Tone

L'Oréal Color Riche La Palette Lips i Nude

Anbefalte innlegg

Tone

Når man kjøper noe utelukkende for å omtale det...... :blush: 

image.jpeg

image.jpeg

L'Oréal har ganske nylig (correct me if I'm wrong, jeg oppdaget dem nettopp på Vita i alle fall) lansert noe så spennende som leppestiftpaletter! De kommer i to ulike farger, Nude og Rouge. Jeg kjøpte den som heter Nude fordi jeg altfor sjeldent bruker rød leppestift, samtidig som jeg synes fargevariasjonen så større ut i Nude enn i Rouge. Jeg kjøpte min på Vita til 99 kroner fordi det er kampanje på alt fra L'Oréal nå, men jeg ser på nettsidene deres at fullpris er 179 kroner.

Paletten inneholder seks farger, fra ekstremt blek til temmelig brun. Den inneholder totalt 6 gram leppestift, altså 1 gram per farge, samt speil og en kost. Selve paletten har en solid lukkemekanisme og er egentlig overraskende fin. Det er litt uvant for OCD-en min at den åpnes på kortsiden, men på grunn av antallet farger og fasongen på dem er det nok den beste løsningen. Den medfølgende kosten brukte jeg både til swatchene og til påføringen på leppene, og den fungerte helt greit men ikke mer enn det. Tror imidlertid ikke at jeg hadde turt å bruke den til sterke rødfarger, da trenger man mer presisjon. Lukten på disse er ganske standard leppestift med et preg av det jeg vil kalle pudrete rose. Jeg personlig synes ikke noe om den, men den merkes heldigvis ikke på leppene. 

image.jpeg

Konsistensen på disse er en slags voksaktig type glatt, og finishen ganske glossy. Egentlig ganske standard "Vita-leppestift".. Jeg var veldig spent på hvordan de ulike fargene ville bli på min bleke hud, og resultatene var veldig varierende. Den første ser helt forferdelig ut, litt som eksta døde concealerlepper, mens den andre er litt blekere enn jeg er komfortabel med men likevel til å leve med. Den tredje kan bli fin til sommeren, den fjerde elsker jeg faktisk, og den femte ble en positiv overraskelse ift hvordan den swatchet, men er likevel ikke noen favoritt. Den sjette er for brun for meg, men likevel mye finere på enn det swatchen skulle tilsi. 

Jeg har kun brukt farge nummer fire gjennom en hel dag men jeg er ganske sikker på at resten vil oppføre seg likt. Den har ikke særlig god holdbarhet (men det har sjeldnt glossy leppestifter) men fadet fint og var lett å påføre på nytt i løpet av dagen med den medfølgende kosten og speilet. Når det er sagt ville jeg likevel foretrukket en standard leppestift i hylse da jeg synes det er litt knotete med kost, men med tanke på at det er en palett og skal vurderes som det fungerte det altså fint. Hadde jeg kunnet endret noe ville jeg riktignok lagt en slags "flipp" under kosten slik at den var lettere å få ut - jeg endte med å snu paletten for å "tømme" kosten ut. Leppestiften var ikke særlig merkbar å ha på, og den tørket ikke ut leppene mine, men selv om den ikke hadde noen klare ulemper utmerket den seg bare ikke på noe vis. 

Under ser dere fargene på meg i stigende rekkefølge fra 1 til 6. Ignorer sliten hudsminke og rart lys, er dere snille, jeg tok bildene på kvelden etter en hel dag med sminken på og bare kjapp og flekkvis pudring med for gul pudderfoundation før swatching..

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg.f32570cf1333c540a430d82b50f47´

For å oppsummere har altså ikke denne paletten revolusjonert livet mitt på noe vis, og jeg angrer eegentlig litt på at jeg kjøpte den. Ikke fordi den er innmari dårlig, men fordi jeg på ingen måte trengte den og heller ikke får bruk for alle fargene. Kan være at jeg blir mer fornøyd med å blande fargene, eller at den er kjekk å ha om man vil endre leppefarger i løpet av dagen - men for meg som uansett går rundt med tre-fire-fem leppestifter i jakken til enhver tid har jo ikke det vært et problem uansett.. 

Jeg vil gi denne karakter 3! Den er ikke dårlig, og jeg ser ikke bort fra at noen med lite leppestifter fra før som vil venne seg på det kan like denne, men den er heller ikke noe å rope hurra for. Jeg er innmari glad for at jeg betalte 99 kroner for den da, for til 179 kroner ville jeg nok angret innmari.. Det blir altså ikke gjenkjøp.

Bonusbilde med bedre lys fra dagen etter da jeg brukte farge nummer 4: 

image.jpeg.e78d819ebd1222c8c2e4bdcb9f5f7

Denne kunne jeg faktisk tenkt meg som "hel leppestift", lukten til tross! 

Endret av Tone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
O.G.

Bonusbilde med bedre lys fra dagen etter da jeg brukte farge nummer 4: 

Denne kunne jeg faktisk tenkt meg som "hel leppestift", lukten til tross! 

Den finnes og heter Naughty Nude.

Endret av Nora
Tok vekk bilde fra sitat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider