Norast

Gellakk

Recommended Posts

Azur

Mener Sensationail er LED, ikke UV, @Belle. Vet ikke om det gjør noen forskjell, men greit å vite før du googler, evt. Har ingen erfaring selv, men vet at en del eksperimenterte med dette da disse hjemmesettene fra Depend og Sensationail kom i salg for noen år siden. Mulig du finner erfaringer i gamle tråder her? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle
2 minutter siden, Azur said:

Mener Sensationail er LED, ikke UV, @Belle. Vet ikke om det gjør noen forskjell, men greit å vite før du googler, evt. Har ingen erfaring selv, men vet at en del eksperimenterte med dette da disse hjemmesettene fra Depend og Sensationail kom i salg for noen år siden. Mulig du finner erfaringer i gamle tråder her? 

Takk for svar. Ja, mulig det er LED altså. Det er LED-lampe jeg også skal kjøpe, og ser UV og LED brukes litt om hverandre. Jeg får eksperimentere litt selv også etterhvert tenker jeg. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Om målet er «mer enn en dag», så kan jeg anbefale gel effekt topplakken til Dior. Det er en del av disse etterhvert, de er ikke LED/UV, men en vanlig topplakk med lenger varighet. Dior sin funker med vanlig neglelakk og base. Flere her inne anbefaler Essie sin. 

Edited by Azur

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle
9 minutter siden, Azur said:

Om målet er «mer enn en dag», så kan jeg anbefale gel effekt topplakken til Dior. Det er en del av disse etterhvert, de er ikke LED/UV, men en vanlig topplakk med lenger varighet. Dior sin funker med vanlig neglelakk og base. Flere her inne anbefaler Essie sin. 

Jeg har prøvd så utrolig mange variasjoner nå (inkludert gel effekt-lakker fra de fleste merker), og ingen varer noe særlig lenge på meg. :( Derfor tenker jeg å prøve herdelampe som en ''siste utvei'' for å se om det funker. Men tusen takk for tips - jeg skal ha det i bakhodet om lampen ikke fungerer den heller. :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Hvorfor er det at de andre ikke varer på deg? For jeg har negler som flaker seg og har prøvd lampa til Depend uten at den hjalp noe særlig, og fjerningen tok i tillegg så hardt på neglene uansett at det ikke ble verdt det - men håper du finner noe som funker! Jeg har blitt altfor lat på negler så skulle gjerne hatt noe som varte 😅

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle
On 3.11.2018 at 22.07, Tone said:

Hvorfor er det at de andre ikke varer på deg? For jeg har negler som flaker seg og har prøvd lampa til Depend uten at den hjalp noe særlig, og fjerningen tok i tillegg så hardt på neglene uansett at det ikke ble verdt det - men håper du finner noe som funker! Jeg har blitt altfor lat på negler så skulle gjerne hatt noe som varte 😅

Hadde jeg bare visst det! :giggle: Jeg vet ærlig talt ikke, men har landet på det faktum at jeg har humpete negler? Aner ikke altså. Lakken tar også en halv evighet å tørke på mine negler - regner med det er en sammenheng der. Skal gi deg en oppdatering når jeg får prøvd. Kjøpte forresten et merke som heter ibd. Vi får se hvordan det blir. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Noen har negler hvor lakk (og gel/acryl) rett og slett bare ikke sitter på. Det er kjipt, men det er kropp og kjemi og lite å gjøre med det. Det er mange tips og råd som gjerne kan øke holdbarheten litt, men for noen er lakk mer enn 24-48 timer rett og slett ikke mulig :/

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
idamarkussen

Vet ikke om dette blir litt utenfor tråden, men: Jeg har ikke prøvd gel med herdelampe på meg selv, men lakk av typen gel-lakk uten lampe satt sjelden mer en et par dager, kanskje tre om jeg var heldig. Gel/shellac utført i salong med lampe- det sitter til jeg kommer  tilbake og bytter farge igjen tre uker senere 😅 Da får jeg shellac oppå gel, så det kan nok ha litt med saken å gjøre - men tipper egentlig shellacen vil sitte like godt på bar negl også, iogm at jeg ikke har noe problemer med selve gel'en og shellac er en slags hybridlakk (uten at jeg er noen ekspert her 🙈). Utrolig digg og veldig verdt det å aldri trenge å fikse neglelakken hele tiden lenger (pluss at all lakk oppå sitter utrolig godt også, dersom jeg skulle gå lei!). 😄 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle
On 5.11.2018 at 14.01, idamarkussen said:

Vet ikke om dette blir litt utenfor tråden, men: Jeg har ikke prøvd gel med herdelampe på meg selv, men lakk av typen gel-lakk uten lampe satt sjelden mer en et par dager, kanskje tre om jeg var heldig. Gel/shellac utført i salong med lampe- det sitter til jeg kommer  tilbake og bytter farge igjen tre uker senere 😅 Da får jeg shellac oppå gel, så det kan nok ha litt med saken å gjøre - men tipper egentlig shellacen vil sitte like godt på bar negl også, iogm at jeg ikke har noe problemer med selve gel'en og shellac er en slags hybridlakk (uten at jeg er noen ekspert her 🙈). Utrolig digg og veldig verdt det å aldri trenge å fikse neglelakken hele tiden lenger (pluss at all lakk oppå sitter utrolig godt også, dersom jeg skulle gå lei!). 😄 

Så gøy å høre! Så lenge jeg får mer ut av det enn én dag, så er jeg fornøyd altså. :giggle: Bruker jo like lang tid nå som jeg kommer til å gjøre med en herdelampe uansett, fordi lakken tørker så sakte, og jeg må vente lenge mellom hvert lag.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg har ikke prøvd lakk som må herdes fordi man må bortimot fjerne den ved å sitte med fingrene i aceton og deretter slipe lakken av med vinkelsliper. Jeg føler at det ikke akkurat er verdt det at lakken sitter bedre når man ødelegger neglene i samme slengen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Nettopp dette er grunnen til at jeg har brukt mitt LED-utstyr færre antall ganger enn jeg eier gellakker, @Magpie. Jeg er heller ikke fan av følelsen av å ha noe tykkere enn vanlig lakk på neglene, men det er sikkert vanesak. Har bare lakker som krever flere lag for å bli opake. Har gellakker blitt bedre på det med årene, kanskje? 

Jeg ser alltid for meg å bruke det i forkant av ferier/høytider etc, men som regel er det så mye annet som skal skje da at det ikke blir prioritert. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
23 minutes ago, Azur said:

Nettopp dette er grunnen til at jeg har brukt mitt LED-utstyr færre antall ganger enn jeg eier gellakker, @Magpie. Jeg er heller ikke fan av følelsen av å ha noe tykkere enn vanlig lakk på neglene, men det er sikkert vanesak. Har bare lakker som krever flere lag for å bli opake. Har gellakker blitt bedre på det med årene, kanskje? 

Jeg ser alltid for meg å bruke det i forkant av ferier/høytider etc, men som regel er det så mye annet som skal skje da at det ikke blir prioritert. 

Jeg liker egentlig veldig godt både Essie Gel Couture (spesielt topplakken), og Nails Inc Gel Effect, men begge har et ganske begredelig utvalg i farger. Begge disse sitter glatt i en uke på meg, og jeg er IKKE snill med neglene, og har ofte problemer med holdbarheten til vanlige lakker.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
idamarkussen
2 timer siden, Magpie skrev:

Jeg har ikke prøvd lakk som må herdes fordi man må bortimot fjerne den ved å sitte med fingrene i aceton og deretter slipe lakken av med vinkelsliper. Jeg føler at det ikke akkurat er verdt det at lakken sitter bedre når man ødelegger neglene i samme slengen.

Det er sant at det må slipes vekk / buffes vekk, eventuelt behandles med aceton. Jeg fjerner mine på salong og tror/håper det er med på å minimere slitasje på selve neglen, men det blir spennende å se hvordan neglen har det dersom jeg eventuelt slutter å legge på nytt. 

20 minutter siden, Azur skrev:

Shellac skal egentlig ikke være så tykt og fungerer som vanlig lakk, men har sett de som kun trenger to og de som trenger 3/4, men selv da er det ikke så mye tykkelse på de jeg har prøvd. Jeg har såpass tynne/svake negler at jeg foretrekker å legge gel som en forsterker i bunn. Fordelen da er at neglen så å si aldri knekker. Har hatt det i rundt 5 mnd nå og aldri brukket en negl! Selv i alt flyttekaoset. 🙈 Er man heldig og har negler som tåler mer naturlig så tipper jeg det ikke er nødvendig med gel i bunn. Jeg vil si neglen min er ca dobbelt så tykk med gel og shellac oppå 🙃

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Peel-off base coat jenter 😉 Sitter akkurat like godt som vanlig men er en drøm å få av! Perfekt om man også liker å skifte farge ofte, manikyren er perfekt til man er lei, så bare popper man av med litt olje og en manikyrpinne og legger nytt :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tapermari
40 minutter siden, lykkelitenen said:

Peel-off base coat jenter 😉 Sitter akkurat like godt som vanlig men er en drøm å få av! Perfekt om man også liker å skifte farge ofte, manikyren er perfekt til man er lei, så bare popper man av med litt olje og en manikyrpinne og legger nytt :)

Fungerer ikke på meg 😥 La ned så mye arbeid for å ha fine negler i 5 sekunder, poppa av med en gang. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen
14 timer siden, tapermari said:

Fungerer ikke på meg 😥 La ned så mye arbeid for å ha fine negler i 5 sekunder, poppa av med en gang. 

Kjipt :/ her sitter de en uke til 10 dager med born pretty sin peel of under. Og vanlig gel sitter vanligvis like lenge på meg ellers.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tapermari
9 timer siden, lykkelitenen said:

Kjipt :/ her sitter de en uke til 10 dager med born pretty sin peel of under. Og vanlig gel sitter vanligvis like lenge på meg ellers.

Jeg har ünt sin, så kan godt være at din egner seg bedre til gel 🙂

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen
11 timer siden, tapermari said:

Jeg har ünt sin, så kan godt være at din egner seg bedre til gel 🙂

Min er egen laget for gel og herdes i lampen som basecoat, så det er nok grunnen :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur
57 minutter siden, lykkelitenen said:

Min er egen laget for gel og herdes i lampen som basecoat, så det er nok grunnen :)

Oj, veldig interessant! Ser ut som den krever UV-lampe, ikke bare LED? Har du Born Pretty sin egen lampe? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen
35 minutter siden, Azur said:

Oj, veldig interessant! Ser ut som den krever UV-lampe, ikke bare LED? Har du Born Pretty sin egen lampe? 

Den herder i LED, jeg bruker sensationail sin :) Eneste er at jeg anbefaler 2 tynne strøk, da peeler den lettere i ett flak, med ett strøk peeler den i små flak 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur
18 minutter siden, lykkelitenen said:

Den herder i LED, jeg bruker sensationail sin :) Eneste er at jeg anbefaler 2 tynne strøk, da peeler den lettere i ett flak, med ett strøk peeler den i små flak 

Oj, så bra! Har du prøvd one-step gel lakkene fra Born Pretty? Herder de også i LED? Du kjøper direkte fra bornprettystore.com?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen
3 minutter siden, Azur said:

Oj, så bra! Har du prøvd one-step gel lakkene fra Born Pretty? Herder de også i LED? Du kjøper direkte fra bornprettystore.com?

Nope, kun base og no-wipe topcoat, samt noen av cat eye lakkene :) Jeg har kjøpt fra born pretty sin egen eBaybutikk med godt hell, pakken bruker da vanligvis 7-10 dager :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider