Sign in to follow this  
Krystall

Pimpstein, hud og hygiene

Recommended Posts

Krystall

Jeg går litt frem og tilbake mellom hvordan jeg skrubber kroppen i dusjen. Per nå foretrekker jeg type bar, i fast form, med små korn, men disse kan lett bli enten grisete, eller helt feil hvis kornene er for grove. Er den veldig fet er det også uheldig for rørene. Jeg er selverklært anti-loofah, men tolererer skrubbevanter, så lenge de går i vaskemaskinen jevnlig. De må også brukes sammen med produkt, ellers blir jeg sår. Sisal er minst like ille. På føttene sammen med fotbad bruker jeg derimot en pimpstein. Er det noen som vet hvordan den egentlig oppfører seg i forhold til bakterier og oppsamling av døde hudceller? Sannsynligvis en dårlig idé å putte stein i vaskemaskinen, men den kan jo eventuelt holdes nede i kokende vann i tilstrekkelig mange minutter, en gang i blant. Jeg er litt mer nøye på sånt når det gjelder kropp, enn føtter, og har ikke egentlig tenkt på det før.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Krystall

Uh, jeg undervurderte pimpsteinen, og overvurderte hvor hardfør huden min er, det var ingen god idé. Ikke prøv dette hjemme, med mindre du er en dinosaur. Jeg lurer fortsatt på hvor hygienisk det vil være å bruke den på føttene i lengden. Sånn, holder det å skylle den kraftig? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider