Michelle

Ansiktsoljer

Recommended Posts

Michelle

Ikke egen tråd, så da oppretter jeg en! 

Jeg har nylig begynt med The Ordinary Rose Hip Seed Oil og er veldig spent på om den vil gi resultater! Som jeg har nevnt et annet sted her på forumet har mange med fet hud skrytt av at denne oljen skal være magisk mot overflødig olje hos oss som sliter med veldig fet hud. Jeg er så langt lite imponert, mest fordi oljen ikke trakk inn i huden min i det hele tatt men også fordi den lukter sterkt av fiskeolje etter den har sittet på huden en stund. Når jeg la meg i natt kjente jeg at det luktet tran, og forsto ikke hvor lukten kom ifra! Strøk hånda over ansiktet og lukta på hånden, og joda, det var ansiktet mitt. :):):)

Jeg påførte den før fuktighetskrem, og skal fortsette med det en ukes tid før jeg prøver andre variasjoner. Skal visst være enda mer effektivt å blande den inn i fuktighetskrem, så skal prøve det også. Huden min reagerer ganske kjapt om den får noe på seg som den ikke liker, og jeg våknet uten en ny kvise i dag tidlig, så det lover veldig godt. Eneste jeg la merke til var litt mer fremtredende sorte prikker på nese og hake, men dette kommer og går så er usikker på om det er på grunn av oljen. Jeg kommer til å bruke oljen om natten, har ikke plass til den i morgenrutinen. :P Har også marula oljen til The Ordinary stående som jeg tenkte jeg skal teste ut etter jeg er ferdig med rose hip. 

Noen som vil dele sine erfaringer med oljer? Hvilke oljer liker du? :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Etter litt diskusjon i "dagens sminkelook"-tråden, så tenkte jeg å ta diskusjonen opp her. Jeg har plutselig fått veldig tørr hud og @vakkerlakk anbefaler ansiktsolje. Hva er favorittene deres og hvorfor? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Jeg har ikke prøvd så veldig mange typer (nyperose, jojoba og squalane), men min favoritt er definitivt nyperose. Huden min elsker den olja der, og egentlig alle andre ting med den ingrediensen. Trekker raskt inn i huden og gjør den fuktet og fin. Jeg har forøvrig ikke merket forskjell på dyr vs billig når det gjelder nyperose. :D 

...og jammen har ikke beautifulwithbrains (min nye favorittblogger) kommet med et nytt innlegg dedikert til ansiktsoljer. Kanskje du finner noe der? :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg har brukt rosehip siden 2. februar, og jeg må si jeg allerede ser en forskjell... Jeg hadde aldri trodd at det skulle utgjøre en så stor forskjell, men jaggu. :P Jeg la ut bilde i storyen til sminkeforumet. Vanligvis blir huden min umåtelig fet etter 1-2 timer etter jeg har gjort hudpleierutinen min og påført sminke, spesielt om morgenen. I dag for eksempel sminket meg meg en stund før jeg dro på jobb, og når jeg kom hjem så sminken min fortsatt fin hud - og jeg slapp å blotte huden mens jeg var på jobb. Det er første gang jeg ikke har trengt å blotte huden. Ansiktet glinser ikke i takt med stekefett og sminken sitter mye bedre. Jeg er så utrolig imponert, og jeg håper at dette er et resultat som varer. Jeg gleder meg til å se hvordan huden min ser ut om 3-4 uker om jeg ser forbedringer allerede nå! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege
På 2/8/2018 den 20.56, Nora skrev:

Etter litt diskusjon i "dagens sminkelook"-tråden, så tenkte jeg å ta diskusjonen opp her. Jeg har plutselig fått veldig tørr hud og @vakkerlakk anbefaler ansiktsolje. Hva er favorittene deres og hvorfor? 

Jeg har ikke prøvd så mange ansiktsoljer, men jeg har hatt god effekt av Kiehl's Midnight Recovery Oil og TBS Drops of Life Intensely Revitalising Facial Oil :) Jeg har prøvd å bruke sistnevnte på dagen også, det fungerte dårlig.. Den migrerte ned i øynene mine etter en god del timer, og det var ubehagelig.. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg har lagt merke til at huden min har blitt tørrere. Har på følelsen at huden holder på å tilpasse seg nyperoseoljen (haha, fant det norske navnet), noen andre som har opplevd det? Overflødig olje i ansiktet holdes i sjakk, men huden kjennes tørr og fuktfattig ut på dagtid. Jeg pøser så klart på med fuktighetskrem, og på kvelden bruker jeg fuktighetskrem under oljen + jeg blander oljen med fuktighetskrem. Fuktighetskremen jeg bruker er en relativt lett krem som er oljefri. I kveld prøver jeg fuktighetskrem under oljen og blander oljen med sovemaske. Vet at rosehipolje inneholder vitamin A, så kanskje det er derfor? 

Edit: Nevermind, det er C-vitamin serumet om morgenen som har forårsaket dette... Ikke oljen. :P Noob....

Edited by Michelle

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_

Hvilken olje anbefales for oss som har periodevis uren hud? Har aldri prøvd ansiktsolje, men sliter med tørr hud så det er sikkert lurt å prøve. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg kan oppdatere litt angående rosehip; det har virkelig fungert for min hud! Jeg er svært overrasket og utrolig glad for at jeg endelig har funnet noe som holder oljene i ansiktet mitt i sjakk. Huden min er fortsatt fet, men langt ifra like overdreven oljeproduksjon som tidligere. Det tar mange timer før huden min blir veldig blank, og til og med da er den ikke i nærheten av like blank som før. Det varierer også litt etter hvilken foundation jeg bruker - jeg har brukt Jane Iredale Pure Pressed Base ganske lenge nå på grunn av jobb, men her en dag brukte jeg en foundation fra Charlotte Tilbury (Light Wonder heter den vell) og da ble huden blank etter noen få timer. Skal teste videre med andre foundationer på dag. 

Eneste negative er at jeg har fått flere sorte prikker i ansiktet, og da på steder jeg ikke har brukt å ha sorte prikker - blant annet rundt munnen, og faktisk på kjeven. Huden min ser dermed ikke så veldig bra ut uten sminke, men det meste jevner seg ut med lett dekkende foundation. Jeg tror kanskje det vil gå over etter hvert, huden min holder fortsatt på å bli vandt til oljen. Om ikke må jeg finne noe annet som kan hjelpe på det, for slutter ikke med rosehip med det første! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl

Noen forslag til ansiktsoljer, annet enn rosehip/nyperose? Jeg har prøvd den, men fikk en allergisk reaksjon. Føler jeg må ha på masse produkter for at huden ikke skal føles stram. Jeg har også prøvd Kiehls sin midnight recovery oil, så ingen forskjell og har tidligere brukt omega 3-oljen fra REN - den funket greit.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
1 hour ago, tuffl said:

Noen forslag til ansiktsoljer, annet enn rosehip/nyperose? Jeg har prøvd den, men fikk en allergisk reaksjon. Føler jeg må ha på masse produkter for at huden ikke skal føles stram. Jeg har også prøvd Kiehls sin midnight recovery oil, så ingen forskjell og har tidligere brukt omega 3-oljen fra REN - den funket greit.

Cosmica, av alle, har en veldig god ansiktsolje om du er tørr i huden. Den er lett, og trekker godt inn, men gir bra med fukt. Den er dessuten mildt parfymert og har fin pris, ca 200 kr. Jeg husker ikke navnet, men det er en mørkebrun flaske, med "age" i navnet.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tapermari
6 timer siden, tuffl said:

Tenker du kveld eller dag? Jeg bruker TO Squalane både morgen og kveld, ca 2 dråper i dagkrem og 4-5 dråper i kveldskrem/fuktmaske. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl
11 timer siden, tapermari said:

Tenker du kveld eller dag? Jeg bruker TO Squalane både morgen og kveld, ca 2 dråper i dagkrem og 4-5 dråper i kveldskrem/fuktmaske. 

Helst kveld tenker jeg. Skal sjekke den ut!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Siden sist oppdatering har huden min kommet seg enormt, den liker virkelig rosehipoljen! Den forblir definitivt et must-have for meg, for oljene i huden min har aldri holdt seg så bra i sjakk som nå. Jeg har i tillegg begynt å bruke marulaoljen fra The Ordinary om morgenen. Den trekker mye fortere inn i huden enn rosehip, men rosehipoljen har etterhvert trukket bedre og bedre inn i huden. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
katta

Enig i at rosehip-olje er bra! Kjøpte en fra Now Foods fra iHerb,,den kosta rundt femtilappen og funker fjell. Jeg som har slitt med voksenakne og det og trøblete hud har altså fått komplimenter for huden min nå😁 ikke noe oljete hud lenger,den virker godt fuktet og balansert rett og slett.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Nå har jeg fått UFO av Sunday Riley, men er usikker på når og hvor i rutinen jeg skal bruke den. Tenker å bruke den på kvelden, men er det greit å bruke den samtidig som jeg bruker rosehip? Testet UFO på baksiden av hånden og den er ganske tynn i konsistensen. Vet at noen påfører oljen rett etter toner, men er så redd for at huden ikke vil trekke til seg de andre produktene ordentlig da - og jeg bruker salicylic acid på kvelden også, og den trenger litt tid på å trekke inn.

Jeg er også veldig nervøs for at huden purger. Jeg sliter ikke med kviser lenger, og jeg vet ikke helt forskjellen på purging og om huden ikke tåler produktet.. Har lest litt på nettet om det men har fortsatt ikke skjønt forskjellen helt. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider