Sign in to follow this  
Helene

Leppepleie

Recommended Posts

Helene

Nå når det begynner å gå mot kaldere tider trenger jeg gode tips til leppepleie. Hvilken skrubb er din favoritt? Hvof ofte skrubber du leppene? Om hva smører du inn leppene med etter skrubb? :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Guest

Jeg har ikke leppeskrubbing lagt til i rutinen min faktisk. I en periode kan jeg gå dagevis uten å skrubbe mens i en annen periode kan jeg skrubbe leppene hver dag/annenhver dag. I det siste har jeg vært flink til å skrubbe annenhver dag og merker jo at leppene blir mykere selv om jeg ikke har så tørre lepper fra før. Jeg har prøvd både Bubble Gum, Popcorn og Mint Julips skrubbene fra LUSH, disse er helt ok. Vanlige skrubber uten noen mirakeleffekt for min del. Har aldri greid å bruke opp en hel krukke ettersom effekten er så minimal. Sara Happ sin leppeskrubb derimot.... Mmmm. <3 Jeg har Crème Brûlèe og den lukter så utrolig godt! Syns denne fungerer mye bedre enn LUSH sine skrubber! Den er også litt fastere i konsistens og finere i kornene. LUSH sine skrubber er så smuldrete og klønete å bruke, syns jeg.. Etter skrubb bruker jeg en lipbalm fra Burt's Bees som er knallgod, jeg har revet av etiketten så aner ikke hvilken det er, men den lukter mint. Denne bruker jeg hver kveld også. Har prøvd ulike kremer som skal smøres på leppene før man legger seg, ingen av disse har hatt merkbar effekt (Elizabeth Arden 8 hour cream et eller annet og Bite Beauty Agave Lip Mask). Den fra Burt's Bees gjør susen derimot, har kjøpt flere som er på vei i posten nå. LUSH sine lipbalmer er også sinnssykt gode, men jeg har rotet vekk alle mine. Skulle ønske de kom i stift og ikke i sånn krukke. :( Honey Trap og Chocolate Whipstick er favorittene. Sistnevnte lukter som appelsinsjokoladen til Freia. 

Edit: Hurraw! lipbalmene er jo veldig gode også, men den med lime er totalt ubrukelig. Lukter kjempesøtt men gjør ingen verdens ting for leppene. Samme gjelder forsåvidt den som lukter mandel, den lukter bare godt og det er det. Aner ikke om det er ulike ingredienser på disse men jeg syns for eksempel den med sjokolade fungerer bedre enn den med lime. Husker ikke hva den som skal bruke som natten heter, men den er veldig god. Når jeg leste omtaler av den var det mange som ikke likte lukten, men jeg syns den var helt ok. EOS sine er grusomme, de lukter bare godt og ser søte ut men gjør ingen verdens ting for leppene mine. Kuldekremen fra Avène er ganske god når det er skikkelig kaldt ute, tror det var i forfjor det var så utrolig kaldt her jeg bor og leppene mine smuldret nærmest opp - da var denne veldig god å ha. 

Edited by Rebel

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Jeg skrubber leppene en gang i måneden, sånn cirka. Jeg liker ikke leppeskrubbene til LUSH, de er så luktsterke at jeg blir uvel, og det er et dårlig utgangspunkt :P Jeg har en leppeskrubb fra Kremfresh med diskret sitrus, den er nydelig! Gjør en god skrubbejobb også; leppene blir myke og gode etterpå. Nå har jo Kremfresh byttet navn og konsept til Rå Organic skincare, men jeg finner ingen leppeskrubb på deres nettsider, så spørs om jeg må lete etter en ny når jeg er tom :( 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Christine

Så flinke dere er, jeg har aldri skrubbet leppene i hele mitt liv. Her har jeg et forbedringspotensial, skjønner jeg :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Jeg er billig i drift på dette området. Har en teknikk der jeg gnir fingrene over leppene mot slutten av en lang dusj, ruller av overflødig hud på den måten. Påfører så Vitamin E-olje fra iherb med det samme jeg er ute av dusjen. Om de er veldig tørre (i minusgrader) kan huden bli ganske tynn, men Vitamin E-oljen gir masse fukt og en beskyttende hinne så jeg blir ikke sår. Jeg sover også alltid med et tykt lag av samme olje.

Jeg har hatt Elf lip exfoliator på iherb-huskelisten lenge pga mange HG-uttalelser om den på reddit, men har fortsatt ikke bestilt den.

Edited by Azur

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Jeg bruker som oftest bare en vanlig ansiktskrubb på leppene når jeg uansett skrubber resten av ansiktet. Har den fra ELF, men synes den er enten for grov eller ikke grov nok, alt ettersom hvor langt man er kommet i skrubben :/ 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Jeg hadde et "uhell" nå, med at leppene mine ble så såre at det kom en slags skorpe over hele overleppa. De blir jo utsatt for ekstreme mengder arbeid nå når jeg har begynt å studere fløyte, så de blir fort såre. Mine HG-lipbalmer var ikke nok, så jeg må finne noe helt fantastisk. Nuxe funker ikke for meg i det hele tatt! Noen tips? Synes å huske noe om lanolin/brystvortekrem eller noe sånt til såre lepper?!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Jeg hadde et "uhell" nå, med at leppene mine ble så såre at det kom en slags skorpe over hele overleppa. De blir jo utsatt for ekstreme mengder arbeid nå når jeg har begynt å studere fløyte, så de blir fort såre. Mine HG-lipbalmer var ikke nok, så jeg må finne noe helt fantastisk. Nuxe funker ikke for meg i det hele tatt! Noen tips? Synes å huske noe om lanolin/brystvortekrem eller noe sånt til såre lepper?!

Du husker rett. Brystvortekremen får du på apotek. Den har ca samme ingredienser som Elisabeth Arden Eight Hour Creme, i tilfelle du har slikt i hus allerede.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Du husker rett. Brystvortekremen får du på apotek. Den har ca samme ingredienser som Elisabeth Arden Eight Hour Creme, i tilfelle du har slikt i hus allerede.

Jeg har håndkremen ja, og den blir jeg supertørr av på hendene hvertfall. Kanskje jeg får prøve den på leppene i natt, og hvis jeg blir like tørr som på henda skal jeg spare meg for brystvortekrem :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Jeg har håndkremen ja, og den blir jeg supertørr av på hendene hvertfall. Kanskje jeg får prøve den på leppene i natt, og hvis jeg blir like tørr som på henda skal jeg spare meg for brystvortekrem :P 

Nei, ikke håndkremen. Den originale, skin protectant heter den kanskje nå. Brun geleaktig guffe.

image.jpg

Edited by Azur

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Nei, ikke håndkremen. Den originale, skin protectant heter den kanskje nå. Brun geleaktig guffe.

Aah. Den har jeg ikke lenger nei :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Medela Purelan er ren lanolin som ikke lukter noe som helst. Den er fin om natten, og over en fuktgivende eller reparerende lipbalm. Ellers liker jeg Clinique Superbalm, både treatment-versjonen i bitteliten grønn tube, og glossvarianten, som ikke har noe særlig farge, og som jeg bruker som hverdagslipbalm. Sara Happ Lip Slip er også nydelig, men krukken er upraktisk, og lokket tåler veldig lite før det blir ødelagt.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Jeg er kjempekresen på lipbalmer. Hvis jeg sier at jeg hater LRP Cicaplast lips og Nuxe reve de miel, men elsker Carmex og Palmers Cocoa stick, har dere noen spesifikke anbefalinger på noe jeg kommer til å like da, eller må jeg bare peke meg ut en i blinde? :rotfl: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora

Jeg er kjempekresen på lipbalmer. Hvis jeg sier at jeg hater LRP Cicaplast lips og Nuxe reve de miel, men elsker Carmex og Palmers Cocoa stick, har dere noen spesifikke anbefalinger på noe jeg kommer til å like da, eller må jeg bare peke meg ut en i blinde? :rotfl: 

Jeg liker godt disse fra Blistex :) 

http://www.iherb.com/Blistex-Lip-Medex-External-Analgesic-Lip-Protectant-38-oz-10-75-g/44051

http://www.iherb.com/Blistex-Medicated-Lip-Balm-Lip-Protectant-Sunscreen-SPF-15-3-Balm-Value-Pack-15-oz-4-25-g-Each/44069

Edited by Nora

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frk.Vims

Jeg er også kresen på lipbalmer, men de siste månedene har jeg brukt den blå fra Baby Lips (heter den hydrate, mon tro?), og den funker utrolig nok fantastisk på mine lepper. Kastet den bare med i handlekurven på Douglas for å få gratis frakt, så hadde ikke akkurat høye forventninger siden jeg har en annen fra samme merke som ikke funker i det hele tatt. Er jo ikke sikkert den funker på alle da, selvfølgelig :)

Edited by Frk.Vims

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Takk for tips :) Kjøper inn litt forskjellig, så får jeg se hva som funker for meg. Det er storforbruk av lipbalm her i huset, så de kommer vel godt med uansett :giggle: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
wokeuplikethis

Jeg eksfolierer med rens med fruktsyre, og bruker tykt lag med veldig pleiende balm om natten. Veksler mellom flere forskjellige, bruker også fuktmaske som intensiv pleie på leppene.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Jeg har lagt Carmex litt på hyllen nå, følte at den ikke ga meg noe særlig fukt lenger, så jeg bestilte meg First Aid Beuty Ultra Repair Lip Therapy fra Feelunique for litt siden. Jeg liker den, men lukten/ smaken tok litt tid å venne seg til.. Den lukter litt som Colgate tannkrem synes jeg, og det er en lukt jeg ikke takler :P Lip balmen er tykk og god i konsistensen og man kommer langt med en liten mengde :) Jeg smører leppene altfor, altfor ofte, så heldigvis kommer denne i en stor tube :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

Har prøvd leppeskrubben fra H&M en stund nå, og jeg liker den ikke.. Syns leppene blir tørre og "stramme" med en gang etter jeg har fjernet den, uansett hvor mye lipbalm jeg har på :(

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Noen i termingruppa skryter av bepanthen på leppene (salve for såre barnerumper). Andre på samme gruppe har sverget til hårspray i ansiktet over pudderfoundation, så tenkte å sjekke med dere før jeg løper og kjøper :P 

Helene likes this

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk
5 minutter siden, Minnea said:

Noen i termingruppa skryter av bepanthen på leppene (salve for såre barnerumper). Andre på samme gruppe har sverget til hårspray i ansiktet over pudderfoundation, så tenkte å sjekke med dere før jeg løper og kjøper :P 

Eg trur eg fekk ein minitube Bepanthen i ein eller annan babyboks, muligens den frå apotek1. Du kan jo hente ut den og teste på den måten. Eg har ikkje testa det sjølv altså. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea
Just now, vakkerlakk said:

Eg trur eg fekk ein minitube Bepanthen i ein eller annan babyboks, muligens den frå apotek1. Du kan jo hente ut den og teste på den måten. Eg har ikkje testa det sjølv altså. 

Ah, men den har jeg jo. Alle babyting ligger stuet bort til vi får på plass alt i mellometasjen etter ombygging. Straks der nå :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

I omtalen hos apotek her er lepper nevnt.

Jeg vet også at mange sverger til brystvortesalve med lanolin. Den skal være helt lik Arden Eight Hour Creme (den originale, brun salve).

Edit: det siste har vi visst dekket tidligere i tråden, ja...

Edited by Azur

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider