Bitteliten

Solbeskyttelse ansiktet

Recommended Posts

Bitteliten

Vi hadde vel en sånn dedikert tråd på det forrige forumet, men jeg ser ikke en sånn her nå. Så derfor.

Jeg bruker syreprodukter i ansiktet daglig nå, og da er jo strålingsbeskyttelse ekstra-ekstra viktig.  I går plukket jeg fram den neste tomme flaska min med LRP faktor 30 for ansiktet, og ser jeg må ha ny. Før jeg shopper må jeg jo selvsagt få vite om dere vet om noe som er bedre enn den jeg har.  Dette er dagligbruk. Til dager på stranda vil jeg fokusere mer på høyest mulig faktor enn på hvor brukbar den er i kombo med daglig ansiktsrutine.

• Den må miniumum holde solfaktor 30 og beskytte mot solstråling av alle slags.
  • Den må funke under make up. Det beste ville vært om den er grei å ta på før fuktighetskrem.
  • Den må trekke raskt inn (kjappe morgerutiner - vi må være realistiske!)
  • Den må være lett i konsistens.

Forslag? Kjør debatt!  :grin:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Jeg har i alle år brukt klissete og blanke solkremer/stifter som aldri trekker godt nok inn, men så begynte jeg å utforske Japanske og Koranske solkremer. Det er en helt ny verden! Driver fortiden og tester en Koreansk http://www.misshaus.com/all/skin-care/sun-care/sun-protection/all-around-safe-block-soft-finish-sun-milk-spf-50-pa-r.html

Jeg har fortalt om den i tråden om Asiatisk kosmetikk. Den har faktisk melkekonsistens, og trekker seg lett og godt inn. Jeg brukte litt mer enn anbefalt mengde til ansiktet, og det tok litt lengre tid enn en vanlig dagkrem for å trekke inn. Det er  fortsatt utrolig raskt til å være en solkrem. Ikke preller den av(noe alle andre solkremer gjør på meg) og huden kjennes silkemyk ut etterpå. Det er nok fordi den inneholder mye silikon, men har man ikke noe imot det går det fint.

Hvis du ønsker å holde deg til vesten anbefaler jeg deg å styre unna en fra Elemis(husker ikke navnet dessverre) som har superlett konsistens, men er veldig klissete og blank i ansiktet. I tillegg prellet den av hos meg. Jeg har lest litt rundtomkring at La Roche-Posay har laget solkremer som ikke skal være slik mine marerittkremer, men har ikke kommet så langt til å teste selv. Skal prøve å ha det i bakhodet neste gang jeg er på et apoteket. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bitteliten

Jeg har i alle år brukt klissete og blanke solkremer/stifter som aldri trekker godt nok inn, men så begynte jeg å utforske Japanske og Koranske solkremer. Det er en helt ny verden! Driver fortiden og tester en Koreansk http://www.misshaus.com/all/skin-care/sun-care/sun-protection/all-around-safe-block-soft-finish-sun-milk-spf-50-pa-r.html

Jeg har fortalt om den i tråden om Asiatisk kosmetikk. Den har faktisk melkekonsistens, og trekker seg lett og godt inn. Jeg brukte litt mer enn anbefalt mengde til ansiktet, og det tok litt lengre tid enn en vanlig dagkrem for å trekke inn. Det er  fortsatt utrolig raskt til å være en solkrem. Ikke preller den av(noe alle andre solkremer gjør på meg) og huden kjennes silkemyk ut etterpå. Det er nok fordi den inneholder mye silikon, men har man ikke noe imot det går det fint.

Hvis du ønsker å holde deg til vesten anbefaler jeg deg å styre unna en fra Elemis(husker ikke navnet dessverre) som har superlett konsistens, men er veldig klissete og blank i ansiktet. I tillegg prellet den av hos meg. Jeg har lest litt rundtomkring at La Roche-Posay har laget solkremer som ikke skal være slik mine marerittkremer, men har ikke kommet så langt til å teste selv. Skal prøve å ha det i bakhodet neste gang jeg er på et apoteket. 

​Spennende, den er det sannsynlig at jeg vil prøve!  Håper en av de som skjønner dette med ingredienser kan uttale seg :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

H​er kan du lese om japanske solkremer (og alt annet innen hudpleie) til øyet blir stort og vått/du får migreneanfall og ikke kommer noe videre. :P Jeg ville valgt en solkrem med pa++++ for å få god nok UVA-beskyttelse, men selv da er europeiske solkremer bedre på akkurat dét feltet. Dessuten er ulempen med asiatiske merker at solkremene ofte inneholder enorme mengder alkohol for å gi den lette konsistensen, og det kan ofte tørke ut huden.

Dette er den solkremen til ansikt som jeg har testet som har hatt finest konsistens, men jeg ville aldri funnet på å kjøpe den til den prisen (jeg hadde en prøve).

Jeg klarer ikke å forholde meg til informasjonsstrømmen når det gjelder de japanske solkremene, så jeg lander garantert på LRP og Avene igjen fordi jeg i hvertfall VET at de gir god nok beskyttelse.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kaja

Jeg har tidligere brukt Chanel UV Essentiel og kommer til å kjøpe igjen i sommer, selv om jeg tror de ha forandret litt på de for nå er det tre forskjellige versjoner. Uansett, likte den jeg hadde veldig godt og den blir nesten matt som en primer og funker perfekt under sminke.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

Ah ja jeg glemte å nevne det med hvor vanlig det er med alkohol i solkremene. Jeg kan vanligvis ikke bruke produkter med alkohol over lengre tid, men jeg er så mye inne at alkoholen i solkrem ikke tørker meg ut. Bra du husket å nevne det @Magpie, du passer på oss :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg må innrømme at jeg hater solkremer av alle typer, så det er skikkelig ambivalent, og jeg liker ikke at sesongen nå er kommet slik at jeg igjen må bruke herket. I tillegg har jeg to barn hvor den ene ikke tåler solkremer i noen særlig grad pga. alkoholen, så det er skikkelig slitsomt om sommeren.

LRP er jeg for så vidt greit nok fornøyd med til at jeg kan avslutte våpenhvilen, men selv versjonen for tørr hud er uttørkende, men tykk og klissete på samme tid. :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline

Jeg må snart kjøpe litt solkrem til Singapore (og Australia). Siden vi kommer fram på natta, så vil jeg være sikker på at jeg har noe neste dag. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bitteliten

Nå ser jeg jo hos Apotek at LRP har langt større utvalg i solbeskyttelse enn jeg var klar over.  Interessant! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

Jeg kjøpte Zo Medical Oclipse-C Broad Spectrum SPF 50 fra Obagi på torsdag,  den gir visstnok spf 50 selv med et helt tynt lag og som også beskytter HEV-stråler, i tillegg til UVA og UVB. 

Kjøpte denne pga jeg ble nesten lovet at jeg ikke skulle bli  blank av denne, som jeg dessverre blir av Dermalogica Oil Free Matte SPF 50, den er for alle hudtyper og så langt ser den lovende ut og sminken legger seg fint over. :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Martine

Jeg leter også etter den perfekte solkrem, av de jeg har testet tror jeg Shiseido kommer best ut, så jeg vil teste mer fra det merket. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Jeg kjøpte Zo Medical Oclipse-C Broad Spectrum SPF 50 fra Obagi på torsdag,  den gir visstnok spf 50 selv med et helt tynt lag og som også beskytter HEV-stråler, i tillegg til UVA og UVB. 

Kjøpte denne pga jeg ble nesten lovet at jeg ikke skulle bli  blank av denne, som jeg dessverre blir av Dermalogica Oil Free Matte SPF 50, den er for alle hudtyper og så langt ser den lovende ut og sminken legger seg fint over. :)

Jeg bruker også denne, spesielt når jeg skal være mye ute på våren/sommeren. Når jeg ikke bruker denne bruker jeg Zo Skin Health Oclipse Sunscreen + primer spf 30. Sminken legger seg kjempefint over denne også. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

​Hvor kjøper du denne? :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Jeg prøvde Bioré UV Perfect Milk (blå) da jeg var i Australia for noen år siden, og jeg ble ikke solbrent en eneste gang :D Har ikke prøvd den noe særlig under sminke. Likte den såpass godt at jeg har bestilt meg ny i år.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ludo

Hva koster den kremen?

Jeg synes huske at jeg har sett det merket kun på dehudpleiesalongen i Bogstadveien rett v Bikbok/Inglot- men husker jo ikke prisen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider