Sign in to follow this  
bykatt

Fenty Beauty by Rihanna - Foundation

Recommended Posts

bykatt

Jeg starter en tråd på dette selv om jeg ser at det produktet er omtalt i nyhetstråden og i enkelte shoppingdagbøker.

Kan dere som har kjøpt eller tenker å kjøpe dele erfaringer og tanker om Fenty foundation?

Når man må bestille på nett er valg av farge ikke så lett. Noen erfaringer her på fargene opp mot MACs NC-skala f.eks.?

Jeg trives best med lette mineral foundation i pudderform, men er allikevel på evig jakt etter det ultimate produktet, og kjenner jeg blir revet med av hypen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg venter på min i posten, men skal oppdatere når jeg får testet. 

Angående farge så brukte jeg foundationmatrisen til Temptalia og den matchet Mac NC15 med Fenty 120. Jeg har likevel en følelse av at NC15 er litt gulere. Nå ble det uansett 150 på meg, så det blir spennende å se!

Veldig kjekt med en egen tråd for dette :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Jeg blir også litt påvirket av denne hypen - og er litt på utkikk etter noen som skal på Sephora og gidder kjøpe for meg, jeg handler alltid så mye annet når jeg skal bestille én ting fra Sephora :blush: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
bykatt

Vært innom Sephora i Göteborg i dag.

Dessverre hadde de ikke alle fargene fremme til å prøve, og endte med å "blindkjøpe" fargen jeg hadde blinket meg ut på forhånd, 240. Trodde først den var utsolgt, men fant den i nederste skuff rett før jeg var i ferd med å bomkjøpe en annen, 220, som er for rosa for meg.

Har så vidt prøvd 240 på halve ansiktet, og den ser riktig ut på min gylne medium hudtone, og stemmer med Temptalias anbefaling. Har lest om oksidering, og kikker meg i speilet med jevne mellomrom for å se om jeg plutselig har blitt mørk på høyre side av ansiktet. Lampelys er dog ikke ideelt å vurdere i uansett.

Foundation føles veldig lett og behagelig på min tørre, men på forhånd vel fuktede hud. Jeg tror foreløpig fortsatt på hypen.

Upraktisk om jeg endelig finner en foundation jeg trives med til daglig bruk som ikke er mulig å få tak i Norge uten å gå over tollgrensen når man legger til frakt. Jaja, i-landsproblem.

De var forøvrig utsolgt for highlighteren Trophy Wife (som jeg synes er superkul, men aldri hadde turt å bruke på jobb, og knapt nok i festlige lag), så da impulskjøpte jeg lipglossen Gloss Bomb i stedet. Sikkert mye mer anvendelig.

Damen forstår seg på innpakning:

DSCF0904-2.thumb.jpg.881e2b95a454a88e77aad44999512251.jpg

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

@Marie Maklo kunne du swatchet din når du får den? 150 er den jeg vurderer selv! Lyst på foundation, en duo, lipglossen og muligens trophy wife (som ser knallkul ut som øyenskygge og som jeg drømmer om kan funke på kroppen med litt selvbruner i bunn).

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo
3 minutter siden, lykkelitenen said:

@Marie Maklo kunne du swatchet din når du får den? 150 er den jeg vurderer selv! Lyst på foundation, en duo, lipglossen og muligens trophy wife (som ser knallkul ut som øyenskygge og som jeg drømmer om kan funke på kroppen med litt selvbruner i bunn).

Det skal jeg gjøre! Det blir mot nc15 og rimmel 100 ivory ;)

Trophy wife ser nydelig ut,  men jeg tror den hadde blitt liggende urørt i skuffen... :/

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
bykatt
3 hours ago, Tone said:

Ååh, så bra! 

Var du like fornøyd da du fjernet den? Kan du henge deg på hypen?

Jeg liker lipglossen meget godt. Den lukter godt, ikke klissete i det hele tatt, og gir en fin glød. Jeg brukte ikke leppestift under, og syntes den ga det lille ekstra jeg er ute etter når jeg ikke gidder å ta på leppestift. Jeg tror den pleier mine svært tørre lepper til og med.

Foundation har jeg prøvd i lampelys i går og nå i kveld. Og tør konkludere med at jeg har truffet på fargen. Den er kanskje en anelse lys, men jeg er fortsatt litt sommerbrun -- så Temptalias foundation-anbefaling stemmer. Den dekker medium med den mengden jeg bruker, og det er det jeg har behov for. Og ikke minst: den er behagelig å ha på. Jeg pleier ikke å like flytende foundations. Så nå er jeg så sikker på at jeg har truffet at jeg "tør" bruke den på jobb imorgen, så da ser jeg hvordan det ser ut i dagslys.

Så ja, hypen lever fortsatt for meg, selv om "bruke en hel dag på jobben"-testen gjenstår!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone
41 minutter siden, bykatt said:

Jeg liker lipglossen meget godt. Den lukter godt, ikke klissete i det hele tatt, og gir en fin glød. Jeg brukte ikke leppestift under, og syntes den ga det lille ekstra jeg er ute etter når jeg ikke gidder å ta på leppestift. Jeg tror den pleier mine svært tørre lepper til og med.

Foundation har jeg prøvd i lampelys i går og nå i kveld. Og tør konkludere med at jeg har truffet på fargen. Den er kanskje en anelse lys, men jeg er fortsatt litt sommerbrun -- så Temptalias foundation-anbefaling stemmer. Den dekker medium med den mengden jeg bruker, og det er det jeg har behov for. Og ikke minst: den er behagelig å ha på. Jeg pleier ikke å like flytende foundations. Så nå er jeg så sikker på at jeg har truffet at jeg "tør" bruke den på jobb imorgen, så da ser jeg hvordan det ser ut i dagslys.

Så ja, hypen lever fortsatt for meg, selv om "bruke en hel dag på jobben"-testen gjenstår!

Dette høres jo svært lovende ut! :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
bykatt

Jeg er avhengig allerede.

"Bruke en dag på jobben"-testen er bestått, to dager. Første dag tok jeg tok to "puff" av flasken, og da ble jeg litt blek fra starten av, men ikke så påfallende at det så rart ut allikevel. Det gikk seg til utover dagen, så jeg vet ikke om den oksiderte, eller jeg bare så mer normal ut i et annet lys enn på badet.

I dag tok jeg ett "puff", og da ble jeg litt lysere enn jeg er, men sånn ca vinterfarge, så ikke unaturlig. Ikke heldekkende med såpass små mengder, så noen kvisearr og pigmenteringsflekker synes gjennom. Men jeg er ikke ute etter heldekkende heller, jeg synes det er greit å bare se jevnere og freshere ut. Kan sikkert være mer dekkende med større mengder, vil jeg tro.

Jeg har både toner og ansiktskrem under foundation på min tørre hud, vet ikke om det er anbefalt, men foundation føles lett og riktig på huden.

Og lipglossen ER pleiende.Interessant å se hvor pleiende den blir når det blir vinter og kaldt ute, og tørt og varmt inne. Jeg er plaget av veldig tørre lepper, spesielt om vinteren.

Må finne ut billigste måte å skaffe mer på... ;) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo

@lykkelitenen

Swatches i litt forskjellig lys. Fenty 150 øverst, Mac nc15 i midten, Rimmel 100 ivory i bunn.

IMG_20171012_170906.jpg.9ac93ad993e255d275d58a3e18a716e3.jpg

IMG_20171012_170952.jpg.451e914b46da045281d620576a1cb723.jpg

Førsteinntrykket er latterlig bra! Kosten er forøvrig den eneste jeg har prøvd som ikke gir meg streker i foundationen, elsker den. Selve foundationen gled enkelt på, tok to lag for full dekk. Jeg har ikke satt med hverken pudder eller spray, og den ser matt og fin ut, og ikke minst helt jevn!  Fargen ser ut til å matche (men kommer nok til å teste 120 på et tidspunkt). Har kun hatt den på én time så langt, men ser ikke noe oksiderering så langt. 

Jeg er fornøyd med alle produktene jeg kjøpte! :D Til og med concealeren, som vissnok er veldig tørr, var lett å blende under øynene. Jeg håper virkelig Fentyfjeset ser like bra ut når dagen er over, for akkurat nå har produktene vært verdt hver krone :beauty:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo

Nå har jeg hatt to dager med "stresstest" - påført foundationen kjapt med bare fingre, ikke brukt noe pudder, og hatt intense treningsøkter. Jeg er fremdeles fornøyd!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
O.G.

Jeg er lei slike kjendismerker og er skitlei av å skulle "support their brand" med å kjøpe produktene. Jeg kommer til å holde meg til merkene til folk som kan makeup. Ikke slike som så gjerne vil tjene penger på at jeg liker makeup i tillegg til den teite musikken deres.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo
13 minutter siden, O.G. said:

Jeg er lei slike kjendismerker og er skitlei av å skulle "support their brand" med å kjøpe produktene. Jeg kommer til å holde meg til merkene til folk som kan makeup. Ikke slike som så gjerne vil tjene penger på at jeg liker makeup i tillegg til den teite musikken deres.

Det er ikke nødvendigvis dårlige produkter bare fordi det står et kjendisnavn på?  Jeg er ikke fan av Rihanna, men jeg er fornøyd med produktene jeg har fra Fenty Beauty. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
O.G.
Just now, Marie Maklo said:

Det er ikke nødvendigvis dårlige produkter bare fordi det står et kjendisnavn på?  Jeg er ikke fan av Rihanna, men jeg er fornøyd med produktene jeg har fra Fenty Beauty. 

Er ikke kvaliteten jeg klager på, men det her brand greiene sine de vil ha oss til å støtte med våre penger. De bør holde seg til sin lest, nemlig musikk og la de som kan makeup holde på med det. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo

Chanel, Dior, Tom Ford og mange flere startet så vidt meg bekjent ved en annen lest.

Men jeg ser poenget med at det sikkert er mange, spesielt unge, som kjøper på bakgrunn av merkenavn.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Jeg er litt enig, er drittlei sånne kjendisgreier jeg også, men kjøper det for det om jeg virkelig har lyst på. Syns foundationen til Fenty beauty by rihanna ser veldig spennende ut, men har ikke klart å finne ut om merket tester på dyr eller ikke. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline

Jeg får veldig lyst til å prøve når dere skriver positive omtaler. Tenker at mange her inne har prøvd mye før, så blir litt kresne på hva man liker(?) :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Det er vel litt forskjell på Britney Spears-parfyme (og liknende) og konsepter som Fenty Beauty, da. Fenty er ikke til for å brande Rihanna, men Rihanna har laget en beautylinje fordi hun er genuint intressert. Sånn ser jeg hvertfall på det, men kanskje jeg tolker det feil? 

Jeg har så lyst til å prøve foundationen, men jeg tror jeg har alt for tørr hud til den :( 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Martine

Enig med @Andrea, syntes Fenty virker mer gjennomtenkt og seriøst enn Kylie, KKW og alle kjendisparfymene. Har ikke testet noe derifra selv, men er alltid på jakt etter den perfekte foundation, så den frister :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Har prøvd 150 to dager på rad nå og 170, og 110 men jeg må innse at dette er ikke foundationen for min hud dessverre. Den legger seg hardt ned, og jeg får ikke jobbet den ned fort nok i det hele tatt. Min match er en blanding mellom 1/3 av 170 og 2/3 av 110 - og det er også jeg for lat til :giggle: Synes den ser ganske grusom ut på huden i flere timer før den nesten smelter inn og ser bra ut på. Men når den ser bra ut så er den KJEMPE fin på. Jeg vet at det er min hud det er noe feil med da, fordi jeg er veldig tørr og vinteren gjør det ikke akkurat bedre. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg tenker det er smart business av kjendisene. Rihanna er jo kjent for musikk, og at hun velger å etablere seg i sminkeindustrien/skjønnhetsindustrien er jo et smart trekk. De som liker musikken vil automatisk la seg friste av sminken, og siden hun allerede er en kjent person er det mye enklere å komme seg ovenpå i industrien kontra de som ikke er kjente. Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor Kylie Jenner, Kim Kardashian og resten av gjengen er kjente, så kan ikke helt uttale meg om de, men har personlig ikke latt meg friste av noe fra Kardashian klanen. Det kan henge sammen med at jeg ikke er en av fan og ikke så godt kjent med dem til tross for alt maset om dem, men også fordi ingenting av det de har produsert så langt har fristet. 

At kjendiser og veldig kjente fjes setter sitt fjes på skjønnhetsprodukter og satser i litt andre baner enn sin opprinnelige karriere er intet annet enn smart vil jeg påstå. Hadde jeg vært en kjendis med interesse for sminke hadde jeg definitivt tenkt i lignende baner. 

Så langt har jeg forøvrig ikke vært fristet til å kjøpe noe av Fenty Beauty, men foundationen har begynt å friste litt. Jeg liker jo best foundation med lett dekkevne og en ikkeeksisterende følelse på huden, så vet ikke helt om den passer for meg? I tillegg har jeg jo fetere enn fetest hud, men etter det @Marie Maklo skriver om den kan det jo godt hende den vil sitte bra på meg. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo
33 minutter siden, Michelle said:

Jeg tenker det er smart business av kjendisene. Rihanna er jo kjent for musikk, og at hun velger å etablere seg i sminkeindustrien/skjønnhetsindustrien er jo et smart trekk. De som liker musikken vil automatisk la seg friste av sminken, og siden hun allerede er en kjent person er det mye enklere å komme seg ovenpå i industrien kontra de som ikke er kjente. Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor Kylie Jenner, Kim Kardashian og resten av gjengen er kjente, så kan ikke helt uttale meg om de, men har personlig ikke latt meg friste av noe fra Kardashian klanen. Det kan henge sammen med at jeg ikke er en av fan og ikke så godt kjent med dem til tross for alt maset om dem, men også fordi ingenting av det de har produsert så langt har fristet. 

At kjendiser og veldig kjente fjes setter sitt fjes på skjønnhetsprodukter og satser i litt andre baner enn sin opprinnelige karriere er intet annet enn smart vil jeg påstå. Hadde jeg vært en kjendis med interesse for sminke hadde jeg definitivt tenkt i lignende baner. 

Så langt har jeg forøvrig ikke vært fristet til å kjøpe noe av Fenty Beauty, men foundationen har begynt å friste litt. Jeg liker jo best foundation med lett dekkevne og en ikkeeksisterende følelse på huden, så vet ikke helt om den passer for meg? I tillegg har jeg jo fetere enn fetest hud, men etter det @Marie Maklo skriver om den kan det jo godt hende den vil sitte bra på meg. :) 

Enig i det du skriver :)

Jeg synes den er medium, men føles ikke på huden. Nå synes jeg sjelden at foundation kjennes på huden da :P

Den er jo ikke supermatt, og jeg har kun prøvd den i én årstid, så jeg sier ikke den er blottingfri :giggle: Akkurat nå ligger min litt på vent, og til spesielle anledninger, mens jeg prøver å bruke opp noen av de andre jeg har. 

Edited by Marie Maklo

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider