Sign in to follow this  
LinnH

Foundationoversikt

Recommended Posts

Wasabi
54 minutter siden, Belle said:

Den er litt ''meh''. Men så er huden min en bitch også da, og liker ingenting annet enn Halo-pudderet. :P Men jeg tror folk med puddervennlig hud vil like den. Mer dekk enn Halo, finkornet og holder lenge. :) Men om du vil teste en av dem, så må jeg virkelig anbefale Halo. Det er en av de få tingene jeg absolutt ikke klarer meg uten, og hvor jeg kjøper boks på boks på boks. <3 

Aha, takk for svar. :) Huden min er også ganske bitchy til tider, så da tester jeg Halo først. Den har jeg hatt på ønskelisten kjempelenge nå. Jeg er veldig lys i huden, satser på at fair passer da. Er den fargen jeg har i bb-kremen til Smashbox ihvertfall. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle
5 minutter siden, Wasabi said:

Aha, takk for svar. :) Huden min er også ganske bitchy til tider, så da tester jeg Halo først. Den har jeg hatt på ønskelisten kjempelenge nå. Jeg er veldig lys i huden, satser på at fair passer da. Er den fargen jeg har i bb-kremen til Smashbox ihvertfall. 

Da passer den nok veldig bra! Jeg er mellom NC15 og NC20, og bruker Fair/Light nesten hele året. Har Light også, men den blir for mørk når jeg ikke er sydenbrun.

Håper du blir like fornøyd som det jeg er! Det er så kjipt å varmt anbefale noe, og så faller det ikke i smak allikevel. Føler man leder folk på villspor. :giggle: 

Edited by Belle
Wasabi likes this

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
Just now, Belle said:

Da passer den nok veldig bra! Jeg er mellom NC15 og NC20, og bruker Fair/Light nesten hele året. Har Light også, men den blir for mørk når jeg ikke er sydenbrun.

Satser på det! :) Jeg er NC10 (tror jeg, må ha lyseste tone i det aller meste ihvertfall) Kunne kanskje hatt fair/light på sommeren når jeg får litt farge, men bedre å kjøpe fair og heller spare den til høsten/vinteren om jeg skulle få såpass med farge at den blir for lys. Bedre å ha noe man kan bruke mesteparten av året. Skal bestille nå, gleder meg til å teste! 15% pluss 20% rabattkode er jo veldig bra! :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
6 timer siden, Magpie said:

Halo-pudderet er kjempefint, men vær obs om du er veldig lys, for da vil du ikke finne en match. Jeg hadde det lyseste, men det blir litt for oransje på huden, men finishen er helt fantastisk; glødende og fin.

Så ikke svaret sitt før nå. Forstår ikke hvordan jeg kunne unngå det, må være varmen tror jeg. Har alt bestilt det lyseste, håper ikke det blir for mørkt. Er rimelig blek, men får litt farge på sommeren. Håper det ikke blir for orange, da får jeg bare selge det. Får være forsiktig med påføringen, kommmer til å bruke foundation under uansett. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
On 20. februar 2017 at 0.06, Wasabi said:

Ska me sjååå. Tar det på husken og orker ikke reise meg, så får jeg heller redigere og oppdatere etterhvert. Dessverre mye dyretestet her, noe jeg syns er flaut siden jeg gnåler sånn over at ting skal være dyrevennlige, men mye av det er gammelt og kjøpt før jeg gikk over til å kjøpe kun dyrevennlige merker. Noe er også feilkjøp eller kjøpt før merket begynte å teste. Clarins og Rimmel var jo dyrevennlige før. 

1: UD Naked skin i 0,5. Ikke prøvd den så mye enda, men fargen passer bra og den er lett å bygge opp. Liker den veldig godt 

2: Too faced born this way i pearl, litt mørk nå på vinteren, men funker supert på sommeren. Blir nok swan neste gang, den ser enda lysere ut og er for veldig lys hud med nøytrale undertoner.

3: Inglot HD i fargen 71. Liker den veldig godt. 

4: Smashbox camera ready bb-krem i fair, kun brukt en gang eller to, men tror jeg liker den 

5: Clarins everlasting i 103 ivory, en tidligere favoritt, skal brukes opp i år 

6: Clarins everlasting i 108 sand, feilkjøp (skulle egentlig ha 105) og altfor mørk, derfor aldri brukt. Skal prøve å selge den 

7: H&M foundation fra den nyeste serien deres. Lite brukt, men ganske god, så må ta den frem igjen 

8: Isadora nude fluid i fargen 00 porcelain, denne har jeg ikke prøvd enda, skal vente med å åpne den til noe av det andre jeg har er oppbrukt 

9: Maybelline dream satin liquid i true ivory, lite brukt, tror ikke den er så holdbar, men fargen er super. Må teste den litt fremover 

10: Maybelline bb-krem, lite brukt denne og, dekker godt til å være bb-krem. Må gi den også en sjanse 

11: Skinfood bb-krem, også denne er lite brukt. Tror ikke jeg likte den så godt, men skal teste den litt før bestemmer meg for om den skal brukes eller kastes 

Mineral hygienics ganske store prøver i de 4 lyseste fargene. Liker denne også, hatt mange av denne 

Etude house double lasting 30 stk prøver (10 i hver av de tre lyseste fargene) så da får jeg testet grundig før eventuelt kjøp 

Div store prøver fra Isadora og Max factor som jeg har  fått gratis fra Kicks. Altfor mørke nå, passer de ikke til sommeren går de i søpla 

Dette var de jeg kom på nå, ikke umulig at jeg har glemt noen. Uansett skal samlingen slankes betraktelig og de eldste skal brukes opp i år 

Fjernet de som er brukt opp/kastet og siden jeg skrev forrige innlegg i tråden har jeg kjøpt 8 nye: :angel: 

12: Smashbox Halo pudderfoundation, i fair, ikke fått testet noe særlig enda, glemte av den. Er nok litt mørk  nå, men tipper den blir fin til sommeren 

13: The ordinary coverage foundation i 1.1.N, elsker denne! Tyntflytende, men dekker likevel bra, god dupe for Maybelline fit me matte & poreless som jeg liker godt, men ikke vil kjøpe pga dyretesting 

14: Urban Decay all nighter i 0.5, kun prøvd på en gang (i kveld), men ser lovende ut! Håper den blir en favoritt  

15: Milani conceal + Perfect i den lyseste fargen 00A, faktisk litt i lyseste laget, selv for likbleke meg, men virker ganske god og jeg tenker å prøve å blande den med born this way som er litt mørk nå.

16: Catrice HD liquid coverage i porcelain, denne virker overraskende god til den prisen! Ganske tyntflytende, noe jeg liker. Har ikke testet den noe særlig enda, men virker ålreit 

17: Makeupmekka mattifying camuflage, meeeeeh! Hvorfor gadd jeg? Fin farge, men nada holdbarhet. Burde heller kjøpt en sjokkis for de 30 kr ass. Skal gi den noen sjanser til ned ulike primere og sitter den like dårlig med alle jeg har blir den mat til søppelkassa 

18: Isadora Cushion foundation i nude porcelain, ikke brukt noe særlig, bare prøvd litt og den satt ikke særlig godt. For mørk nå, må teste igjen til sommeren med en skikkelig god primer under 

19: Physicans Formula Cushion foundation i light, heller ikke denne er testet noe særlig enda. Usikker på om Cushion er min greie, men må teste litt mer. 

Haha, 19 stk i tillegg til alle de store prøvene. Må skjerpe meg. Brukte opp en denne uken, så nå er det under 20 igjen ihvertfall, ikke verst, haha. Målet er å få brukt opp 4 stk i år og ikke kjøpe noen nye. 

Edited by Wasabi

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
O.G.

Nars tilbyr ikke den nyeste foundation i Siberia, min perfekte match. Typisk.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Martine
19 timer siden, O.G. said:

Nars tilbyr ikke den nyeste foundation i Siberia, min perfekte match. Typisk.

Jeg har lest at den kommer i Siberia etterhvert. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi
On 20. februar 2017 at 0.06, Wasabi said:

Ny oversikt. Fjernet det som er kastet og brukt opp. Har en stor bruke opp-utfordring i år da mye enten allerede er passert to år eller blir to år i år. Gleder meg til å få rensket opp i samlingen! Dette innlegget burde kanskje vært i en utfordring i stedet, men var så lettvint å bare quote meg selv og fylle inn litt tekst. :) 

1: UD Naked skin i 0,5. Ikke prøvd den så mye enda, men fargen passer bra. Satse på å få brukt den opp i vinter/vår da jeg tror den er snart to år 

2: Too faced born this way i pearl, veldig god, en av mine favoritter, men for mørk nå. Fin på sommeren og jeg satser på å få tømt den i sommer/høst  

3: Inglot HD i fargen 71. Liker den svært godt.

4: Smashbox camera ready bb-krem i fair, kun brukt en gang eller to, men tror jeg liker den. Satse på å få brukt opp i vinter/vår 

5: H&M foundation fra den nyeste serien deres. Lite brukt, men tror den er ganske god, må prøve å få brukt den opp i år om den fungerer siden den er to år til sommeren 

6: Isadora nude fluid i fargen 00 porcelain, denne har jeg ikke åpnet enda, skal vente med å åpne den til noe av det andre jeg har er oppbrukt. Har ikke så høye forventninger må jeg innrømme 

7:  Maybelline dream satin liquid i true ivory, lite brukt, tror ikke den er så holdbar, men fargen er super. Er over to år gammel, så må brukes opp i vinter eller kastes om den ikke fungerer 

8: Maybelline bb-krem, dekker godt til å være bb-krem. Også litt over to år, så må brukes opp i år om den fungerer 

9:  Skinfood bb-krem, også denne er lite brukt. Må sjekke tilstanden på den før jeg finner ut om jeg skal teste den eller kaste den. Denne er et av de første koreaproduktene jeg kjøpte, så blir 3 år til sommeren. 

Mineral hygienics prøver i de 4 lyseste fargene. Likte denne veldig godt før og har hatt mange bokser av denne. Dog ikke så glad i mineralfoundation mer, så spørs om det blir gjenkjøp. Skal uansett teste de først. 

Etude house double lasting 30 stk prøver (10 i hver av de tre lyseste fargene) så da får jeg testet grundig før eventuelt kjøp. Disse har jeg glemt av, må testes nå fremover 

On 31. desember 2017 at 3.29, Wasabi said:

10: Smashbox Halo pudderfoundation, i fair, ikke fått testet noe særlig enda, glemte av den. Er for mørk nå, men tipper den blir fin til sommeren. Jeg soler meg ikke, men litt farge får jeg jo 

11: The ordinary coverage foundation i 1.1.N, elsker denne! Tyntflytende, men dekker likevel bra, god dupe for Maybelline fit me matte & poreless som jeg liker godt, men ikke vil kjøpe pga dyretesting 

12:  Urban Decay all nighter i 0.5, kun prøvd på en gang, men ser lovende ut! Gleder meg til å teste den mer. Håper den blir en favoritt  

13: Milani conceal + Perfect i den lyseste fargen 00A, bare testet et par ganger, gleder meg til å teste den mer 

14: Catrice HD liquid coverage i porcelain, denne virker overraskende god til den prisen! Ganske tyntflytende, noe jeg liker. Har ikke testet den noe særlig enda, men virker ålreit 

15: Makeupmekka mattifying camuflage, meeeeeh! Fin farge, men nada holdbarhet. Skal gi den noen sjanser til med ulike primere og sitter den like dårlig med alle går den i søpla. 

16: Isadora Cushion foundation i nude porcelain, ikke brukt noe særlig, bare prøvd litt og den satt ikke særlig godt. For mørk nå, må teste igjen til sommeren med en skikkelig god primer under

17: Physicans Formula Cushion foundation i light, heller ikke denne er testet noe særlig enda. Usikker på om Cushion er min greie, men må teste litt mer. 

18: Tarte shape tape hydrating foundation, ikke mottatt enda. Spent på den! 

Fjernet enda en som er tom, så "bare" 18 igjen nå ved siden av alle prøvene. :) 

Edited by Wasabi
De berømte pølsefingrene :p

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
O.G.
On 1.2.2018 at 17.31, Martine said:

Jeg har lest at den kommer i Siberia etterhvert. 

Håper det.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frøken Lilla

2B21B0A8-4963-4939-A63E-756C53D95BCE.thumb.jpeg.855625c92e72097a23ac3a7c1fb92c89.jpeg

her er mine :) 

fenti 150

loreal n1-2

chanel 30 og Chanel 20 

maybelline 120

Covergirl 120 

wet n wild soft beige 

mac nc20 

maybelline 20

Nora and iheartpenguins like this

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frøken Lilla
26 minutter siden, LinnCaroline said:

Hva synes du om Fenty @Frøken Lilla? Har du en favoritt? :)

Ikke spørr om det første 🙈 jeg har jo bare hatt den siden september og prøvd den en gang 😂😂😂 (nå er den nok litt for mørk og). 

jeg er veldig glad i les beiges fra Chanel! :) den er kjempe fin! Og gruer meg til den blir tom snart, den blir nok gjenkjøp :) 

LinnCaroline likes this

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider