Sign in to follow this  
Helene

Leppepleie

Recommended Posts

DivaG
On 5.12.2017 at 18.35, Michelle said:

Laneige Lip Sleeping Mask kan varmt anbefales. Den fikser tørre lepper over natta. :) Jeg sliter ikke med så veldig tørre lepper, men noen dager når det er veldig kaldt ute så blir de litt tørre. Kjæresten derimot har ofte tørre lepper nå om vinteren, og den fungerer utmerket på han. Jeg bruker den hver natt, så kan hende et er derfor leppene mine er så lite tørre også. 

Bruker den hele dagen og jeg. Den er nydelig! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Melle
På 5.12.2017 den 18.35, Michelle skrev:

Laneige Lip Sleeping Mask kan varmt anbefales. Den fikser tørre lepper over natta. :) Jeg sliter ikke med så veldig tørre lepper, men noen dager når det er veldig kaldt ute så blir de litt tørre. Kjæresten derimot har ofte tørre lepper nå om vinteren, og den fungerer utmerket på han. Jeg bruker den hver natt, så kan hende et er derfor leppene mine er så lite tørre også. 

Helt enig, den er virkelig fantastisk:)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea

Jeg fikk en Clarins moisture repleneshing lip balm, og jeg elsker den! Gikk tom for Aquaphor (lip repair, ikke den store tuben) i høst, og har vært lei meg siden. Denne synes jeg er like god! Leppene mine er ikke alt for gale nå siden jeg er litt slapp med å ta isotretinoin, men de er betydlig bedre enn med bare Carmex (som var alt for meg før jeg fikk Aquaphor) :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline

Er det noen av de dere nevner som kan kjøpes i butikk? Jeg har sykt tørre lepper nå, selv vanlig leppestift ser flakete ut. :( Men jeg har no-buy, så skal holde meg til februar. :arrogant:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Elise K

Er det for øvrig noen som har et ordentlig svar på om tørre lepper er et "skapt" problem som følge av at vi smører oss inn hele tiden? Kjæresten min har vel aldri brukt leppestift eller leppepomade i hele sitt liv, i hvert fall som jeg vet, og i følge ham har han aldri problemer...

Kanskje litt på siden av tråden, men Google-søk gir meg så mange forskjellige svar.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnCaroline
6 timer siden, Elise K said:

Er det for øvrig noen som har et ordentlig svar på om tørre lepper er et "skapt" problem som følge av at vi smører oss inn hele tiden? Kjæresten min har vel aldri brukt leppestift eller leppepomade i hele sitt liv, i hvert fall som jeg vet, og i følge ham har han aldri problemer...

Jeg har ikke fasiten på det, men vil egentlig ikke tro det. For jeg kan gå lange perioder uten å bruke verken pleiende produkter eller leppestift etc. Så da må ha i hvertfall tidligere bruk ha lagd permanent skade. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tuffl

Jeg tror det blir en vanesak. Jeg ble helt avhengig av en solstick fra cosmica som jeg brukte som lipsyl helt til de endret formulaen. Selv om jeg ikke er like avhengig av lipsyl etter å ha sluttet å bruke lipsyl med mineralolje i, så er jeg fortsatt avhengig av den fuktigheten det gir. Tror man blir vant til å ha ekstra fuktige lepper + at det er mulig at leppene ikke får gjenopprettet fuktigheten selv fordi man bruker lipsyl? Det er i hvertfall min teori ut ifra min egen erfaring. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
DivaG
13 timer siden, Elise K said:

Kanskje litt på siden av tråden, men Google-søk gir meg så mange forskjellige svar.

Hudlegen min påsto det var noe tull hudpleiere hadde funnet på for å selge svindyr leppepomade 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo

Jeg bruker Bepanthen som bare det nå! :giggle: Fikk den anbefalt ved tatovering og permanent makeup, og den funker gull! Er litt hvit når jeg påfører, men den blir raskt gjennomsiktig og holder leppene mine fuktige lengre enn 8 hour Cream, carmex og laneige lip mask.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo
47 minutter siden, LinnCaroline said:

Hvor kjøper du det @Marie Maklo?

Apoteket :)

Ikke veldig glamorøs :giggle:

_20180207_215800.JPG.1b4504cfb59be0c8baf8b10c45160996.JPG

Edited by Marie Maklo

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Elise K

Ja, det kan godt hende at dere har rett. For meg har det også blitt en vanesak nå, men jeg skal prøve å kutte litt ned på forbruket denne våren og se hvordan det går. :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Huden har ingen hjerne som kan bli avhengig av noe som helst (heldigvis!), men man kan bli avhengig av følelsen av å ha noe på leppene, og jeg tror det er der poenget ligger. Huden på leppene er svært tynn og har vel ingen fettkjertler, så i vårt tørre, tildels kalde, klima, trenger man gjerne mer beskyttelse enn i mer tempererte strøk.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Signerer Magpie over her! Det er ikke sebumproduksjon på leppene, så de er mer utsatt for temperaturforskjeller og miljøpåvirkning enn det resten av ansiktet er. Hva man er vant med har nok også mye å si, jeg har en kompis som får angst av å ikke ha blå lipsyl med seg, han løper og kjøper ny om han har glemt sin, så ille er det. Ser han tørr ut? Nope. Blir han flakete? Absolutt ikke. Men han føler seg tørr uten og blir gående og slikke seg på leppene til han får ny tube, derfor blir leppene tørre og såre til slutt pga gjentatt slikking.

Og så har definitivt vann og dehydrering noe å si, jeg merker det på leppene først om jeg drikker for lite vann, med en gang jeg er flink til å drikke bedrer det seg. Dagen derpå = flakende lepper

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
DivaG

Ta det fra en murer: Å skulle gå uten i norsk vinterkulde og støvete klima uten beskyttelse på leppene, er oppskriften på lepper som beint ut revner. Spiller ingen rolle hvor mye du drikker, det funker ikke. Og det bør helst være no lanolin eller vaselin i den balmen

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie
On 9.2.2018 at 2:23 PM, DivaG said:

Ta det fra en murer: Å skulle gå uten i norsk vinterkulde og støvete klima uten beskyttelse på leppene, er oppskriften på lepper som beint ut revner. Spiller ingen rolle hvor mye du drikker, det funker ikke. Og det bør helst være no lanolin eller vaselin i den balmen

Enig! Min beste lipbalm er faktisk ren lanolin, enten Purelan eller Dr. Lipp. De har i tillegg et pluss, nemlig at de hverken lukter eller smaker noe som helst, samt er veldig drøye i bruk. Jeg har aldri flassete lepper lenger etter at jeg begynte å bruke lanolin som lipbalm.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Husker når Hilde Christina fremmet lanolin og mineralolje som det værste i verden. Jeg har aldri hatt så tørre lepper i mitt liv. Man må ha noe som faktisk beskytter mot vær og vind, spesielt vinterstid.  Dr. lipp er elsk, jeg har en miniatyrtube i lommen på hverdagsjakken min :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
DivaG

Nå måtte jeg sjekke om HC fortsatt var aktiv! Jeg dverher, den dama har påført unge jenter med faktisk problemhud mye frustrasjon og skyldfølelse 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora
1 time siden, DivaG skrev:

Nå måtte jeg sjekke om HC fortsatt var aktiv! Jeg dverher, den dama har påført unge jenter med faktisk problemhud mye frustrasjon og skyldfølelse 

Og tenkt på alle pengene som er blitt brukt fordi man måtte ha Decleor og MD Formulations! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Heidrun
21 minutter siden, Nora said:

Og tenkt på alle pengene som er blitt brukt fordi man måtte ha Decleor og MD Formulations! 

Jeg var en av dem. Jeg komkluderte heldigvis raskt med at jeg synes det var heller meningsløst for min hud. Flaks for lommeboka mi :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
DivaG

Jeg synes faktisk det er verre at hun fikk så mange til å tro at cystisk akne var fordi du var dårlig på hudpleie. Førkje! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Wasabi

Huff, jeg kastet en masse gode produkter fordi hun mente de hadde dårlige ingredienser. Jeg så sånn opp til henne. Men jeg har fått mange gode tips av henne også, er takket være henne jeg oppdaget Pureology og Micellarvannet til Decleor som jeg har brukt i mange år. Andre ting fra Decleor gjorde ikke så mye for meg. Spesielt ikke den Hydra Floral serien. MD formulations rens og skrubb brukte jeg så lenge det var tilgjengelig. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen
3 timer siden, DivaG said:

Jeg synes faktisk det er verre at hun fikk så mange til å tro at cystisk akne var fordi du var dårlig på hudpleie. Førkje! 

Anbefalte folk å ikke gå til legen for medisiner var aldri løsningen :pissed-off:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider