Tone

Småspørsmål om hår

Recommended Posts

LinnCaroline

Kanskje noe fra Tigi @Magpie? Mitt hår floker seg lett, men jeg liker i alle fall Dumb Blonde (minns sjampoen lukter godteri, balsamen banan). Sjampo'en har pumpeflaske, så upraktisk å ha med seg steder, men andre typer av samme merke har ikke det. Kanskje hun vil like den som har rosa innpakning. :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Noen som har testet shampobar for tullete hodebunn?

Jeg har ikke trøbbel med sulfater, men jeg reagerer på noen typer kraftige parfymer (typ Lee stafford, noen ogx, billige matbutikkshampoer som sunsilk og gliss). Jeg har seboreisk eksem som værres om shampoen jeg bruker ikke rengjør ordentlig, bruker litt styling og oljer i lengdene og farger håret, så fint om den ikke stripper håret for all farge. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
2 hours ago, Azur said:

Hva med bananserien til Bodyshop, @Magpie? 

Den tenkte jeg på, men så lot jeg henne lukte på den, og da var den visst uaktuell. :(

2 hours ago, LinnCaroline said:

Kanskje noe fra Tigi @Magpie? Mitt hår floker seg lett, men jeg liker i alle fall Dumb Blonde (minns sjampoen lukter godteri, balsamen banan). Sjampo'en har pumpeflaske, så upraktisk å ha med seg steder, men andre typer av samme merke har ikke det. Kanskje hun vil like den som har rosa innpakning. :)

Jeg tenkte også på Tigi, faktisk. Nå kjøpte jeg 2-i-1 fra Marlies Möller som hun får teste ut på hyttetur i helga. Det er jo ikke det smarteste til daglig, men til bruk en sjelden gang kan det neppe være alt for ille.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline
14 minutter siden, Magpie said:

Jeg tenkte også på Tigi, faktisk. Nå kjøpte jeg 2-i-1 fra Marlies Möller som hun får teste ut på hyttetur i helga. Det er jo ikke det smarteste til daglig, men til bruk en sjelden gang kan det neppe være alt for ille.

2-i-1 er jo veldig kjekt når man skal på tur eller i svømmehallen. Det funker sikkert greit innimellom. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
1 minute ago, LinnCaroline said:

2-i-1 er jo veldig kjekt når man skal på tur eller i svømmehallen. Det funker sikkert greit innimellom. 

Ja, det tror jeg, også. Sist hadde hun ikke fått opp korken på shampooen, og bare skylt håret i vann og brukt spraybalsam etterpå, og håret ble ikke særlig fint av det.

MM er jo et ok merke, samt at de hadde flere typer som alle luktet helt fantastisk, for det er veldig viktig der i gården <3 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline
1 minutt siden, Magpie said:

Ja, det tror jeg, også. Sist hadde hun ikke fått opp korken på shampooen, og bare skylt håret i vann og brukt spraybalsam etterpå, og håret ble ikke særlig fint av det.

MM er jo et ok merke, samt at de hadde flere typer som alle luktet helt fantastisk, for det er veldig viktig der i gården <3 

:giggle:

Greit med noe som er brukervennlig for barn (hender jeg sliter selv med noen sjampoflasker). Klart hun må ha noe som lukter godt hvis det er preferansen. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Tenkte også på Tigi, @Magpie - Dumb Blonde serien lukter sinnssykt godt, og veldig søtt. :) Vil ikke si den lukter godteri da, mer fruktig søtt? God sjampo og balsam også, men produktene til Tigi er veldig parfymerte og "sterke", så de med sensitiv hodebunn vil nok ikke like dem så godt. Balsamen i Dumb Blonde serien gir håret mitt en del fukt og glatter det litt ut. Brunette Goddess lukter også søtt, lukter som karamell. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl

Om du er i interessert i produkter fra Tigi, @Magpie, så sjekk gjerne om de inneholder methylisothiazolinone (MI) da de er ekstremt allergifremkallende. Alle Bedhead-produktene jeg hadde, måtte jeg kaste pga allergi mot dette konserveringsmiddelet. Greit å unngå det om man kan, spesielt når man er yngre :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
17 minutes ago, tuffl said:

Om du er i interessert i produkter fra Tigi, @Magpie, så sjekk gjerne om de inneholder methylisothiazolinone (MI) da de er ekstremt allergifremkallende. Alle Bedhead-produktene jeg hadde, måtte jeg kaste pga allergi mot dette konserveringsmiddelet. Greit å unngå det om man kan, spesielt når man er yngre :) 

Godt poeng! Hun har atopisk eksem, og jeg reagerer på masse (mistenker MI, også), så derfor har jeg vært restriktiv på produkter til henne, og har kjørt renere produktserier fra frisørmerker jeg på forhånd har sjekket ingrediensene til. Jeg måtte kaste ut Pureology pga MI i shampooene,  og hodebunnen min ble straks bedre.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg reagerer på tigi sine shampoer, men kan bruke en del fra ogx uten problemer (shampoen fra julekolleksjonen er untaket, men kokkos og arganoljeserien funker bra). Nå vet jeg ikke om de har MI da jeg shampo på jobb og balsam hjemme, men de lukter digg om det er ett kriterie :) Arganoljeserien gir mye fukt men er ikke tung. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl
2 timer siden, Magpie said:

Godt poeng! Hun har atopisk eksem, og jeg reagerer på masse (mistenker MI, også), så derfor har jeg vært restriktiv på produkter til henne, og har kjørt renere produktserier fra frisørmerker jeg på forhånd har sjekket ingrediensene til. Jeg måtte kaste ut Pureology pga MI i shampooene,  og hodebunnen min ble straks bedre.

Jeg måtte også kaste ut shampoen og balsamen min fra Pureology pga det samme :( Nå bruker jeg bare Define Fri For fordi det er så mange shampoer som inneholder MI at jeg ga opp etter å lete etter en frisørshampo som passet hårtypen min og var uten MI. Er positivt overrasket over den blåe varianten av Fri For da, så den kan jeg anbefale! Men den lukter ikke søtt og er kanskje ikke så interessant i utseendet. 

51 minutter siden, Magpie said:

Dumb Blonde shampoo har i hvert fall methylisathiazolinone, så da er det nok lurest å holde avstand.

Ja, det samme gjelder de røde, grønne og blåe Bed Head shampoene/balsamene og. Tror de bruker det i de fleste produktene sine, dessverre - hvertfall av det jeg har sett.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

@tuffl: Jeg bruker Davines, for det meste,  og litt Evo, og shampooene der er uten MI, om det kan hjelpe. Hårologi er også trygge, men ikke så mange frisører har dem.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl
3 timer siden, Magpie said:

@tuffl: Jeg bruker Davines, for det meste,  og litt Evo, og shampooene der er uten MI, om det kan hjelpe. Hårologi er også trygge, men ikke så mange frisører har dem.

Takk for tips :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg blir så forvirra av dette produktet. Er det en slags tørrsjampo eller er det hårpudder for volum? Har lyst til å prøve det, men har veldig dårlig erfaring med tørrsjampo i pudderform. Er på jakt etter et hårpudder som er lett å vaske ut, men det er vanskelig å finne tydeligvis. Har prøvd mye rart, men alt sammen blir som sement i kontakt med vann... 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja
2 timer siden, Michelle said:

Jeg blir så forvirra av dette produktet. Er det en slags tørrsjampo eller er det hårpudder for volum? Har lyst til å prøve det, men har veldig dårlig erfaring med tørrsjampo i pudderform. Er på jakt etter et hårpudder som er lett å vaske ut, men det er vanskelig å finne tydeligvis. Har prøvd mye rart, men alt sammen blir som sement i kontakt med vann... 

Det er virkelig både en tørrsjampo og volumpudder i ett. Jeg elsker det og syns ikke det er vanskelig å vaske ut, det er i hvert fall ikke sånn at det føles som sement. Den minner om den Batiste XXL har mindre ekkel og derfor mye bedre, og du slipper den klissete følelsen. Jeg tror bare du må prøve den, og på bl.a. Bangerhead kan du kjøpe i reisestørrelse som jeg mye heller anbefaler for jeg har hatt min store i nesten fire år og den er fortsatt halvfull.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl
5 timer siden, Michelle said:

Tror det er veldig smak og behag med den der. Jeg kjøpe den lille versjonen og det er jeg glad for da jeg aldri bruker den. Synes det er mye bedre med vanlig tørrsjampo. Eneste positive jeg ser med den er at du slipper det hvite støvet som du får fra vanlige tørrsjampoer :)  

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk
16 hours ago, Michelle said:

Eg fekk eit frå Aveda til jul. Har ikkje testa det skikkeleg, men den eine gongen eg prøvde så var det ikkje vanskeleg å vaske ut i alle fall. 

15202309268300.jpg.6f4e8282c1164bba30a8d9aead790925.jpg

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maarte
23 timer siden, Michelle skrev:

Jeg digger det. Det varer lenge (vanlige tørrsjampoer blir jo tomme på null komma niks). Dette er gjør ikke håret like trått som vanlig tørrsjampo, fungerer bra for volum hvis man bruker litt eller som tørrsjampo hvis man bruker litt mer. Lett å vaske ut er det også synes jeg :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider