Gå til innhold

Hårfjerningstråden

ragnhildhystad

Anbefalte innlegg

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• PewPew

11

• Smudge

10

• Hege

8

• LinnK

8

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@tone jeg holdt på en hel vinter tror jeg  akkurat nå syns jeg egentlig at det har blitt litt verre.. Tok tigerstripen og da måtte jeg jo barbere og syns det har grodd ut enda flere og lengre hår over

​ ​Jeg kjøpte "Phillips lumea comfort sc1981". Har ikke prøvd den enda, venter på en rette anledningen. Vet ikke helt når den er... bare jeg har litt god tid og ikke blir forstyrret!  

Du kan velge om du vil fjerne alt eller ikke. Jeg har ikke tatt brasiliansk regelmessig, og da varer det lenger, men har gjort det før badeferier slik at jeg slipper å barbere meg ofte fordi jeg reage

Det varierer hvor jeg ønsker å fjerne hår.

Ansiktshår - altså hake, overleppe og bryn tar jeg i salong med voks nå. Brukte i ungdommen mye tid og penger på å fjerne hår elektrolyse, som var sinnsykt vondt! Kroppshår fjerner jeg enten med høvel eller DermaSeta (håndholdt apparat)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går til salong og vokser meg under armene hele året, og brasiliansk i sommermånedene. Jeg kan ikke barbere meg noen av de plassene fordi huden min blir så sår, selv bare av én gang. Leggene barberer jeg bare, men jeg gjør det så sjelden.

I fremtiden kunne jeg tenkt meg laser under armene og på bikinilinjen(e?), men det må komme noen fremskritt i området først, siden jeg har helt lyse hår. Har forstått at det har kommet alternativ som er bedre på lyse hår enn tradisjonell laser, men jeg har ikke tenkt å være en prøvekanin.

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaja, har du teste epilator under armene? Jeg tok laser der for omtrent 12 år siden og har bare lyse dun igjen som jeg fjerne med epilator. Jeg kan ikke barbere av samme grunn som deg. Etter det bare ble dun er ikke problemet like stort så da går epilering fint.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kaja, har du teste epilator under armene? Jeg tok laser der for omtrent 12 år siden og har bare lyse dun igjen som jeg fjerne med epilator. Jeg kan ikke barbere av samme grunn som deg. Etter det bare ble dun er ikke problemet like stort så da går epilering fint.

Uff ja, jeg syns epilering er helt grusomt vondt. Orker ikke gjøre det under armene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Epilerin under armene var grusom de tre første gangene, etter det så gikk det fint. Lurt å gjøre det på korte hår :)

Jeg prøvde det etter at jeg begynte å vokse, i håp om å spare penger, men det var fortsatt helt forjævlig. Jeg syns nesten det er verre å vokse under armene enn å ta brasiliansk.

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ønsker meg laser!

Jeg er så heldig at jeg har lyse hår, så nå i vinter har jeg vokset leggene (hjemme). GJør ikke så mye med lange legghår når jeg ikke har direkte lys på :P Ellers foretrekker jeg hårfjerningskrem. Bruker en fra Palmers (cocoa butter).

Barberer under armene, bikinilinjen vokser/barberer jeg alt etter som :P Er ikke alltid jeg orker å vente på at det skal nå vokselengde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lyst på sånn hjemmelysdingsegreie, men vet ikke helt om det er verdt pengene (selv om jeg med lys hud og mørkt hår nok er av de som får best effekt) når jeg eeegentlig synes det er greit å bruke høvel. Kunne tenkt meg noe mer varig under armene da - så det er under vurdering!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laser står høyt på lista over ting jeg har lyst til å gjøre! Jeg har mørktish hår og lyyyys, lys hud, så da er man vel innafor? Jeg er vel strengt talt mørkeblond, men siden jeg er så bleik så er det en god kontrast der likevel. Meeeen..gjør det veldig vondt?  :neutral:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laser står høyt på lista over ting jeg har lyst til å gjøre! Jeg har mørktish hår og lyyyys, lys hud, så da er man vel innafor? Jeg er vel strengt talt mørkeblond, men siden jeg er så bleik så er det en god kontrast der likevel. Meeeen..gjør det veldig vondt?  :neutral:

Høres ut som du er innafor. Jeg synes ikke det var vondt og jeg tålte høy styrke på laseren. Noen få ganger syntes jeg det ble litt varmt. Var litt som en strikk ble skutt på huden. Det er nok litt ulikt fra person til person. En armhule er unnagjort på ca to min. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du er innafor. Jeg synes ikke det var vondt og jeg tålte høy styrke på laseren. Noen få ganger syntes jeg det ble litt varmt. Var litt som en strikk ble skutt på huden. Det er nok litt ulikt fra person til person. En armhule er unnagjort på ca to min. :)

Oi, det er jo ikke så ille. To minutter burde jeg vel klare :P Hvor mye koster det da? Regner med det varierer litt alt ettersom hvor man får gjort det, men altså.. ca-pris? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Epilering under armene og barbering ellers. Er riktignok møkklei barbering, og kjøpte for 1 år siden hjemmelaser på salg. Har bare ikke fått surret meg til/husket/satt av tid til å prøve. Er jo egentlig ganske lettvint konsept, men off hårfjerning er noe av det kjedeligste jeg vet :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Barberer armene og jeg, så dum som jeg var som tok de lyse hårene jeg hadde i 8 klasse.. Nå må jeg fortsette pga det vokser ut stikkete. Noe dritt!

Hårene er ikke forandret for alltid pga barbering. Er bare ''rester'' av hårene som ikke ble kuttet under barberingen som vokser ut sammen med nytt hår(dårlig forklaring så la ved link). :)

http://www.kk.no/livsstil/gir-dette-deg-kaktus-legger-19178

• Like 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg bruker pinsett på bryn, høvel under armene og på leggene, og bikinitrimmer langs bikinilinjen. Syns dette fungerer greit. :)

Jeg har aldri vurdert voksing eller epilering, er bare så altfor pinglete. Og laser er vel uansett ikke aktuelt pga lyse hår.
Lenke til innlegg
Del på andre sider