Nora

Beste hudpleiemerke

Anbefalte innlegg

Nora

Det er på tide at jeg begynner å spare opp penger til ordentlig hudpleie, men det er en jungel der ute. Derfor lurer jeg på: hva synes dere er det beste hudpleiemerket? Skriv gjerne hva slags hud dere har :)

Endret av Nora

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
Just now, Azur said:

Du er velkommen over til tråden for Asiatisk kosmetikk ;) jeg har aldri brukt så lite penger på hudpleie og aldri hatt så bra hud før. 

Jeg har prøvd litt, men jeg er så usikker på huden min. Jeg er fet, får kviser, kvisearr, sensitiv og rød. Føler hvis jeg behandler et problem, så forverrer jeg et annet :/ 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bella

Jeg liker godt Amazing Space, fås kjøpt på parfymerier og hudpleieklinikker. Økologisk, og uten skumle ingredienser. Jeg liker spesielt godt Soothing face, eye and neck cream. Dyrt merke. Liker også godt A'kin som også er økologisk. 

Elixir har også mye bra, spesielt syreproduktene. Generelt synes jeg Elixir gir litt lite fukt, og har desverre endel silikonoljer, som huden min ikke liker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur
27 minutter siden, Nora said:

Jeg har prøvd litt, men jeg er så usikker på huden min. Jeg er fet, får kviser, kvisearr, sensitiv og rød. Føler hvis jeg behandler et problem, så forverrer jeg et annet :/ 

Om du takler tanken på snegleslim, så har Cosrx 96 Snail hatt effekt på alt det der for meg. I tillegg til at det gjør at jeg tåler BHA-syre. Jeg bruker kun de to (utenom rens) på natten. Sånn der heftig regime med ett produkt for hvert problem utgår for meg også.

Av vestlige merker liker jeg Babor best. Dr Babor-serien har produkter som er supre på kvisearr.

Endret av Azur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludo

Er det relevant å si ingen? Jeg har prøvd endel rimeligere, dyrere og økologisk- og absolutt ingenting har funka noe særlig positivt for meg. Beste resultat er liksom nøytralt, og oftest er det noe negativt.

Merker er type Decleor, MD, Exuviance, omtrent alt på apotek, litt på kosmetikkforretninger, litt ymse på Iherb, forskjellige oljer og så videre.

Endret av Ludo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bella
8 minutter siden, Ludo said:

Er det relevant å si ingen? Jeg har prøvd endel rimeligere, dyrere og økologisk- og absolutt ingenting har funka noe særlig positivt for meg. Beste resultat er liksom nøytralt, og oftest er det noe negativt.

Merker er type Decleor, MD, Exuviance, omtrent alt på apotek, litt på kosmetikkforretninger, litt ymse på Iherb, forskjellige oljer og så videre.

Må si meg litt enig faktisk. Har blitt veldig skuffet av veldig mange merker; Excuviance, MD, Matis, Obagi m.m. Har ennå ikke klart å finne et merke der jeg er fornøyd med både rens, dagkrem og nattkrem. Jeg har begynt å bli mer interessert i ingredienser, hvilke ingredienser som er positiv, hvilke som er negative og hvilke huden min liker. Blir litt mye research, men verdt det når det blir mindre bomkjøp. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andrea

Jeg likte godt rensen til MD, og synes det er kjempesynd at den er borte. Har brukt Elixir det siste halvåret, og har hatt mer kviser enn det siste året før det. Da brukte jeg LRP og MD-rensen. Ergo; jeg liker best MD (som ikke er å få tak i lenger?!) og La Roche-Posay. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludo
1 hour ago, Bella said:

Må si meg litt enig faktisk. Har blitt veldig skuffet av veldig mange merker; Excuviance, MD, Matis, Obagi m.m. Har ennå ikke klart å finne et merke der jeg er fornøyd med både rens, dagkrem og nattkrem. Jeg har begynt å bli mer interessert i ingredienser, hvilke ingredienser som er positiv, hvilke som er negative og hvilke huden min liker. Blir litt mye research, men verdt det når det blir mindre bomkjøp. 

Sånn er det for meg og, men jeg prøver mer unngå ingredienser enn å oppsøke dem :P

Huden min er immun mot forbedringer fra produkter, tror jeg. Den kan bare forverres, heldige meg!

Det er derfor jeg prøver jukse med sminke istedet.

Jeg har dog vært mest fornøyd med oljer fra Råh og Rawgaia til nå, men sistnevnte er så fryktelig dyr på frakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg har prøvd det meste opp gjennom, og har vært glad i fancy ingredienser, men huden min protesterer gjerne vilt og uhemmet, og jeg blir tørr og flassete, eller får eksem og sår hud. Det siste halvåret har jeg knapt brukt en mild fuktighetskrem (Avene for sensitiv hud, eller LRP Toleriane Ultra), en sjelden gang et serum med bittermandelsyre (mild mot sensitiv hud, men sikkert ikke nok for sterkere hudtyper), og dessuten ren babyolje vekselvis med Dermalogica Essential Cleansing Solution til rens.

Jeg må derfor svare at for meg er LRP og Avene de beste merkene. Dermalogica er jeg også glad i. Jeg holder meg unna alt med essensielle oljer og plantebaserte hudpleieprodukter i tilfelle allergier. Jeg er dessuten allergisk mot methylisothiazolinone (MI), som gir meg åpne sår i ansiktet. Akkurat nå bruker jeg en (altfor dyr) krem fra Elizabeth Arden Pro Intense Hydrating Cream, som er tykk og seig med både melkesyre og hyaluronsyre. Denne er nok mest for spesielt interesserte, og jeg har ikke for vane å kjøpe kremer til tusen kroner til daglig bruk, men akkurat nå trengte huden min det.

Jeg bruker ingen peelinger, masker eller spesielle kremer for natt og dag. I sommerhalvåret bruker jeg høy solfaktor over kremen, og jeg forsøker å bruke øyekrem, men kremene jeg brukes ellers kan også brukes rundt øynene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Jeg har ingen spesielle favorittmerker, for jeg hadde aldri klart å finne en hel hudpleieserie fra ett merke. Men det merket jeg har flest ting fra er Tosowoong. Har én rens og masse fuktbomber. :) 

Andre merker jeg liker er Cosrx og Skinfood.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Katharina

Jeg liker veldig godt Origins og har fuktighetskrem og skrubb derifra som jeg liker veldig godt! Eller bruker jeg (og elsker) Oskia Reinassance (?) cleasing gel nå må vinteren siden jeg får litt tørrere hud. Har egentlig kombinert hud, men om vinteren har jeg lett for å få tørre områder. Også er jeg frelst av LRP effaclar duo som har ordnet opp i alle kvisene mine. Kommer garantert til å kjøpe mer av dette merket senere. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BD

Jeg har heller ikke et spesielt merke jeg holder meg til, jeg går etter ingredienser. Unngår f.els alkohol, parfyme og essensielle oljer, og prøver å få mest mulig vannbindende ingredienser, beroligende ingredienser og antioksidanter. Har for øyeblikker flest produkter fra Paula's Choice (spesielt glad i syreproduktene hennes, og serum) og Drunk Elephant (fantastisk c-vitamin serum og ansiktsolje), men har rens fra Peter Thomas Roth og Clinique, og solfaktor fra Elta MD, så det blir mye forskjellig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege
19 timer siden, Nora said:

Jeg er litt som deg, hudmessig. Fet, men størr, rød, får fort kviser og har mye kvisearr. Jeg er veldig fornøyd med Elixir sine produkter, synes huden min har forbedret seg veldig siden jeg begynte med Elixir i sommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludo

Ehm jo, faktisk har jeg ikke prøvd Elixir da jeg har for tørr hud, men om jeg ikke trengte et tonn fukt og fett som nå har jeg vært litt fristet av det merket faktisk.

Spesielt de padsene.

LRP synes jeg har for mange komedogene ingredienser, iallefall på de tingene jeg har sjekket ut. Passer perfekt for tørr, sensitiv hud- men ikke for meg som får lukkede komedoner bare jeg sier ordet(eller etter en dags foundationbruk for den saks skyld). Avene er i samme kategori for meg der dessverre. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl

Jeg drar opp denne jeg! Interessant å se om meningene til de som har svart tidligere har endret seg osv :) Mine favoritter er La Roche Posay, Cerave og REN. Skulle hatt mye mer fra REN, men mange av produktene er litt for dyre for mitt budsjett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle

Mine har endret seg siden sist. Nå er favoritten The Ordinary, ispedd enkeltprodukter fra andre merker. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vimsefrøken

Utrolig vanskelig å velge da jeg mikser fra mange forskjellige merker, med produkter som passer for meg. Men La Roche Posay eller Estée Lauder må jeg i så fall si. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Om jeg måtte holde meg til bare ett tipper jeg at jeg kunne blitt ganske fornøyd hos La Roche Posay eller Avene. Har dog en salig blanding i skapet nå, blant annet en ansiktskrem fra Lush jeg liker overraskende godt, men LRP har en toner jeg trenger i livet mitt, fuktighetskremer jeg liker og solkremer jeg lever godt med. Finner helt sikkert kjekk rens og skrubb hos dem også. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider