Sign in to follow this  
Zakuro

Foundation børste?

Recommended Posts

Zakuro

Prøver å få min foundation til å ligge finere på huden; den får huden min til å se litt tørr ut, og porene synes veldig godt, selv om jeg har på fuktighetskrem og primer forut. Fikk et tips om at det kan ha noe å gjøre med kosten jeg bruker(evt. påføringsteknikk), og sant skal sies at den er av absolutt billigste slag, og jeg er ikke en gang sikker på at det er en foundation brush :giggle:

Noen som har en å anbefale? :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Bruker du flytende eller pudder/mineral-foundation? Til flytende synes jeg resultatet blir finest/mest naturlig med beauty blender svamp. Billigkost til flytende hadde jeg droppet, da er det bedre å bruke fingrene :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Zakuro

Hva slags foundation bruker du? Pudder, løspudder, krem eller flytende?

Bruker du flytende eller pudder/mineral-foundation? Til flytende synes jeg resultatet blir finest/mest naturlig med beauty blender svamp. Billigkost til flytende hadde jeg droppet, da er det bedre å bruke fingrene :) 

Hvordan ser kosten ut? Flat? Fluffy? Myk? Stiv? Hvordan har du brukt den hittil? 

​Foundationen er flytende, og jeg bruker først fingrene til å påføre sånn grovt, og en myk kost til å jevne det ut. Har forsøkt å bruke børsten til å liksom presse ned fremfor å stryke, og synes resultatet ble noe bedre. Svamp har jeg aldri hørt om :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Kan hende du bruker feil foundation for din hudtype også. Noen vil fremheve tørre partier. Hva er behovene dine når det kommer til foundation, og hvordan vil du beskrive huden din? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Zakuro

Kan hende du bruker feil foundation for din hudtype også. Noen vil fremheve tørre partier. Hva er behovene dine når det kommer til foundation, og hvordan vil du beskrive huden din? 

​Jeg blir aldri helt sikker, men jeg tror jeg har kombinert tørr og fet hud. Fet i pannen og på nesen, og tørr i kinnene. Og som du sier er nok ikke foundationen jeg har optimal for hudtypen(min første), jeg spurte egentlig bare om hjelp på kicks. Og den så helt fin ut frem til jeg fikk se den i bedre lys:P Det er forøvrig denne jeg har: http://beaut.ie/wp-content/uploads/2011/04/clarins.jpg

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Zakuro

Skal tro om det er veldig stor forskjell på disse svampene? Sånn i tilfelle jeg ikke finner akkurat den du anbefaler Nora?:) Sett på et par sånne svamper og de kommer i mange ulike priskallser. Nesten så jeg har lyst å prøve en sånn kabuki børste og, ser mange av disse sminke-damene på youtube bruker den.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Arlandria

Hvis du finner Real Techniques de har fått inn på HM, er det et ganske trygt valg :) Feks expert face brush, buffing brush eller den oransje svampen de har :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Hvis du finner Real Techniques de har fått inn på HM, er det et ganske trygt valg :) Feks expert face brush, buffing brush eller den oransje svampen de har :)

​Har på Cubus også :)

Bedre å kjøpe real techniques børster enn dårlig svamp, mange dårlige svamper i vanlige butikker. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Zakuro

Blir ikke kabuki veldig myk for flytende foundation?

​Kanskje de brukte sånn pudder foundation med den? Det fulgte jeg ikke med på:P

​Har på Cubus også :)

Bedre å kjøpe real techniques børster enn dårlig svamp, mange dårlige svamper i vanlige butikker. 

​Oh, takk for tips :) Kan nå se om jeg finner svampen deres, så ser jeg det an på prisen om jeg kanskje kjøper en børste også. Får håpe en bedre børste gjør susen, for er litt kjipt at porene blir mer synlig med foundation enn uten, samtidig som jeg har noe ujevn hudtone som jeg vil dekke. Blir liksom pest eller kolera :giggle:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew

@Zakuro, er enig med de andre at du burde prøve svamp. Det kan åpne en helt ny verden for deg :) I tillegg kom nettopp på denne videoen hvis du senere vil leke deg litt med koster. Det er en god teknikk hvis huden din tåler buffing. 

https://www.youtube.com/watch?v=EmZm3vwrF8Q

Edited by PewPew

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Jøss, Cubus også, @Minnea? Så kult! Er de dyre her i Norge?

​Jupp, hatt en måned eller to allerede. Husker ikke pris på alt, men 249 for sett med tre koster i alle fall. Er på ferie, så får ikke sjekket på noen dager :) 

edit: fra 109 kr (googlet)

Edited by Minnea

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Guest

Beautyblenderen! Ingen over, ingen ved siden! Den er idiotsikker, iallefall for meg som ikke får til å legge foundation med børste - fikk det til en gang med Silk Finish børsten til Zoeva, da. :P

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Åshild

Jeg vil også anbefale deg beautyblender, men jeg har nå bestilt meg Real Techniques sin svamp for å teste om den kan gjøre jobben like godt. Beautyblenderen er jo så dyr :frown-big: Ellers ville jeg sjekket ut Real Techniques sin Expert Face brush, jeg er veldig glad i den til både flytende foundation og mineralfoundation. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anna

Jeg elsker beauty blender, men foretrekker rosa eller svart bb over hvit. Liker virkelig ikke real techniques sin svamp, men den hvite, runde svampen til 29,50,- i hm sin nye kosmetikkserie, den liker jeg! Kommer til å kjøpe den fra nå av, så slipper jeg å bruke hundrevis av kroner på beauty blendere som blir stygge etter noen dager :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

Jeg elsker beauty blender, men foretrekker rosa eller svart bb over hvit. Liker virkelig ikke real techniques sin svamp, men den hvite, runde svampen til 29,50,- i hm sin nye kosmetikkserie, den liker jeg! Kommer til å kjøpe den fra nå av, så slipper jeg å bruke hundrevis av kroner på beauty blendere som blir stygge etter noen dager :)

Takk for tips! Den skal testes!

Jeg blir aldri helt sikker, men jeg tror jeg har kombinert tørr og fet hud. Fet i pannen og på nesen, og tørr i kinnene. Og som du sier er nok ikke foundationen jeg har optimal for hudtypen(min første), jeg spurte egentlig bare om hjelp på kicks. Og den så helt fin ut frem til jeg fikk se den i bedre lys:P Det er forøvrig denne jeg har: http://beaut.ie/wp-content/uploads/2011/04/clarins.jpg

Jeg har den foundationen, og på meg er det en av de som legger seg penest på tørr vinterhud. Funker ikke denne eller Studio Sculpt da er det omtrent bare Lily Lolo som kan funke.

Jeg foretrekker (fremdeles) Zoeva Silk Finish brush og Beauty Blender til flytende og krem. Til ulike tinted moisturizer og BB cream bruker jeg fingrene, og til pudder som Smashbox Halo og Lily Lolo bruker jeg RT Expert Face brush. Hver sin kost til sitt bruk, kan bruke andre, men disse er favorittene, så hvorfor jeg ikke kvitter meg med resten og heller kjøper flere av disse lurer jeg egentlig på.  I det siste har jeg også fått dilla på flate foundationbørster, som Mac 190, og kjøpte nylig No7 sin flate på Boots, men har ikke testet den noe særlig enda.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Smudge

@Anna hvorfor liker du ikke svampen til rt? Jeg synes den er god men så har jeg aldri testet beauty blender så kanskje jeg ikke vet hva jeg går glipp av hehe. Og hvordan er hm sin svamp i forhold til rt og bb? :)

PS!  Hadde vi en tråd om vask og stell av beauty blender? :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Anna

@Anna hvorfor liker du ikke svampen til rt? Jeg synes den er god men så har jeg aldri testet beauty blender så kanskje jeg ikke vet hva jeg går glipp av hehe. Og hvordan er hm sin svamp i forhold til rt og bb? :)

PS!  Hadde vi en tråd om vask og stell av beauty blender? :)

Jeg synes ikke den er tett nok, liksom. Har ikke brukt den på lenge fordi jeg har så mange jeg liker bedre, men skal teste den igjen og dobbeltsjekke om det er det som er problemet mitt med den. H&M sin er fastere enn rt og veldig lik bb :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider