Tone

Ansiktskrem

Anbefalte innlegg

Tone

Jeg var sikker på at det fantes en tråd som denne, men kunne ikke finne noe. Jaja, denne er ment å være generell både for spørsmål og anbefalinger (og så klart "AVbefalinger"), og er herved åpnet!

Jeg har ikke noe megaspennende å meddele, men jeg ville bare skryte litt av min nye ansiktskrem!

Jeg er nemlig på evig jakt etter så billige og gode kremer som mulig (fuktfattig og stram, men blank, ganske typisk kombinert egentlig) og finner stadig noen som er greie men har hatt lyst på noe med mer fukt i den siste tiden - helst en krem men til nød en egen fuktmaske. Behovet melder seg nemlig særlig etter at jeg har brukt Clarisonic i dusjen, da blir jeg innmari stram og trenger masse fukt - og kremer som fungerer helt greit til vanlig sliter veldig etter Clarisonic (jeg ser på deg, billige og praktiske Sukin med pumpeflaske fra FeelUnique).

Jeg tok meg derfor en tur på apoteket (prøver å handle mer lokalt, og ville benytte anledningen til å be om litt lignende prøver i tillegg, det får man jo ikke på FU) og kikket litt før jeg satset på LRP sin Hydreane Riche. Oh my lord!! Den består Clarisonictesten med glans, og jeg er foreløpig SÅ begeistret! Påførte etter dusj i går kveld og er enda godt fuktet uten å være heslig blank slik som jeg noen ganger er om morgen. Den er i tillegg for sensitiv hud, så jeg håper og tror at jeg vil tåle den bare godt fremover. SÅ fornøyd <3 

(Ekstra plusspoeng for den gode og fornuftige tuben med fasthengende lokk slik at det ikke forsvinner, og den er kjempeenkel og praktisk å "betjene". Den kan stå av seg selv, og nok også klippes opp når den blir tom, i motsetning til de teite pumpeflaskene med Hydraphase i.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg har brukt en nattkrem fra Elixir som både dagkrem og nattkrem i noen måneder nå. I starten elsket jeg den, men huden min har ikke likt den over tid. Har blitt TØRR, for første gang i historien, slik at huden har flasset litt. Surt når den er så dyr. Jeg er veldig glad i LRP, så jeg skal prøve anbefalingen din, @Tone :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
21 minutter siden, Andrea said:

Jeg har brukt en nattkrem fra Elixir som både dagkrem og nattkrem i noen måneder nå. I starten elsket jeg den, men huden min har ikke likt den over tid. Har blitt TØRR, for første gang i historien, slik at huden har flasset litt. Surt når den er så dyr. Jeg er veldig glad i LRP, så jeg skal prøve anbefalingen din, @Tone :D 

Nå har ikke jeg prøvd den så lenge da, men jeg tror den kan være verdt et forsøk for deg og! Det er temmelig vanskelig å bestå Clarisonictesten! Håper du liker den :D 

Nå har ikke jeg prøvd den så lenge da, men jeg tror den kan være verdt et forsøk for deg og! Det er temmelig vanskelig å bestå Clarisonictesten! Håper du liker den :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg liker den også :) Den ble for mye under Nars sheer glow på dagtid, så har bare brukt den på natten. Nå har jeg ny foundation, så skal prøve den under foundation i dag. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea
4 minutter siden, Line said:

Anbefaler Legere under foundation @Andrea Den gir nok fukt og fett til min hud i allefall :) 

Skal sjekke ut :) Har brukt Hydraphase intense lenge, og den funker fint under sminke. Gir dog litt lite fukt. Prøver Hydreane riche under sminke først, og hvis det ikke funker blir det Legere når Hydraphase er tom!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Jeg har kombinert hudtype. Fuktfattig som aldri ser ut til å få nok fukt, men blir blank i løpet av dagen. Bruker epiduo vedlikeholdende. 

Favoritten er The Ordinary Mosturizing Factors + HA. Den føles ekkel og fet de første par gangene, men så merker man fort at den trekker raskt inn og fungerer utmerket under sminke. 

Jeg er også glad i Cerave PM Lotion. Den er tynn, men veldig fuktgivende. Bruker den både dag og natt, alt ettersom. 

Burt's Bees Intense Hydration ettellerannet er også helt super. Bruker den mest på kvelden, men funker fint på morgen også. Nydelig konsistens. 

Apotekmerker funker også bra for min hud. Har likt det meste jeg har prøvd fra både LRP, Avene og Aderma. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Akkurat nå er huden min på sitt mest fuktfattige, og jeg får kjempefort oljete panne og nese. Jeg har begynt å bruke Loccitane Ultra Thirst-Quenching Cream på dagtid. Litt tykk men trekker raskt inn og kan sminke meg ganske raskt etterpå. Bruker en enkel rens først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Jeg har nettopp tatt i bruk en prøvekrukke av Kiehls Ultra Facial Cream, og liker den SÅ godt. Jeg har egentlig ikke tørr hud men synes den metter huden min så godt og gir skikkelig fuktet, deilig hud. Kanskje ikke optimal under sminke, det har jeg ikke testet, men helt super ellers, særlig etter dusj og skrubb.

Noen som kjenner til de andre kremene til Kiehls og kan si noe om dem? Jeg har aldri testet noe fra dem før... 🧐

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maiken
Akkurat nå, Tone skrev:

Jeg har nettopp tatt i bruk en prøvekrukke av Kiehls Ultra Facial Cream, og liker den SÅ godt. Jeg har egentlig ikke tørr hud men synes den metter huden min så godt og gir skikkelig fuktet, deilig hud. Kanskje ikke optimal under sminke, det har jeg ikke testet, men helt super ellers, særlig etter dusj og skrubb.

Noen som kjenner til de andre kremene til Kiehls og kan si noe om dem? Jeg har aldri testet noe fra dem før... 🧐

Den var helt forferdelig for min hud, porene begynte å svette. 🤣 Hadde jeg bare visst dette for noen uker siden, så skulle du, istedet for søppelboksen, fått den. Liker avocado-øyekremen. 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
1 minutt siden, Maiken skrev:

Den var helt forferdelig for min hud, porene begynte å svette. 🤣 Hadde jeg bare visst dette for noen uker siden, så skulle du, istedet for søppelboksen, fått den. Liker avocado-øyekremen. 👍

Haha jeg visste det ikke selv en gang for noen uker siden, så du er tilgitt 😂 Takk for tips!

(Nå oppdaget jeg nettopp at Blivakker har fått inn stortuben av The Ordinary Moisturizin Factors + HA (herrefred for et navn) og bestiller den igjen jeg, for den har jeg likt kjempegodt, og prisen er helt latterlig. Med forumrabatten blir den 90 kroner for 100 ml!!

https://www.blivakker.no/product/hudpleie/ansikt/3133882/the-ordinary-natural-moisturizing-factors-ha-100ml)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl
19 timer siden, Tone skrev:

Haha jeg visste det ikke selv en gang for noen uker siden, så du er tilgitt 😂 Takk for tips!

(Nå oppdaget jeg nettopp at Blivakker har fått inn stortuben av The Ordinary Moisturizin Factors + HA (herrefred for et navn) og bestiller den igjen jeg, for den har jeg likt kjempegodt, og prisen er helt latterlig. Med forumrabatten blir den 90 kroner for 100 ml!!

https://www.blivakker.no/product/hudpleie/ansikt/3133882/the-ordinary-natural-moisturizing-factors-ha-100ml)

Ok, nå frista du meg med ansiktskremen fra TO! Har sett på den før, men er jo egentlig fornøyd med de jeg har fra før av 😅Hvordan tror du den er for tørr hud?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle
15 timer siden, tuffl skrev:

Ok, nå frista du meg med ansiktskremen fra TO! Har sett på den før, men er jo egentlig fornøyd med de jeg har fra før av 😅Hvordan tror du den er for tørr hud?

Hopper bare inn her for å si at min tørre hud digger den kremen. <3 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl
5 timer siden, Belle skrev:

Hopper bare inn her for å si at min tørre hud digger den kremen. <3 

Jeeei, for jeg bestilte den <3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
På 28.8.2019 den 17.11, tuffl skrev:

Beklager seint svar, men ser Belle kom inn med redning, håper du liker den :D Jeg har brukt opp en eller to stortuber tidligere og vært kjempefornøyd, har dog ikke tør men kombinert hud, men den har vært helt ypperlig. Lite luksusfølelse riktignok, men prisen er uslåelig og den gjør det den skal. Bestilte like greit en tube til samboeren også jeg, han har lånt den tidligere og ikke hatt noen innvendinger i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider