Bitteliten

Solbeskyttelse ansiktet

Recommended Posts

Magpie
8 minutes ago, Azur said:

@Magpie vet du noe om kvaliteten på solbeskyttelsen i Dermalogica-produkter?

Dermalogica er et amerikansk merke, og de har ikke godkjent de beste UVA-filtrene, så jeg ville heller kjøpt noe europeisk eller asiatisk. Alle solkremer med UVA inne i en sirkel fyller de strenge EU-kravene hva beskyttelse angår.

Jeg har akkurat kjøpt solkrem i skumform til datteren min, fra Evy Technnologies. Det blir spennende å se om den består ikke-klissete-testen hennes, samtidig som den beskytter godt nok. Filtrene skal i hvert fall være bra.

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
20 minutes ago, Azur said:

@Magpie takk, tenkte meg egentlig det. Litt reklamepåvirket, bare 🙄

Det er fort gjort, men det lureste er nok å holde seg til det sikre, selv om den beste solkremen uansett er den du faktisk ender opp med å klare å bruke. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur
15 minutter siden, Magpie said:

Det er fort gjort, men det lureste er nok å holde seg til det sikre, selv om den beste solkremen uansett er den du faktisk ender opp med å klare å bruke. 

Jeg er egentlig så fornøyd med Cosrx at jeg ikke trenger noe annet. Men det var den nysgjerrigheten, da. Denne gangen var det solkrem med litt farge som lokket. Men tror både Vichy og LRP også har det. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Hvordan er dette med holdbarhet på solkrem? Kjøpte til ansiktet på våren i fjor, og har vel over halvparten igjen. Er beskyttelsen like god ett år etter, eller bør jeg kjøpe ny?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Meg

Noen som har tips til korranske kremer? Og sites?

Har hørt store ting om sneglekrem etc.

Og innpakningene er mad cutie.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Kamilla
2 timer siden, Meg said:

Noen som har tips til korranske kremer? Og sites?

Har hørt store ting om sneglekrem etc.

Og innpakningene er mad cutie.

Jeg liker klairs sin solkrem :) får ikke kviser av den, men blir ganske hvit hvis jeg bruker mye!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone
On 22.4.2018 at 18.11, Azur said:

Jeg er egentlig så fornøyd med Cosrx at jeg ikke trenger noe annet. Men det var den nysgjerrigheten, da. Denne gangen var det solkrem med litt farge som lokket. Men tror både Vichy og LRP også har det. 

Hvilken fra Cosrx liker du?

Jeg var godt fornøyd med Bioré Aqua Rich i fjor, og har bestilt ny tube med den samt en flaske Bioré (Perfect?) Face Milk. Den tester jeg for første gang i dag, og muligens siste, for den lukta som dårlig sprit! Den føles imidlertid grei på nå, men jeg er skeptisk til å påføre fjeset mitt noe som lukter som at det kan fjerne gammel maling...

Ja, og så til den egentlige grunnen at jeg gikk inn hit:

Solkrem til skjeggstubber - har noen (andrehånds-)erfaring med noe som funker og ikke legger seg som seige, hvite flekker i fjeset på ellers nydelige menn....? 😑

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur
1 hour ago, Tone said:

Hvilken fra Cosrx liker du?

Tror det er bare en? Den med Aloe og spf 50. Føles som vanlig hudkrem, og gir en utjevnende glød a’la Guerlainkuler. Ikke glans, altså, mannen bruker den også. Men den er lite drøy ved behov for hyppig bruk, har 8 tuber på vei nå. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone
2 timer siden, Azur said:

Tror det er bare en? Den med Aloe og spf 50. Føles som vanlig hudkrem, og gir en utjevnende glød a’la Guerlainkuler. Ikke glans, altså, mannen bruker den også. Men den er lite drøy ved behov for hyppig bruk, har 8 tuber på vei nå. 

Ja det kan godt være, jeg er lite oppdatert på det meste for tida, men det høres bra ut, legger den til vil prøve-lista :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider