Sign in to follow this  
Wasabi

Omtale: Tarte Shape Tape Hydrating foundation

Recommended Posts

Wasabi

Denne likte jeg godt til å begynne med, men dessverre endret det seg ganske fort, i negativ retning. 

Den kommer i glassflaske med samme type svampeapplikator som concealeren. På concealere er det fint med den typen applikator, men på foundation foretrekker jeg pumpeflaske. 

image.jpeg.a318f77837877d801eb412cb64fd9343.jpeg

Fargen jeg valgte er fair-light neutral. I concealeren har jeg fair neutral, men den er litt i lyseste laget nå på sommeren, derfor valgte jeg fair-light neutral i foundationen. Fargen er kjempefin først, men dessverre oksiderer den litt. Den dekker ikke spesielt bra og holdbarheten er elendig nå i varmen, men det skal sies at holdbarheten var noe bedre på tørrere vinterhud. Jeg syns ikke den gir så mye fukt som dem lover og jeg syns den sprekker opp litt og fremhever porer når den har sittet på en stund. Med settingspray oppå blir den bare rar. De fleste foundations fungerer med settingspray, men ikke denne. 

Jeg hadde kjempestore forhåpninger til denne, så synd den er så dårlig, for shape tape concealeren er kjempebra. Den er nok den beste concealeren jeg har prøvd, så kjedelig at foundationen viste seg å være et makkverk for min fuktfattige hud. Rart man kan endre mening så til de grader ang et produkt, for de første gangene syns jeg den fungerte godt, men sånt skjer innimellom. Jeg skal ta den frem igjen til vinteren og se om den fungerer bedre da, men er redd den blir mat til søppelkassa. Dessverre! 

Karakter: 1/10.

Dette bildet ble tatt da foundationen var ny, det kommer et bedre bilde.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Jeg kjøpte den matte versjonen i samme farge og den oksiderer også, så jeg føler meg helt gul når jeg bruker den... Tror riktignok ikke så mange ser det, men det holder at jeg vet det :giggle: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Æsj, så kjedelig. Oksidering er noe dritt altså. Jeg kjøpte med en liten prøvedings av den matte i ulike farger, men har ikke prøvd enda. Kjipt at foundationen er så dårlig når concealeren er så bra. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone
On 9.7.2018 at 22.30, Wasabi said:

Æsj, så kjedelig. Oksidering er noe dritt altså. Jeg kjøpte med en liten prøvedings av den matte i ulike farger, men har ikke prøvd enda. Kjipt at foundationen er så dårlig når concealeren er så bra. 

Veldig! Særlig når Tarte sine lyseste farger er litt vanskelige, synes det er vanskelig å finne noe som kan ligne på full klaff. Men men, jeg treeengte den jo ikke akkurat :blush: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
38 minutter siden, Tone said:

Veldig! Særlig når Tarte sine lyseste farger er litt vanskelige, synes det er vanskelig å finne noe som kan ligne på full klaff. Men men, jeg treeengte den jo ikke akkurat :blush: 

Æsj, ja. Fair neutral er fin som concealer da, skulle ønske foundationen var like bra. Hehe, jeg trengte den vel ikke akkurat jeg heller. :P Jeg tør ikke tenke på hvor mange foundations jeg har, er mange år til jeg egentlig trenger noen tror jeg. Meeeen, kjøpekjøpekjøpekjøpe. :rotfl:  

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider