Arlandria

Del dine rare sminkevaner!

Anbefalte innlegg

Arlandria

Jeg fant ut at vi trenger en slik tråd... ;) Hvilke rare ting gjør du når du sminker deg, med produktene dine eller annet beauty-relatert? Her er mine...

Jeg elsker Max Factor 2000 Calorie når den er tørr! Så hver gang jeg kjøper en ny, legger jeg den "til tørk" åpen!

De få gangene jeg prøver å lakke neglene, ender jeg alltid opp med neglelakk på albuen (!?!)

Når jeg legger leppestift pleier jeg alltid å overdrive linjene, få helt panikk og fjerne alt etterpå. Og på 'an igjen...

Jeg sjesker hele tiden på nye øyeskyggepaletter, men jeg kan omtrent ikke huske at jeg har brukt noe annet enn UD Naked Basics og den ene Mac-paletten min det siste året.

Når jeg ikke bruker Mineral Hygienics-foundation, går det i Revlon... Colorstay, Colorstay Whipped, Nearly Naked (<3) - INGEN ANDRE MERKER. Jeg har vel kanskje et par andre, men jeg hater dem. Ikke fordi de er dårlige, men fordi de ikke er Revlon. Kjempemerkelig.

Jeg bruker spatel (?)(Spatula?) til å ta opp krem fra ansiktskrem-krukken hver eneste gang jeg skal ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege

Jeg klarer ikke å lage vinget eye liner eller fylle inn brynene mens jeg sitter foran sminkebordet :P jeg må stå foran det store helfigursspeilet for å få til en fin vinge, jevn liner og fine bryn :giggle:

Det handler nok litt om lys (spesielt når det kommer til brynene), resten er nok en vane :P  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oda

Tørr maskara! <3 

Jeg klapper på transparent pudder med hendene. Fungerer utmerket!  Er ikke så glad i pudderkost for det aldri like fint, og sminken under fucker seg helt uansett hvor forsiktig jeg er :/ 

Om jeg ikke har fått sminket huden en dag, driter jeg i resten av ansiktet. Ser ut som gammel sminke når jeg kommer ned maskara og røde eplekinn :P 

Mer kommer!  Jobb nå :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Minnea

Jeg liker også mascaraer best når de har begynt å tørke litt. 

Gjør omvendt kontur på nesa. Highlight på utsiden, og om jeg bruker solpudder eller kontur så legger jeg det oppå. Har veldig smal nese med litt skjevheter, så dette bidrar til utjevning for min del. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg er en blander. Jeg blander primere med concealer, highlighter og fuktserum, og lager min egen foundation. Jeg blander kremblush med kremhighlighter, osv. Jeg elsker dessuten å påføre baseprodukter med fingrene, og trenger ikke koster og svamper til det bruk (annet enn til løs pudderfoundation).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PewPew

-Synes det er kjempekoselig å høre på spennende/skumle historier på youtube mens jeg sminker meg. 

-Er avhengig av å ha et lite håndspeil (i tillegg til å bruke ottlite for overblikk). Fordi jeg føler jeg har for lite kontroll,og blir litt ''pling'' i øynene, når jeg bare har et stort speil. Det blir også galt hvis jeg kun har håndspeil, for det blir ikke det samme selv når man tar speilet på avstand for å se hele ansiktet. Det gjelder ikke når jeg skal sjekke/friske opp sminken da.

-Jeg bruker pudderpuff, og det på være en spesiell type puff. Kanskje ikke så rart, men jeg har inntrykk av at det er så få som bruker det.

Har du vurdert pudderpuff @Oda? Skinfood froking puff er sånn type jeg liker best, for andre type puffer kan bli litt grove. 

Endret av PewPew

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider