Hege

Donasjoner til forumets driftskonto

Recommended Posts

LinnCaroline

Uff, jeg er også tilhenger av forum istedenfor facebookgruppe. Jeg er veldig glad i formatet på akkurat dette forumet også. Dessuten liker jeg at vi ikke er så mange, slik at man har mulighet til å bli litt "kjent". Spørsmålet er om vi har ti medlemmer som ønsker å bruke 600 kr i året på å betale for forumet. Nå er det nok flere enn ti medlemmer som har donert det siste året, men pga ulike livssituasjoner og økonomi varier det nok svært hvor mye folk gir. Jeg vil ikke at forumet skal nedlegges, men merker at jeg bruker det mindre enn før. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Heidrun

Jeg er den sære som foretrekker lukkede Facebook- grupper i steden for åpent forum. For min personlige del gir en lukket gruppe en mer privat følelse enn et forum. Om det er logisk, vet jeg ikke. Jeg bruker også forumet mindre enn før. Jeg er utrolig glad i personene her inne, særlig dere veteranene som jeg har kjent her inne noen år. Selve sminke og hudpleie- biten er jeg mer likegyldig til.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg er nok også blant dem som er mer glad i medlemmene enn i sminkebiten, og jeg føler at forumet egentlig har blitt til et shoppe- og oppbruksdagboksforum, og da forsvinner interessen min, siden jeg egentlig er litt borte fra den delen av skjønnhetsinteressen. Men jeg vil allikevel at forumet skal bestå, selv om jeg vimser inn og ut basert på tid og interesse.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frøken Lilla

Vil ikke miste forumet! Men merker jo at det er dagbøkene nå som er mest i bruk. 

Jeg føler vi er en stor gjeng her som kjenner hverandre samtidig som vi er litt anonyme siden det ikke er fb! Vil ikke ha det over på fb :( 

Har vært med siden starten og forumet er en såpass stor del av meg at jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten det egentlig! Finnes det noe billigere programvare da? Hvis det kan hjelpe. Selv om jeg gladelig hadde betalt 600kr i året så vet jeg at ikke alle kan det. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Jeg er glad i både medlemmene og sminkedelen, og har stort utbytte av forumet. Jeg har donert noe siden de siste årene (og skulle donere i dag, men får bare opp feilmelding). Noen hundrelapper i året donerer jeg gjerne, men ikke 600 kr i året. 

Jeg er innom forumet daglig, liker å lese hva dere gjør på, bruker den også som min private oversikt over hva jeg kjøper og hva jeg bruker opp. Jeg slår ofte opp på forumet når jeg står i en butikk, og lurer på hvilken farge jeg hadde i det og det produktet.

Jeg håper ihvertfall at forumet består i en eller annen form, men ikke som facebook-gruppe. Jeg har ikke ønske at det skal bli kjempestort, det er helt greit med flere medlemmer, men jeg trives ikke om det er for mange "usynlige" som bare leser. Derfor liker jeg godt VIP-delen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Heidrun

@LinnH vip- forumet er mitt favoritt- sted også. Det er ikke åpent på Google,  og de som har tilgang der er personer jeg føler jeg har et tettere forhold til enn de "usynlige".

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH
Just now, Heidrun said:

@LinnH vip- forumet er mitt favoritt- sted også. Det er ikke åpent på Google,  og de som har tilgang der er personer jeg føler jeg har et tettere forhold til enn de "usynlige".

Jeg har blant annet en datter i sminkealderen, jeg aner ikke om hun er her inne og leser..... Det er en ny problemstilling for meg...

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Heidrun
16 minutter siden, Nora said:

Hvis dere ikke får donert penger, så kan dere overføre til sminkeforum@gmail.com inne i paypal! 

Dagens teknisk kløne spørsmål- når jeg velger å sende via e-post adressen,  hvilken valuta er det? Er på PayPal nå, og er usikker.

Står selvsagt nok under ruten jeg skrev i. Teknisk kløne sjef imponerer igjen..

12 minutter siden, Heidrun said:

Dagens teknisk kløne spørsmål- når jeg velger å sende via e-post adressen,  hvilken valuta er det? Er på PayPal nå, og er usikker.

Står selvsagt nok under ruten jeg skrev i. Teknisk kløne sjef imponerer igjen..

Får legge det på kvoten for turnusarbeid, fire timer søvn mellom vaktene er i underkant av hva den lille hjernen min liker 😀.

Edited by Heidrun

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Jeg er egentlig mer en facebook-gruppe person sånn ellers. Dette er eneste forumet jeg henger i. Men samtidig tror jeg at det er nettopp fordi det er et forum at jeg føler jeg hører til her. Det gjør jeg ikke på f.eks fifty shades på face. Jeg tror et forum i større grad tiltrekker seg folk som er opptatt av sminke på en litt nerdete måte, and thats why i love you! For det er folkene som gjør forumet for min del! Og så synes jeg oppsettet fungerer til akkurat dette. En facebook-gruppe hadde blitt mer uoversiktelig. Jeg bruker søkefunksjonen her inne mye, og liker at trådene er delt opp i temaer/hovedgruppe/undergruppe. Så jeg heier veldig på at forumet består, og er gjerne med og betaler.

Men jeg savner kanskje et litt mer oversiktelig og forutsigbart betalingssystem. 600 i året er en del, 300 derimot synes jeg er fair. Kunne vi funnet ut om vi er 20 stk som er villig til å betale 300kr? Og at vi så betaler per år eller halvår heller enn ved behov. Jeg merker at jeg er mer villig til å betale min del av noe jeg vet består i alle fall et år til, enn å kaste penger etter noe som kanskje halter seg frem til neste måned. 

Edited by Minnea

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Jeg synes @Minnea er inne på noe. En mer oversiktlig betalingsplan hadde vært lettere for meg å følge, enn random donasjoner som jeg alltid glemmer. (Donerer en liten slant nå etterpå)

Jeg er en av dem som ikke lenger er like aktiv, særlig i sminketråder. Interessen har dalt betraktelig det siste året, og jeg har funnet ''mine'' ting som jeg har slått meg til ro med. Eventyrlysten er der ikke lenger. :P Men jeg synes dette er et så fint forum med så masse fine folk, og jeg hadde gladelig betalt noen hundre kroner i året for at det skal bestå. <3 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

@Minnea og @Belle jeg har kikket på en form for abonnement, men har ikke vært helt fornøyd med løsningen. Skal se på det på nytt, kan hende noe har endret seg! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Christine

Jeg håper selvfølgelig heller ikke at forumet skal legges over på facebook, det er mye lettere å skrive her inne. Jeg skjønner at økonomien til stadighet er en utfordring, og tenker derfor at kanskje man kunne melde seg inn og betale en medlemsavgift, på den måten ville inntektene bli relativt forutsigbare på samme måte som at alle som var medlem var med å betale. Sånn som det er nå, så blir det jo fort de samme som betaler, og @Nora og de andre får hele bekymringen på sine skuldre når det gjelder betaling av programvaren. 

Er det noen som vet hvordan andre forum gjør det?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Heidrun

@Nora jeg er en vims, så jeg hadde mye heller betalt en sum i starten av året og så vært ferdig med det, enn det vi gjør nå 😀

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Krystall

Jeg er enig i mye, og kunne gjerne vært med på løsningen med årskontigent (Nærmere 300 kr, enn 600 kr). Å betale månedtlig er jeg mer lunken til, også fordi den snøballen fort blir stor når den først begynner å rulle, jeg betaler allerede månedtlige beløp for strømmetjenester og mobilapplikasjoner i hytt og pine, så. Jeg synes det er enklere, og tryggere, å (forskudds)betale for et helt år.

Men! Et obligatorisk abonnement for å få tilgang til forumet er ikke attraktivt for nyere, eller helt nye, medlemmer. Jeg synes ikke aktiviteten rettferdiggjør en pris med mindre man har tilknytningen til medlemmene fra før av. Det er mange eldre innlegg å bla i, men vi er ikke helt i leksikonsjangeren, og absolutt ikke et komplett arkiv for alt skjønnhetsrelatert. Vi sitter med god og bred kunnskap, men mye er ikke på plass i forumet, og man må stille spesifikke spørsmål for å få svar. Jeg dømmer kanskje hardt, men jeg ville ha blitt skuffet om jeg hadde betalt for å få tilgang. VIP-avdelingen er fullstendig stengt av og kommer ikke til å få nye fjes. Det er komplett umulig å skrive tusen, artikulerte og nyttige innlegg sånn som forumet er nå, uten å bruke tre år på det- og hvor vil forumet være om tre år? 

En mulig løsning kan være å sette sammen en gruppe av forummødre som rett og slett sponser de andre, sånn at alle får tilgang og forumet i det minste består sånn som det er i dag, og ikke blir enda dødere? (Jeg rekker opp hånda og melder meg frivillig, her).

Edited by Krystall

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Jeg er litt usikker på hva jeg tenker her...

De fleste finansieringsløsningene gir meg følelsen av kunstig åndedrett, og jeg tror jeg lander på at forumet selv bør bli billigere for at jeg skal ha tro på at det har sjans til å overleve på sikt. Hadde det vært mulig å se på om det finnes billigere plattformer som er like sikre når det gjelder spamboots etc, og som det ikke blir mye jobb for admin/mod å flytte over til? 

Personlig er jeg ganske gift med forumgrensesnittet, hadde ikke blitt med over til hverken reddit eller FB. Men jeg er ikke opptatt av design, bare funksjon. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg prøver selv som Azur å være mest lite synlig pp Facebook, og jeg kjenner tvil med å koble den opp til et forum. 

Jeg har ikke noe imot å betale, og jeg tror det kan funke men prisen som blir lagt frem er jo ganske høy. Det finnes vel kanskje gode muligheter for annen programvare? :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Jeg er en av dem som har falt av lasset i det siste, men det skyldes kun situasjonen min her og nå. Jeg er svært fornøyd med forumet, og hadde gladelig betalt en fast sum - selv nå, som jeg bare leser og ikke skriver stort. Føler tilhørighet selv om jeg slettes ikke er noen veteran 😄

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider