Ylva

Beste kremblush

Anbefalte innlegg

Belle

Åh, jeg elsker kremblusher! <3 Favoritten er Tarte Cheek Stain. Har tre av dem, og bruker dem mye. Definitivt dewy finish, holdbarheten er god og de er lette å blende. Kan være litt klissete om du bruker mye, men den ''setter'' seg fort. Jeg har Tipsy, Flush og Natural Beauty (tror jeg?), og bruker alle like mye. De er enorme, så jeg kommer aldri til å gå tom noensinne.

Ellers liker jeg de to jeg har fra Kiko, velvet touch. De er ørlite mindre dewy enn Tarte, men allikevel ikke pudrete. Smashbox sine stick blusher er også kjempegode!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hege

Jeg har kun prøvd de fra Chanel, og de liker jeg godt :) de er nok ikke av de mest dewey der ute, men de er lette å påføre jevnt og de ser ikke pudrete ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Jeg hadde sjekket Youngblood sine hvis jeg var deg.  Jeg har kremblusher fra Mac og Chanel, men liker den fra Youngblood bedre. Jeg har Taffeta selv, jeg brukte den mye på sensommereren. Nå sikler jeg litt på Pink Cashmere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie
1 hour ago, LinnH said:

Jeg hadde sjekket Youngblood sine hvis jeg var deg.  Jeg har kremblusher fra Mac og Chanel, men liker den fra Youngblood bedre. Jeg har Taffeta selv, jeg brukte den mye på sensommereren. Nå sikler jeg litt på Pink Cashmere.

Enig! Youngblood er fine, lette å blende ut uansett underlag, og ikke klissete. Jeg har Taffeta og Plum Satin, og en jeg i farten ikke husker navnet på, men som er litt highlighteraktig. Kremblushene fra Chanel kjøpte jeg fem av før jeg fant ut at de ikke er noe for meg, så de ligger gjemt godt inne i klesskapet i påvente at jeg skal klare å kvitte meg med dem. :quiet:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Line

Jeg elsker kremblusher! Stiller meg i køen av lovprisere av Youngblood sine, de har helt super konsistens og er lette å påføre pent. Taffeta er min favoritt. Jeg har også Luxe og Champagne Life. Plum Satin, Pink Cashmere og Tropical Glow står på ønskelisten.

Chanel sine kremblusher har en seigere og vanskeligere konsistens synes jeg. Her må det en god kost og tålmodighet til, for å få de til å funke.

Kjær Weiss har også fine kremprodukter, som er verdt å sjekke ut. De er dyre, men du kan kjøpe refill. 

Becca hadde helt fantastiske kremblusher, men de tror jeg er gått ut av sortimentet. RMS Beauty skal ha gode kremprodukter også, jeg har highlighteren og den er veldig bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krystall

Men hvorfor er det ingen produktswatches her? Jeg elsker kremprodukter. Har kvittet meg med alle kremblushene jeg ikke likte, så nå sitter jeg igjen med en fra Chanel (Inspiration, jeg har sett bunnen på den en stund), og en fra YSL, som har feil farge, men rett konsistens. Skal titte etter Youngblood og Kjær Weis. 😺

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kamilla
1 time siden, LinnH said:

Jeg har kastet min youngblood kremblush ( Taffeta) for den ble så ekkel oppi, men jeg brukte som regel fingrene til å påføre den, noen ganger RT stipplingbørste. 

Hvordan ekkel ble den? Hadde den lang holdbarhetstid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnH

Det la seg så lett masse rusk oppi, som støv/bitte små hår. Er nok min feil,  men har aldri sett det oppi de andre kremblushene jeg har (Chanel, Mac). Har for mange blusher til å gidde å skrape vekk øverste laget....

@Kamilla

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg eier bare en ren kremblush og det er Isadora sin stick’n blush i fargen boho blush. Jeg elsker den! Skikkelig fin og naturlig farge og glir på som en drøm. Har brukt den masse siden jeg kjøpte den for ikke så lenge siden. Har også rms beauty lip2cheek i demure, liker den også, men har ikke brukt den så mye enda. Syns fargen på den er litt for mørk og litt for rosa, men går fint så lenge man ikke er for raus med mengden. Tror jeg har en sånn leppis-blush-greie fra body shop og, men den skal jeg kaste om jeg ikke allerede har gjort det. Den er tørr og kjip og ikke så kremete som Isadora sin.  Fin farge da, men hjelper lite når den er så dårlig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lucce
11 timer siden, Kamilla said:

Bruker dere børste eller fingrene til å påføre Youngblood sine kremblusher? :) Savner også swatches!

Jeg bruker fingrene til å påføre og klappe produktet inn, også går jeg over med svamp etterpå ☺️

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krystall

Jeg fikk tre av Youngblood sine kremblusher i Kamillapakke, og synes de er fantastiske. I konsistens minner de endel om YSL, altså i mousse-kategorien, men Youngblood har ikke pisket inn luft i sine. De er ikke tacky, men glatte og med bittelitt bounce. Jeg graver ut produkt med en ren plastspatel og legger på hånda, og påfører enten fullstendig med fingrene, eller legger prikker med fingrene for så å blende med en stor syntetisk blushkost.  Chanel sine kremblusher er helt annerledes, for de er silkematte krem-til-pudder-blusher. Kanskje egentlig ikke helt krem i utgangspunktet, og litt vanskelig å legge, men når teknikken sitter så er de nydelige. Jeg har gitt opp kost, på grunn av nevnte silkematte pudderkonsistens, men tenker at en liten og presis med tettpakkede hår kanskje hadde gjort jobben. Synd at hele serien var limited.

Jeg sitter fortsatt på gjerdet i forhold til Illamasqua Colour Veil, har lyst til å prøve, og synes finish virker spesiell nok til at det er greit. De skal visstnok være som gelé, og se litt ut som glass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krystall

781888768_IMG_0339(1).jpg.2aece9be9ec4faec39ac21a1e5972983.jpg

433234297_IMG_0340(1).jpg.c9a0502ae88cd0b3cb0de33671047928.jpg

Luxe, Plum Satin og Tafetta. Selv om jeg har ønsket meg Plum Satin lenge, så har jeg brukt de to andre hyppigere. Luxe er den eneste av disse som er matt, i mangel på bedre ord, for den er ikke tørr, eller flat, heller. De to andre tørker ned som sateng, ikke skimmer eller glitter, men en slags lav, metallisk glans.

Luxe legger jeg i samme kategori som Nars Seduction og MUS Kiss on the Cheek. Veldig kledelig farge, egentlig, også på lys hud, selv om den ser dyp og sterk ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Krever Luxe at man er like forsiktig som MUS Kiss on the Cheek? Jeg liker Kiss on the Cheek, men må være litt mer forsiktig enn jeg vanligvis er for å ikke se ut som en klovn (og jeg kan godt like synlig blush).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krystall
1 time siden, LinnCaroline skrev:

Krever Luxe at man er like forsiktig som MUS Kiss on the Cheek? Jeg liker Kiss on the Cheek, men må være litt mer forsiktig enn jeg vanligvis er for å ikke se ut som en klovn (og jeg kan godt like synlig blush).

Nei, jeg vil nok si at Luxe er mer tilgivende. Jeg bruker veldig lite produkt til vanlig, et lite knappenålshode til begge kinn, og sitter av og til igjen med litt på håndbaken. Men jeg synes den er enkel å håndtere, og den kan både bygges opp og ned, liksom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider