Elin

Kosterens

Recommended Posts

LinnH
1 hour ago, PewPew said:

Jeg har samme såpestykke, men med lotus lukt. Har bare brukt det en gang, men fikk et godt førsteinntrykk. Fjernet både krem og pudderprodukter godt og så ikke ut til å tørke ut hårene heller. Er ikke så fan av såpestykker, så skraper av den såpen jeg skal bruke. 

Det er få såper jeg har prøvd som fjerner skikkelig kremprodukter, så gøy å se noe som også er billig kan gjøre jobben! Jeg har sikkert kosterens for et års bruk liggende, men dersom jeg kommer over denne på SG igjen så må jeg nok ha et par. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Åshild
On 1/12/2016 at 10:18 AM, Nora said:

Jeg lurer på det samme! Den er fæl til å spise opp sprayflasker, så jeg pleier å kjøpe billige på søstrene grene :P jeg så Tati bruke en sånn i metall, kanskje det er verdt å prøve? 

Takk for tips! Skal absolutt se om jeg finner en i metall :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
iheartpenguins

Jeg kjøpte den nye kosterensen fra real techniques og tenkte denne ville være fantastisk siden jeg er så glad i kostene fra samme serie. Men jeg er ikke veldig imponert. Mulig det er noe galt med min flaske, men produktet er veldig gele aktig og nesten slimete. Den vasker greit kostene jeg har brukt pudder med, men kostene jeg har brukt til flytende foundation og concealer blir jo aldri rene. De ser derimot tørre og enda være ut etter vask. Foundation kosten er fortsatt beige/grå og man kan se rester av produkt på kosten, og dette er etter tre vask etter hverandre. Om det viser seg at flere har samme erfaring tviler jeg på at jeg kjøper denne igjen... :/

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
loruffa
1 hour ago, iheartpenguins said:

Jeg kjøpte den nye kosterensen fra real techniques og tenkte denne ville være fantastisk siden jeg er så glad i kostene fra samme serie. Men jeg er ikke veldig imponert. Mulig det er noe galt med min flaske, men produktet er veldig gele aktig og nesten slimete. Den vasker greit kostene jeg har brukt pudder med, men kostene jeg har brukt til flytende foundation og concealer blir jo aldri rene. De ser derimot tørre og enda være ut etter vask. Foundation kosten er fortsatt beige/grå og man kan se rester av produkt på kosten, og dette er etter tre vask etter hverandre. Om det viser seg at flere har samme erfaring tviler jeg på at jeg kjøper denne igjen... :/

Siobhan fra LetzMakeup har hatt samme erfaring. Vet en del som har vært fornøyd når de har brukt den med "kostevaskegg" så du kunne jo prøvd det?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
iheartpenguins
2 timer siden, loruffa said:

Siobhan fra LetzMakeup har hatt samme erfaring. Vet en del som har vært fornøyd når de har brukt den med "kostevaskegg" så du kunne jo prøvd det?

Jeg bruker soap & glory hansken min som på en måte er samme greia som egget. Skjønner ikke hvorfor kostene ikke blir rene jeg as... Merkelig!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora
6 minutter siden, iheartpenguins said:

Jeg bruker soap & glory hansken min som på en måte er samme greia som egget. Skjønner ikke hvorfor kostene ikke blir rene jeg as... Merkelig!

Foundation er jo grusomt å få vasket, selv med gode såper. Det kan hjelpe å vaske den litt med oljebasert sminkefjerner først, og så vaske med såpe.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
iheartpenguins
1 time siden, Nora said:

Foundation er jo grusomt å få vasket, selv med gode såper. Det kan hjelpe å vaske den litt med oljebasert sminkefjerner først, og så vaske med såpe.

Skjønner. Men har aldri hatt noe problem med dette tidligere. Bare syns det blir litt dobbelt opp om jeg må vaske de to ganger med to ulike produkter. Da kjøper jeg heller noe annet neste gang. Oh well, da har jeg prøvd denne også...

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk
12 timer siden, iheartpenguins said:

Skjønner. Men har aldri hatt noe problem med dette tidligere. Bare syns det blir litt dobbelt opp om jeg må vaske de to ganger med to ulike produkter. Da kjøper jeg heller noe annet neste gang. Oh well, da har jeg prøvd denne også...

Om ikkje du har prøvd kostesåpa (såpestykke) til Make Up Store så burde du gjera det. Den er desidert den beste eg har prøvd. Å vaske foundationkostar går som ein draum.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH
15 minutter siden, vakkerlakk said:

Om ikkje du har prøvd kostesåpa (såpestykke) til Make Up Store så burde du gjera det. Den er desidert den beste eg har prøvd. Å vaske foundationkostar går som ein draum.

Hvis noen er i tvil; Helt enig! Liker også at de kommer i firkanta form nå.

Sephora har også en liten rund såpe (Solid Brush Cleaner) som er ganske god, men den er så udrøy ift prisen.

Ellers så er min nye oppdagelse Savon de marseille såpa jeg kjøpte på Søstrene Grene (nevnt lenger opp i tråden her). Nr. 2 etter MUS-såpa.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH
7 minutter siden, Arlandria said:

Savon de Marseille <3 børstene holder seg så myke og friske når.jeg bruker den :)

Mulig jeg var uheldig med den første jeg kjøpte fra ebay, for den var ikke så noe særlig. Heldigvis kjøpte jeg en til fra Søstrene Grene for den var mye mer effektiv, hvite børster blir hvite og kremprodukter blir helt vasket bort.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

To spørsmål:

1. Dere som har MUS såpestykket, hvordan pleier dere "rense" såpestykket etter det blir klint ting oppå? Liker at kostene blir myke, liker ikke at det blir gris og tull og krav til tørking. 

2. Er det noen som har sett sånn vaskeegg/plate til salgs noe sted utover utenlandske nettsider? Den så genial ut :D

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH
28 minutter siden, Ludo said:

To spørsmål:

1. Dere som har MUS såpestykket, hvordan pleier dere "rense" såpestykket etter det blir klint ting oppå? Liker at kostene blir myke, liker ikke at det blir gris og tull og krav til tørking. 

2. Er det noen som har sett sånn vaskeegg/plate til salgs noe sted utover utenlandske nettsider? Den så genial ut :D

Jeg skyller det under springen etterpå, da forsvinner sminkerester. Liker at såpa er helt ren når jeg er ferdig. Som regel sitter ikke sminkerester fast og renner lett av. 

Jeg kjøpte en vaskematte fra Sigma på Beautybay, har ikke sett den i norsk nettbutikk, men vet Douglas selger Sigma vaskehanske. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk
1 hour ago, Ludo said:

To spørsmål:

Det er berre å skylle det under springen. Så lar eg boksen stå åpen til det har tørka. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Jeg gjør det samme @vakkerlakk og @LinnH - men jeg synes det er så stress når jeg liksom må tørke både boksen og såpa(egentlig bare fordi jeg har nok rot og tull der fra før, jeg og ungen konkurrerer liksom om plassen :P )

Dessuten setter den litt fart på bakteriefobien min(som ikke egentlig er en fobi da) - men det er sikkert like mye bakterier i flytende når alt kommer til alt. 

Neste forsøk blir nok den derre fra Søstrene Grene, og et sånt vaskebrett eller hanske :D Men aller helst brett, bare fordi jeg synes det så litt smått terapeutisk ut. Som å ha en sånn rake med sand i en boks :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid

Jeg synes det er veldig greit med hanske, for da har jeg god kontroll og slipper å bli våt på hendene :) jeg kjøpte en vanlig grytehanske i plast på ebay, som fungerer veldig godt. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Noen som har sett den elektriske kostevaskeren på beautybrands? Har dere troa?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora
Den 30.8.2017 at 13.20, Stjernefrukt skrev:

Noen som har sett den elektriske kostevaskeren på beautybrands? Har dere troa?

Jeg er skeptisk. Har sett noen videoer og det ser ut som det er varierende resultater. Alle konkluderer med at det tar mye lenger tid enn gamlemåten. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frøken Lilla

Den MUS såpa har vært utsolgt på bangerhead (?) en god stund nå... er det virkelig bare i en fysisk MUS butikk det er mulig å få tak i den nå :( *hater kicks som ikke har den mer* 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Jeg har lyst til å prøve den MUS-såpa neste gang. Nå har jeg en fra ecotools og en fra bare minerals. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider