Helene

MAC-tråden

Anbefalte innlegg

Tone
On 21.10.2018 at 0.16, Ammara said:

Hei!

Vet noen når julekolleksjonen kommer i butikk?

Tipper @Marie har oversikt over dette :) Det er vanligvis den 8. i månedene, men innbiller meg at det før jul har vært 1. november noen ganger... Nei, tør ikke tippe, men får satse på at Marie oppklarer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie
1 time siden, Tone said:

Tipper @Marie har oversikt over dette :) Det er vanligvis den 8. i månedene, men innbiller meg at det før jul har vært 1. november noen ganger... Nei, tør ikke tippe, men får satse på at Marie oppklarer!

Stemmer det :) Så fremt det ikke blir noen forsinkelser, men vi krysser fingrene at det blir 1. november!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ammara

Hei,

Vet noen om man må betalte toll på maccosmetics.no hvis man handler over 350kr? Mener at det var informasjon om det på siden deres før, men finner ikke noe om det nå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kamilla

Vil tipse om at jeg syns det er mange gode tilbud på Maccosmetics.no! Har fått Look and a box og Patick starrr sommerkolleksjon for til sammen 570kr. Det er til sammen 10 produkter fra MAC med gjennomsnittspris 57 kroner det. :beauty:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
3 minutter siden, Kamilla said:

Vil tipse om at jeg syns det er mange gode tilbud på Maccosmetics.no! Har fått Look and a box og Patick starrr sommerkolleksjon for til sammen 570kr. Det er til sammen 10 produkter fra MAC med gjennomsnittspris 57 kroner det. :beauty:

Så bra!

Hvordan er det der nå, sender de fra Norge eller utenlands nå? 

Jeg vegret meg fra å bruke dem pga alt styret i starten med moms og sånt men om man slipper det nå er jo det suverent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heidrun
6 minutter siden, Kamilla said:

Det høres interessant ut 😀. Jeg har hele tiden tenkt at maccosmetics.no er småsuspekt. Hvis jeg tar feil er jo dette spennende greier 😀

4 minutter siden, Tone said:

Så bra!

Jeg vegret meg fra å bruke dem pga alt styret i starten med moms og sånt men om man slipper det nå er jo det suverent.

Det var sikkert d jeg tenke på da jeg tenkte småsuspekt, visste d var en grunn til at jeg ikke har handlet fra dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
2 minutter siden, Heidrun said:

Det høres interessant ut 😀. Jeg har hele tiden tenkt at maccosmetics.no er småsuspekt. Hvis jeg tar feil er jo dette spennende greier 😀

Det var sikkert d jeg tenke på da jeg tenkte småsuspekt, visste d var en grunn til at jeg ikke har handlet fra dem.

Ja det var mye styr i starten husker jeg. Ikke finner jeg noe (som Ammara over her, beklager at du ikke fikk svar!) info om verken avsenderland eller moms eller, så de burde jo sende fra Norge siden det jeg innbiller meg sto der før er fjernet. 

@Arenika85 har vel handlet en del fra dem? Vet du? Og kanskje @Kamilla har brukt dem før?

Har for sikkerhets skyld sendt den en henvendelse i kontaktskjemaet så får vi høre :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heidrun
4 minutter siden, Tone said:

Ja det var mye styr i starten husker jeg. Ikke finner jeg noe (som Ammara over her, beklager at du ikke fikk svar!) info om verken avsenderland eller moms eller, så de burde jo sende fra Norge siden det jeg innbiller meg sto der før er fjernet. 

@Arenika85 har vel handlet en del fra dem? Vet du? Og kanskje @Kamilla har brukt dem før?

Har for sikkerhets skyld sendt den en henvendelse i kontaktskjemaet så får vi høre :) 

Supert 😀. Da avventer jeg litt før du eller noen andre finner ut av d. Jeg har ikke akkurat lite sminke, så om d blir toll er d heller uaktuellt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludde
47 minutter siden, Tone said:

Så bra!

Når jeg har sporet pakkene mine så er det Asendia/Halden som har vært avsender, så vil tro pakkene kommer fra utlandet før de blir videresendt. Jeg har alltid holdt meg under 350kr, så vet ikke om man får moms/fortollingsgebyr om man handler for mer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kamilla

Det visste jeg ikke! De sender med postnord, det er det jeg husker 😛 har tilfeldigvis vært under350kr hver gang, men veldig rart om det er moms.... Tar litt lang tid før de sender syns jeg, men alt er tipp topp og får med fin valgfri prøve hver gang :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arenika85
15 timer siden, Tone said:

Har handlet en del fra dem ja men aldri betalt toll og avgifter hittil til tross for å ha vært over grensa noen ganger.  

Sendingene kommer fra utlandet, Tyskland om ikke jeg husker feil. Skal sies at jeg nå ikke har handlet derfra på over et år så jeg vet ikke om det er gjort noe endringer på da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
idamarkussen

Jeg hadde en superkrangel med de når de lanserte, for det stod tidligere (vet ikke hva praksis er nå) at pris var ink. mva, men så måtte jeg likevel betale mva når pakken kom i posten. Da var det heller ikke oppgitt at sendingen kom fra utlandet noe sted på siden. Jeg meldte videre til forbrukerrådet etter en mindre hyggelig samtale med kundeservice hvor de prøvde å overbevise meg om at dette var toll (😡) og endte med at jeg fikk en lengre beklagelse fra et advokatfirma, en leppestift (russian red) og pengene tilbake.

Har aldri handlet der siden 😛 Håper virkelig de har endret praksis i etterkant av det, ettersom dette er veldig lenge siden. Men basert på samtalen jeg hadde med kundeservice på det tidspunktet virket det ikke som om de forstod konseptet med skattlegging av varer dersom man har lager i utlandet. I og med at det nå står "ink mva" igjen når du legger ting i handlekurven vil jeg anta at du ikke må betale det dobbelt opp og at de har det ryddigere enn når de startet opp. Meld gjerne ifra hvordan det gikk/går hvis noen her tørr å prøve seg! 🙈

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg handlet for ca 900kr før jul, varene  kom kjapt  og ingen gebyrer :) Husker ikke om det sto noe om avsendersted på  pakken, men ingen gebyrer  som sagt, så i såfall har de ordnet den delen selv. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Først fikk jeg denne, og etterlyste litt mer info.

E7D9958B-7838-4533-8F74-423B6EAB5084.png

Fikk denne her i dag. Jeg synes de er i overkant mystiske.... Men har skriftlig at man slipper moms i alle fall. 

976648E8-520F-48FA-A50C-19D25790973A.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
idamarkussen

Haha, det virker som om skattemyndighetene kanskje kunne vært interessert i å se litt nøyere på hvordan de drifter om det siste de skriver der er tilfelle! 😅 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen
8 timer siden, idamarkussen said:

Haha, det virker som om skattemyndighetene kanskje kunne vært interessert i å se litt nøyere på hvordan de drifter om det siste de skriver der er tilfelle! 😅 

Jeg vil anta de opererer på samme måte som douglas.no gjorde, de sendte også varene fra tyskland og man betalte ikke noe ekstra. Momsen er bakt inn i prisen man ser i nettbutikken og de betaler det som skal betales videre til de rette instanser, ut i fra de regler som gjelder og de avtalen de har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
idamarkussen
11 timer siden, lykkelitenen skrev:

Jeg vil anta de opererer på samme måte som douglas.no gjorde, de sendte også varene fra tyskland og man betalte ikke noe ekstra. Momsen er bakt inn i prisen man ser i nettbutikken og de betaler det som skal betales videre til de rette instanser, ut i fra de regler som gjelder og de avtalen de har.

Det stemmer nok, jeg var litt rask og leste det som at de sa det ikke var moms på varer som bestilles via dem, og det er det jo - det er bare de som betaler det som du sier 😛 Men supert at de har fått ordnet det! Kanskje jeg skal våge meg til å legge inn en ny estilling en gang da ☺️

Endret av idamarkussen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl
2 timer siden, Kamilla said:

Bestilte 20. januar, fikk mail 21. januar om at pakken er sendt. Sjekker sporingen i dag og det står "ingen sending mottatt" :silly:

Kan dette evt være pga at de sender fra Tyskland og sporingen først gjelder når det har kommet til Norge? Bruker ofte å være slik i hvertfall :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kamilla
36 minutter siden, tuffl said:

Kan dette evt være pga at de sender fra Tyskland og sporingen først gjelder når det har kommet til Norge? Bruker ofte å være slik i hvertfall :) 

Det kan være! Godt poeng :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider