Marita

Urban Decay All Nighter foundation

Recommended Posts

Marita

Noen som har erfaring med denne? :) Sett endel reviews som enten hater eller elsker den, virker veldig drøy i bruk hvertfall! Jeg skulle til å bestille på Kicks, men var jo selvfølgelig utsolgt.. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Jeg har også lyst til å prøve den. Var utsolgt, kom inn igjen og utsolgt igjen før jeg rakk å bestille. Skal se etter den i taxfree'n på Gardermoen når jeg skal til Island og har de den der kjøper jeg den. Veldig blandet omtale på den, ja, men håper jeg liker den. 

Lyst å prøve Smashbox studio skin 15 hour wear hydrating foundation (puh, langt navn :P) også. Jeg som ikke skulle kjøpe flere foundations på en stund, yeah right. :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel
1 hour ago, LinnH said:

Jeg har lest den oksiderer noe veldig, så greit å ha i bakhodet derosm en bestiller online.

Den oksiderte noe ekstremt på meg. Ikke oransje heller, men fargen ble jo ganske mye mørkere likevel. :/ Min er gitt vekk til lillesøster. Prøvde å få den til å funke i en uke, men ga opp.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marita
1 time siden, Wasabi said:

Jeg har også lyst til å prøve den. Var utsolgt, kom inn igjen og utsolgt igjen før jeg rakk å bestille. Skal se etter den i taxfree'n på Gardermoen når jeg skal til Island og har de den der kjøper jeg den. Veldig blandet omtale på den, ja, men håper jeg liker den. 

Lyst å prøve Smashbox studio skin 15 hour wear hydrating foundation (puh, langt navn :P) også. Jeg som ikke skulle kjøpe flere foundations på en stund, yeah right. :P 

Åå, jeg og vil! Håper du får tak i den og kan si ifra her hva du mener om den :) Må kanskje prøve å huke tak i noen som skal til Gardermoen i nærmeste fremtid, hehee :clap: Jeg har tidligere brukt den fra Smashbox, og husker ikke helt hvorfor jeg sluttet, men tror det var fordi jeg følte den forsvant litt fort. Men jeg brukte ikke setting spray da :) 

1 time siden, LinnH said:

Jeg har lest den oksiderer noe veldig, så greit å ha i bakhodet derosm en bestiller online.

Ja, også lest dette. Er derfor veeldig i tvil om jeg skal ha 4 eller 5 (er NC37-40) til vanlig, ser meg i hjel på reviews på YT :angel:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
4 timer siden, Marita said:

Åå, jeg og vil! Håper du får tak i den og kan si ifra her hva du mener om den :) Må kanskje prøve å huke tak i noen som skal til Gardermoen i nærmeste fremtid, hehee :clap: Jeg har tidligere brukt den fra Smashbox, og husker ikke helt hvorfor jeg sluttet, men tror det var fordi jeg følte den forsvant litt fort. Men jeg brukte ikke setting spray da :) 

Ja, også lest dette. Er derfor veeldig i tvil om jeg skal ha 4 eller 5 (er NC37-40) til vanlig, ser meg i hjel på reviews på YT :angel:

Det skal jeg gjøre. :) Finner jeg den kjøper jeg den selv om jeg er litt skeptisk til den oksideringen. Er så bleik jeg, så må ha 0,5 eller kanskje 1. Tror mest på 0,5. 

Å, kjedelig når foundationen forsvinner så fort. Jeg bruker alltid settingpudder eller settingspray, så håper den holder lenger da. Ellers så har sikkert Smashbox flere foundations som kan være verdt en titt. :) Trenger uansett ingenting, har ca 20 stk, huff huff, hehe. Gå igjennom litt og selge det som er ubrukt/lite brukt som ikke passer og kaste det som er lite igjen av og ikke passer. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Hvilken farge hadde du @Isabel?

Jeg har ett håp om at den som blir for mørk akkurat kan passe meg :P Men må vel vente til lanseringen av UD i butikk da! Tørr ikke uten å prøve først 

Edited by lykkelitenen

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel
36 minutes ago, lykkelitenen said:

Hvilken farge hadde du @Isabel?

Jeg har ett håp om at den som blir for mørk akkurat kan passe meg :P Men må vel vente til lanseringen av UD i butikk da! Tørr ikke uten å prøve først 

Jeg hadde 1. Samme som jeg bruker i Naked, men den ble for mørk. Jeg husker ikke om du er mørkere meg eller ikke nå, men den oksiderte noe innmari. Tappa den rundt i fjeset og lot den tørke inn, og det er da oksideringen begynner. Jeg så litt gæren ut. 

Og det er jo ikke så lenge til UD kommer til Bergen! Var innom butikken i dag for meg se, men det ser ikke ut som de har rørt noen ting der inne :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen
10 minutter siden, Isabel said:

Jeg hadde 1. Samme som jeg bruker i Naked, men den ble for mørk. Jeg husker ikke om du er mørkere meg eller ikke nå, men den oksiderte noe innmari. Tappa den rundt i fjeset og lot den tørke inn, og det er da oksideringen begynner. Jeg så litt gæren ut. 

Og det er jo ikke så lenge til UD kommer til Bergen! Var innom butikken i dag for meg se, men det ser ikke ut som de har rørt noen ting der inne :P

Tror jeg litt mørkere enn deg, jeg har 1 og den er alt for lys nå. Har ett håp!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Jeg var veldig interessert i denne helt til jeg så noen omtaler. Den ser ut til å ha bra holdbarhet, men det er to ting som gjør meg veldig skeptisk til denne.

1. Den oksiderer veldig, se bilde fra Sharon sin omtale.
screenshot-www.youtube.com 2016-09-21 20-25-04.png

2. Den ser ikke ut til å sette seg ordentlig. I Sharons omtale forsvant den fra nesen, noe som er et stort problem for meg.
screenshot-www.youtube.com 2016-09-21 20-34-04.png

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lene

Jeg liker denne jeg! Den oksiderer, men jeg synes at 2.0 som jeg bruker i den vanlige naked også, var blekere med en gang den ble påført, og oksiderte så til sin  "vanlige" farge. Finishen er veldig matt,  og den dekker veldig bra. Minner meg litt om estee lauder DW egentlig. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
GNM

Hvor bra All Nighter fungerer for deg vil nok avhenge av hudtype og preferanse. Som nevnt oksiderer den, den er ekstremt full-coverage og veldig matt. Viktig å tenke på at den er ment for fet hud, og ikke er god venn med tørr hud. Hvis du har tørre områder er det fare for at den fremhever dem veldig, men en god primer kan hjelpe med det. 

På den andre siden holder den seg pen i timevis, den føles ikke tung på huden. Normal til fet hud kommer nok til å elske den. Bruk den med en sminkekost for veldig full-coverage, eller en beautyblender for mer naturlig finish.  

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marita

Idag kom den inn igjen på Kicks, og jeg bestilte den i 4.0 siden den sannsynligvis oksiderer noe. Jeg har veldig normal hud atm, men heller mer mot fet enn tørr, så håper den passer huden min. Jeg skal skrive her igjen når jeg har fått prøvd den :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marita

Da har jeg fått testet denne noen dager, og har hvertfall fått et førsteinntrykk.

Fargen 4.0 passet perfekt, og var akkurat passe lys nå til høsten/vinteren for meg (blitt lat på selvbruning, så nå er jeg kanskje NC30-35 helt avhengig av selvbruning). Den så litt lys ut med en gang, men oksiderte til min naturlige farge. Man trenger ekstremt lite produkt for å dekke bra, men det ser overhodet ikke kakete eller unaturlig ut. Siden man heller ikke trenger å ta så mye, så føles den veldig lett i forhold til MAC Studio Fix som jeg vanligvis bruker, og dekker bedre selvom man har mindre produkt. Selvom den er full coverage og matt, så gir den likevel en fin glød (fikk til og med kommentar på det idag da jeg hadde den på!).

Den kan se litt pudrete ut om man studerer nøye i et speil (eks. baderom med mye lys), men ikke noe man legger merke til i dagslys. Jeg har blitt litt tør rundt nesen de siste dagene pga. det er blitt kaldere, men ser ikke ut som det har påvirket produktet noen utenom at man kan skimte bittelitt rødhet på nesen (tok bare et veldig, veldig tynt lag produkt på nesen). Jeg har sittet på lesesalen i 5-8 timer hver dag jeg har brukt den, og normalt sett kan jeg bli litt gusten og tørr i huden, men det merket jeg ikke noe til når jeg hadde denne på meg.

Jeg testet også både med kun foundation og ikke settingspray/noe annen sminke, og selvom den holder seg greit, så anbefales virkelig settingspryen til. Sminket meg kl 08 på morgenen, og tolv timer senere så den fortsatt veldig fin ut :) 

Alt i alt - veldig fornøyd med den så langt! Har ikke prøvd den såpass lenge til at jeg vet om jeg reagerer på den elns, men virker hvertfall ikke sånn. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stine

Er ganske fornøyd med min, som er i 1.0. Blindkjøpte fargen fordi den er den samme som jeg har i Naked Skin. Ble først redd for at den var alt for lys, men på grunn av den mye nevnte oksideringen er den perfekt etter litt solpudder og tid. Dekker litt mer enn jeg liker til hverdags da, så blir mest brukt til fest eller andre "spesielle" anledninger. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen
10 timer siden, Stine said:

Er ganske fornøyd med min, som er i 1.0. Blindkjøpte fargen fordi den er den samme som jeg har i Naked Skin. Ble først redd for at den var alt for lys, men på grunn av den mye nevnte oksideringen er den perfekt etter litt solpudder og tid. Dekker litt mer enn jeg liker til hverdags da, så blir mest brukt til fest eller andre "spesielle" anledninger. 

Blir den gulere når den oksiderer? Jeg er 1 i vanlig, akkurat nå er den faktisk litt for lys, så jeg fristes veldig til å teste denne også. Jeg har prøvd å få med en liten prøve, men de har aldri krukker på min lokale kicks og det gjør meg gal, for jeg har ikke lyst til å kjøpe en full size om den blir for mørk eller for gul. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stine
53 minutter siden, lykkelitenen said:

Blir den gulere når den oksiderer? Jeg er 1 i vanlig, akkurat nå er den faktisk litt for lys, så jeg fristes veldig til å teste denne også. Jeg har prøvd å få med en liten prøve, men de har aldri krukker på min lokale kicks og det gjør meg gal, for jeg har ikke lyst til å kjøpe en full size om den blir for mørk eller for gul. 

Prøvde meg på å sammenligne den "fersk" og når den har satt seg (forbehold om dårlig lys og automatiske innstillinger på mobilen). Tok omtrent en halv pumpe på hånda, uten at jeg skulle bruke den, så laget ble litt tykkere enn det ville vært i fjeset. Ser absolutt ikke så stor forskjell når jeg har sminket meg, men forskjell er det.IMG_6055.JPG

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Takk for bilde @Stine! Det gav absolutt ett bedre inntrykk av den :) Jeg ser at jeg muligens går enda en tone lysere om jeg kjøper, så kan jeg heller blande med annet jeg har liggende om jeg må justere fargen om den blir for lys :))

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stine
20 minutter siden, lykkelitenen said:

Takk for bilde @Stine! Det gav absolutt ett bedre inntrykk av den :) Jeg ser at jeg muligens går enda en tone lysere om jeg kjøper, så kan jeg heller blande med annet jeg har liggende om jeg må justere fargen om den blir for lys :))

NP! Kan nok være lurt :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
O.G.
On 20.9.2016 at 15.48, LinnH said:

Da blir det utelukket å kjøpe den ja.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Jeg har veldig lyst på den, men er litt skeptisk til den oksideringen. Bruker 0,5 i naked skin. Går jo kanskje an å kjøpe 0,5 og bruke den på sommeren når jeg har litt mer farge. Bare den ikke blir orange så. Uansett må jeg bruke opp minst 4-5 stk av de mange-og 20 foundationene først. Har mye som er 2-3 år gammelt som jeg må bli kvitt før jeg kjøper noe nytt. Har jo egentlig som mål å ikke kjøpe noen foundations i år, men om jeg klarer det er nå en annen sak. :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lutchmua?✨?

En helt sykt fulldekkende foundation sol holder hele dagen, men som sagt oksiderer!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
O.G.

Jeg falt for fristelsen og kjøpe denne i dag (nyanse 0.5) fordi det ble under 300kr på FU

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
42 minutter siden, O.G. said:

Jeg falt for fristelsen og kjøpe denne i dag (nyanse 0.5) fordi det ble under 300kr på FU

Fortell hvordan den er på deg da. :) Fortsatt lyst på den jeg også, men jeg har så mange og nå har jeg kjøpt to nye pluss ett pudder og tre concealere bare de siste to ukene. Jeg er håpløs på baseprodukter, elsker å shoppe det! :) Ender nok opp med å kjøpe den også, hehe. Jeg mistenker at vi har ca like lys hud. Fått bittelitt farge nå da, men er fortsatt lys. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider