LinnCaroline

Foundation

Recommended Posts

LinnCaroline

Jeg elsker Estee Lauder Double Wear Light, og det kommer til å bli den første flytende foundation'en jeg bruker opp! Jeg har lyst til å kjøpe meg en ny foundation med 50 % rabatten til Douglas. Jeg kan jo kjøpe en backup av DWL, men det er jo så kjedelig... :cute: Fargeutvalget på nettsida var ikke mye å skryte av da. Jeg snuser litt på YSL Touche Eclat. Vet noen hvordan denne er i fargen? Er for eksempel BD10 veeldig lys eller gul?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Birgit

Min favortitt som jeg har hatt i mange år er Bare Minerals Foundation. Men jeg har fortiden lyst til å prøve noe nytt, en flytende av ett slag, men er ikke så veldig lett å klare å bestemme seg for hvordan jeg vil prøve.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg har nettopp brukt opp Maybelline Fit me i 115 og jeg innser at den er for grå for meg. Den legger seg også utrolig stygt og jeg ser ut som en idiot med den egentlig. 

Jeg har prøvd også Dream Matte Mousse i en periode, og den funker heller ikke. Den er litt grå på meg, dessverre. Den la seg derimot KJEMPE fint på huden min, så jeg er litt skuffa. 

Per nå så bruker jeg Naked Skin, DWL  og Benefit Hello Oxygen Wow. Det er sistnevnte som er favoritten egentlig. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg liker så mangt, men huden min liker kremfoundationer og mineralfoundation bedre enn flytende, som på en eller annen måte irriterer huden. Favoritten innenfor kremfoundation er MAC Studio Sculpt; Laura Mercier Silk Creme er også fin, men stinker maling, og er dyrere. Av mineralfoundationer liker jeg Lily Lolo suverent best, og Jane Iredale er også bra, men med dårligere fargeutvalg, og høy pris. 

Jeg bruker også MAC MSFN påført med svamp i stedet for foundation, kanskje sammen med litt concealer eller kremfoundation litt her og der etter behov.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bitteliten

Bruker du fuktig svamp da, Magpie, eller tørr?

Min favoritter er - i usortert orden:

MAC studio sculpt  (krem)

Chanel vita lumiere (flytende)

Yves Rocher Pure light (flytende)

Laura Mercier mineralfoundation

Lily Lolo mineralfoundation

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Bruker du fuktig svamp da, Magpie, eller tørr?

Min favoritter er - i usortert orden:

MAC studio sculpt  (krem)

Chanel vita lumiere (flytende)

Yves Rocher Pure light (flytende)

Laura Mercier mineralfoundation

Lily Lolo mineralfoundation

Jeg bruker en rund, tørr puddersvamp, men underlaget er fortsatt litt tacky av dagkrem/solfaktor. Jeg er så glad i MSFN at jeg faktisk er redd for å gå tom.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anja

UD Naked Skin og Lily Lolo <3 Jeg har veldig lyst til å teste Estee Lauder Double Wear Light da, noen som har noen tips om hvilken farge som kan passe? 1.0 i Naked Skin er så og si en perfekt fargematch.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline

UD Naked Skin og Lily Lolo <3 Jeg har veldig lyst til å teste Estee Lauder Double Wear Light da, noen som har noen tips om hvilken farge som kan passe? 1.0 i Naked Skin er så og si en perfekt fargematch.

Vil tippe intensity 0.5. Jeg har prøvd både den og 1.0 i Naked Skin. Jeg har 1.0 i DWL, men den er nesten for rosa. Tror noe annet enn 0.5 og 1.0 blir for mørkt.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anja

Vil tippe intensity 0.5. Jeg har prøvd både den og 1.0 i Naked Skin. Jeg har 1.0 i DWL, men den er nesten for rosa. Tror noe annet enn 0.5 og 1.0 blir for mørkt.

Går intensity 0.5 mot gul eller rosa? :) Jeg kan ikke ha noe som går mot rosa i ansiktet mitt :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline

Går intensity 0.5 mot gul eller rosa? :) Jeg kan ikke ha noe som går mot rosa i ansiktet mitt :P

Jeg ville spurt Tone, tror hun har den. Jeg mener den var veldig nøytral, og 1.0 er i alle fall mer rosa. Men det er en stund siden jeg har prøvd den. :)

MAC Face & Body og NARS Sheer Glow. De eneste jeg noen gang har kjøpt flere av. :)

Hvordan synes du Sheer Glow er i forhold til F&B?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunnivator

Jeg ville spurt Tone, tror hun har den. Jeg mener den var veldig nøytral, og 1.0 er i alle fall mer rosa. Men det er en stund siden jeg har prøvd den. :)

Hvordan synes du Sheer Glow er i forhold til F&B?

Den dekker en god del mer. Men er fortsatt behagelig å ha på. Kjennes ikke ut som jeg har ett lag med tykk maling i ansiktet liksom. :P Jeg bruker å blande dem de dagene jeg vil ha litt mer dekk enn F&B gir alene, men ikke like mye som Sheer Glow har.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg blander 50-50 med Dior nude og forever til hverdags, da får jeg en foundation som er lett å legge (nude er veldig tørr i konsistensen og ikke så lett å legge med børste), dekker godt og som sitter godt ut over dagen. Denne kombinasjonen med ett tynt lag MSFN over er helt perfekt for meg :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Renate

Jeg syns foundation er vanskelig og har aldri funnet en jeg elsker. Men av de jeg har prøvd opp gjennom årene og som jeg bruker, liker jeg best NARS Sheer Glow. Den er lett på huden, sitter lenge og er rett og slett fin på. At NARS har et så bredt fargespekter for oss som er lyse i huden er også helt topp ;)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Smudge

Noen som har testet tubefoundtionen fra armani? Har hørt at den skal være magisk, så den må testes snart hehe.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene83

Har så mange favoritter, men den som alltid har skilt seg ut som min favoritt er ELDW...men nå som jeg har blitt eldre så må jeg nok ty til litt mere glowy foundations...så driver og prøver litt på det nå...kjedelig og ha fet og vrang voksenhud... :(

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider