Sign in to follow this  
Wasabi

Omtale: Urban Decay All Nighter Foundation

Recommended Posts

Wasabi

Først av alt må jeg si at flasken den kommer i er skikkelig stilig! Det er pumpeflaske, liker det best. 

image.jpeg.ff9b9fe135c0ab1f1500e2a79c688cc0.jpeg

Jeg har den i den lyseste fargen, 0.5 og jeg har nå bestilt 3.25 i tillegg siden 0.5 blir litt for lys nå på sommeren og på sommeren trenger jeg en foundation som virkelig SITTER siden huden min blir fetere da. Tanken er å blande disse to. 3.25 er den lyseste av de nøytrale fargene, light neutral. Skulle ønske de hadde nøytrale farger på fair-skalaen også. Ganske mange av oss er fair-neutral i hudtonen. Samtidig ser ikke 3.25 sååå ille ut på et swatchebilde jeg fant på nettet, men den blir nok for mørk alene uansett.

image.jpeg.edabbffa4f4766cc72d7a939032ad817.jpeg

Man må ha i bakhodet når man kjøper at denne foundationen oksiderer, så man må velge en lysere farge enn man tror man trenger. På vinter og vår passer 0.5 min lyse, nøytrale mot kalde hudfarge godt. Fargen ser altfor for lys ut først, men den oksiderer fort og får riktig farge når den har oksidert.

Konsistensen et passe, ikke for tynn, men heller ikke for tykk. Den tørker VELDIG fort, så man må være rask og kun legge den i en og en del av ansiktet av gangen, altså ikke klappe den i hele ansiktet før man blender. Den er lett å blende og jeg bruker en fuktig beautyblender. Det skal lite produkt til for å gi godt dekke, derfor føles den veldig lett på selv om det er en fulldekkende foundation. Den kaker seg ikke. Den kan se litt pudrete ut på de tørre partiene om man virkelig studerer tett inntil et speil i sterkt lys, men det er ikke noe som syns på normal avstand. 

Foundationen kan oppleves som noe tørr, derfor må jeg som har fuktfattig hud påføre ekstra fukt når jeg bruker denne, spesielt på vinteren når huden min er nesten like tørr som Sahara. Da bruker jeg fuktserum under fuktighetskrem for veldig tørr hud og fuktgivende primer.

Den blir ikke altfor matt på meg og gir litt glød. 

Prisen er noe høy, 355 kr på Kicks, men det er ingen unormal pris for et parfymerimerke. Med 20% rabattkode kom den på 284 kr, det er OK pris syns jeg. 

Karakter: 7/10. Det som gjør at den ikke får full pott et at det ikke finnes nøytral farge på fair-skalaen og at den kan bli litt i tørreste laget på vinteren. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider