Sign in to follow this  
Magpie

Bumble&Bumble

Recommended Posts

Magpie

Frisøren min tester ut Bumble&Bumble, og da blir jeg selvsagt nysgjerrig siden jeg ikke har prøvd noe derfra før. Jeg har stått med produkter i hånden, men ble usikker fordi jeg ikke helt skjønte hva jeg burde ha. Har noen for eksempel prøvd Mending shampoo og balsam? Eller en av kurene? Eller noen av stylingsprayene? Både Does it All og Spray de Mode virker lovende i mine øyne.

Jeg har glatt hår med relativt fine hårstrå i stor mengde, slik at håret raskt blir tungt. Jeg farger håret, og det er nok ørlite slitt, men ikke noen krise. Generelt trives håret mitt bedre med proteinrike produkter enn med fuktgivende produkter.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline

Jeg har prøvd fire produkter fra samme serie: Hairdresser's Invisible Oil. Jeg har prøvd sjampo, balsam, hårolje og forumfavoritten(?) heat/UV protective primer. Jeg likte balsamen, men synes kanskje at sjampo'en ble litt for tyngende for håret. Helt OK produkter, men usikker på om det blir gjenkjøp. De to siste produktene liker jeg veldig godt! Håroljen er ganske standard med relativt skånsomme silikoner, men den lukter bedre og er mer tyntflytende enn flere av de andre håroljene med arganolje. Jeg bruker hårolje vanligvis flere ganger i uka etter vask, så hårolje er mitt favorittprodukt til hår. Det er nesten kun det jeg bruker utenom sjampo og balsam. Primeren synes jeg lukter fantastisk. Hvilken lukt man liker er jo individuelt, men jeg tror for de fleste at den ikke lukter for mye. Den lukter mest når man sprayer, men jeg tenker ikke over lukta utover dagen. Det jeg liker med primer'en er at det kun skal sprayes på i motsetning til hårolje som må påføres med fingrene. Jeg bruker sprayen på morgenen før jeg grer håret hvis jeg ikke brukte hårolje sist jeg vasket håret. 

Jeg har langt, bleket hår som floker seg lett. Frisørene blir ikke helt enige om jeg kun har mange, fine hårstrå, eller om hårstråene også er litt tykkere enn standard nordisk hår. Antakeligvis en kombinasjon. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
MariaK

Noen som har prøvd den rensende shampooen til B&B? Jeg har et problem fortiden med at håret mitt aldri kjennes rent ut når jeg vasker det, så trenger en god, rensende shampoo som ikke stripper håret helt for fukt for da sliter jeg siden det er lite nok fukt i det fra før :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline

Noen som har prøvd den rensende shampooen til B&B? Jeg har et problem fortiden med at håret mitt aldri kjennes rent ut når jeg vasker det, så trenger en god, rensende shampoo som ikke stripper håret helt for fukt for da sliter jeg siden det er lite nok fukt i det fra før :P 

​Jeg har ikke prøvd fra B&B, men jeg likte godt den fra Redken. Jeg måtte bruke en god balsam etterpå, men håret mitt kjentes rent og mer voluminøst ut etter vask. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina

Jeg har Hairdresser's Invisible Oil, og liker den veldig godt! Bruker den etter hver dusj, og også om jeg ser at håret mitt er veldig tørt. Kommer definitivt til å kjøpe ny av denne når den blir tom. Selv om den ser liten ut er den veldig drøy i bruk, og jeg har hatt min i ca. ett halvt år, og den er ennå ikke halvtom. 
Jeg har også Surf Spray, altså saltvannssprayen, som jeg elsker mer enn noe her i verden. Den har jeg derimot ikke hatt så veldig lenge, men det er min lifesaver når jeg har en dårlig hårdag. Den kan faktisk redde absolutt alt. Kjøpte reisesettet av shampooen, balsamen og saltvannssprayen siden dette er relativt dyre produkter og ville teste de før jeg eventuelt kjøpe full size. Har ennå ikke prøvd shampooen og balsamen. 
Også har jeg Hair Thickening Serum. Dette kan fort gjøre håret mitt fettete, og jeg har ikke brukt det lenge nok til å si at jeg kan merke en veldig forandring, men skal si ifra om jeg gjør det :D  

Har også veldig lyst til å prøve flere produkter herifra så bare håper folk kommer med gode råd! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

@MariaK: Redken Hair Cleansing Cream anbefales også herfra; den renser rent, er konsentrert så man trenger veldig lite, og lukter nydelig. Jeg liker også Lush Rehab, men den lukter mer urteaktig, og det er det ikke alle som liker like godt.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
MariaK

​Jeg har ikke prøvd fra B&B, men jeg likte godt den fra Redken. Jeg måtte bruke en god balsam etterpå, men håret mitt kjentes rent og mer voluminøst ut etter vask. 

@MariaK: Redken Hair Cleansing Cream anbefales også herfra; den renser rent, er konsentrert så man trenger veldig lite, og lukter nydelig. Jeg liker også Lush Rehab, men den lukter mer urteaktig, og det er det ikke alle som liker like godt.

​Takk for tips! Skal definitiv sjekke den ut :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Norast

Jeg har prøvd sjampo, balsam og saltvannsspray i Surf-serien, i tillegg til thickening hairspray. Sjampoen og balsamen var helt ok, men kommer nok ikke til å bli kjøpt igjen. Saltvannssprayen liker jeg kjempegodt! Jeg vasker som regel håret om kvelden, og hvis jeg sprayer det med saltvannssprayen når det er såvidt fuktig og så går og legger meg har jeg nyydelige, naturlige bølger neste morgen. Liker :) Hårsprayen liker jeg også godt ganske godt, selv om den blir litt glemt bort i skuffen. Jeg kan ikke si at den gjør håret mitt noe særlig tykkere, men påført før føning gir den bra med holdbart volum. I tørt hår fungerer den ganske bra som stylingspray også, synes jeg. Og så lukter den veldig godt :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Jeg bruker saltvannsprayen fast, liker den godt :) Den gir greit med hold og gir en skikkelig saltvannfølelse :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

Jeg har kun prøvd saltvannssprayen, og jeg hater den. Sånn virkelig, virkelig hater den. :P Håper mitt er superglatt og holder på null krøller eller noe (kanskje med unntak av med Sebastian Potion 9 <3 ), og saltvannssprayen var som å spraye vann i håret. Da funket Fudge sin saltvannsspray mye bedre enn B&B sin.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg har kun prøvd saltvannssprayen, og jeg hater den. Sånn virkelig, virkelig hater den. :P Håper mitt er superglatt og holder på null krøller eller noe (kanskje med unntak av med Sebastian Potion 9 <3 ), og saltvannssprayen var som å spraye vann i håret. Da funket Fudge sin saltvannsspray mye bedre enn B&B sin.

​Vi er flere med superglatt hår her, Belle. Jeg har til gode å teste en saltvannsspray som jeg ikke har syntes var bortkastede penger.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Belle

​Vi er flere med superglatt hår her, Belle. Jeg har til gode å teste en saltvannsspray som jeg ikke har syntes var bortkastede penger.

​Jeg er nok ikke i målgruppen for saltvannsspray i det hele tatt. :P Jeg trenger sterkere saker for å simulere fall og saltholdig hold. *ler* Fudge sin saltvannsspray brukte jeg mest til å få god lukt på håret ( = karamell), selv om den faktisk gav ørlite fall allikevel.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone

Jeg har den Invisible Oil Primer Spray blablabla noe, og liker den egentlig ganske godt, tror jeg! Bruker den etter dusj og da har den littspraybalsamefekt, og også om jeg føler håret er veldig tørt og kjipt - den mykner det veldig opp og får det til å se og føles finere. Jeg er utrolig dårlig på hårprodukter, men denne blir faktisk brukt, og det er egentlig ganske et ganske godt skussmål bare det :)

​Jeg liker Define sin veldig godt, sånn om du vil teste noe rimeligere og enda lettere tilgjengelig og :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
MariaK

Jeg har den Invisible Oil Primer Spray blablabla noe, og liker den egentlig ganske godt, tror jeg! Bruker den etter dusj og da har den littspraybalsamefekt, og også om jeg føler håret er veldig tørt og kjipt - den mykner det veldig opp og får det til å se og føles finere. Jeg er utrolig dårlig på hårprodukter, men denne blir faktisk brukt, og det er egentlig ganske et ganske godt skussmål bare det :)

​Jeg liker Define sin veldig godt, sånn om du vil teste noe rimeligere og enda lettere tilgjengelig og :P

​Da prøver jeg den først! Jo rimeligere, jo bedre ;) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Guest

Jeg er skikkelig nysgjerrig på Surf Spray og det frister å bestille den og prøve den ut. Har dog hørt like mye negativt som positivt, og den er jo relativt dyr så er litt usikker. :P Er også litt nysgjerrig på Creme de Coco sjampoen og balsamen. Noen som har prøvd disse?  

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Jeg er skikkelig nysgjerrig på Surf Spray og det frister å bestille den og prøve den ut. Har dog hørt like mye negativt som positivt, og den er jo relativt dyr så er litt usikker. :P Er også litt nysgjerrig på Creme de Coco sjampoen og balsamen. Noen som har prøvd disse?  

​Det går an å kjøpe Surf Spray i liten flaske, de har i alle fall hatt det på en del Sephoraer jeg har vært innom i utlandet :) Så blir det ikke så dyrt hvis det blir bomkjøp ;)

Jeg har testet Creme de Coco-balsamen. Den luktet godt og ga mye fukt, men håret mitt ble litt tungt av den og den var virkelig ikke revolusjonerende på noe vis, så jeg kjøpte den ikke igjen. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg må innrømme at jeg får litt følelsen av "stor ståhei for ingenting" når det gjelder dette merket, så jeg er litt spent på hva frisøren min vil si. Hun er rimelig nøktern, og jeg har aldri bommet med produkter jeg har kjøpt på anbefaling fra henne.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Line

Min frisør mener at B&B er gode på stylingprodukter, men ikke verdt prisen på sjampo og balsam og andre pleieprodukter. 

Jeg har Hairdresser Invisible Oil Primer og den er jeg så fornøyd med. Gjør at håret blir litt mykere og ser bedre ut enn uten. Jeg har også hårpudderet; Prét-a-powder som jeg ikke har brukt så mye, for jeg bruker ikke slike produkter så ofte. Den funker visstnok også som tørrsjampo. Dryspun kjøpte jeg i USA nå og den brukte frisøren min forrige gang jeg var der. Liker den godt. Prep Spray har jeg nesten ikke brukt, overflødig produkt for meg. Defrizz er bra om du har småhår du vil temme eller om du vil ha litt mer glans i håret. 

Styling Creme hadde jeg lyst til å kjøpe i USA, men lot det være siden jeg hadde kjøpt så mye allerede. Kommer sikkert ikke til å savne den. 

Nå i april skal B&B lansere Surf Infusion som er en blanding av saltvannsspray og oljer. Den har jeg lyst til å prøve. Perfekt!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

Hairdresser's Invisible Oil Heat/UV Protective Primer står herved på handlelisten til Gdansk i helgen! :D Oljen frister litt den og, men siden jeg har en nesten full flaske med Moroccanoil stående bør jeg la være..

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie

Jeg har jo nylig klippet og stripet håret på Billy's Bumble&Bumble, som er B&B's første flagship salong i Europa. Har også fått stylet håret et par ganger til jobbevents. Håret mitt er typisk nordisk, null volum og veldig fine, tynne hårstrå. De har alltid brukt Styling Creme, og det blir så sinnsykt fin volum og hold i det! Den skal jeg kjøpe snart! Har kjøpt Surf shampoen, men ikke prøvd den ut enda, men saltvannssprayen elsker jeg! Har ikke hatt noen gode erfaringer med saltvannssprayer tidligere, siden håret mitt ikke holder på noe, men denne er virkelig sendt fra himmelen! Gleder meg til å bruke denne masse om sommeren! 

Nå er jo håret mitt litt kortere enn det har vært tidligere også, og jeg setter sjelden av tid til å fikse håret, så jeg fikk Surf-serien anbefalt til meg siden jeg vil ha noe som går raskt og som ikke trenger frisørhender for å få til (jeg er helt håpløs når det gjelder hår.......). Så ja, veldig fornøyd hittil med de få produktene jeg har prøvd, selvom jeg synes produktene er dyre (men de finnes litt billigere på Douglas, faktisk), nå har jeg kjøpt de i salongen deres, da. 

Jeg er også veldig fornøyd med selve salongen, de er flinke, salongen er veldig kul og veldig annerledes enn typiske frisørsalonger. Jeg har gått til en av lærlingene der så jeg har fått klipp gratis og da jeg stripet det denne uken betalte jeg bare 450,- :) 

Forresten, glemte og fortelle at man får heftig massasje når man vasker håret hos BB!! En massasjestol som gir deg massasje i hele kroppen + hodebunnsmassasje.... HEA-VEN!!!

Edited by Marie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frøken Lilla

Kjøpte en vanlig hårspray fra merket når douglas hadde salg, ikke testet den enda (bombe), men gleder meg til å prøve den. På YT skryter jo alle av merket virker det som... 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

Jeg kjøpte Hairdresser's Invisible Protective Primer i fjor vår, og liker den kjempegodt! Rullerer litt mellom den og Moroccanoil, og i de periodene håret mitt ikke er så slitt og fælt liker jeg best Protective Primer. Når Moroccanoilflasken min blir tom (hvis jeg noen gang rekker å bruke den opp..) skal Invisible Oil kjøpes, har en liten prøve på den, og den er helt fantastisk!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline

Jeg er også fortsatt fornøyd med Protective Primer. :) Jeg bruker ofte hårolje i vått, nyvasket hår, men de gangene jeg ikke har gjort det, så liker jeg å bruke denne i tørt hår før jeg skal gre det. Håroljen i samme serie er god, men det er flere andre håroljer som gir lignende effekt på mitt hår. Jeg kommer sikkert til å kjøpe den igjen, fordi jeg liker å rullere litt med hvilke håroljer jeg bruker, men jeg har ikke prøvd noe som kan erstatte Protective Primer. Det fine med disse produktene er at de holder i flere år! Jeg har langt og tykt hår, og hverken håroljen eller Protective Primer begynner å bli tomme. Jeg kjøpte begge produktene høst 2014. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider