LinnCaroline

Foundation

Recommended Posts

tuffl

@Michelle Jeg har lik erfaring som Nora har med dråpene. Jeg ender egentlig opp med å droppe å bruke de. Føler også at jeg må bruke veldig mye av dråpene for at det skal utgjøre nok forskjell.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
O.G.
On 12.11.2017 at 21.11, Michelle said:

Så bra! Håper den er lys nok!

Angående lys nok foundation, er det noen her inne som har prøvd slike shade adjusting drops? Fungerer det? Ser at både Isadora og TBS har sine varianter, og Cover FX har jo hatt det lenge. 

Nyx sine tuber med den type korrektur er likere, jeg har i hvit, oliven og varm. Veldig diger + pga den ikke forandrer egenskapene til grunnlaget på noe vis heller.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
iheartpenguins

Noen som har erfaring med foundation fra Kjær Weis? :) 

Edited by iheartpenguins

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jane Iredale PurePressed Base er min go-to foundation når jeg jobber. Nå er jeg snart tom, men jeg syns den er så dyr (4-500 kroner om jeg ikke har rabattkoder eller handler på salg), i tillegg blir den fort tom når den blir hyppig brukt, så jeg er ute etter en billigere dupe. Noen som vet om en pudderfoundation som er tilsvarende denne? Den gir lett til lett-medium dekk, finishen er matt men samtidig ikke "flatt". Huden min ser fantastisk ut med denne syns jeg, så jeg tviler på at jeg finner et rimeligere alternativ som lever opp til den, men skader ikke å prøve. :) Spiller ingen rolle om det er løs eller fast pudderform, jeg liker begge deler. Lily Lolo er ikke i nærheten av like god syns jeg, heller ikke UD sin pudder foundation (jeg liker den altså, men den gir ikke den samme naturlige, fine finishen). Jeg har en pudderfoundation fra MAC som heller ikke kan måle seg. 

Det jeg liker så godt med PurePressed Base er at det ser så utrolig naturlig ut, det ser ikke ut som jeg bruker foundation eller pudder i det hele tatt. Den smelter så fint inn i huden. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
27 minutes ago, Michelle said:

Jane Iredale PurePressed Base er min go-to foundation når jeg jobber. Nå er jeg snart tom, men jeg syns den er så dyr (4-500 kroner om jeg ikke har rabattkoder eller handler på salg), i tillegg blir den fort tom når den blir hyppig brukt, så jeg er ute etter en billigere dupe. Noen som vet om en pudderfoundation som er tilsvarende denne? Den gir lett til lett-medium dekk, finishen er matt men samtidig ikke "flatt". Huden min ser fantastisk ut med denne syns jeg, så jeg tviler på at jeg finner et rimeligere alternativ som lever opp til den, men skader ikke å prøve. :) Spiller ingen rolle om det er løs eller fast pudderform, jeg liker begge deler. Lily Lolo er ikke i nærheten av like god syns jeg, heller ikke UD sin pudder foundation (jeg liker den altså, men den gir ikke den samme naturlige, fine finishen). Jeg har en pudderfoundation fra MAC som heller ikke kan måle seg. 

Det jeg liker så godt med PurePressed Base er at det ser så utrolig naturlig ut, det ser ikke ut som jeg bruker foundation eller pudder i det hele tatt. Den smelter så fint inn i huden. 

Det finnes ingen dupe. :quiet: MSFN kan funke litt på samme vis, men har langt fra like god holdbarhet. Ellers kan du sjekke ut Skincity eller Blivakker for refills.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
27 minutter siden, Magpie said:

Det finnes ingen dupe. :quiet: MSFN kan funke litt på samme vis, men har langt fra like god holdbarhet. Ellers kan du sjekke ut Skincity eller Blivakker for refills.

Tenkte meg egentlig det... :P Får vente til neste supersalg hos en av nettbutikkene, den er heldigvis lett å få tak i men best å kjøpe når det er gode tilbud syns jeg. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

@Michelle: Jeg har et par (tror det er to?) uåpnede refills i Bisque liggende som du kunne fått kjøpt til en grei pris av meg. Jeg har nemlig oppdaget at jeg foretrekker Warm Silk og Ivory, så de blir bare liggende. De er kjøpt fra Skincity.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Min elskede gloMinerals loose base er tom, og jeg er på leting etter ny pudderfoundation. På dager hvor jeg bare vil se litt fresh ut bruker jeg Mac MSFN, men er ute etter noe med litt mer dekk. Har tørr/dehydrert hud. Jeg er også på budsjett.. Jane Iredale frister, men det blir for dyrt for meg. Har dere noen billige favoritter? Liker dere fortsatt Lily Lolo? Hva med Everyday Minerals (jojoba eller semi-matte)?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
41 minutter siden, Andrea said:

Min elskede gloMinerals loose base er tom, og jeg er på leting etter ny pudderfoundation. På dager hvor jeg bare vil se litt fresh ut bruker jeg Mac MSFN, men er ute etter noe med litt mer dekk. Har tørr/dehydrert hud. Jeg er også på budsjett.. Jane Iredale frister, men det blir for dyrt for meg. Har dere noen billige favoritter? Liker dere fortsatt Lily Lolo? Hva med Everyday Minerals (jojoba eller semi-matte)?

Mineralhygienics! Eneste pudderfoundation jeg har likt. På mineralhygienics.com kan du bestille gratis prøver, da får du ganske store prøver og. https://mineralhygienics.com/free-sample/free-foundation-sample-new-customer Tror ikke frakten var så verst heller, rundt 50 kr kanskje. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea
17 timer siden, Wasabi said:

Mineralhygienics! Eneste pudderfoundation jeg har likt. På mineralhygienics.com kan du bestille gratis prøver, da får du ganske store prøver og. https://mineralhygienics.com/free-sample/free-foundation-sample-new-customer Tror ikke frakten var så verst heller, rundt 50 kr kanskje. :) 

Prøvde disse for kanskje 8 år siden, og likte de ikke indet hele tatt da... Mener å huske at det ble veldig ujevnt og tørt. Men mye har sikkert forandret seg siden den gang, så kanskje det er verdt å prøve igjen?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

@Andrea jeg har lest så mye bra om L’Oréal True Match Powder. Jeg er så gift med Tarte sitt løspudder at jeg har bare ikke kommet så langt at jeg har prøvd det selv, men er veldig nysgjerrig på det. 

Edited by Azur

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
1 time siden, Andrea said:

Prøvde disse for kanskje 8 år siden, og likte de ikke indet hele tatt da... Mener å huske at det ble veldig ujevnt og tørt. Men mye har sikkert forandret seg siden den gang, så kanskje det er verdt å prøve igjen?

Ja, du kan jo prøve igjen. :) Er noen år siden jeg brukte den også og de prøvene jeg har liggende har jeg helt glemt å bruke. Må prøve en dag. Jeg likte den ihvertfall veldig godt da jeg brukte den og den var nesten den eneste mineralfoundationen jeg klarte å jevnt og ikke-tørt. Er den eneste mineralfoundationen jeg virkelig har likt. Har prøvd endel andre mineralfoundations, men bare denne jeg har fått til ordentlig. Glo minerals begynte jeg å klø av, (muligens pga spor av bismuth) og den matte (og bismuthfrie) bare minerals og LA minerals ble for tørre for meg. Har også prøvd en fra t’erre d’oc eller noe sånt, men husker ikke hvordan den var og mener den var ganske dyr også. Tikei har jeg også brukt litt, men mener å huske at den er tørrere enn mineral hygienics. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider