Arlandria

Fair skin - samletråd

Recommended Posts

Alba

Jeg har også veldig lys hudtone, men fregner og pigmentflekker bidrar til at jeg ser bittelitt mørkere ut enn jeg egentlig er.

De foundationene jeg liker best er:

Diorskin forever nr 010 om vinteren og 015 om sommeren

Mac Studio Sculpt NC15

Mac Pro Longwear NC15 (litt lys faktisk, her kunne jeg hatt NC20)

Mac Face and body foundation C1

GloMinerals Pressed Base i Natural Light

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg kunne tenkt meg å prøve GloMinerals Pressed Base, men er usikker på hvilken farge. Er Natural Fair den lyseste? Noen som har den som kan swatche den ved siden av andre foundationer? :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
2 hours ago, Michelle said:

Jeg kunne tenkt meg å prøve GloMinerals Pressed Base, men er usikker på hvilken farge. Er Natural Fair den lyseste? Noen som har den som kan swatche den ved siden av andre foundationer? :) 

Om du bruker Bisque i JI, kan Natural Fair være fin til deg. Den er litt mindre klar/gul i tonen, og litt mer grå/oliven, men veldig fin om vinteren på meg som er kaldt gul/oliven. Den dekker en god del mer enn JI, men er derfor også litt mer pudrete. Natural Fair er den lyseste, og det finnes ikke tilsvarende lyse farger i noen av de andre undertonene. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
O.G.

Jeg har utrolig lys hud med gul undertone (nc 10-05), men huden i fjeset mitt er rød pga roscasea. Min perfect match er Nars Siberia. Jeg har den i Sheer Glow and All day luminous Weightless foundation. Jeg legger svært sjeldent contour men når jeg gjør det så bruker jeg en matt lys grå øyeskygge fra artdeco eller en brun lebestift fra wet n'wild. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle

Jeg husker at Siberia var min perfekte match når jeg testet NARS Sheer Matte foundationen også. :) 

I går brukte jeg ABH Fawn igjen for første gang siden jeg sist hadde den (som nå er kanskje er et par år siden?), og jeg må si jeg ble skuffa! Har de endret på fargen eller muligens formulaen? Den var nå mye mer oransje enn jeg husker! Jeg husker den som en mer kald farge, men på huden min ble den plutselig varm! :( Skal teste den litt mer ut før jeg eventuelt redigerer det første innlegget jeg skrev her. Kan være foundationen sin feil også, men har aldri opplevd at en foundation får et konturpudder til å se annerledes ut. Brukte Charlotte Tilbury Light Wonder i 1 Fair. 

Edit: Endret første innlegget mitt i denne tråden, ABH Fawn er ikke lenger en favoritt. Møkkafarge. Vil ikke funke. 

Edited by Michelle

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone
On 19.2.2018 at 15.10, Veronica_ said:

Kan noen anbefale en BB eller CC cream til lyst hud?

Jeg tror en sånn Goats Milk-greie er veldig lys, og innbiller meg at @Minnea har brukt den? Husker jeg feil?

Edit: Denne her mener jeg skal være rimelig lys, altså, kan være verdt å sjekke ut :) 
https://tonymoly.us/products/naturalth-goat-milk-pure-cc-cream 

Edited by Tone

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea
18 minutter siden, Tone said:

Jeg tror en sånn Goats Milk-greie er veldig lys, og innbiller meg at @Minnea har brukt den? Husker jeg feil?

Edit: Denne her mener jeg skal være rimelig lys, altså, kan være verdt å sjekke ut :) 

Det stemmer, Tonymoly CC i pure milk. Den er fin å mikse med andre foundationer for å gjøre dem lysere, for den har en egen evne til å blende inn i huden :) Den har en del glød, så er nok finest til oss med normal til tørr hud muligens. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
9 timer siden, Tone skrev:

8 timer siden, Minnea skrev:

Det stemmer, Tonymoly CC i pure milk. Den er fin å mikse med andre foundationer for å gjøre dem lysere, for den har en egen evne til å blende inn i huden :) Den har en del glød, så er nok finest til oss med normal til tørr hud muligens. 

Tusen takk dere. Den skal absolutt testes ut!:) normal til tørr hud kan nok passe meg. Kjekt å kunne bruke den til å justere foundationer også, der har jeg gjort noen bomkjøp:P

Det står i en anmeldelse at den er vanskelig å påføre, stemmer det @Minnea

Edited by Veronica_

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea
2 timer siden, Veronica_ said:

Tusen takk dere. Den skal absolutt testes ut!:) normal til tørr hud kan nok passe meg. Kjekt å kunne bruke den til å justere foundationer også, der har jeg gjort noen bomkjøp:P

Det står i en anmeldelse at den er vanskelig å påføre, stemmer det @Minnea? 

Jeg synes den er veldig enkel å påføre siden den blender så godt inn. Den blir liksom for lys først, og så tilpasser den seg hudtonen litt etterpå. Pleier å påføre med fingrene bare :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
25 minutter siden, Minnea skrev:

Jeg synes den er veldig enkel å påføre siden den blender så godt inn. Den blir liksom for lys først, og så tilpasser den seg hudtonen litt etterpå. Pleier å påføre med fingrene bare :) 

Ok:)pudder over for å sette den?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge ut det her, men jeg var innom Kicks og Fredrik & Louisa for å få prøver på de lyseste fargene av Dior Starskin, Lancome Teint Idole og Lancome Miracle i håp om at de hadde en farge som var lys nok for meg. Resultatet var nedslående....

IMG_1919.JPG.80fdf300b53290c5586ab964ee6c26b9.JPG

Fra Venstre til Høyre: Dior Starskin i 010, Lancome Teint Idole i 005, Mac Studio Fix Fluid i NC10 (min egen foundation for referanse), Lancome Teint Miracle i 005, Lancome Teint Miracle i 010 og til slutt en swatch av Estee Lauder Double Wear i Ecru (foundationen til venninna mi, interessant å se hvordan den så ut i forhold til de andre). 

Mac Studio Fix Fluid var den eneste foundationen som ikke ble spesielt mørkere da den tørket. Alle de andre ble mye mørkere (bortsett fra Estee Lauder tror jeg - brydde meg ikke så mye om den siden uansett var for mørk). Bildet er jo tatt på badet, på kvelden - så ikke like bra som dagslys, men det viser hvertfall forskjellen på de!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
9 minutter siden, tuffl skrev:

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge ut det her, men jeg var innom Kicks og Fredrik & Louisa for å få prøver på de lyseste fargene av Dior Starskin, Lancome Teint Idole og Lancome Miracle i håp om at de hadde en farge som var lys nok for meg. Resultatet var nedslående....

IMG_1919.JPG.80fdf300b53290c5586ab964ee6c26b9.JPG

Fra Venstre til Høyre: Dior Starskin i 010, Lancome Teint Idole i 005, Mac Studio Fix Fluid i NC10 (min egen foundation for referanse), Lancome Teint Miracle i 005, Lancome Teint Miracle i 010 og til slutt en swatch av Estee Lauder Double Wear i Ecru (foundationen til venninna mi, interessant å se hvordan den så ut i forhold til de andre). 

Mac Studio Fix Fluid var den eneste foundationen som ikke ble spesielt mørkere da den tørket. Alle de andre ble mye mørkere (bortsett fra Estee Lauder tror jeg - brydde meg ikke så mye om den siden uansett var for mørk). Bildet er jo tatt på badet, på kvelden - så ikke like bra som dagslys, men det viser hvertfall forskjellen på de!

Jeg syns det er veldig rart at kjente og store merker ikke klarer å komme med lyse nyanser. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea
On 21.2.2018 at 9.51, Veronica_ said:

Ok:)pudder over for å sette den?

Så denne først nå. Jeg har fuktfattig hud, så føler sjelden behov for å sette med pudder. Denne går fint uten for min del. Har du fått den nå? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Veronica_
1 time siden, Minnea skrev:

Så denne først nå. Jeg har fuktfattig hud, så føler sjelden behov for å sette med pudder. Denne går fint uten for min del. Har du fått den nå? 

Nei av en eller annen grunn har jeg helt glemt av å bestille den. Skal få gjort det nå:blush:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Birgit

Etter å ha letet lenge så fant jeg endelig en flytende foundation som er lys nokk for meg. Idun minerals nordic veil i fargen Jorunn.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Michelle
On 23.4.2018 at 14.16, Birgit said:

Etter å ha letet lenge så fant jeg endelig en flytende foundation som er lys nokk for meg. Idun minerals nordic veil i fargen Jorunn.

Er Jorunn kald eller varm? Jeg har vurdert å kjøpe den, men syns den ser kald og rosa ut... Fargenyansen ser fin ut da. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Birgit
9 timer siden, Michelle said:

Er Jorunn kald eller varm? Jeg har vurdert å kjøpe den, men syns den ser kald og rosa ut... Fargenyansen ser fin ut da. 

Jeg vil nokk si at Jorunn er varm. Fordi den er litt for gul for meg. Da jeg er kald.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider