Zoeva456

Leppeprodukter for en nybegynner

Anbefalte innlegg

Zoeva456

Jeg har aldri brukt leppestift, bare litt gloss i ungdommen. Jeg føler meg alltid så rar og føler ikke det passer helt meg. MEN, det er jo ikke til å komme unna, og det er så rart hvor stort og popelært leppeprodukter er blitt de siste årene.

Så, jeg har jo lyst til å prøve da. Men vet ikke hvor jeg skal begynne, og hva som er bra nok for en nybegynner. Eller hvilke farger som passer til meg. Legger med et bilde, kanksje det kunne     hjelpe. 

3.jpg.62e73df52997a0395549594321647d34.j

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

For å "bli vant" er det ofte en god idé med litt lette, glossy leppestifter slik at det ikke blir for merkbart på, samtidig som at de ikke krever like mye arbeid og vedlikehold. Jeg har vært veldig glad i typske "chubby sticks" (Clinique har originalen men de aller fleste merker har egne leppestifter som ser ut som oversizede kritt). Om du synes lukten er grei har Isadora mange ulike farger å velge i, disse er behagelige på leppene og fordi de er såpass "våte" som de er forsvinner de "sømløst" slik at det ikke er krise om man glemmer å påføre mer, samt at de er greie å påføre uten speil. 

Ellers er jeg veldig glad i MAC Peach Blossom og Patisserie, begge er veldig fine og gjør mye uten å skrike "leppestift!!!", og Clinique sine Lip Pops er også gode. Jeg er kjempeglad i Melon Pop, men de har også en del nudes som kan passe. Ellers tror jeg du ville kledd litt varme bærfarger veldig godt, kanskje @Ingrid har noen gode tips til noen utgaver som er low maintenance og behagelige på? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Enig med Tone. :)

Jeg synes det er mindre skummelt å bruke farger som ikke er superpigmenterte eller mørke, og som man lett kan påføre uten speil og som forsvinner gradvis (pent). 

Jeg liker selv veldig godt MAC Syrup, og jeg synes det er en farge som kler de fleste (og ser for meg at du vil det også med dine farger). Jeg liker også veldig godt Chanel Rouge Coco Shine formulaen (men jeg vet det er delte meninger om den). Jeg har Boy, Aventure, Monte Carlo, Pygmalion og Émotion - og synes de er lette å legge, behagelige på leppene og forsvinner pent. Jeg var fan av den gamle Dior Addict formulaen, men har ikke prøvd noen av de nye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

JA! Syrup støttes! Den blir kanskje liiiitt skummel som den helt første, men du kommer til å trenge den etterhvert. 

Jeg var veldig glad i Dior Addict Extreme, men fordi de nå er tatt av markedet vil det egentlig bare være stygt gjort å fortelle deg om dem... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Plumful hadde nok også vært fin, selv om jeg ikke er fan av Lustre-leppestiftene fordi de er litt fete, og uttørkende. Muligens kunne Sheen Supreme Ultra Darling vært fin? Den er varmrosa/MLBB på meg, og hyppig brukt. Jeg kjøpte også en Huggable (Love Beam) nylig, som er varmrosa og transparent, og gir litt ekstra piff uten å være ekstremt dekkende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Du burde prøve den røde (orange tube) Baby Lips fra Maybelline. Du finner den tilogmed på matbutikker nå til dags. Den er en leppepommade med farge, men fargen kan bygges opp. Det finnes andre farger i den også, men den røde er finest :)

Hvis du synes en leppestift er skummel kan du trykke forsiktig på isteden for å "dra" den på. Da er det lettere å kontrollere fargen og man får ikke de skarpe kantene som kan være litt voldsomt i begynnelsen.

Det kan også være lurt å begynne med mer naturlig leppefarger på leppestiften, som MAC Faux eller Modesty.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid

Jeg vet ikke om det hjelper, men jeg har swatchet noen av mine mest brukte hverdagsfavoritter (i alle fall de jeg fikk plass til på arma :blush:). Jeg er også mørk i håret, men litt lysere i huden enn deg tror jeg. Har mer å ta av om du ønsker swatches av noe mer "bold", men denne type farge kan være et greit sted å starte :) 

image.jpeg.0d9ebffc2905c46915a298f8af453

Fra venstre: Mac Patisserie, Mac Mehr, Mac Syrup, Mac Plumful, Urban Decay Revolution Rush, Urban Decay Sheer Revolution Rapture, Urban Decay Revolution Rapture, Charlotte Tilbury Very Victoria, Colourpop Lumière, Colourpop Tootsi.

Noen ser kanskje litt skumle ut, hverdags for én trenger ikke være helt det samme for en annen ;) 

Endret av Ingrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Loekaas

Hvilke formula og farger man liker er jo litt individuelt, men jeg er enig med LinnCaroline i at Chanel Rouge Coco Shine er en god formula å starte med. Det er nok min favorittformula, og anbefales hvis du tenker å legge litt penger i en leppestift (de er jo litt dyre i forhold til f.eks. Mac). Den er god på leppene, enkel å påføre og ikke for pigmentert til å bruke til hverdags. Den finnes i mange farger. Boy er vel en ganske nøytral som er veldig populær, jeg har ingen nøytrale i denne formuulaen selv, men er veldig glad i Monte Carlo (rød) og Étourdie (rosa), men selv om de ikke er så nøytral eller MLBB farger så er de veldig hverdagsvennlig. 

Mac har jo veldig mange fine med farger som kan være MLBB som kan være grei å begynne med, jeg har blant annet patisserie og modesty som kanskje vil passe deg fint. Jeg er også veldig glad i Brave, men den går litt mer mot rosa enn patisserie og modesty. Ser flere har nevnt at du vil kle Plumful, og det er også en favoritt hos meg, men personlig er nok ikke det en farge jeg ville startet med hvis du ikke er vant med å bruke leppestift, for det er en farge vertfall jeg trengte å venne meg litt til når jeg ikke var vant med å bruke så sterke farger, men den er utrolig nydelig, så du må sikkert ha den etterrhvert uansett :giggle:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Azur

Enig med andre her, Chanel Rouge Coco Shine i Boy, Clinique Chubby Stick. Glosser med litt farge på. Elisabeth Arden Eight Hour stiftene med farge. Og min nye favoritt Jane Iredale Lip & Cheek Stain som bare får frem pigmenter i leppene uten å avgi særlig farge i seg selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg synes derimot at Rouge Coco Shine føles fettete og ekle på leppene, samtidig som de tørker ut, så jeg er ikke fan. Jeg har gjenoppdaget min Lancome Lip Lover, som er en kremete gloss med litt pigment. Den er ikke klissete, føles behagelig og pleiende, og kommer i en lang rekke ulike farger. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline
13 minutter siden, Ingrid said:

Chanel Boy og Mac Patisserie er veldig like, sistnevnte er hakket mer pigmentert. (Damn, blir konfrontert med at jeg har noen dupes i samlingen i dag:razz-drunk:). 

Hvor mye mer pigmentert er Patisserie? Jeg har Boy, og liker den, men en mer pigmentert versjon hørtes bra ut. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid
1 hour ago, LinnCaroline said:

Hvor mye mer pigmentert er Patisserie? Jeg har Boy, og liker den, men en mer pigmentert versjon hørtes bra ut. 

Lettere å vise :) Boy øverst.

image.jpeg.b92c43a66ab318ce3e46bb3274828

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anna

Jeg vil bare kommentere at Chanel Rouge Coco Shine har veldig typisk Chanel-roselukt. Jeg taklet det ikke i det hele tatt, så selv om jeg likte alt annet med min Boy var lukta nok til at jeg måtte kvitte meg med den. Greit å være oppmerksom på. Jeg tenker også at Peach Blossom fra MAC kan være veldig fin å starte med, og generelt er MAC Lustre og Glaze leppestifter uten for mye farge. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone

Har brukt Syrup i dag og har lagt ut bilde i Dagens sminkelook (og tagget trådstarter), den anbefales så innmari.

Kom også til å tenke på at Zoeva har leppetjukkiser (Ingridsk for chubby sticks) og et par av de fargene er veldig hverdagslige og fine, jeg liker mine to veldig godt - og de er også fra Zoeva (altså veldig passende!) og billige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Zoeva456

Tuuuuuuusen takk for alle forslag dere! Dere er virkelig helt supre!! :rotfl: 

jeg må ta meg en real søkerunde og gå i tenkeboksen. Ser at den som kanskje er mest foreslått er den fra Chanel, og den var dyyr! Men heldigvis for meg jobber min far i Color Line så han får goooode rabatter på sminke. så får høre om dem har den der om det er den jeg bestemmer meg for :party::D

Ellers så har jeg ingenting fra MAC (det er kanskje å banne i kjerka her inne? :razz-drunk:) så en liten leppestift hadde kanskje vært en fin begynnelse :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DivaG

Helt ærlig, om jeg visste hvor lik syrup er hydra color 44, hadde jeg aldri kjøpt den!!

hydra color er mer behagelig på leppene, og koster 49 kr på vita. Jeg har brukt mange tuber av den. Lypsyl som ser ut som en leppestift

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marie Maklo
5 minutter siden, DivaG said:

Helt ærlig, om jeg visste hvor lik syrup er hydra color 44, hadde jeg aldri kjøpt den!!

hydra color er mer behagelig på leppene, og koster 49 kr på vita. Jeg har brukt mange tuber av den. Lypsyl som ser ut som en leppestift

Jeg støtter dette!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Zoeva456
On 30. januar 2016 at 11.55, Loekaas said:

Hvilke formula og farger man liker er jo litt individuelt, men jeg er enig med LinnCaroline i at Chanel Rouge Coco Shine er en god formula å starte med. Det er nok min favorittformula, og anbefales hvis du tenker å legge litt penger i en leppestift (de er jo litt dyre i forhold til f.eks. Mac). Den er god på leppene, enkel å påføre og ikke for pigmentert til å bruke til hverdags. Den finnes i mange farger. Boy er vel en ganske nøytral som er veldig populær, jeg har ingen nøytrale i denne formuulaen selv, men er veldig glad i Monte Carlo (rød) og Étourdie (rosa), men selv om de ikke er så nøytral eller MLBB farger så er de veldig hverdagsvennlig. 

Mac har jo veldig mange fine med farger som kan være MLBB som kan være grei å begynne med, jeg har blant annet patisserie og modesty som kanskje vil passe deg fint. Jeg er også veldig glad i Brave, men den går litt mer mot rosa enn patisserie og modesty. Ser flere har nevnt at du vil kle Plumful, og det er også en favoritt hos meg, men personlig er nok ikke det en farge jeg ville startet med hvis du ikke er vant med å bruke leppestift, for det er en farge vertfall jeg trengte å venne meg litt til når jeg ikke var vant med å bruke så sterke farger, men den er utrolig nydelig, så du må sikkert ha den etterrhvert uansett :giggle:

Kan jeg spørre hva MLBB betyr? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Zoeva456
1 hour ago, DivaG said:

Takk for tips :) jeg begynner med denne mens jeg prøver å orientere meg i junglen av produkter :) 

3 minutter siden, Nora said:

My Lips But Better ;) Betyr at fargen er veldig lik egen leppefarge :) 

Takk!! Hehe noen forkortelser klarer jeg å forstå, men denne var vrien. :party:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
4 timer siden, DivaG said:

Jeg har aldri tenkt på den som lik Syrup, men nå ser jeg det jammen for meg! Den er uansett megafin, så veldig verdt et forsøk ja :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Loekaas
4 timer siden, Zoeva456 said:

Kan jeg spørre hva MLBB betyr? :)

Beklager, som Nora sa My lips bit better. Det er farger som ligner veldig ens egen leppefarge, men likevel får leppene til å se bedre ut. med farger som ikke avviker så veldig fra naturlig leppefarge er det lettere å bli komfortabel med å bruke leppestift, og derfor kan det være en fin plass å begynne å utforske leppestiftjungelen. 

Å, nå må jeg sjekke ut hydracolor :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider