. :( Og jeg bruker sunday riley good genes uten problemer

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Nå har jeg fått prøvd ut squalane. Tror jeg kan kalle det for olje uten å skrøne for mye. Konklusjon: gir masssse fukt, men føles litt silikonaktig på huden. Jeg har dog ingen problemer med det, så for meg er denne helt bra. Ser for meg at den er helt fantastisk under sminke for dere med tørr/fuktfattig hud. Den fukter noe helt sykt mye, men for min hud som dessverre er blitt oljete de siste årene, blir den for mye på dagtid. Sminken sklir av, og ikke engang Skinfood rispudderet hjelper. Bruker den på kveld, over toner, under fuktighetskrem. Den minner meg faktisk litt om banila co sin Miss Flower & Mr Honey, og hadde den funket bra under sminke hadde jeg byttet ut sistnevnte fordi det er såpass udrøyt og veldig mye dyrere. Men akk, så heldig var jeg ikke. :giggle: 

Har også prøvd NATURAL MOISTURISING FACTORS + HA for første gang under sminke i dag, og førsteinntrykket er...ok. Kremen føles veldig tykk, men den funker bra under sminke (og solkrem), og har ihvertfall ikke gjort ansiktet mitt MER oljete enn det pleier å være. Jeg tror nok allikevel denne kun kommer til å bli brukt på kveldstid, siden den er såpass tykk.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Tror jeg trenger squalane, @Belle! Jeg tror ikke jeg har prøvd så mye silikonaktig, men ser for meg at det er noe jeg kommer til å synes er ok. Fukt trenger jeg i massevis! Er det noen syrer i den? Eller; er den trygg for sensitiv hud på medisinsk behandling tror du?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

@Andrea: Squalane er utvunnet av olivenolje (finnes også i en versjon utvunnet fra haifinner), og er rett og slett en type olje. Om huden din trenger mer fett, er den fin, men du trenger gjerne fukt i tillegg, for eksempel fra hyaluronsyre.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle
12 timer siden, Andrea said:

Tror jeg trenger squalane, @Belle! Jeg tror ikke jeg har prøvd så mye silikonaktig, men ser for meg at det er noe jeg kommer til å synes er ok. Fukt trenger jeg i massevis! Er det noen syrer i den? Eller; er den trygg for sensitiv hud på medisinsk behandling tror du?

Ingen syrer i denne, og jeg vil tro den er veldig god på sensitiv hud! ? 

Der er rett det som @Magpie sier (som vanlig ;) ). Jeg bruker toner med hyaluronsyre under denne. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Takk for svar @Magpie og @Belle :) Isotretinoin hemmer talgkjertlene og stopper produksjon av talg, så jeg trenger fett. Bør hyaluronsyre brukes i tillegg til denne? Bruker forøvrig Aderma Exomega kveld og LRP Effaclar H morgen. Begge de to gir vel primært fett tror jeg?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja

Noen som vet noe om leveringstid? Marulaoljen kom endelig på lager igjen, så jeg bestilte like gjerne to og kastet med en Squaline i samme slengen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja
On 7/23/2017 at 12.42, Kaja said:

Noen som vet noe om leveringstid? Marulaoljen kom endelig på lager igjen, så jeg bestilte like gjerne to og kastet med en Squaline i samme slengen.

Kom i dag, så tok nesten to uker. Jeg fikk sporing dagen etterpå men det tok vel fire dager etterpå tror jeg før den faktisk ble sendt. Handlet for rundt 25 euro og verdien sto som 10 pund.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider