Norast

Gellakk

Recommended Posts

Norast

Er det noen her som bruker Sensationail rens, base og topp? Jeg var kjempefornøyd med rens, base og topp fra Depend, men siden de ikke er å få tak i i butikk lenger kjøpte jeg settet fra Sensationail med rens, primer og base-/topplakk, og det funker virkelig ikke for meg. Jeg er vant med 2-3 uker holdbarhet med Depend. Med dette settet holder lakken maks 2-3 dager før den chipper, uansett om jeg bruker fargelakk fra Sensationail eller Depend over/under. Andre som har opplevd dette med Sensationail?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Krissy

Jeg hadde også samme problemet.. hadde like lang holdbarhet med vanlig over og underlakk som jeg hadde med sensationail. ikke bra.. kanskje noen andre på forumet har peiling på lakker fra f.eks TL eller ebay du kan få tak i (om disse er bedre)? jeg ga opp etter sensationail og holdt meg til vanlig lakk.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lisa_86

Jeg har sensationail men gikk fort over på china glaze sin gelaze lakk. Jeg hadde en fra før stående og den holder lenge og gjør neglen hard. Sensationail gikk av i flak etter to dager og neglen var fortsatt myk også. Men har lyst til å prøve andre merker også.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk

Har lese mykje positivt om China Glaze Gelaze, så kanskje det er verdt å teste? Eventuelt Harmony Gelish. Sistnevnte må du kanskje ha kurs i for å få kjøpe i Noreg. Muleg du kan kjøpe via ebay, men har hørt at det fins mykje fake Gelish der. Hadde nok gått for Gelaze sjølv.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk

Hold meg oppdatert på korleis de likar Gelaze då, jenter. Kanskje eg kjøper sjølv etterkvart. Har ikkje prioritert det sidan eg bruker gellakk kanskje 1-2 gongar i året :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Jeg vurderer også et par Gelaze-lakker, men bruker gellakk altfor sjeldent til å forsvare det. Ikke det at jeg lar være å kjøpe ting jeg ikke kan forsvare, da...

Får prøve å vente på oppdateringer fra de som kjøper nå!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg vil ha Gelaze! De ser så fine ut! Nå prøver jeg å bli flinkere til å bruke lakk og da spesielt gellakk. Tenker å øve mer på designs med gellakk, men mange er litt tynne i konsistensen, så ikke alltid så lett..

Noen tips?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk

Jeg vil ha Gelaze! De ser så fine ut! Nå prøver jeg å bli flinkere til å bruke lakk og da spesielt gellakk. Tenker å øve mer på designs med gellakk, men mange er litt tynne i konsistensen, så ikke alltid så lett..

Noen tips?

Eg ville droppa design med gullakken og brukt vanleg lakk til det. Du kan jo ha gellakk i bunnen og på toppen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Norast

Liten oppdatering angående sensationail-settet: Jeg brukte dette og Gelish fargelakk forrige søndag, denne sitter fremdeles perfekt. Det kan virke som Sensationail + Gelish er en bedre kombo enn Sensationail + depend (og sensationail + sensationail). Litt pussig siden det ikke var noe i veien med kombinasjonen Depend base og topp + Sensationail farge. Jeg tror jeg skal prøve de andre Gelish-lakkene mine og se om jeg får samme resultat, så kan jeg i tilfelle bruke opp settet på Gelish. Jeg har uansett bestilt Gelaze i tillegg, håper jeg kan bruke den sammen med Depend-lakkene mine (flere av de er jo så fine!!)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunniva

Henta Gelaze-lakkene mine hos posten i dag. Skal legge en av dem nå tenkte jeg. Det står at det er "gel and base in one" på flasken.. og jeg vet ikke om jeg burde legge basen fra Sensationail under, for Sensationail sitter jo ikke.. Hva mener dere? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunniva

Jeg bruker ikke noe base under, kun primer :) åssen gikk det forresten?

Gikk fint. Brukte ikke baselakk da, så vet ikke helt hvordan det blir å fjerne denne lakken om et par uker. Redd for stygge, ødelagte negler. Forhåpentligvis varer dette en god stund da :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Norast

Gikk fint. Brukte ikke baselakk da, så vet ikke helt hvordan det blir å fjerne denne lakken om et par uker. Redd for stygge, ødelagte negler. Forhåpentligvis varer dette en god stund da :)

Hvordan tror du det er å bruke annen gel over denne? Jeg bestilte en nude-ish Gelaze i håp om at den kan brukes som base under Depend-lakkene mine. Veldig spent på om det fungerer :) Eventuelt kan jeg jo prøve å bruke topplakken som blank base i stedet. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunniva

Hvordan tror du det er å bruke annen gel over denne? Jeg bestilte en nude-ish Gelaze i håp om at den kan brukes som base under Depend-lakkene mine. Veldig spent på om det fungerer :) Eventuelt kan jeg jo prøve å bruke topplakken som blank base i stedet. 

Det blir jo bare som å legge et ekstra lag med lakk det vel? Burde ikke være noe problem! Men det beskytter jo ikke selve neglen da. Jeg la to nye lag med den andre Gelaze-lakken jeg kjøpte i dag, for ville teste ut fargen. Så nå har jeg fire lag totalt, hehe. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Norast

Det blir jo bare som å legge et ekstra lag med lakk det vel? Burde ikke være noe problem! Men det beskytter jo ikke selve neglen da. Jeg la to nye lag med den andre Gelaze-lakken jeg kjøpte i dag, for ville teste ut fargen. Så nå har jeg fire lag totalt, hehe. 

Hmm, vil ikke Gelaze-lakken beskytte neglen på samme måte som en baselakk? Jeg regnet med det i og med at det er to i én. Hvis den bare er som en vanlig gellakk er det kanskje ikke så mye poeng å bruke den under annen gellakk :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunniva

Hmm, vil ikke Gelaze-lakken beskytte neglen på samme måte som en baselakk? Jeg regnet med det i og med at det er to i én. Hvis den bare er som en vanlig gellakk er det kanskje ikke så mye poeng å bruke den under annen gellakk :P

ååh jo, det er jo sant. Det STÅR i alle fall at det er baselakk og lakk i én, så får vel tro på det da. Er sikkert bedre å bruke et lag Gelaze under enn ingenting i alle fall! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Norast

ååh jo, det er jo sant. Det STÅR i alle fall at det er baselakk og lakk i én, så får vel tro på det da. Er sikkert bedre å bruke et lag Gelaze under enn ingenting i alle fall! 

Håper det :) Jeg ville egentlig bare ha vanlig base + topp som jeg kan bruke sammen med fargene jeg allerede har fra andre merker, men siden de tydeligvis ikke har ren baselakk kjøpte jeg heller en lys farge jeg håper å kunne bruke som base. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunniva

Har hatt på gelaze i fem dager nå og var veldig fornøyd, men plutselig merket jeg at den ene neglen var borte! Eller ikke neglen da, men lakken. Vet ikke når og hvor den spratt av heller, jeg har ikke pirka på den så aner ikke hvorfor det har skjedd.  :(

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Har hatt på gelaze i fem dager nå og var veldig fornøyd, men plutselig merket jeg at den ene neglen var borte! Eller ikke neglen da, men lakken. Vet ikke når og hvor den spratt av heller, jeg har ikke pirka på den så aner ikke hvorfor det har skjedd.  :(

Det har skjedd med meg også! Tenkte kanskje det var fordi jeg glemte å vaske neglen med alkohol først, så jeg har prøvd på nytt og denne gangen ser de ut til å sitte bedre :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunniva

Det har skjedd med meg også! Tenkte kanskje det var fordi jeg glemte å vaske neglen med alkohol først, så jeg har prøvd på nytt og denne gangen ser de ut til å sitte bedre :)

Jeg var veldig nøye med å preppe neglene først, så vet ikke om det var derfor.. Sensationail sin lakk spratt av lett, men jeg følte at Gelaze satt godt da.. Helt til nå. Hadde håpet på EN uke i alle fall, om ikke to. Får lakke på nytt og satse på at resten holder seg. 

Edited by Sunniva

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lisa_86

Jeg merker at når jeg er dårlig på å forsegle gelaze på tuppen av neglen så løfter lakken seg på et par negler etter noen dager, og da faller det fort av.

Når jeg ha vært flink med det, og husket sprit og primer sitter det godt over 10 dager hos meg, da pleier jeg å bli lei og fjerne det.

Er litt moro når jeg fjerner for da kjenner jeg at lakken går av neglen, litt sånn ekkelt-moro :)

Men så kom jeg over "depend gellack remover oil", og den ser jo mye mer skånsom ut enn aceton. Noen som har prøvd? Kanskje den bare funker på depend lakk?

http://www.depend.no/Gellack-RemoverOil

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunniva

Nå har jeg hatt på gelaze i 7 dager, og foruten den ene som spratt av (som jeg lakket på nytt igjen) så er jeg veldig imponert! Ingen chipping, ikke noe tegn til at det skal sprette av på de andre neglene heller. Begynner allerede å få litt utvekst, så vet ikke om jeg klarer mer enn to uker før jeg må legge nytt, men først må vi jo se om den varer i to uker da ;) 

Vet fremdeles ikke hvorfor lakken på den ene neglen spratt av. Det var pekefingeren på høyrehånden, så jeg antar at jeg har brukt neglen til å pirke på et eller annet, eller noe i den dur. Plutselig var den borte, liksom! Satser på at de andre holder seg i noen dager til. Helst vil jeg se at de holder to uker da! 

Edited by Sunniva

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider