Sign in to follow this  
Wasabi

Produkter du ikke anbefaler

Recommended Posts

Wasabi

Syns vi må ha en sånn tråd også selv om vi alle har ulik hudtype, alder, behov, smak osv. Hvilke produkter er de dårligste du har prøvd eller du av annen grunn ikke anbefaler? Kan være både sminke, hud og hårpleie og alt annet av kosmetikk. 

Fortell gjerne hvilken hudtype du har også. Jeg har fuktfattig kombinasjonshud med både fete og tørre partier. Store porer i kinnene og på nesa, noe Paula's choice 2% BHA og poresammentrekkende primer hjelper meg med. Er i 30-årene, har ikke rynker, men noen fine linjer under øynene.

Her er mine, ihvertfall de jeg husker akkurat nå: 

Smashbox Photo finish primer, egentlig elsker jeg det meste jeg har prøvd fra Smashbox, men denne et bare silikonaktig og fæl. Huden føles rett og slett fet med den på selv om sminken glir lett på. 

Rimmel stay matte foundation, så tykk at den ikke kan kalles flytende en gang. Den er like tykk i konsistensen som tannkrem og håpløst å få jevn. Legger seg i porer og linjer, fremhever dem og forstørrer dem selv om man har brukt en god, poresammentrekkende primer under. Gjør så det ser ut som jeg har masse rynker og ser tørt, maskete og pudrete ut uansett hvor gjennomfuktet og klar huden er når jeg påfører den. Mye bedre for min del med en litt tynn, flytende foundation og et tynt lag settingpudder. Jeg har en gammel og nesten ubrukt tube av denne, tok den frem for å prøve på nytt og skjønner godt hvorfor jeg la den bort for å si det sånn. Går rett i søpla.

L'Oreal infallible stay Fresh foundation, denne har egentlig fin konsistens, men også denne legger seg i porene og fremhever kvisearr, kviser og andre ujevnheter. Har en 2-3 år gammel flaske stående som jeg har prøvd å gi en sjanse og ønsket å bruke opp, men den funker bare ikke, så går i søpla den og. Syns egentlig L'Oréal har mye bra selv om jeg ikke lenger kjøper det pga dyretesting, men denne var bare helt feil for meg 

Rimmel scandaleyes mascara fungerte helt forferdelig på meg. Blaut, klissete og fæl og vippene klistret seg sammen 

Makeupmekkas forlengende mascara, dårligste mascaraen jeg noen gang har prøvd. Klumpete og fæl med elendig holdbarhet. 

NYX øyenskyggeprimer, helt forferdelig på mine lokk. Øyenskyggen la seg skikkelig ujevnt og stygt 

Paulas choice rens, luktet sprit og gjorde huden min ekstremt squeeky clean

Starskin rens, gjorde også huden min ekstremt squeeky

Starskin maske (den grønne), denne var kjempeskuff. Så dyr og så dårlig! Luktet dessuten så stygt at jeg bare måtte fjerne den før tiden. Syns den luktet mugg og råtten tang og tare. Grøss! 

Lee stafford shampo og balsam, egentlig gode produkter, men FORFERDELIG lukt! Lukter så sterkt at jeg får hodepine. Syns den lukter billig mann rett og slett. Har volumserien deres nå, den er egentlig god og håret liker den veldig godt, men jeg klarer bare ikke lukta, så kommer aldri til å kjøpe den igjen med mindre lukta endres. Cocoloco-lukta er god da, er den "standard" Lee stafford-lukta som de fleste produktene derfra har jeg misliker. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja

Første jeg kommer på er R+Co Gemstone (for farget hår) sjampoo. Hører mye bra om de andre sjampoene deres, men den der var søppel! Tørket ut håret noe sinnsykt og gjorde det krusete og ekkelt. Verste jeg har prøvd, av både billig og dyrt.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Øyensminkefjerneren fra Grown Alchemist og den rosa mascaraen fra MakeupMekka er det første jeg tenker på :) Er heller ikke spesielt fornøyd med Extra firming Eye creamen til Clarins, det føles som å smøre den blå niveakremen (den i metallboks) rundt øynene.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Morphe øyenskyggepaletter. Jeg har prøvd 2, og begge skuffet stort. Dårlig pigmentering, mange av fargene ser like ut på lokket, de blender helt bort og skimmerskyggene er veldig grove. Det er et par gode skygger per palett, men ikke verdt pengene :/ Synd at de ser så fristende ut...

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
katta

Øyesminkefjerneren for vannfast sminke fra Kicks (eget merke). Fy søren, det kjennes ut som jeg blir blind når jeg bruker denne. Fysjom, dennne går rett i søpla.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Gradual tan'en til St.Tropez! Fy fader, det må være den mest ræva selvbruneren jeg har prøvd! Tykk og guffen i konsistensen, vanskelig å få jevn og tørker helt ekstremt sakte. Føles oljete og ekkel. Alle andre Gradual tan jeg hat prøvd tørker raskt, men denne tørker "aldri". Den ser rosaaktig ut når man påfører så ser helt dust ut til fargen er aktivert. Lukter greit når man påfører, men syns lukten blir ubehagelig etterhvert. Fargen blir grei når den er "ferdig" da, men hjelper lite når den er så vanskelig å påføre. Pga den tykke, klisne konsistensen er den håpløs å påføre med mitt og når jeg vasker hendene etterpå er det en hinne av krem i håndflatene som er kjempevanskelig å få bort. Jeg HATER denne! Veldig glad jeg betalte bare 109 kr på f.u mot nesten 400 her i Norge. Hadde jeg kjøpt den her i Norge hadde jeg følt meg lurt, altså. Fytti katta! Jeg har likt de andre produktene fra st.Tropez og gleder meg til å prøve oljen som jeg også har bestilt, men den Gradual tan'en kommer jeg aldri til å kjøpe igjen. Takke meg til Kicks sin Gradual tan, den er helt super, tørker kjapt og idiotsikker å få jevn. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider