Sign in to follow this  
Hege

Babor og Dr. Babor

Recommended Posts

Hege

Jeg er veldig glad i Babor og Dr. Babor sine produkter, og etter at jeg begynte å bruke disse, så har jeg sett en merkbar forandring i huden min :) De aller fleste produktene er dyre, så her kan vi dele erfaringer og diskutere produkter sånn at vi vet litt mer om de før vi evt kjøper :D 

Jeg skal legge ut en liten liste over hva jeg har testet og tanker om disse produktene litt senere :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lene

Jeg har brukt mye fra Babor og Dr Babor, siden mannen min jobbet med det tidligere og jeg fikk kjøpe det veldig billig. Har gått tom for det meste av lageret jeg kjøpte da han sluttet nå, men har noen favoritter derfra og har testet veldig mye forskjellig☺️ Skal også få laget en liste!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Bella

Gleder meg til å følge denne tråden! Jeg er veldig nyskjerrig på Babor. Har bare prøvd de ampullene i julekalenderen, var veldig fornøyd med dem.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg har vært veldig glad i rensen som består av olje og essens, men siden det er ingen forhandlere av Babor her i byen, og jeg ikke vet noen nettbutikker som fører merket (uten at jeg må betale moms), har jeg ikke hatt produkter derfra på lange tider.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Jeg har vært veldig glad i rensen som består av olje og essens, men siden det er ingen forhandlere av Babor her i byen, og jeg ikke vet noen nettbutikker som fører merket (uten at jeg må betale moms), har jeg ikke hatt produkter derfra på lange tider.

Den rensen synes jeg er litt vrien å få til, rett og slett. Jeg har veldig lyst til at den skal fungere, men etter to generøse prøver så har vi dessverre ikke blitt venner :( 

Jeg handler Babor fra Beths.no :) har kun gode erfaringer derfra og de slenger ofte med mange, gode prøver.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Den rensen synes jeg er litt vrien å få til, rett og slett. Jeg har veldig lyst til at den skal fungere, men etter to generøse prøver så har vi dessverre ikke blitt venner :( 

Jeg handler Babor fra Beths.no :) har kun gode erfaringer derfra og de slenger ofte med mange, gode prøver.

​Jeg vet jo om den nettbutikken, og det er fint at det finnes muligheter for å få tak i merker man ikke får tak i lokalt, men jeg har vel egentlig gitt opp Babor litt. Rensen likte jeg som sagt godt, men jeg synes at oljerenser kan tørke litt ut.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
bykatt

Jeg har brukt Babor Skinovagepx Daily Moisturizing Cream som dagkrem og Lipid Intensive Cream som nattkrem i vinter, og det har fungert bra. Dagkremen trekker raskt inn og er lett og god, nattkremen har vært fuktig nok selv for meg som har meget tørr hud om vinteren. Jeg fikk disse kremene i gave av en som forsto at dermalogica skin smoothing cream ikke gir nok fuktighet/fett for meg lenger, og fikk dem anbefalt av en hudpleier på Beths på Frogner.

Det jeg har å utsette på kremene er av praktisk art, jeg synes glasskrukkene er store, tunge og upraktiske, og foretrekker egentlig tuber. Nattkremen har dessuten vist seg udrøy.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Jeg kjøpte et sett med miniversjoner av Baborprodukter sist jeg var på Farris bad, og har derfor fått testet ut en god del :) Mye ville jeg nok aldri kjøpt selv, prisene er tidvis helt sinnsyke på disse produktene..

Babor:

• HSR Cream: For en luksusfølelse denne kremen gir! Den er silkemyk og deilig og jeg syntes huden min så fastere og mer "plumpet" etter å ha brukt denne i en lengre tid. Det er en "ekslusiv liftingkrem med intensiv anti-linje effekt". Jeg fikk en generøs prøve av denne i settet, og jeg skulle gjerne har kjøpt den igjen, men 1235,- for 50ml er langt utenfor mitt budsjett de neste årene fremover.
  • HSR Lifting - Extra Firming Foam Mask- en ganske så gøyal maske, kommer ut som et stort skum, drøy i bruk. Huden føltes glatt og elastisk etter bruk. 
  • Skinovage Perfect Combination - Pore Refiner. Dette er et serum som skal matte ned t-sonen og minimere porer. Denne hadde jeg en full størrelse av, men foreløpig har jeg ikke kjøpt noen ny av den, jeg så ikke sånn veldig god effekt av den, men jeg vurderer å teste den på nytt til sommeren.
  • Skinovage Pure - Daily Purifying Cream. En lett krem som skal motvirke kviser og virke mattende. Jeg synes ikke den var så veldig mattende, men huden min var mer kvisefri da jeg brukte denne. Drøy i bruk, men for lett for kaldere og tørrere vær.
  • Skinovage Pure - Intense Purifying Mask- Dette er en grønnleiremaske som skal rense huden og motvirke kviser. Denne liker jeg kjempegodt! Kjøpes på ny hver gang jeg går tom.
  • Cleansing Hy-Öl. En renseolje som skal kombineres med en Phytoactive for best resultat. Jeg har prøvd den med Phytoactive base som er for tørr hud. En helt ok renseolje, ikke noe jeg kommer til å kjøpe store flasker av.

Dr. Babor:

• Biogen Cellular - Ultimate Repair Cream. Min HG krem som har gjort underverker for huden min, spesielt når det gjelder å minimere kvisearr og porer. Den lukter litt plante og medisin, så ingen spalukt av denne, akkurat :P Den er svindyr, men 50 ml varte i ca ett år da jeg brukte den.
  • Biogen Cellular - Ultimate Repair Mask. Denne har jeg akkurat kjøpt, men så langt liker jeg den. Jeg håper den kan jobbe videre med porene mine.

Jeg har også prøvd mange av ampullene deres, men de sliter jeg med å skille fra hverandre i hukommelsen :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lene
Her er en oversikt over det jeg har prøvd fra Babor☺️

RENS 
Foaming cleanser
Favoritt rensen min! Veldig mild og snill mot huden og renser godt. Blir fort brukt opp og nå er jeg desverre tom og prøver å finne et litt billigere alternativ.

Mild cleanser
Rensemelk jeg brukte med klut før overnevnte. Fjerner sminke godt, men er ikke den beste jeg har prøvd på øyesminke fjerning. 

Hy öl/ phytoactive combination
To stegs oljerens med basen for fet/kombi hud. Liker denne veldig godt, den fjerner sminke veldig bra og jeg har ikke behov for å rense igjen etterpå. Bruker denne innimellom ennå! Jeg kan ikke bruke oljerens hver dag, da får jeg kviser. Det gjelder generelt så ikke bare denne.

HSR
Krem: litt for mye fett i denne til min kombinasjonshud, men ellers en vrldig god krem. Har brukt den litt i perioder. 

Serum: dette har jeg brukt i stede for krem i perioder huden er veldig fet, og dette serumet elsker jeg! Det har litt tykk konsistens, omtrent som en tynn emulsjon, trekker godt inn og gir bra med fukt samtidig som det er(eller var? Mulig denne serien har gått ut?) babor sitt fremste antirynke serum. Har brukt to flasker av denne opp, og har en til på lager,men har en liten pause nå.

Øyekrem:Denne øyekremen har jeg brukt fast i flere år, og har likt den veldig godt inntil jeg dessverre begynte å få slike hvite "fettprikker" rundt øynene av den. Utenom det er den veldig god, gir mye fukt men trekker godt inn.

SEA CREATION

Krem: dette kan jeg med hånden på hjertet si at er den beste kremen jeg noen gang har prøvd. Den har ordnet problemhud for meg mange ganger og gir godt med fukt selv om den trekker veldig fort og godt inn i huden, og fint kan brukes før sminke ( finnes også i en rich variant)Den passer meg også både når huden er fet og når den er veldig dehydrert. Den bare gjør huden veldig myk, jevn og glatt. Dessverre er den så dyr at jeg aldri har tatt meg råd til å kjøpe den, men jeg har hatt en del prøver og også hatt sea creation behandling i hudpleiesalong.

ANDRE KREMER
Complex c crem-Har brukt opp en vanlig størrelse og en salong størrelse av denne og den har vært min faste både dag og natt krem i flere år. Passer ikke så bra i de periodene huden er veldig fet, men gir fin glød og godt med fukt ellers.

DR BABOR

Ultimate repair serum
Er et brunt, geleaktig serum som skal virke fornyende på huden og hjelpe mot arr og rynker. Dette brukte jeg sammen med gel kremen, men det ga litt for lite fukt så jeg gikk over til å bruke det under complex c kremen. Så resultater på arr i perioden jeg brukte det, og spesielt kvisearr som var røde ble blekere mye fortere! Merket ikke så mye på rynker, men jeg har ikke så mye av det heller (enda)?

Ultimate repair gel cream
Denne fungerer på samme måte som overnevnte serum, og er en geleaktig lysebrun krem. Trekker godt inn i huden og passer nok best for fet hud ( finnes også i vanlig krem variant) brukte denne som dagkrem.

AMPULLER
Jeg har prøvd de fleste av ampullene. De mest aktive ( lifting, med kollagen osv) reagerte jeg på, så holder meg til de nevnte her. Disse bruker jeg enda ved behov, om kvelden under nattkrem.

-algae activ- for fukt
-stop stress- beroligende
-new skin-fornyelse av huden og fukt
-tripple booster- cellefornyelse og glød
-revitalizing oxygen- beroligende, beskyttende, glød
-multi active vitamin- cellefornyende, bedkyttet mot frie radikaler. 

Jeg merker ikke stor forskjell etter hvilken ampull jeg bruker for å være ærlig, men de gir masse fukt, spenst og glød. De har litt ulik konsistens, og new skin og multi active vitamin har jeg likt best i perioder når huden har vært tørr. 

Det var det jeg kom på som jeg har brukt lengre en test-perioder. Skal oppdatere om det er noe jeg har glemt!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Line

De siste ukene har jeg brukt Baborprodukter og det liker huden min godt så langt.

HY ÖL / PHYTOACTIVE COMBINATION - Jeg bruker to pump av oljen og blander med et pump av basen. Den renser huden godt, fjerner sminke og er mild med en god lukt. Jeg liker oljerenser godt og denne er en av de beste jeg har brukt. Jeg liker at man kan ha en olje og bytte base utifra tilstanden på huden. Jeg har bare basen for kombinert hud, men kunne godt tenke meg å kjøpe fler av disse.

ENZYME CLEANSER - Denne bruker jeg 2-3 ganger pr uke og den gjør huden glatt og myk. Jeg synes den er skånsom, men fungerer bra. Den ligner på Dermalogica Daily Microfoliant.

ROSE TONING LOTION - En av de bedre tonerne jeg har brukt. Den lukter aldeles nydelig, er forfriskende og ren velvære. I love it.

SKINOVAGE INTENSIFIER DETOXIFYING SERUM - Denne bruker jeg på morgenen og jeg liker den ikke så godt. Jeg kjenner ikke at den gjør noe for huden, men den skal liksom beskytte mot miljøpåvirkninger. Mulig at den gjør det. Konsistensen er veldig tyntflytende og den blir nesten litt kornete når den smøres på huden. Ingen favoritt.

SKINOVAGE INTENSE BALANCING CREAM -Deilig krem som jeg har brukt på dagtid. Den lukter godt og har en fin konsistens. Den trekker raskt inn i huden og gir nok fukt og fett.

SKINOVAGE COMPLEX C CREAM - Jeg synes ikke denne lukter like godt som den over, men jeg liker denne kremen også veldig godt. Jeg har brukt denne på natten, men jeg lurer på om jeg skal bytte på og bruke denne på dagen. Fornøyd med denne.

Jeg har tre Babormasker som jeg ikke har testet ennå, det blir spennende å forsøke de. Jeg har også brukt ampullene i julekalenderen fra Babor i to år nå og jeg gleder meg til neste desember. Synes ampullene er gode.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Babor:

• HSR Cream: For en luksusfølelse denne kremen gir! Den er silkemyk og deilig og jeg syntes huden min så fastere og mer "plumpet" etter å ha brukt denne i en lengre tid. Det er en "ekslusiv liftingkrem med intensiv anti-linje effekt". Jeg fikk en generøs prøve av denne i settet, og jeg skulle gjerne har kjøpt den igjen, men 1235,- for 50ml er langt utenfor mitt budsjett de neste årene fremover.

Jennyskincare har litt greiere priser. Fortsatt dyrt, men noe annet enn kr 1235,- 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur
RENS 
Foaming cleanser
Favoritt rensen min! Veldig mild og snill mot huden og renser godt. Blir fort brukt opp og nå er jeg desverre tom og prøver å finne et litt billigere alternativ.

Denne er på veg til meg nå.

Jeg har brukt den reparerende rensen fra Dr Babor i snart et år. Utrolig drøy. Den er magisk til bruk etter enzympeeling, feks. Men litt oljete, så jeg føler for å kombinere den med vannbasert etterpå, og det blir litt råflott i den prisklassen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

RENS 
Foaming cleanser

Denne er på veg til meg nå.

Etter 5-6 ukers bruk kan jeg også kalle denne for favoritt! Deilig skum, nydelig naturlig duft, og den renser raskt og godt.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Jeg har ikke prøvd Babor, men vet at flere av dere liker julekalenderen, så tenkte dere ville like å vite at det kommer en påskekalender :) 

122016222841.jpg

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Morsomt med påskekalender! Jeg kjøpte en ekstra adventskalender, som jeg planlegger å bruke rundt påsketider. Jeg var kjempefornøyd med den kalenderen, og hudet stortrivdes, og har prøvt å holde på fuktbalansen nå i januar med flakmasker og gel-masker som jeg bruker som nattkrem. Deilig når huden hverken er kjempetørr eller kjempefet!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Jeg er tilbake på Dr.Babor Ultimate Repair Cream, men denne gangen i gelvarianten, og det er nok en gang kjærlighet ved første påføring :in-love: Den lukter jo høgg, men monsterkvisene jeg har fått langs kjeven begynner å krympe og de nye arrene jeg har fått pga disse har allerede begynt å blekne! :grin: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH
4 minutter siden, Hege said:

Jeg er tilbake på Dr.Babor Ultimate Repair Cream, men denne gangen i gelvarianten, og det er nok en gang kjærlighet ved første påføring :in-love: Den lukter jo høgg, men monsterkvisene jeg har fått langs kjeven begynner å krympe og de nye arrene jeg har fått pga disse har allerede begynt å blekne! :grin: 

Interessant! Jeg må sette dette produktet på vurderer-listen min! Du har fristet meg flere ganger:P Er det på kvelden du bruker den? Bruker du noe over etterpå?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege
Just now, LinnH said:

Interessant! Jeg må sette dette produktet på vurderer-listen min! Du har fristet meg flere ganger:P Er det på kvelden du bruker den? Bruker du noe over etterpå?

Den anbefales virkelig! Den er dyr da, så det kan være lurt å tenke seg om før den kjøpes inn, ja. 

Før, da jeg hadde den i kremversjon så ble den brukt på kvelden, mens varianten med gelkonsistens er såpass lett at jeg bruker den på dagen nå, også. Jeg har et fuktserum under på kvelden, og supplerer med en litt fetere krem over etter at denne har trukket inn hvis jeg kjenner meg stram i masken.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Tips: jeg kjøpte den betraktelig billigere hos jennyskincare. 

Jeg brukte en krukke og det jevnet ut det jeg hadde av kvisearrbulker, men jeg syns ikke den gjorde noe med misfargingen. Er det litt andre ingredienser i gelversjonen, kanskje? 

Link til kremvarianten (fant bare 200ml boks på gel-creme):  http://www.jennyskincare.com/Babor-Doctor-Cellulair-Ultimate-Repair-Cream-50ml_p_1541.html

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege
2 timer siden, Azur said:

Tips: jeg kjøpte den betraktelig billigere hos jennyskincare. 

Jeg brukte en krukke og det jevnet ut det jeg hadde av kvisearrbulker, men jeg syns ikke den gjorde noe med misfargingen. Er det litt andre ingredienser i gelversjonen, kanskje? 

Link til kremvarianten (fant bare 200ml boks på gel-creme):  http://www.jennyskincare.com/Babor-Doctor-Cellulair-Ultimate-Repair-Cream-50ml_p_1541.html

Om det er andre ingredienser i gel-versjonen er jeg jammen ikke sikker på. Dette er første gangen jeg prøver denne, så mine arr bleknet med krem-versjonen av kremen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Jeg har akkurat begynt på min Babor påskekalender med ampuller :D det er 14 ampuller, men jeg bruker de nok ikke hver dag, så jeg satser på at de varer til august, hvis ikke får jeg kjøpe noen ved siden av :)

Huden min blir så lekker etter en slik kur :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Jeg kjøpte en ekstra adventskalender da den kom på salg før jul, hadde planer om å bruke den på våren men følte huden var så godt fuktet da så ville vente. Jeg var storfornøyd etter forrige kalender, og den åpnet også øynene mine for hva fukt kan gjøre med huden<3 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider