Sign in to follow this  
Magpie

Tekstursprayer

Recommended Posts

Magpie

...som brukes i tørt hår og gir litt ekstra tråhet/grit? Hvilke har dere prøvd? Jeg tenker ikke på tørrshampoo, men rene tekstursprayer.

Foreløpig har jeg prøvd Oribe som nok er best, men som er skrekkelig dyr, udrøy og lukter sterkt. Davines har også en variant, men denne forsvinner veldig raskt fra håret. Den fra Björn Axén likte jeg ikke lukta på, men den er til å leve med fordi effekten er god.

Hva annet finnes?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Om du ikke liker lukter på bjørn axen anbefaler jeg teksturpasten deres. Lukter godt og påføres som paste, men gir resultstet til en spray. Null kliss, bare hår som gjør som du vil og har volum :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
13 minutes ago, lykkelitenen said:

Om du ikke liker lukter på bjørn axen anbefaler jeg teksturpasten deres. Lukter godt og påføres som paste, men gir resultstet til en spray. Null kliss, bare hår som gjør som du vil og har volum :)

"Gjør som du vil" er nok stikkordet mitt, for håret mitt er FOR mykt og fluffy, og lever sitt eget liv, spesielt i høy luftfuktighet. Jeg fant ut ved en tilfeldighet at litt teksturspray i fuktig hår faktisk gjør at det oppfører seg greit mye lenger enn ellers. Hvilken paste er det snakk om? Jeg liker egentlig Axén som merke selv om jeg egentlig er produktsnobb. :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Martine

Jeg har kun prøvd Oribe selv, elsker den men det en forferdelig dyr så håper jeg finner et billigere alternativ. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
katie
On 2.9.2017 at 17.38, lykkelitenen said:

Er det den mineral dry paste du mener? Må ha noe til å holde håret mitt litt mer på plass og samtidig gjøre det litt mer medgjørlig. :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
On 2.9.2017 at 7:45 PM, Martine said:

Jeg har kun prøvd Oribe selv, elsker den men det en forferdelig dyr så håper jeg finner et billigere alternativ. 

Jeg har også prøvd en fra Kevin Murphy, men den var enda dyrere enn Oribe, 400 kroner for 235 ml. :quiet: Björn Axén er absolutt et alternativ som er til å leve med, for det er jo et produkt i hvert fall jeg bruker endel av. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen
On 5.10.2017 at 8.08, katie said:

Er det den mineral dry paste du mener? Må ha noe til å holde håret mitt litt mer på plass og samtidig gjøre det litt mer medgjørlig. :P

Denne ja :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
BD

Følger med her jeg også, om det kommer noen gode forslag :) Jeg synes også Oribe sin er den beste jeg har prøvd, men har vært på jakt etter noe som er rimeligere.

Jeg tester for tiden All time high dry volume spray fra LCC, og foreløpig er jeg veldig positivt overrasket! Synes faktisk den er relativt lik Oribe, og den koster jo halvparten. I tillegg lukter den nesten ingenting (bortsett fra litt alkohol når man sprayer, men det forsvinner jo), noe jeg liker, ettersom jeg synes Oribe sin lukter litt i meste laget. Føler riktignok at den er litt vanskeligere å vaske ut av håret enn Oribe sin. Må teste litt mer før endelig dom, men tror nok det er sannsynlig med gjenkjøp av denne.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Jeg er superimponert av L'Oréal Professionnel tecni.ART Wild Stylers Crepage De Chignon! Etter første dags bruk kan jeg konkludere med:

- lukter svakt av noe behagelig friskt. Ikke blomstrete, ikke tungt. Det er ikke en lukt som blir igjen i håret.

- effekten er utrolig god! Har hatt voluminøst hår i hele dag, noe som vanligvis krever veldig mye mer produkt enn jeg brukte i dag morges (kun litt i røttene + en siste liten dæsj over hele håret da jeg var ferdig med rettetanga).

Liker denne allerede minst like godt for effekten sin del som Björn Axén, og liker den en fantasillion ganger bedre enn BA for lukten sin del. Denne kommer jeg garantert til å kjøpe igjen. :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle
2 timer siden, Magpie said:

@Belle: Gjør den håret like "trått" som Björn Axen? Den følelsen digger jeg med det glatte, flyvete håret mitt.

Jepp, det gjør den! Det er det jeg også trenger til mitt hår, og denne var minst like god som Ba sin. 😁 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo
On 19.10.2017 at 14.47, Belle said:

Jeg er superimponert av L'Oréal Professionnel tecni.ART Wild Stylers Crepage De Chignon! Etter første dags bruk kan jeg konkludere med:

- lukter svakt av noe behagelig friskt. Ikke blomstrete, ikke tungt. Det er ikke en lukt som blir igjen i håret.

- effekten er utrolig god! Har hatt voluminøst hår i hele dag, noe som vanligvis krever veldig mye mer produkt enn jeg brukte i dag morges (kun litt i røttene + en siste liten dæsj over hele håret da jeg var ferdig med rettetanga).

Liker denne allerede minst like godt for effekten sin del som Björn Axén, og liker den en fantasillion ganger bedre enn BA for lukten sin del. Denne kommer jeg garantert til å kjøpe igjen. :D 

Den crepage tralala- hvordan bruker du den?

Kjøpte og testet idag, og....tja, merker liksom ikke noe hverken eller? Kanskje jeg ikke gjør det «riktig»?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle
3 timer siden, Ludo said:

Den crepage tralala- hvordan bruker du den?

Kjøpte og testet idag, og....tja, merker liksom ikke noe hverken eller? Kanskje jeg ikke gjør det «riktig»?

Tralala bruker jeg i røttene. Må spraye en god dæsj. Men ja, bruker den i røttene og rufser til. Kjenner at den sitter igjen i håret om du skjønner, litt som et hårpudder light.  Prøv å spraye litt mer? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo
On 22.2.2018 at 18.13, Belle said:

Tralala bruker jeg i røttene. Må spraye en god dæsj. Men ja, bruker den i røttene og rufser til. Kjenner at den sitter igjen i håret om du skjønner, litt som et hårpudder light.  Prøv å spraye litt mer? 

Nå har jeg sprayet i hele håret i et par uker - og jeg liker den! :rotfl:

Den gjør ikke noe voldsomt, men den bare rufser liksom littegranne - uten å klisse :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo
On 22.2.2018 at 18.13, Belle said:

Måtte bare orientere om at jeg er blitt avhengig av denne her, elsker den og har ca 115 backupflasker 🤩

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
På 19.10.2017 den 14.47, Belle skrev:

Funker den i helt tørt hår eller bør den brukes i røttene når håret et vått? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle
11 timer siden, Veronica_ said:

Funker den i helt tørt hår eller bør den brukes i røttene når håret et vått? 

Jeg bruker den bare i tørt hår. :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
2 timer siden, Belle skrev:

Jeg bruker den bare i tørt hår. :)

Har du hårspray over for å sette sveisen eller er det nok hold i denne? Er så dårlig på hårprodukter.... 😛

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
4 timer siden, Veronica_ said:

Har du hårspray over for å sette sveisen eller er det nok hold i denne? Er så dårlig på hårprodukter.... 😛

Er ikke nok hold i den til å holde på plass en frisyre nei, så kan være greit å ha en annen hårspray til å sette frisyren. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider