Guest

Dine sminkefavoritter i 2015

Recommended Posts

Guest

Hva har vært dine favorittprodukter i år? :) Har selvfølgelig ikke noe å si om det er produkter som kom ut i år eller ikke. :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
ToneO

2015 favoritter som jeg kommer på nå: :)

-UDPP Eden, den originale funker ikke på meg alene, men denne er perfekt, holder stort sett hele dagen! Skjuler blodårer, gjør skyggene lette og blende og får frem fargene skikkelig! :D Skal jeg ut og ha veldig god holdbarhet, blir det NARS Primeren + MAC Painterly. 

-Jane Iredale Purepressed Base, bombe! 

-Anastasia Brow Wiz og BDB Brow Powder

-Loreal So Couture og Feline mascara

-MAC chromagraphic Pencil i NC15/NW20, holdt mye bedre og fader finere enn alle de andre jeg har. 

-MAC leppestifter, spesielt High Tea, Plink!, Spontaneous (Patent Polish), Modesty, Viva Glam V

-Maybelline Gel liner 

-INGLOT Sculpting Powder 505

-BareMinerals Mineral Veil, et av de beste pudderene jeg har funnet til min hud, som ikke kaker seg når huden min blir det igjen utover dagen, selv om jeg stadig er på jakt etter noe bedre. :P 

-Makeup Mekka Bisque øyenskygge, perfekt farge og mengde shimmer til indre øyekrok de dagene jeg ikke bruker øyenskygger. Åpner blikket og jeg ser mer våken ut.

-MAC Mocha og Blush All Day 

-NARS Radiant Creamy Concealer og UD NAKED Concealer 

-BareMinerals Blemish Remedy Foundation,  glemte å ta med denne pga jeg ikke har brukt den på en stund, fordi den fargen jeg hadde, var for mørk, Clearly Pearl 02. Og den som var lysere, Clearly Porcelain 01, var ikke gul nok da jeg testet tidlig i høst. Men merker at nå på vinteren, trenger jeg ikke så mye gult som på sommeren, så var innom og kjøpte 01 i dag og den passer faktisk veldig bra til huden min nå, sov om den egentlig er for kalde hudtoner. Med denne foundationen trenger jeg ikke primer, den legger seg helt perfekt over porene på nesa og på kinnene og huden kjennes fløyelsmyk ut, men er matt og gir en veldig fin finish og har en veldig god holdbarhet. ;) 

Edit: Glemte BareMinerals Blemish Remedy Foundation! 

Edited by ToneO

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
DivaG

Max factor facefinity 

real techniques svamp (jeg liker faktisk den mye bedre enn beauty blender) 

ABH dipbrow pomade i blonde 

nyx HD concealer 

isadora konturhjul 

bluesky shellack 

mac cyber leppestift 

Tom Ford tuscan leather 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
helesy

Thebalm Bahama mama 

Max factor face finity foundation 

RT sculpting brush

Jessup taperd face brush 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Isabel

Mine favoritter i 2015:
Setter et hjerte bak de som jeg er virkelig glad i ;) 

Benefit Rockateur <3 
Benefit Hoola

TonyMoly BCDation i #02 <3 
Loreal Magi Lumi Primer
Benefit Porefessional
Maybelline Fit Me i 15 <3 
Nyx Liquid Liner i Vinyl Black <3 
RT Sculpting Brush
RT Miracle Complexion Sponge
Tanya Burr i Oyster Shell og Beach Bronze <3 
Nyx Dewy Finish Spray 
Fudge Clean Blonde Shampo <3 
Missha Super Aqua-serien <3 
Rimmel Stay Matte
Anastasia Brow Wiz
Elizavecca Mily Piggy Carbonated Bubble Clay Mask 
Watery Berry Ampoule 
CoverGirl LashBlast 
Maybelline Lash Sensational <3 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
LinnH

UD Naked Basics paletten

Chanel duo Taupe/Delicat

Mac Pro Longwear foundation (den originale)

Mac Pro Longwear Concealer

Mac MSFN i både Light og Medium

Smashbox Fusion Soft Lights Baked Starburst, både som highlighter og øyeskygge.

Elf mineral lipstick i Nicely Nude

Escentric Molecules 01, denne er også den som har høstet flest komplimenter. De som kommenterer den, er gjerne veldig begeistret også.

Edited by LinnH

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie

- Stylized Eye Brow - endelig en perfekt farge til meg! 
- CC Colour Correction Loose - lavendelfarget "transparent" pudder som jeg bruker under øynene, lysner fint og har en fin og naturlig "blur"-effekt. 
- Mineralize Multi-Effect Lash - En av de beste mascaraene MAC har, i mine øyne. 
- Pro Longwear Nourishing Waterproof Foundation - dette er min perfekte sommerfoundation, siden jeg kan bruke lite og få et naturlig resultat, eller bygge den opp til en mer fulldekkende foundation. Fungerer også fint som concealer. 
- Clarins Beauty Flash Balm - Denne liker jeg også veldig godt om sommeren under PLW NW Foundation, men blir litt for lite fuktighetsgivende på høsten og vinteren. 
- Prep+Prime Natural Radiance Radiant Yellow - Har brukt Natural Radiance primeren siden MAC lanserte den for 3 år siden og kommer aldri til å slutte! 
- Prep+Prime 24 Hour Extend Eye Base - Beste øyeskyggeprimeren!
- Clear Brow Finisher - En voks"stick" jeg pleier å bruke før jeg legger noe som helst produkt på brynene, enten det er penn eller skygge. Skyggen sitter mye bedre og jeg synes det blir lettere å påføre også. 
- #221 Mini Tapered Blending Brush - Lillesøsteren til #217, slankere og litt mer "tøyelig" om man kan kalle den det. Plasserer produktet perfekt og samtidig bruker jeg den til å duse ut. En av mine nye favorittkoster til øyeskygge!
- La Mer The Concentrate - Kanskje ikke sminke, men hudpleie er jo vel så viktig (om ikke viktigere). Jeg ELSKER dette serumet og er så glad for at jeg turte og prøve noe nytt. Har allerede bestilt meg et nytt i større størrelse og er nysgjerrig på resten av La Mer sine produkter. 
- Mineralize Charged Water Moisture Gel - Endelig har jeg funnet en fuktighetskrem som gir meg nok fukt, men som ikke gir meg for mye. I 2015 knakk jeg koden med huden min, den fikk rett og slett for mye fukt i form av fett og ikke vann, så enkelt var det, liksom. 
- Mineralize Charged Water Moisture Eye Cream - Min favorittøyekrem! Har bestilt meg en annen øyekrem, men det er gøy å vite at dette er et billigere alternativ som jeg liker veldig godt, om ikke den jeg har bestilt funker. 
- Lightful C Softening Lotion - Must have i min skincare rutine! Masse fukt, og jeg føler meg ordentlig ren etter denne. Noen ganger bruker jeg den som en fuktmaske også, ved å dynke bomullspads og la det ligge på huden. Har også laget min egen lille mix med Fix+, Softening Lotion og noen dråper av Careblend Essential Oils som en skikkelig fuktbombespray :D

Wow, det ble mye! Nesten alle disse produktene er faktisk produkter som jeg har oppdaget i 2015, så det er jo litt gøy! Føler jeg har fått en del på stell, deilig å endelig ha funnet ut hva man liker skikkelig godt (spesielt av baseprodukter, alle vet jo at det kan være en skikkelig pain å finne "the one" når det kommer til foundation f.eks.)  og som man kan kjøpe om og om igjen!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Ingrid

The best of the best :) 

- it cosmetics cc+ i fair (fikk den først i november, men har brukt den fast siden da)

- Anastasia beverly hills eyebrow gel (nettopp tom, og jeg må vente litt på gjenkjøp..)

- Mac Brave, Charlotte Tilbury Very Victoria og Bond girl, Nars Barbara og Audrey (alle leppestifter)

- Soap and glory One heck of a blot

- Max factor creme puff blush i nude mauve

- Bite agave lip mask

- Armani Si parfyme

- generelt hudpleie fra MV Organic

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg har blitt mer trofast enn før, og har oppdaget noen produkter jeg ikke vil være foruten. 

*MAC Pro Longwear foundation (den originale). Jeg fikk først en prøve av @Marie, likte finishen, og bestilte den deretter, og har akkurat kjøpt min tredje flaske (backup). NC15 funker på en merkelig måte selv om den egentlig er litt mørk og brunaktig. Konsistensen er geleaktig, og det er der jeg mistenker at hemmeligheten ligger for min del, for den klarer å forsegle huden slik at den ikke bare suger i seg all foundationen og etterlater en pudrete finish.

*MAC MSFN i Light. Denne MÅ jeg alltid ha i hus! Den funker alene over concealer, og til og med sammen med Mineralize Moisture-foundationen, som jeg har et litt blandet forhold til. Andre puddere blir for pudrete, men dette har et veldig fint skimmer som hindrer at det blir for matt for meg.

*MAC Melba blush. Ser kjedelig ut, men gir en magisk varme til hudtonen min. Jeg trodde aldri at jeg skulle like en varmtonet blush, men denne motbeviste det.

*MAC All Fired Up leppestift. Jeg liker den tørre konsistensen, for da kan jeg heller legge den over litt lipbalm, og slipper å bekymre meg for at leppestiften ender opp overalt. Fargen er en perfekt rødrosa som gjør meg i godt humør. :)

*YSL Pop Water Glossy Stain i 201. Nydelig, transparent rødrosa. Dette var min mest brukte leppefarge i 2015.

*Youngblood kremblusher. Verdens mest fantastiske konsistens. Lette å duse ut uten å bli seende ut som en klovn, men hverken seige eller for tørre. Jeg har to farger, og vil gjerne ha flere.

*Maybelline Lash Sensational Mascara. Denne er perfekt på alle måter. Ingen over, ingen ved siden. 

*Ellers har jeg begynt å bruke Natusan uparfymert babyolje sammen med en klut til sminkefjerning, og den tørre, sensitive huden min takker meg. 

*Av parfymer har jeg oppdaget mange, men også gamle favoritter. Om jeg skal framheve en kandidat, må det bli Guerlain Jicky. <3

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Mine mest brukte produkter i hver kategori: 

Tam Dao edp 

Nuxe DD Creme 

UD Naked Concealer

Mac Soft Ochre

Nars Dogon (etter å ha hatt den liggende lite brukt lenge)

Clinique Cola Pop - blush

Revlon Lip Butter Sweet Tart

Rescue Beauty Lounge Galaxy Glue 

Catrice øyenbrynsmascarasak

(Kanebo) Sensai 38C volummascara 

(Kanebo) Kate eyelinertusj

Chanel Studio Yeaux skru-opp-liner til våtkanten

Asiatisk hudpleie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Jeg har dårlig hukommelse for hva jeg digget første halvdel av 2015, men her er det jeg kommer på for hele året:

Lip Land Creme Corsett leppestift. Dett er leppisen Samantha fra Batalash har "laget", det er i mine øyne den perfekte nude :) 

Tarte 12 hour amazonian blusj i Captivating. Nydelig ferskenfarget blush som ble mye brukt på sommeren.

Giorgio Armani Beauty sine Eye Tints, de er magiske! Spesielt den gullfargete :in-love:

Guerlain Les Voilettes compact pudder i 02 Clair. Magisk under øynene!

NARS sin øyenskyggeprimer. Ingenting sitter som denne!

Den originale Tarte Tartelette-paletten. Fantastisk konsistens på de matte skyggene, digger at det er mange kalde farger å velge mellom :) Denne bruker jeg nesten hver dag.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Foundation/base:

Beauty Blender, den originale. Alternativet er fingre for meg, har aldri fått noe særlig bra resultat med kost til flytende foundation. BB gir alltid perfekt finish, og jeg synes den er enkel i bruk. 

Clarins beauty flash balm: Bruker ikke primer/underlag til daglig, men når jeg vil se ekstra fresh ut er denne et must. Bruker jeg annen primer blir det i tillegg og kun akkurat i linjer/tørre områder. 

Vinterfoundation - Mac Studio Sculpt i NW20

Sommerfoundation - Rimmel lasting finish i 200 beige

Har normal til tørr hud som lett blir fuktfattig, og det kan særlig fremheves av foundationer. Alt med gultoner i ser feil ut til meg (det nøytraliserer ikke, gir bare fjortiseffekt), så noe nøytralt mot rosa blender best. For lyse toner får meg til å se syk ut, selv om det blender inn. Studio sculpt er god på å se riktig ut nesten uansett, og lasting finish i 200 fremhever sommerglød på en veldig fin måte, uten å se for mørk ut. 

Kiko soft light powder i 04: Synes dette gir mer naturlig resultat og finere glød enn Mac MSN. Også en farge som blender overraskende godt inn uansett om jeg er på mitt blekeste eller mørkeste. Bruker ikke finishing powder daglig, men etter behov. 

Hudpleie ansikt: 

Det har vært et litt annerledes år siden jeg har vært gravid, og derfor har hatt både mer skiftende hud og følt for å være med forsiktig med den. Har gått mye i LRP Toleriane Rich som liksom alltid funker, men ikke gjør noe annet enn å gi fukt. Men noen høydepunkter:

Babor julekalender: En veldig positiv overraskelse jeg aldri hadde funnet på å kjøpt uten forumet, tusen takk! Ser virkelig resultater med denne :)

Mandom serum eller Skinfood watery berry: Fast under dagkrem for å ikke bli uttørket i løpet av dagen

E-vitaminolje (Sundown naturals fra Iherb): Beste fukt til leppene. Blander også noen dråper med ansikts eller kroppskrem ved ekstra fuktbehov. Og bruker den på neglebånd før håndkrem. 

Sans Soucis Sensitive Krauter Balsam: Huden min elsker å få på denne. Kan være mint-effekten, men den gir også god fukt. 

Kroppspleie:

Skrubb -Rituals: Jeg har Tao, men regner med resten er like bra. Synes den gir veldig god effekt uten å virke for "rå" mot huden

Bodylotion: A-derma Exomega emollient balm: Jeg takler ikke parfymerte kremer på hele kroppen. Denne gir masse fukt og virker beroligende på huden. 

Dusjsåpe Lush the olive branch: Herlig frisk lukt, denne er uslåelig (og jeg liker ofte søte lukter, så er overrasket over meg selv her)

Shaving creme Lush D´fluff: Herlig lukt og gir myke legger. Takk til @Rebel som anbefalte denne

Den gigantiske epsom-salt sekken til Felleskjøpet: Gjerne kombinert med litt kokosolje for fukt. Har badet myyye i år :D

Blush og highlight:

Blushene Mac Melba, Illamassqua naked rose, og Hourglass mood exposure: Jeg bruker sjelden bare en blush, og ofte når jeg bruker andre blir det mikset litt med en av de to første her. Mood exposure blir ofte en overgang mellom blush og kontur eller bronzer, og jeg legger den også litt på vanlige bronzer punkt enten sammen med eller alene. 

Guerlain meteorites compact i 02 clair/light: Årets lykkeligste kjøp! Har hatt lyst på den lenge lenge, men utsatt det fordi jeg har en boks perler fra før. Men liker denne så mye bedre. Den perfekte hightlighter for meg. Har brukt highlighter mye oftere siden den kom i hus <3

Mac bronzer i sun dipped: Hadde glemt litt av denne til @Åshild nevnte den, men den er jo perfekt. Blitt brukt mye i år! 

Øyne: 

Her har jeg vært kjedelig i år, gått mye uten maskara. Har vært plaget med tørre øyne, og vært gravid og i dårlig form.

Mac paint pot i painterly: Perfekt underlag, og jeg trenger noe dekkende på øyenlokkene, de er veldig gjennomsiktige og oljete uten. 

Naked palettene: Har brukt både 1, 2 og 3 mye. 2eren oftere når jeg skal noe spesielt, liker de metalliske skyggene i den. De to andre mer til hverdags, og da særlig 3. 

Så også effekt av iglow serumet etter et par uker. Men sluttet med det da jeg fikk et kraftig utslett på kroppen (ikke ansikt) på slutten av graviditeten. Ikke fordi jeg tror det har noe å si, men turte ikke ta noen sjanser akkurat da. Samme med to siste babor-ampullene.

MUS linere i chocolate cheesecake og dusty smoke

På leppefronten har jeg vært ennå kjedeligere, og har brukt så mye forskjellig når jeg først har slått til med farge. Så den tar vi igjen til neste år :) Av koster er Shu Uemura og Zoeva favorittene! Ser nå at overskriften sier sminkefavoritter, men regner med det går bra å ha tatt med hudpleie også. Har eksperimentert mer der i år føler jeg. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider