Sign in to follow this  
Magpie

(Protein)kur?

Recommended Posts

Magpie

til ihjelprosessert hår (bleket, deretter farget) som varmebehandles ofte? Jeg bruker Olaplex, og har til nå brukt kur fra Davines Nounou og Evo Ritual Salvation, men jeg er snart tom, og vet ikke helt hva jeg skal gå for. Frisøren har brukt en kur fra Davines Renaissance Circle på meg, men den kommer i klemmeposer med 3-4 behandlinger for 100 kroner, samt at den lukter så sterkt at jeg blir desperat etter å slippe unna, for lukta fader ikke i det hele tatt. :razz-drunk:

Så hvilke kurer anbefales? Gjerne kombinasjonskurer med protein og fukt i samme kur? Jeg tåler ingenting fra Redken, så det er ute. Håret mitt er typisk nordisk; glatt med store mengder tynne hårstrå der tuppene har fått gjennomgå.

Noen med liknende hårtype, evt. guru @Oda?

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg sverger til Living Proof sin, denne har utrettet mirakler for håret mitt. Nå har Living Proof kommet fra til at de er for god for Vita og skal inn frisørmarkedet og jeg gråter bitre tårer over å miste personalrabatt og gode tilbud, for denne må jeg ha i hus :crying:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
42 minutes ago, lykkelitenen said:

Jeg sverger til Living Proof sin, denne har utrettet mirakler for håret mitt. Nå har Living Proof kommet fra til at de er for god for Vita og skal inn frisørmarkedet og jeg gråter bitre tårer over å miste personalrabatt og gode tilbud, for denne må jeg ha i hus :crying:

Det er jo bra typisk 😐

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen
1 hour ago, Magpie said:

Det er jo bra typisk 😐

Skjedde så klart mens vi var uten lokale og i permisjon, så gjett hvem som ikke fikk hamstre..? :crying:

Men seriøst, den er knall, håret mitt responderer bedre på denne enn f.eks. joico kpack og redken extreme :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur
2 timer siden, lykkelitenen said:

Jeg sverger til Living Proof sin, denne har utrettet mirakler for håret mitt. 

Er det den som heter Restore mask treatment? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen
27 minutter siden, Azur said:

Er det den som heter Restore mask treatment? 

Jupp. ser ut til at vita.no har den inne igjen nå(de var tom når jeg skulle kjøpe sist, så fikk bare leave-in lotionen i samme).

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda
On 11.3.2018 at 11.15, Magpie said:

til ihjelprosessert hår (bleket, deretter farget) som varmebehandles ofte? Jeg bruker Olaplex, og har til nå brukt kur fra Davines Nounou og Evo Ritual Salvation, men jeg er snart tom, og vet ikke helt hva jeg skal gå for. Frisøren har brukt en kur fra Davines Renaissance Circle på meg, men den kommer i klemmeposer med 3-4 behandlinger for 100 kroner, samt at den lukter så sterkt at jeg blir desperat etter å slippe unna, for lukta fader ikke i det hele tatt. :razz-drunk:

Så hvilke kurer anbefales? Gjerne kombinasjonskurer med protein og fukt i samme kur? Jeg tåler ingenting fra Redken, så det er ute. Håret mitt er typisk nordisk; glatt med store mengder tynne hårstrå der tuppene har fått gjennomgå.

Noen med liknende hårtype, evt. guru @Oda?

Jeg nevner kevin murphy jeg altså. Jeg er så fan av Re.Store masken. Det er en rensende kur, som man bruker i stedet for Shampo og balsam. Jeg har sverget til denne i tre år. Den lukter ganske maskulint, og man bør kjenne på lukten i salong. Den er så god! 

http://kevinmurphy.com.au/product/re-store/

Om ikke er angel.masque også en vinner! Men igjen. Lukten kan bli et problem. Den er så pleiende og håret blir silkemykt og blankt uten å tynge. Jeg elsker denne også :P

http://kevinmurphy.com.au/product/angel-masque/

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Hmm, jeg får stikke og høre om jeg får lukte på produktene. :D Generelt lukter ting fra KM ganske sterkt, synes jeg. 

Jeg liker egentlig aromatiske, borderline maskuline dufter, men jeg sliter når de blir hengende i håret i evigheter, akkurat som den kuren fra Davines som frisøren min sverger til.:quiet:

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

Ja, de lukter sterkt, men de lukter kun det de er laget av. Ingen tilsatt parfyme ol. Jeg personlig elsker luktene til KM:in-love:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider