VictoriaCharlotte

Hvordan oppbevarer du sminken din?

Anbefalte innlegg

XO

1.jpg

"Sminkestasjonen" Hvor jeg sitter og sminker meg hver dag. Sminkebordet er en skrivepult fra Jysk, og i skuffene har jeg for det meste produkter jeg bruker daglig.

2.jpg

Oppå har jeg litt paletter (i bakgrunnen), parfymer, koster, en liten acrylic organizer, koster og litt diverse.

5.jpg
6.jpg7.jpg8.jpg

Alle skuffene i sminkebordet! 

Bildene som kommer er skuffene i en diger kommode jeg oppbevarer resten av sminken min i :) 

9.jpg10.jpg11.jpg
Jeg er en liten weirdo som tar vare på diverse sminkeforpakninger. Enten til bilder til fremtidige omtaler, eller for å oppbevare fløyelsposene produktene kommer i :P Pluss Zoeva Zoe Bag til reise.
12.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stjernefrukt

Her var det mye fint! Prøver å overtale mannen om at jeg trenger en egen sminkestasjon der jeg kan sitte ned og sminke meg, men foreløpig er han ikke enig. Han mener vi liksom trenger plassen til praktiske ting. ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Helene
4 timer siden, Stjernefrukt said:

Her var det mye fint! Prøver å overtale mannen om at jeg trenger en egen sminkestasjon der jeg kan sitte ned og sminke meg, men foreløpig er han ikke enig. Han mener vi liksom trenger plassen til praktiske ting. ??

Begynn å bruke kjøkkenbord, spisebord og lignende som sminkebord, så skjønner han fort hvor praktisk det er med en egen sminkestasjon ;):giggle: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cn89
On 9.7.2016 at 12.11, Helene said:

Begynn å bruke kjøkkenbord, spisebord og lignende som sminkebord, så skjønner han fort hvor praktisk det er med en egen sminkestasjon ;):giggle: 

Hehe, det fungerer det altså! Jeg begynte å legge sminken min overaaalt! :clap: Fikk til og med en alex itilegg til sminkebord haha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce
31 minutter siden, Gammeljåla said:

Er denne fra Shelas praktisk? Den er på salg nå, og jeg ser litt på den. https://www.blivakker.no/product/3050773/shelas-roterende-sminke-organizer-hvit

Nå kan jeg bare svare ut fra bildene da, men jeg syns det ser ut som det egentlig ikke er så mye plass i oppbevaringsenhetene på sidene? At den kanskje blir veldig klumpete i forhold til hva den har plass til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gammeljåla
6 timer siden, Lucce said:

Nå kan jeg bare svare ut fra bildene da, men jeg syns det ser ut som det egentlig ikke er så mye plass i oppbevaringsenhetene på sidene? At den kanskje blir veldig klumpete i forhold til hva den har plass til?

Jeg fant en youtube video. Og jeg vet ikke, det ser praktisk ut å snurre rundt. Jeg synes ikke det så ut som om det var mye plass, nei. Men å ha en sminkestasjon med skuffer er nok ikke mulig for meg. Små ting passer ikke inn i de beholderne av klar acryl som jeg har, og de forsvinner liksom i skapet så jeg må grave etter de. Den er jo veldig billig nå, da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur

Om du har noen cm gulvplass er IKEA Helmer er bare en hundrelapp mer, og der får du sikkert plass til store deler av samlingen. Skuffene er stabile og små nok til at du ikke trenger å grave så dypt for å finne ting. @Gammeljåla

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gammeljåla

Takk for svar. Jeg ringte en jeg kjenner og spurte. Vi diskuterte denne tidligere, og hun kjøpte den på salget. Hun var ikke imponert.

Her er hennes svar: Rommene er trekantet, slik at de er håpløse å utnytte.

Toppen er fin til leppestifter, men koster og blyanter stikker for langt opp, og står skjevt eller som om de tipper over. Du må ha mange leppestifter, og mange småting for å utnytte boksen optimalt, og plass for koster i noe annet.

De hyllene for stående oppbevaring har faste skillevegger, og de var ikke flyttbare.

Alt i alt var det en skuffende erfaring. Jeg skal måle om Helmer får plass. Badet vårt er noe av det minste du kan tenke deg, og vi har latt barna få de to største soverommene, siden de skal ha skrivebord, hyller og venner på besøk. Vi har nærmest en sovekabin med dobbeltseng og garderobeskap.

22 timer siden, Azur said:

Om du har noen cm gulvplass er IKEA Helmer er bare en hundrelapp mer, og der får du sikkert plass til store deler av samlingen. Skuffene er stabile og små nok til at du ikke trenger å grave så dypt for å finne ting. @Gammeljåla

Endret av Gammeljåla

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce

Takk for informasjonen @Gammeljåla. Jeg vurderte den selv ett halvt øyeblikk bare siden den var så billig nå. Det er ikke lett å se at rommene er trekantige før noen påpeker det syns jeg. Blir nok ikke så praktisk da tenker jeg. Tenker jeg styrer unna :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gammeljåla
9 timer siden, Azur said:

Så bra at du fant ut av det, @Gammeljåla. Ebay har fine leppestiftstativ i akryl, har du sett på dem? 

Jeg har egentlig ikke mye leppestifter, jeg har to akrylglassholdere, og det er ledige rom i begge, selv om jeg har både lipgloss, leppepomader og noen miniserum flasker der.

Av ekte sminke, ikke hudpleieprodukter, har jeg ikke så mye. Jeg kjøper altfor mye hudpleie, krukker med fuktighetskrem, flasker med tonere, AHA, BHA, og serum og essenser. Jeg stabler krukkene oppå hverandre, og prøver å ikke miste oversikten over flaskene.

Jeg synes de fleste oppbevaringsløsninger ikke har plass til hudpleieprodukter. Rommene er beregnet på blushere, øyeskygger, blyanter, mascara, paletter og så videre.

Men jeg får ikke plass til en liten Helmer på badet. Sukk. Jeg kan ha den i et annet rom. Jeg kunne trekke ut en skuff og ta med meg på badet. Jeg synes det er vanskelig da jeg bruker hudpleie etter hva jeg har lyst til, hvordan har huden det i dag, hva har jeg tid til, og så videre. Jeg kunne ha en AM rutine skuff og en PM rutine skuff, men det ville bli upraktisk når jeg finner ut at huden er litt tørr, jeg skulle ha serumet som ligger i den andre skuffen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider