Azur

Jane Iredale

Anbefalte innlegg

Azur

Iredale fortjener egen tråd :)

Jeg kjøpte et Iredale-sett fra Beths Beauty før jul, og de la ved verdens søteste lille minileppis (på 0,1gram eller noe slikt) som ekstragave. Jane Iredale Just Kissed lip and Cheek Stain i Forever Peach. Fikk du samme @LinnH?

Jeg har knapt brukt annet siden jul, den er rett og slett magisk! En sånn greie som er fargeløs når den påføres, men som modner på huden og ser forskjellig ut på alle alt etter hvilke pigmenter man har. På meg blir det ganske mye farge. Men resultatet blir at det ser ut som om leppene bare er sånn naturlig, fargen ligger ikke oppå leppene på noe vis. Magisk bare det, men det som virkelig gjør den til en favoritt er hvor pleiende og god den er på. Den oppleves for meg veldig likt slik jeg husker Eight Hour lipbalmen (den i leppestiftform). 

Det finnes tre farger: Forever peach, Forever Pink og Forever Red. (Ikke forveksle dem med de vanlige leppestiftene som heter ca det samme, det er kun de som heter noe med "Forever" som oppfører som stain tror jeg.) Koster 315kr hos Beths. Beautybay hadde dem inne til en del mindre (230kr) da jeg var innom i jula, men jeg kjøpte ikke, dessverre. Aner ikke om de kommer inn igjen der noen gang. Håper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Helt enig i at Jane Iredale fortjener egen tråd. 

Jeg fikk to prøver, en Lip Drink Lip Balm (som jeg liker veldig godt), og den andre het Just Kiss Lip Plumper i fargen Rio (den siste har jeg bare testet på hånda).

Det var med en liten størrelse av Purepressed og Amazing Base Loose Powder i det startkitet. Jeg har funnet ut at Warm Sienna passer godt til meg nå, selv om den litt gul, men bruker litt av Golden Glow for å varme opp ansiktet etterpå. Og jeg synes det løse pudderet legger seg finere enn det pressede og gir glød. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Fargene i det løse er litt mørkere enn i det pressede pudderet, dessverre for meg, for det løse er mer drøyt selv om det er mye tørrere og dekker mindre enn for eksempel Glominerals. Jeg har også hatt Lip Drink, men den ble hvit på leppene og tørket ut huden over tid pga høyt innhold av titandioksid.

Jeg er også glad i Glow Time bb-krem, som har ekstremt høy dekkevne. Den smelter inn i huden og er fin som concealer. Jeg likte ikke concealerpennen til under øynene: den satte seg aldri og føltes fet og ekkel. Skyggeprimeren (tror denne var i krukke?) er også noe av detdet aller verste jeg har prøvd. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Elsker din kompetanse :clap:

@Magpie

Dersom det løse er litt mørkere er det kanskje grunnen til at jeg liker det så godt. Men jeg har egentlig ikke lyst å kjøpe flere løse pudder med farge for jeg synes det blir så rotete i vasken:P Prøver å bruke opp de jeg har. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg synes det løse er litt for støvete, så det flyr over alt, og slik sminke har jeg nok av fra før. :P

Jeg har lyst til å teste primeren og blushene, men jeg har aldri møtt en primer som jeg faktisk har giddet å bruke på sikt, og blusher har jeg så det holder. Jeg synes nok også at fargene på "fargeproduktene" (lepper/kinn/øyne) fra JI er litt kjedelige i forhold til hva som frister meg, og prisen hindrer meg i å teste så mye.

BB-kremen gir voldsom flashback på bilder på grunn av innholdet av fysiske solfiltre. Jeg fikk sølvhvitt ansikt og hudfarget hals. 

Endret av Magpie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Vet du hvilken farge du trenger, @Line? Jeg bruker Bisque i det pressede, og den er kaldt gul/nøytral, ca. NC15. De kalde fargene til JI blir ofte i overkant rosa, synes jeg. Radiant er også veldig fin om man er nøytral. 

Jeg har sminket meg med presset base+UD concealer i dag, og fatter ikke hvorfor jeg gidder å prøve andre ting, spesielt når huden er vinterkjip. Jeg er litt fristet til å bestille refill, men jeg har et relativt nysprettet, pluss refill på lur i skuffen, så det er i overkant. Samtidig frister gaven...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line

Jeg har Light Beige i det løse pudderet og det passer fint. Jeg trenger nøytralt mot gult, 15-20 i MAC. Har Light Plus i MSFN. Rosa er ikke så fint til meg. Er Radiant min nyanse tror du @Magpie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
Just now, Line said:

Jeg har Light Beige i det løse pudderet og det passer fint. Jeg trenger nøytralt mot gult, 15-20 i MAC. Har Light Plus i MSFN. Rosa er ikke så fint til meg. Er Radiant min nyanse tror du @Magpie

Jeg synes Radiant er veldig fin; den er nøytral, har litt brun undertone, men tipper ikke over på noen måte. Jeg bruker den når jeg har fått litt mer farge. Jeg har også Ivory, men den blir for lys og grårosa for meg, spesielt når den får satt seg, og den framhever pigmentflekker og rødhet. Dette er altså fargene i det pressede, det løse er en del mørkere, og fargene generelt litt annerledes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line
Just now, Magpie said:

Jeg synes Radiant er veldig fin; den er nøytral, har litt brun undertone, men tipper ikke over på noen måte. Jeg bruker den når jeg har fått litt mer farge. Jeg har også Ivory, men den blir for lys og grårosa for meg, spesielt når den får satt seg, og den framhever pigmentflekker og rødhet. Dette er altså fargene i det pressede, det løse er en del mørkere, og fargene generelt litt annerledes.

Jeg har jo løst allerede, så det var det pressede jeg tenkte på. Tror jeg har sett på Satin tidligere. Ligner den litt på Radiant? Hvilken kost bruker du med dette pudderet?

Kremblushen, har du testet den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Satin er mer rosa enn Radiant. Men jeg har erfart at jeg kan bruke flere farger litt om hverandre. Jeg tipper du vil like Radiant, spesielt nå om vinteren, og kanskje Satin fram mot sommeren.

Jeg bruker for det meste en flat puddersvamp (Sensai, MAC eller liknende), for jeg synes koster støver så mye og kaster bort et produkt som fra før er så udrøyt at det er tragisk. Allikevel kjøper jeg det igjen og igjen. Jeg tror jeg brukte tre refiller i 2015, og da brukte jeg jo også andre ting i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
2 minutes ago, Azur said:

Takk! Ingen minstepris eller kode på den gaven?

Det så ikke sånn ut? Jeg bestilte kun refill på mineralfoundationen, men det kom ikke opp noe som helst om hverken gave eller annet. Jeg sjekket også på Facebook, og der stod det at alle kunder får gratis gave.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
8 minutes ago, Azur said:

Forever Pink stain på vei :) takk for tipset, @vakkerlakk

Det ser ut som det gratissettet inneholder en slik Forever Peach mini som jeg fikk fra Beths også.

Hvor fant du ut om hva gratissettet inneholder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur
Just now, Magpie said:

Hvor fant du ut om hva gratissettet inneholder?

Det ligger på førstesiden hos iredale. Info om åpningstilbudet og bilder av en haug med miniting, regner med det er det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
Just now, Azur said:

Det ligger på førstesiden hos iredale. Info om åpningstilbudet og bilder av en haug med miniting, regner med det er det?

I så fall er det supert, for jeg har hatt lyst til å prøve både ansiktsprimeren og vippeprimeren. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Vippeprimeren fikk jeg prøve av fra Betshbeauty, og da fikk jeg røde øyne og de begynte å renne, har ikke turt å prøve den etterpå for å sjekke om det virkelig var den.

Prisene på janeiredale.no er lavere enn Beths så dette er en super konkurrent, fraktfritt levert også! Eller er allerede prisene redusert med 20%?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
4 minutes ago, LinnH said:

Vippeprimeren fikk jeg prøve av fra Betshbeauty, og da fikk jeg røde øyne og de begynte å renne, har ikke turt å prøve den etterpå for å sjekke om det virkelig var den.

Prisene på janeiredale.no er lavere enn Beths så dette er en super konkurrent, fraktfritt levert også! Eller er allerede prisene redusert med 20%?

Prisene er allerede redusert, ja. :) Jeg betalte 420 for refillen, og den koster 525 ellers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Elin

Noen som har forslag til hvilken farge jeg bør gå for i Purepressed base dersom jeg har bisque i amazing base, og natural light i glo minerals sin pressed base? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
20 minutes ago, Elin said:

Noen som har forslag til hvilken farge jeg bør gå for i Purepressed base dersom jeg har bisque i amazing base, og natural light i glo minerals sin pressed base? 

Enten Bisque (litt lys) eller Warm Silk? Jeg heller i retning Bisque, for jeg opplevde Warm Silk som litt for gul, og jeg bruker Natural Fair i Glo, og forskjellen er ikke enorm mellom Natural Fair og Natural Light her.

Endret av Magpie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Elin
1 time siden, Magpie said:

Enten Bisque (litt lys) eller Warm Silk? Jeg heller i retning Bisque, for jeg opplevde Warm Silk som litt for gul, og jeg bruker Natural Fair i Glo, og forskjellen er ikke enorm mellom Natural Fair og Natural Light her.

Takk for fargeanbefaling :) Jeg bestilte nettopp Bisque, samt flocked sponge. Så den fikk veldig gode omtaler på makeupalley :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid

Så kjekt! Har kikket på pudderet flere ganger og syntes det var litt dyrt, og det er det jo fortsatt, men nå er tiden for å prøve :) hoppet rett videre til dermalogica og kjøpte total eye care, det var jo et enda bedre tilbud! God start på helga :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider