Sign in to follow this  
Michelle

Piercingtråden

Recommended Posts

Michelle

Vi har visst ikke en piercingtråd, så tenkte jeg kunne opprette en. :) 

Jeg skal ta nye piercinger på torsdag. Har vært uten piercing i ansiktet og på kroppen i noen måneder nå, og det har vært skikkelig uvandt! Har bestilt time til å ta septum, samt to enkle ørepiercinger, men har ikke helt bestemt meg for hva jeg vil ta i ørene. Har 12mm utvidede hull, så lurer på å ta en enkel i hver øreflipp (upper lobe) i første omgang. Planen er å pierce ørene en del, men kjenner jeg er fryktelig redd for smerten. Kan se for meg at piercinger som industrial og inner conch er ganske smertefulle, og spesielt inner conch har jeg lyst på i begge ørene, samt tragus. Ellers vil jeg ha det litt forskjellig på hvert øre. Noen som har piercinger i ørene som vil dele erfaringene sine? Tenker da på grotid, smerte (dette er jo individuelt men kjekt å høre andres erfaringer likevel), eventuelle infeksjoner og diverse. :) Gjerne andre erfaringer også, dette er jo en piercingtråd! :D 

Septum velger jeg å ta fordi jeg ikke har hatt den piercingen før, og jeg sliper synlig arr om jeg velger å ta den ut. I tillegg er den enkel å gjemme når det trengs, er jo bare å flippe den opp om man har sånn halv ring. Før tenkte jeg alltid at septum er en piercing man sjeldent kler, men har derimot lagt merke til at jeg sjeldent ser noen som ikke kler det. Dette er vell igjen også individuelt. Smak og behag. For noen er jo piercinger forferdelig stygt. ;) 

1.jpg.7e17802d0a9417ae4d601b1a40c36f5b.jpg

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anja

Jeg har industrial og den er den vondeste piercingen jeg har tatt! Har piercing i tunga pg nippelen nå, og har hatt i navel, overleppe og underleppa, sånn for å sammenligne i forholdt til smerte og plassering :P 

Som sagt veldig vond å ta, og grotiden var utrolig lang, min var ikke ordentlig grodd før etter 1 år, og det hender fortsatt at den slår seg litt vrang og at jeg får verk..

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
12 minutter siden, Anja said:

Jeg har industrial og den er den vondeste piercingen jeg har tatt! Har piercing i tunga pg nippelen nå, og har hatt i navel, overleppe og underleppa, sånn for å sammenligne i forholdt til smerte og plassering :P 

Som sagt veldig vond å ta, og grotiden var utrolig lang, min var ikke ordentlig grodd før etter 1 år, og det hender fortsatt at den slår seg litt vrang og at jeg får verk..

Au. Overleppa syns jeg selv var litt vond, og i brystvorten var det tilnærmet smertefrit, og der har jeg tatt to ganger. Kjedelig å høre at den slår seg vrang noen ganger. Kanskje bedre å bare ta vanlig helix for min del, mindre påkjenning for øret kanskje? :/

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anja
1 minutt siden, Michelle said:

Au. Overleppa syns jeg selv var litt vond, og i brystvorten var det tilnærmet smertefrit, og der har jeg tatt to ganger. Kjedelig å høre at den slår seg vrang noen ganger. Kanskje bedre å bare ta vanlig helix for min del, mindre påkjenning for øret kanskje? :/

Ja, tror industrial har litt lett for å være litt kranglete, siden det er en stang som går i gjennom to hull, og det er jo veldig lett å sett fast hår etc i den. En vanlig helix er nok en mindre påkjenning på øret ja. Du kan jo evt spørre piercingartisten om hvordan ditt øre evt passer til industrial? For det er jo veldig individuelt i forhold til formen på øret :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
Just now, Anja said:

Ja, tror industrial har litt lett for å være litt kranglete, siden det er en stang som går i gjennom to hull, og det er jo veldig lett å sett fast hår etc i den. En vanlig helix er nok en mindre påkjenning på øret ja. Du kan jo evt spørre piercingartisten om hvordan ditt øre evt passer til industrial? For det er jo veldig individuelt i forhold til formen på øret :) 

Sant. Skal høre med pierceren på torsdag, jeg er faktisk ikke sikker på om jeg hadde kledd industrial uansett, og piercinger som tragus, helix og inner conch frister litt mer. Kan godt hende jeg feiger ut og bare tar upper lobe i begge ørene, for når det kommer til ørene er jeg så vanvittig redd for smerte. :P Septum piercingen er jeg ikke redd for i det hele tatt, vet at den kan være enormt smertefull om pierceren stikker feil, men hun jeg går til har tatt alle mine og er kjempe dyktig og profesjonell. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja

Jeg hadde også industrial som sleit veldig med å gro, hovedsaklig det øverste hullet. Det øverste var absolutt det som var mest vondt, og selv om jeg tok den ut for hvem vet hvor mange år siden har jeg fortsatt et søkk der kulen hvilte på øret. Conch tenker jeg at sikkert er den vondeste du kan ta i øret.

Tror septum desverre er rimelig vond uansett. Min er satt ordentlig men det var likevel en av de mest smertefulle jeg tok. Den gror heldigvis rimelig fort (tror bare det tok litt over en uke), men for meg var det sånn at hver gang jeg kom borti nesen under grotiden så føltes det som å få en knyttneve i trynet. Hullet mitt grodde aldri igjen, og i sommer satte jeg tilbake ringen etter seks eller sju år!

Min smerteskala fra mest til minst vondt: Brystvortene, septum, navle, underleppe, madonna, tunge, øre med brusk, øreflipp.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

@Kaja Regner med jeg kommer til å kjenne septumen ja, men er ikke så nervøs for den som jeg er for ørepiercinger. Ser for meg at conch er den vondeste, ja. Hvor lenge hadde du den før du tok den ut?

Smerteskalaen min er er slik, fra mest til minst vondt: Madonna, nesevingen, øyebryn, øreflipp, brystvorte. Artig hvor forskjellige man er. :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja
4 timer siden, Michelle said:

@Kaja Regner med jeg kommer til å kjenne septumen ja, men er ikke så nervøs for den som jeg er for ørepiercinger. Ser for meg at conch er den vondeste, ja. Hvor lenge hadde du den før du tok den ut?

Smerteskalaen min er er slik, fra mest til minst vondt: Madonna, nesevingen, øyebryn, øreflipp, brystvorte. Artig hvor forskjellige man er. :D 

Hvis du mener septumen, så var det vel rundt fire år, men tok den ofte ut da også. Hullet hadde jo krympet på sju år uten ring, men det tok ikke mye arbeid å få den på plass igjen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
40 minutter siden, Kaja said:

Hvis du mener septumen, så var det vel rundt fire år, men tok den ofte ut da også. Hullet hadde jo krympet på sju år uten ring, men det tok ikke mye arbeid å få den på plass igjen.

Var den jeg tenkte på ja. :) Ææææh er så spent, håper det blir seende bra ut på meg! Valget står liksom mellom septum og medusa, men har sett at man kan få et ganske stygt og tydelig arr etter medusa - og jeg har jo allerede arr etter både bryn og madonnapiercing, så frister ikke med flere piercingarr i ansiktet. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja
2 timer siden, Michelle said:

Var den jeg tenkte på ja. :) Ææææh er så spent, håper det blir seende bra ut på meg! Valget står liksom mellom septum og medusa, men har sett at man kan få et ganske stygt og tydelig arr etter medusa - og jeg har jo allerede arr etter både bryn og madonnapiercing, så frister ikke med flere piercingarr i ansiktet. 

Blir sikkert dritbra! Føler også at omtrent alle som har septum piercing kler det. Har også veldig tydelig arr etter madonna, men det skal visst gå an å operere de bort rimelig enkelt. Frister litt, men vet ikke om jeg gidder å bruke penger på det.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anja

Jeg har også arr etter Madonna :silly: Og snakebites’ene jeg hadde, men de syns ikke så veldig, heldigvis :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg har faktisk vurdert å tatovere madonnaarret, en svart eller brun prikk liksom. :P Men etter å ha sett bilder av det så ser det ikke så bra ut. I brynet har jeg et veldig stygt arr av piercingen jeg hadde der, syns mitt arr sees mye tydeligere og er større enn arrene jeg har sett på andre. Det er nok fordi jeg ved flere anledninger klarte å rive i min (satt den fast i klær, en frisør som skulle børste håret mitt børstet over den osv). På brystvorten som jeg har piercet to ganger er arret helt fint, det sees så vidt. Savner virkelig å ha i brystvorta men den grodde aldri (den første hadde jeg i 1 år uten at den grodde), og jeg kjente ofte veldig smertefulle stikk i den, så endte med at jeg bare måtte fjerne piercingen. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Ok, da er septumen tatt og det syns jeg ikke gjorde vondt. Ble positivt overrasket. Jeg tok også i tragus i begge ørene, og herregud så vondt det var. :P Hadde egentlig tenkt å ta daith i andre øret og vente med tragusen der til en annen gang, men siden den var så vond i første øret så bestemte jeg meg for å bare bli ferdig med det. Verste piercingen jeg har tatt, au!!! :curse:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Haha, jeg skjønner ikke bæret av alle disse ordene. Madonna, septum, daith, medusa. Vil noen forklare en nysgjerrigper med null greie på piercinger hva det betyr?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Fy søren for et makkverk det er å skru på plass kula på traguspiercingen!!! Klarte å miste den ene kula i dag, men klarte å skru den på etter å ha holdt på i en halv evighet. Noen som vet om det finnes et eller annet verktøy som gjør det lettere? :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
På 10.12.2017 den 0.58, Michelle skrev:

Fy søren for et makkverk det er å skru på plass kula på traguspiercingen!!! Klarte å miste den ene kula i dag, men klarte å skru den på etter å ha holdt på i en halv evighet. Noen som vet om det finnes et eller annet verktøy som gjør det lettere? :P

Jeg har brukt en liten tang, men det enkleste er å få hjelp av noen:)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
On 15.2.2018 at 10.53, Veronica_ said:

Jeg har brukt en liten tang, men det enkleste er å få hjelp av noen:)

Tror jeg må gå til innkjøp av en liten tang ja. Ene kula datt ut her en dag igjen og jeg fikk den overhodet ikke på, så byttet til en lengre stang. Da gikk det faktisk bedre, så nå har jeg bestilt en del nye med lenger stang. Tror kanskje at stangen jeg hadde i den første var altfor kort, for når jeg ser hvordan de setter på kulene på Youtube får de det til å se lekende lett ut - men i tillegg er stengene på piercingene deres lengre enn min. Jeg har en tykk tragus, haha. :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
19 minutter siden, Michelle skrev:

Tror jeg må gå til innkjøp av en liten tang ja. Ene kula datt ut her en dag igjen og jeg fikk den overhodet ikke på, så byttet til en lengre stang. Da gikk det faktisk bedre, så nå har jeg bestilt en del nye med lenger stang. Tror kanskje at stangen jeg hadde i den første var altfor kort, for når jeg ser hvordan de setter på kulene på Youtube får de det til å se lekende lett ut - men i tillegg er stengene på piercingene deres lengre enn min. Jeg har en tykk tragus, haha. :P 

Kjøp en nebbtang. Men det er kronglete uansett, vanskelig å se ordentlig. Hvor kjøper du piercinger? :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
1 time siden, Veronica_ said:

Kjøp en nebbtang. Men det er kronglete uansett, vanskelig å se ordentlig. Hvor kjøper du piercinger? :)

Jeg har alltid kjøpt hos Crazy Factory og er veldig fornøyd med dem. :) Har aldri fått tilsendt feil vare, størrelse osv, og jeg har bestilt der sikkert 20-30 ganger. :P Det tar noen dager før de sender pakken og før den kommer frem, men det går fint for min del. 

Edited by Michelle

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
2 timer siden, Michelle skrev:

Jeg har alltid kjøpt hos Crazy Factory og er veldig fornøyd med dem. :) Har aldri fått tilsendt feil vare, størrelse osv, og jeg har bestilt der sikkert 20-30 ganger. :P Det tar noen dager før de sender pakken og før den kommer frem, men det går fint for min del. 

Der hadde de masse fint! Blir nok en bestilling derfra:grin:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg tok ut begge tragus piercingene mine i går... Makan til dritt piercing sånn egentlig, de har bare vært plagsomme. :( Som sagt har kulen på den ene falt ut veldig ofte, og det har vært et herk hele tiden å få den på plass!! Jeg prøvde å bytte til lengre stang, men det var fortsatt vanskelig og knotete å få på plass kula. I tillegg vet jeg at grotiden er ganske lang, og når det kommer til grotid på piercinger er jeg veldig utålmodig. Det passer seg dermed ikke for meg å ha en piercing med lang grotid... Jeg har vært dårlig på å rense også, noe som har resultert i såre flipper. Kjedelig å måtte ta de ut, for det ser jo fint ut, men det blir bare upraktisk og irriterende å ha dem der. Også har de jo ikke fått fred for kjæresten er så glad i å dra håret mitt bak ørene, og da kommer han alltid borti de, og det har gjort så vondt siden de fortsatt gror... :P 

Jeg tror jeg holder meg til vanlige ørepiercinger, altså ikke noe som går gjennom brusk.. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Birgit

Jeg har 4 helix tilsammen. Så har jeg så lyst på en ny piercing i øret, men jeg vet ikke hvor + at jeg tørr ikke siden det må da brukes nål.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
On 24.4.2018 at 10.59, Birgit said:

Jeg har 4 helix tilsammen. Så har jeg så lyst på en ny piercing i øret, men jeg vet ikke hvor + at jeg tørr ikke siden det må da brukes nål.

Hvordan tok du de fire helixene? Med pistol? Takler du den pistolen så takler du nok nåla, jeg syns sånn pistol er myyyye skumlere enn nål. :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
4 minutter siden, Michelle skrev:

Hvordan tok du de fire helixene? Med pistol? Takler du den pistolen så takler du nok nåla, jeg syns sånn pistol er myyyye skumlere enn nål. :P 

Nål gjør også vesentlig mindre vondt i grotiden. Og det er mindre fare for infeksjon. De jeg har tatt med pistol kan fortsatt få infeksjon innimellom, mange år senere. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider