Sign in to follow this  
Zakuro

Foundation børste?

Recommended Posts

Åshild

Jeg elsker beauty blender, men foretrekker rosa eller svart bb over hvit. Liker virkelig ikke real techniques sin svamp, men den hvite, runde svampen til 29,50,- i hm sin nye kosmetikkserie, den liker jeg! Kommer til å kjøpe den fra nå av, så slipper jeg å bruke hundrevis av kroner på beauty blendere som blir stygge etter noen dager :)

Den må testes ut - jeg fikk akkurat RT sin i posten og selv om jeg ikke har brukt den ennå er ikke førsteinntrykket supert. Satser på at den plutselig bare skal bli fantastisk når jeg tar den i bruk. :giggle: Men kan virkelig en svamp til 30 kroner måle seg med BB? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Smudge

Make up store sitt egg var grusomt. Det var det første jeg prøvde og forstod derfor ikke hypen før jeg testet rt sin. Spent på hm sitt egg :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone
9 minutter siden, Frøken Lilla said:

noen som har erfaring med l.a.b.2 kostene som selges på vita ? vurderer veldig å kjøpe ett par av de ovale til ansiktet, har en fra kicks men er jo så redd den skal knekke, og nå har vita 30% på kostene... https://www.vita.no/merker/lab2#/page/1 

Jeg har en og synes egentlig ikke noe om den. Jeg har ikke prøvd noen andre da, så vet ikke om det er konseptet som ikke funker for meg eller om det er akkurat den typen. Må prøve den litt mer da, kjenner jeg, før jeg avblåser den helt, men noe med den føltes bare ikke helt rett.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frøken Lilla
11 minutter siden, Tone said:

Jeg har en og synes egentlig ikke noe om den. Jeg har ikke prøvd noen andre da, så vet ikke om det er konseptet som ikke funker for meg eller om det er akkurat den typen. Må prøve den litt mer da, kjenner jeg, før jeg avblåser den helt, men noe med den føltes bare ikke helt rett.

takk :) hadde håper at den var på clubvita så kunne jeg ha fått den gratis og testet men :/ jeg liker konseptet iallefall, men kicks sin er så ustabil med tanke på håndtaket så ville ha en til så jeg ikke blir uten...

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen
1 time siden, Frøken Lilla said:

takk :) hadde håper at den var på clubvita så kunne jeg ha fått den gratis og testet men :/ jeg liker konseptet iallefall, men kicks sin er så ustabil med tanke på håndtaket så ville ha en til så jeg ikke blir uten...

Jeg har ene settet og det er helt ok. Ikke noen favoritt men funker til reise og back-up på jobb. Testet blushbørsten av de enkle og den er helt grei, men ikke fsntastisk. Da liker jeg bedre noen av de som vita har fra BETER (Mineralbørsten og flat top foundation er f.eks veldige gode). Ev. real techniques sine :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frøken Lilla
41 minutter siden, lykkelitenen said:

Jeg har ene settet og det er helt ok. Ikke noen favoritt men funker til reise og back-up på jobb. Testet blushbørsten av de enkle og den er helt grei, men ikke fsntastisk. Da liker jeg bedre noen av de som vita har fra BETER (Mineralbørsten og flat top foundation er f.eks veldige gode). Ev. real techniques sine :)

Den flate fra beter har jeg og elsker 😍

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl

Har noen tips til en stor børste til flytende foundation? Fra før av så har jeg Zoeva 102 Silk Finish, Zoeva 104 og e.l.f. Studio Ultimate Blending Brush. Elsker spesielt førstnevnte og sistenevnte, men jeg ønsker en større variant av de, kind of, til late dager.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl
1 minutt siden, Azur said:

@tuffl Sigma F80 var forumfavoritt lenge. 

Har sett på den, men den virker ikke noe større enn de jeg har fra før av, dessverre.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora
2 timer siden, tuffl skrev:

Har noen tips til en stor børste til flytende foundation? Fra før av så har jeg Zoeva 102 Silk Finish, Zoeva 104 og e.l.f. Studio Ultimate Blending Brush. Elsker spesielt førstnevnte og sistenevnte, men jeg ønsker en større variant av de, kind of, til late dager.

Artis Oval 7! Den er dyr, men definitivt verdt det!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH
8 minutter siden, Nora said:

Artis Oval 7! Den er dyr, men definitivt verdt det!

Bruker min hver dag! Hvis jeg bruker en annen er det Hourglass Seamless Finish Foundation Brush. Dyre børster begge to dessverre... 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl

Takk for tips! De blir nok altfor dyre for studentbudsjettet mitt, men da vet jeg hva jeg kan unne meg den dagen jeg har annen "inntekt" enn lånekassen :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg kupper tråden litt, jeg. Noen som vil dele sine beste tips for påføring av foundation med børste? Jeg får det ikke til uansett hva jeg gjør, men det er mulig jeg gjør det feil. Jeg har prøvd å buffe, stryke, bruke sirkelbevegelser, variert med hvor jeg starter i ansiktet osv. Men til ingen nytte! Børstene jeg har er Zoeva Silk Finish, Zoeva Buffer, RT Stippling Brush og Wayne Goss 01. Ingen av de fungerer bedre enn andre, alle er like elendige, så jeg mistenker at det er JEG som gjør noe feil. :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH
9 timer siden, tuffl said:

Takk for tips! De blir nok altfor dyre for studentbudsjettet mitt, men da vet jeg hva jeg kan unne meg den dagen jeg har annen "inntekt" enn lånekassen :D 

Skjønner deg veldig godt! Jeg tenkte meg lenge om før jeg bestilte Artis børsten, og brukte Kicks sin en stund først for å se om jeg likte slik type børste, den er ikke helt dupe men er godkjent (bortsett fra at skaftet knakk 2 ganger, fikk ny på Kicks begge gangene, men likevel irriterende).

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

@Michelle jeg får det heller ikke til med børste, enda så mange metoder og børster jeg har prøvd. Eneste som funker for meg er Beautyblender. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl
10 timer siden, LinnH said:

Skjønner deg veldig godt! Jeg tenkte meg lenge om før jeg bestilte Artis børsten, og brukte Kicks sin en stund først for å se om jeg likte slik type børste, den er ikke helt dupe men er godkjent (bortsett fra at skaftet knakk 2 ganger, fikk ny på Kicks begge gangene, men likevel irriterende).

Ja, og jeg vet ikke om jeg liker den formen for børste, så bedre å prøve noe billigere! Har jo sett at Real Techniques har kommet ut med samme type børste og, og børstene derfra bruker å ha god kvalitet.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider