Elin

Kosterens

Recommended Posts

Elin

Hvilken kosterens bruker du?

Jeg er veldig fornøyd med Make Up Store sin kostesåpe. Rengjøringsprosessen tar mye kortere tid med denne, enn med vanlig shampo som jeg brukte tidligere. Den er også skånsom mot kostene.

Siden jeg ikke gidder å vaske kostene mine med såpe mellom hver bruk, så er jeg på utkikk etter en quick-fix-rens/spray. Er det noen som har noen tips? :)   

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene83

Jeg bruker også kosterens såpa fra MUS...den er helt grei den :) spot cleaner ikke lengre, men når jeg gjorde det så brukte jeg Mac børsterens, den var super <3

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Mariann

Jeg liker kostesåpe i fast form. Har brukt flere, og har kjøpt MUS sin igjen. Nå bruker jeg Sephora sin, som er helt ok, men boksen er i minste laget syns jeg.

Utenom har jeg flytende fra Daiso, som jeg liker til foundationkoster og beautyblender.

Bruker Mac brush cleanser på kostene mellom hvert bruk og vasker ca en gang i uken med såpe.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Jeg bruker Cinema Secrets sin kosterens etter hver gang jeg har brukt kostene mine. Det er den beste jeg har prøvd. Kicks sin er også ganske god, billigere og lettere å få tak i. Cinema Secrets kjøper jeg på camerareadycosmetics.com

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marusken

Bruker Mac sin til kjapp rens, ellers bruker jeg en god shampo for fullstendig rengjøring.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg har spray fra Bobbi Brown til bruk innimellom, og vasker ellers med Neutral shampoo, som er effektiv, billig og uparfymert. Ikke minst er det mindre klinete enn kostesåpe i fast form.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bitteliten

Jeg sverger til kostesåpa fra Kicks, selv om det er klinete sammenlignet med shampoo. Liker at de hvite kostene blir hvite igjen, og at såpa inneholder desinfiserende ettellerannet.

Innmellom bruker jeg av to kvikkrensersprayer; fra Kicks og i.d. quick change. Sprayer på kjøkkenpapir og sveiper over, og noen ganger direkte på kosten i tillegg.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

Jeg bruker vanlig zalo også olje på de med naturhår når jeg skal vaske de ordentlig. Med spot-cleaning bruker jeg den fra kryolan i sånn "malingsbøtte" :) Syns den er så sykt bra, tørker fort også koster den mindre enn de fra Kicks, Mac osv  :thumbs-up:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Bruker makeupstore sin og baby shampoo litt om hverandre. Er på jakt etter makeupgeek sin kostesåpe men den har vært utsolgt i evigheter!

Edit: det er selvfølgelig makeup mekka sin såpe jeg har lyst å teste!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Jorid

Jeg kjøpte kosterensen til H&M for en stund siden, og kan virkelig ikke anbefale den! Den lukter godt, men jeg trodde seriøst den hadde ødelagt 217-busten slik den så ut etter sprayen. Heldigvis kom den seg etter en skikkelig vask.  I tillegg var dysen dårlig, den sprutet en stråle heller enn en fin spray som Kicks sin f.eks.

Men den var billig! :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk

Jeg kjøpte kosterensen til H&M for en stund siden, og kan virkelig ikke anbefale den! Den lukter godt, men jeg trodde seriøst den hadde ødelagt 217-busten slik den så ut etter sprayen. Heldigvis kom den seg etter en skikkelig vask.  I tillegg var dysen dårlig, den sprutet en stråle heller enn en fin spray som Kicks sin f.eks.

Takk for den rapporten. Har vurdert H&M sin spray, men vore ekstremt usikker. Gjekk for Kicks sin sist sidan ingen hadde testa den frå H&M. Prisforskjellen er heller ikkje enorm (20 kr), så då held eg meg til Kicks frå no av.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bitteliten

Jeg sverger til kostesåpa fra Kicks, selv om det er klinete sammenlignet med shampoo. Liker at de hvite kostene blir hvite igjen, og at såpa inneholder desinfiserende ettellerannet.

Innmellom bruker jeg av to kvikkrensersprayer; fra Kicks og i.d. quick change. Sprayer på kjøkkenpapir og sveiper over, og noen ganger direkte på kosten i tillegg.

Det ble jug. Den faste såpa er selvsagt fra MUS.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Det er i grunnen derfor jeg tror jeg kjøper Bobbi Brown igjen når den er tom, for den er både effektiv og skånsom mot kostene, og med mitt bruk holder uansett en flaske i over ett år, så utgiften blir ikke så ille på sikt.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

Makeup Mekka sin kostesåpe er kjempegod! Nå bruker jeg en kjøpt på Douglas, kliss lik MM sin, men med annen logo på boksen og på såpen ;) Til spot cleaning bruker jeg MAC sin :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
evy93

Har prøvd både mac, kicks og clinique sin. Det eneste jeg stusser litt over er at de kan kalle det "quick fix", når det står med små bokstaver bakpå flaskene at produktet må skylles ut med vann. Den eneste børsterensen jeg har funnet, som du faktisk ikke trenger å skylle etter bruk, er TBS sin... Men den har jo selvfølgelig gått utav produksjon :(

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Mariann

Jeg bruker Cinema Secrets sin kosterens etter hver gang jeg har brukt kostene mine. Det er den beste jeg har prøvd. Kicks sin er også ganske god, billigere og lettere å få tak i. Cinema Secrets kjøper jeg på camerareadycosmetics.com

Denne ble jeg nysgjerrig på. Hva er det som gjør at du liker den best?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Denne ble jeg nysgjerrig på. Hva er det som gjør at du liker den best?

Den gjør kostene mest rene, tørker raskt og legger ikke igjen olje på hårene :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Mariann

Den gjør kostene mest rene, tørker raskt og legger ikke igjen olje på hårene :)

Da prøver jeg den  :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider