Oda

Den generelle Kolokrem-tråden (farge til vipper og bryn)

Recommended Posts

Oda

Vi må jo nesten ha en tråd om dette. Jeg er totalt avhengig av å farge øyenbrynene mine, og jeg føler meg naken uten mørke, svartgråe bryn. Haha :P Jeg liker det veldig mørkt, men ikke svart. Pleier å gjøre det når jeg er tidlig på jobb. Bruker RefectoCil. Før brukte jeg bare 3.1 (veldig naturlig, askebrun), men nå er det slik at jeg får skikkelig dille på mørke bryn, og da må jeg til med mørkere og kaldere farger :P De gangene bruker jeg 3 (medium brun) og 1.1 (grå, haha)

På vippene liker jeg best 1. (Svart), da blåsvart forsvinner utrolig mye fortere (blå pigment er ikke naturlig hos 99 % av jordens befolkning, så de gule/varme pigmentene presser dem fort ut igjen)

Jeg har ikke så mye mer å komme med nå, måtte bare lage tråden :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Kjøpte meg ny i askebrun i dag. Forsøkte å farge med en alt for gammel pakke her en dag, skjedde så godt som ingenting :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Herregud.. Ja, haha! Er det mulig :P
Så den jo på Cubus tidligere idag. Jeg ee bare litt distré altså!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

Jeg vil farge vipper og bryn igjen, men er litt usikker på hva jeg skal velge til brynene. Vil ha en varm brun. Hvor ofte farger du, Oda?

Jeg liker å ha mine ganske mørke, så for å opprettholde fargen så blir det hver 3-4 uke, normalt sett varer fargen 5-6 uker, men de jeg bruker er ganske kald, og det varer ikke fult så lenge som de varmere. RefectoCil 3 er nok fin :) Kolokremer fra nisje-butikker blir ganske fort for mørkt, siden det er vanskeligere å kontrollere dypden på fargen. Kjøp billig på ebay :)

Kjøper dere på ebay? Eller hvor? :)

Anbefal meg en selger om dere kjøper på ebay!

RefectoCil fra ebay er mye, mye bedre enn de fra vita, lindex osv.! Samme hvilken selger egentlig, så lenge du får med vannstoff/oxidation :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Hvilken farge bør jeg bruke når jeg har ganske mørke bryn og svartfarget hår (og lys hud), og tidligere har brukt svart, men synes fargen holder litt dårlig? Svart er fint den første uka, men så forsvinner effekten, nesten.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Jeg liker å ha mine ganske mørke, så for å opprettholde fargen så blir det hver 3-4 uke, normalt sett varer fargen 5-6 uker, men de jeg bruker er ganske kald, og det varer ikke fult så lenge som de varmere. RefectoCil 3 er nok fin :) Kolokremer fra nisje-butikker blir ganske fort for mørkt, siden det er vanskeligere å kontrollere dypden på fargen. Kjøp billig på ebay :)

RefectoCil fra ebay er mye, mye bedre enn de fra vita, lindex osv.! Samme hvilken selger egentlig, så lenge du får med vannstoff/oxidation :)

Takk! Da skal jeg kikke litt nå. Trenger egentlig litt rødt i fargen min føler jeg. :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

Hvilken farge bør jeg bruke når jeg har ganske mørke bryn og svartfarget hår (og lys hud), og tidligere har brukt svart, men synes fargen holder litt dårlig? Svart er fint den første uka, men så forsvinner effekten, nesten.

Prøv å blande like deler av 3.1 (askebrun) og 1.1 (grå) resultatet blir mørkt og kaldt :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Sunniva

Har brukt 3.1 askebrun en gang og det ble bra. Skal la det sitte i litt kortere neste gang, så det blir ørlite lysere. Men ellers fornøyd :) Jeg kjøpte RefectoCil hos iGlow. De hadde tilbud, noe de har med jevne mellomrom, prisen ble veldig bra og med gratis frakt og levering på to dager så var valget lett ;) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lene

Jeg farger øyenbrynene ca hver 3-4 uke, og bruker svart farge. Jeg har ganske tynne og ikke så fyldige øyenbryn naturlig, og føler jeg ser helt rar ut med lyse bryn. Synes ikke de ser svarte ut etter farging da, mer kald mørk brun. Også sitter den svarte lengre!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Jeg har nå somlet meg til å kjøpe Refectocil i 3, etter å ha mast mye på Oda :P Håper det blir bra! Kommer nok til å kjøpe den svarte til vippene også snart. Tenk å kunne droppe mascara og øyenbryn på travle morningen uten å se ut som en 10 år gammel narkis!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Lurer på om jeg må prøve Refectocil for å få bedre fargeutvalg. Tror du grå kan passe meg Oda? Jeg bruker ofte taupe-farger når jeg sminker brynene, f.eks color tattooen. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

Lurer på om jeg må prøve Refectocil for å få bedre fargeutvalg. Tror du grå kan passe meg Oda? Jeg bruker ofte taupe-farger når jeg sminker brynene, f.eks color tattooen.

1.1 alene kan bli litt bestemor. Den er greiest å blande inn i andre :) Jeg tror 3.1 blir veldig fin til deg! :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

1.1 alene kan bli litt bestemor. Den er greiest å blande inn i andre :) Jeg tror 3.1 blir veldig fin til deg! :)

Jeg har farget håret bestemorsfarge og likt det ;)

Synes askebrun i kolokrem er litt for varm, men bruker den i mangel på bedre alternativ. Nå har jeg akkurat kjøpt ny pakke. Er det mulig å blande denne med den grå fra refectocil? Eller må begge være samme? (fint med folk som har peiling her) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

Jeg har farget håret bestemorsfarge og likt det ;)

Synes askebrun i kolokrem er litt for varm, men bruker den i mangel på bedre alternativ. Nå har jeg akkurat kjøpt ny pakke. Er det mulig å blande denne med den grå fra refectocil? Eller må begge være samme? (fint med folk som har peiling her)

Ikke bland forskjellige merker, da de er oppbygget på forskjellige måter, og ikke vil gi så bra resultat. 3.1 fra RefectoCil er mye kaldere enn askebrun fra Kolokrem. Men jeg ville kanskje blandet inn litt 1.1 i 3.1 for å få det enda kaldere :) 1.1 blir veldig mørkt på egenhånd, da 1 er det mørkeste på fargeskalaen. 3 er noen hakk lysere, men mer enn mørk nok :)

Takk! Da skal jeg kikke litt nå. Trenger egentlig litt rødt i fargen min føler jeg. :)

Kunne jo brukt 4 (Chestnut ) for å matche håret ditt litt :D men ellers kunne du tatt 3 :) 4 må ikke blandes med andre farger btw, da de motvirker hverandre og det ser totalt krasjet ut :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Kunne jo brukt 4 (Chestnut ) for å matche håret ditt litt :D men ellers kunne du tatt 3 :) 4 må ikke blandes med andre farger btw, da de motvirker hverandre og det ser totalt krasjet ut :P

Da prøver jeg 4! Takk for hjelpa <3

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

Jeg er veldig glad i den svarte fra RefectoCil! Bruker den både på vippene og bryn, og syns det holder veldig lenge :)

(denne tråden minner meg på at jeg må farge bryn og vipper før jeg pakker det ned  :clap: )

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Jeg har fått hentelapp, og er spent! :D Jeg kommer nok til kjøpe svart farge til vippene også. Har aldri hatt noen suksess på vippene med kolokrem fra Vita/h&m/Cubus (dere vet hvem jeg mener? :P), men kanskje det blir suksess med Refectocil :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Oda

Jeg har fått hentelapp, og er spent! :D Jeg kommer nok til kjøpe svart farge til vippene også. Har aldri hatt noen suksess på vippene med kolokrem fra Vita/h&m/Cubus (dere vet hvem jeg mener? :P), men kanskje det blir suksess med Refectocil :D

Hvordan gikk det? :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Hvordan gikk det? :)

Forholdsvis bra! Ble litt mørkere enn jeg var komfortabel med, men nå er det fint. Skulle ønske fargen var litt varmere da, men det funker helt fint. Bare sveiper lett igjennom med en litt varmere farge på morningen, sparer masse tid :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Haha, jeg skrev jo i det forrige innlegget at jeg syntes fargen var litt kald. I går farget jeg på nytt, og tok på selvbruning etterpå. Tenkte ikke over at den ikke skal i øyenbrynene, så jeg bare klæsjet på i ansiktet. I dag våknet jeg jammen meg opp med perfekt farge på brynene :rotfl: Bittelitt mørkt, men det går seg til om en dag eller to. Ellers er jeg kjempefornøyd med resultatet! Tror dette må bli farge-rutinen min :giggle:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Haha, Andrea! Jeg har enda ikke somlet meg til å kjøpe ReflectoCil, men Kolokrem i Askebrun fungerer fortsatt fint! Jeg MÅ lære meg til å farge bryn oftere..

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider