Nora

Problemer med forumet?

Recommended Posts

Anniken

Jeg har vel ikke akkurat et problem med det, men jeg oppdaget da jeg skulle laste opp bilder på forumet nå at maxstørrelsen per bilde er 20 MB. Jeg ser for meg at plassen vår fort kan bli full dersom ikke det endres ;) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Jeg har vel ikke akkurat et problem med det, men jeg oppdaget da jeg skulle laste opp bilder på forumet nå at maxstørrelsen per bilde er 20 MB. Jeg ser for meg at plassen vår fort kan bli full dersom ikke det endres ;)

Det jobbes allerede med saken, så vi håper det ordner seg så fort som mulig! Bra du sier i fra om sånt :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

Kan jeg bare spørre om hvordan man får så små bilder? Jeg har ny pc, så jeg har ingen programmer til å redigere til så små. Hva anbefales? Jeg har Macbook :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Kan jeg bare spørre om hvordan man får så små bilder? Jeg har ny pc, så jeg har ingen programmer til å redigere til så små. Hva anbefales? Jeg har Macbook :)

20 MB er ganske mye, jeg håper ikke du trenger mer. Og grensen skal bli endret til 300kB. Jeg vet det finnes nettsider man kan gå inn og gjøre slike ting på, du kan jo ta et raskt googlesøk på "image resize" eller noe slikt ;)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anniken

Jeg har også mac og bruker et gratisprogram som heter iResize ;) Enkelt og greit. Kan endre størrelse på ett og ett bilde eller hele mapper. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
VictoriaCharlotte

Jeg har også mac og bruker et gratisprogram som heter iResize ;) Enkelt og greit. Kan endre størrelse på ett og ett bilde eller hele mapper. 

Å så smart! Takk for tipset! :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo

Altså, jeg får ikke lov til å være mer positiv i dag :P Får opp "You have reached your quota of positive votes for the day" når jeg prøver å like innlegg. Men det er for all del ikke noe stress, bare tenkte å si ifra :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Altså, jeg får ikke lov til å være mer positiv i dag :P Får opp "You have reached your quota of positive votes for the day" når jeg prøver å like innlegg. Men det er for all del ikke noe stress, bare tenkte å si ifra :)

Prøv igjen nå ;)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Mja, det spørs. Mye nytt å like i dag vettu :P

Hvis du når grensa i dag, så tror jeg kanskje du skal ta deg en forumpause til i morgen  :rotfl:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Christine

Jeg prøvde å legge til bilde på profilen min, men det er for stort. Får ikke redusert størrelsen. Noen som kan gi en enkel forklaring? :question:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Jeg prøvde å legge til bilde på profilen min, men det er for stort. Får ikke redusert størrelsen. Noen som kan gi en enkel forklaring? :question:

Det er sikkert fil-størrelsen som er så stor, prøv å søke på "reduce image size" eller noe slikt på google.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Hvis du når grensa i dag, så tror jeg kanskje du skal ta deg en forumpause til i morgen  :rotfl:

Nå altså, driver jeg og bruker opp likes-ene mine på kommentarer om å ikke like for mye ;p 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Arlandria

www.shrinkpictures.com :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Hvorfor like-grense forresten?

Man kan velge om man skal ha bare positive eller om man skal ha negative også. Det er vel meningen om at man skal tenke seg litt om og bruke det på fortjente innlegg, ikke sånn som vi gjør det med likes til alle :party: Heidi hadde også en likes grense, husker at hun måtte sette den opp en gang ;)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Christine

Takk for tips, fikk det til som dere ser :)

Dårlig med bilder på PC'n, ser jeg. Vi får jobbe med saken :)

Edited by Christine

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
NinaKristin

Hvor finner du det programmet Anniken? :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anniken

Hvor finner du det programmet Anniken? :)

Veldig lenge siden, så jeg husker ikke eksakt, men jeg vil anta appstore på macen min :) Er der jeg finner "alt".

Slik ser ikonet ut

Man kan velge om man skal ha bare positive eller om man skal ha negative også. Det er vel meningen om at man skal tenke seg litt om og bruke det på fortjente innlegg, ikke sånn som vi gjør det med likes til alle :party: Heidi hadde også en likes grense, husker at hun måtte sette den opp en gang ;)

Takk for svar :) Spre dine likes med omhu altså ;)

Må spørre også: Hva er "warning points" og burde jeg bli stresset? Ser for meg type gule og røde kort her. :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider