tapermari

Private labeling

Anbefalte innlegg

tapermari

Noen som har sett denne? Spennende å lære om private labelling da jeg ikke har hørt så mye om det fra før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Jeg flyttet innlegget ditt til en egen tråd, @tapermari. Jeg tror det kan bli en spennende diskusjon :)

Det var en veldig forfriskende video. "Alle" snakker jo så positivt om Morphe, og jeg har jo ikke skjønt hva de snakker om. Dårlig pigmentert, drysser, fæl innpakning, lang tid før de sender og dyr frakt. Jeg trodde at det var åpenbart at Morphe ikke produserer selv, men kanskje ikke så mange vet det? 

Jeg ser egentlig ikke på private labeling som et problem. Mange merker gjør det og mange kjente merker kjøper jo produktene sine fra fabrikker i Kina som har spesialisert seg på ett produkt (f.eks liplinere). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari

Jeg har jo tenkt over at Morphe-palettene ligner fryktelig på ebay-paletter, men aldri tenkt over den store industrien som ligger bak det. Ønsketenkning av meg å tro at Morphe kanskje hadde litt bedre ingredienser i palettene sine enn det du får kjøpt på ebay. Nå skjønner jeg jo veldig godt hvorfor Samanta fra Batalash hadde en reaksjon på skyggene. 

Mistenker også at sminkekostene til Shanxo er private labelling :P

Enig med deg @Nora at jeg ser ikke problemet med privat labelling, skulle bare ønske flere snakket om det.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingrid

Husker vi snakket om dette for noen år siden om Makeup Mekka. Har ikke fulgt noe mer med på hva de gjør nå, var ikke lenger interessert :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
6 minutter siden, tapermari said:

Mistenker også at sminkekostene til Shanxo er private labelling :P

Enig med deg @Nora at jeg ser ikke problemet med privat labelling, skulle bare ønske flere snakket om det.  

Shaanxo sine koster er nok private labeling ja. Gjør jo ikke noe da, kan hende det er produsert på samme fabrikk som f.eks Sigma. 

1 minutt siden, Ingrid said:

Husker vi snakket om dette for noen år siden om Makeup Mekka. Har ikke fulgt noe mer med på hva de gjør nå, var ikke lenger interessert :P 

Ja, da de gikk fra å være en fin sminkebutikk med spennende merker til "vi kutter fordyrende mellomledd" :rotfl:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
1 minutt siden, tapermari said:

@Nora

Det var noen som spurte henne i en vlog nå nettopp om det var jessup-koster, hun ble så rar når hun svarte synes jeg :blush:

Jeg skjønner ikke hvorfor det er problematisk å si om det er private labeling. Folk må da skjønne at hun ikke sitter og utformer disse kostene selv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla
3 minutter siden, Nora said:

Jeg skjønner ikke hvorfor det er problematisk å si om det er private labeling. Folk må da skjønne at hun ikke sitter og utformer disse kostene selv...

det blir litt som bloggerne her til lands som ikke merker reklame... de vil rett og slett ikke inrømme det (gleder spesielt mamma-bloggere som jeg har vært borti...) 

Endret av Frøken Lilla

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
2 minutter siden, Frøken Lilla said:

det blir litt som bloggerne her til lands som ikke merker reklame... de vil rett og slett ikke inrømme det (gleder spesielt mamma-bloggere som jeg har vært borti...) 

I Norge er man jo lovpålagt å merke sponsing da, men konseptet er det samme... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel
1 minutt siden, Nora said:

Heheheheh, jaaa, Men mange som ikke merker altså :P  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla
Just now, Nora said:

men det er jo sååå mange som ikke gjør det alikevel. selv om det er veldig åpenbart. så tror det er samme med dette (selv om de ikke er lovpålagt), de vil rett og slett ikke si det... et kan jo påvirke buisness..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora

Nå sporer vi litt av, men det får være greit. 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke vil si at de blir sponset. Jeg stoler så mye mer på en person som er flink til å si ifra hver gang noe er sponset, for da vet jeg at det ikke er noe  skjult agenda... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla
1 minutt siden, Nora said:

Nå sporer vi litt av, men det får være greit. 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke vil si at de blir sponset. Jeg stoler så mye mer på en person som er flink til å si ifra hver gang noe er sponset, for da vet jeg at det ikke er noe  skjult agenda... 

det er jeg helt enig i :) prinsippefaste meg blir drit sur når folk ikke gjør som de skal, ja jeg har rapportert mange bloggere jeg :P (men mest irritert blir jeg på en, som jeg faktisk vet hvem er og vet at hun juger så det synger!) 

angående videoen over, så har jeg i grunn hele tiden tenkt at "alle har jo de samme sorte ebay greiene", så blir ikke akkurat overrasket..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari
19 minutter siden, Nora said:

Ja for hun forteller jo ingenting om produksjonen, hvordan de er laget eller noe som helst nyttig om kostene, bare at de er "MADE IN ITALY" :razz-drunk:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen

Det blir litt som når kicks skrøyt over at produktene deres var laget på samme fabrikken som lagde Guerlain (? Mener det var Guerlain som stadig kom frem i allefall, high end merke med høy prislapp var det i allefall!). Det er ikke fabrikken som gjør utslaget på kvalitet, det er ingrediensene. Husker beauty and the bullshit tok opp dette i bloggen en gang.

Mange har null ide om hva private labeling er, selv om det er helt vanlig. Nå som koreahudpleie er på fremmarsj er det mange som kaster seg på trenden og bestiller produkter fra korea og selger det under eget merkenavn, ev. oppretter nye merker med hovedkontor i vesten som kjøper opp produkter fra korea. Masker-aid som slippes i butikkene i disse dager er ett fint eksempel på det, jeg er rimelig sikker på at disse produseres på samme fabrikkene som produserer for koreanske merker, med de samne oppskriftene/formulaene. Ser ofte det samme med søsterselskap og store konsern med mange merker under sin paraply.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari
35 minutter siden, Frøken Lilla said:

angående videoen over, så har jeg i grunn hele tiden tenkt at "alle har jo de samme sorte ebay greiene", så blir ikke akkurat overrasket..

Jeg synes det blir litt falsk trygghet når merker setter navnet sitt på slike sminkeprodukter, jeg hadde jo aldri i verden kjøpt ebay/kina-sminke, men Morphe-palettene har jeg vurdert å kjøpe :blush:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frøken Lilla
Just now, tapermari said:

Jeg synes det blir litt falsk trygghet når merker setter navnet sitt på slike sminkeprodukter, jeg hadde jo aldri i verden kjøpt ebay/kina-sminke, men Morphe-palettene har jeg vurdert å kjøpe :blush:

Da har du spart litt penger nå da :D jeg kan godt kjøpe noe Kina (har bla noen sedona lace børster, men jeg visste st de var Kina når jeg kjøpte de), men Morphe vil jeg ALDRI kjøpe siden de bevist lurer folk! (Mulig noen mener SL gjør det og men jeg var veldig klar over hva det var for noen år side ). Morphe er bare "juks" og fremstiller seg som noe helt annet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nora
5 minutter siden, tapermari said:

Nå er veldig mye sminke produsert i Kina, så du kan bare kjøpe :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari
6 minutter siden, Frøken Lilla said:

Da har du spart litt penger nå da :D jeg kan godt kjøpe noe Kina (har bla noen sedona lace børster, men jeg visste st de var Kina når jeg kjøpte de), men Morphe vil jeg ALDRI kjøpe siden de bevist lurer folk! (Mulig noen mener SL gjør det og men jeg var veldig klar over hva det var for noen år side ). Morphe er bare "juks" og fremstiller seg som noe helt annet. 

Sminkekoster blir noe annet synes jeg, de kan jo heldigvis vaskes :) Det jeg synes er skummelt med ebaysminken er jo at man aldri vet hva som er i det, sjeldent de skriver ingredienser.

3 minutter siden, Nora said:

Nå er veldig mye sminke produsert i Kina, så du kan bare kjøpe :D 

Hahah, du vet hva jeg mener :clap:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arlandria

Jeg er veldig glad i den Youtuber'n! Husker jeg kom over henne når jeg lette litt rundt etter reviews for Kylie Lip Kits. Hun har god peiling på ingredienser og sammenligner skikkelig. Ikke bare "ååh, dette er sååå bra! Herreguuud!". Jeg har faktisk kjøpt fra Crown en gang etter jeg lette meg frem til ca det hun sa i videoen. De var helt okay. Ikke noe mer, men til den prisen forventer jeg ikke så mye heller. Morphe syns jeg alltid har virket fryktelig shady, og er glad for at jeg styrte unna. Jeg holder meg unna endel av de merkene som jeg finner mye som ligner. Unntaket er Zoeva, for der syns jeg kvaliteten har vært veldig god.

Generelt, fremstår noe som skjult sponsing styrer jeg unna! Morphe var kanskje det tydeligste eksempelet jeg har sett i det siste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arenika85

Det er i grunn greit å få bekreftet at det en tenker om et merke faktisk er sånn det er i realiteten også. Vil vel ikke si at private  labelling i seg selv er galt, men det er viktig å ikke skjule at det er det de faktisk driver med. Som hun sier i videoen så er det jo mange som starter slik og bransjer seg ut etterhvert som de bygger seg opp. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lykkelitenen
21 timer siden, Frøken Lilla said:

Jan Thomas produkter? Er de det og? (Haha kom på det nå for jeg ser på tv2 hjelper deg hvor de tester hårfønere(bla en JT føner), ref videoen over) 

De er produsert av BaByliss, så er ett samarbeid (er det regnet som private labeling når de reklameres som samarbeid mellom en produsent og ett merke?).

Om hårproduktene står det at det er ett samarbeid med en produsent, mens på makeupen står det produsert i Tyskland for Vita, men han skriver på hjemmesidene at han har vært med i produksjonsprosessen for å finne sine ønskede farger og formulaer som han har savnet i andre merker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari

Visste dere at CP lager Kylie Jenner sine lipkits? Hvertfall den ene liquid lipsticken sånn jeg har fortstått det, Kandy K tror jeg det var. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Isabel

Jeg trodde bare de lagde linerene? Ser "alle" sier at CP sine er så mye mer uttørkende. Men jeg har ikke prøvd å sammenligne mine. Synes mine Kylie Jenner er så overpriset :P Men det hadde ikke sjokkert meg altså!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider