Sign in to follow this  
Nora

Bilder

Recommended Posts

Nora

Hei alle sammen :)

Som dere kanskje har merket dere, er begrensningen på bildeopplasting alt for høy. Jeg har prøvd å finne ut av dette, men det viser seg at dette kontrolleres i neste forumversjon (som jeg håper kommer i februar).

Derfor har jeg lagt inn en grense på at hver enkelt av dere totalt kan laste opp 15 000 kB. Dette vil si at hvis dere følger vår anbefaling om max 300 kB pr bilde, så kan dere laste opp 50 bilder. Denne grensen kommer ikke til å bli satt opp med mindre det er flere av dere som treffer grensen, selv om dere har lastet opp bilder med fornuftig filstørrelse.

Jeg ser noen av dere allerede har lastet opp bilder som er godt over 1000 kB per stykk, så dere kommer fort til å treffe denne grensen. Da må dere si ifra, så skal jeg slette de gamle, store bildene, så kan dere legge inn mindre filer på nytt.

For å unngå forvirring, så er det altså filstørrelsen vi snakker om (kB, MB) og ikke bildestørrelsen (px).

Hvis dere ikke vet hvordan dere endrer størrelsen kan dere spørre i denne tråden, eller bruke PicResize. I PicResize kan man både endre pixelstørrelse og sette max filstørrelse ;)

Har dere spørsmål er dere hjertelig velkommen til å ta de i denne tråden, eller på PM til admin/moderator.

Jeg håper dere holder ut med dette systemet frem til ny forumprogramvare ;)

EDIT 17. oktober 2016:
Det er ingen maksgrense for opplasting av bilder lengre, kun begrensning på filstørrelse. 

Edited by Tone

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo

kan man slette de store bildene selv og legge inn på nytt ? eller "forsvinner" de ikke orntelig da ? :)

​Ja, du kan slette dem på "mine vedlegg" :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Hege

Et par av bildene jeg har lagt ut har sporløst forsvunnet, kan det skyldes det størrelsen kanskje? :)

Vi har dessverre mistet en del av bildene som ble lagt ut før 25 februar :( ​Nora har kontaktet support angående det, men de er ikke synlige i backup heller. Vi vet faktisk ikke hva som har skjedd, regner med at det er en bug :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stine

Vi har dessverre mistet en del av bildene som ble lagt ut før 25 februar :( ​Nora har kontaktet support angående det, men de er ikke synlige i backup heller. Vi vet faktisk ikke hva som har skjedd, regner med at det er en bug :P 

​Ah, skjønner! :/ Ikke alltid det skal være så lett! :P 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Frøken Lilla

jeg har lagt inn en del av mine bilder på nytt (nå i mer passende størrelse og), tenkte det er greit å si ifra så dere ikke begynner å lurer på hvorfor noe er borte mens noe annet ikke er det :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Jorid

Er det noen som har et godt tips på en app eller noe til å redigere bilder på mobilen slik at man  får de små nok til at de kan lastes opp? Klarer ikke å få de mindre enn 1 MB med de appene jeg har. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Er det noen som har et godt tips på en app eller noe til å redigere bilder på mobilen slik at man  får de små nok til at de kan lastes opp? Klarer ikke å få de mindre enn 1 MB med de appene jeg har. 

Jeg bruker (iphone/ipad) en gratis/veldig enkel en som bare heter Image Size. Blå og hvit logo. 

Den husker hvilket format jeg pleier å forminske til, slik at jeg slipper å taste inn for hver gang. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora
6 timer siden, Jorid skrev:

Jeg bruker http://www.picresize.com/:)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Lurer på om jeg har nått maksgrensa for totale opplastninger. Hvordan finner jeg ut totalen? Jeg ser liste over mine vedlegg, og hvor mange vedlegg jeg har. Men ikke hvor mye jeg har brukt tilsammen. Får heller ikke opp noen begrunnelse for at jeg ikke får lastet opp bilde. 

Lurer også på hvordan jeg sletter. Må jeg inn i hver tråd? Det blir iltt kronglete. Hadde håpet på slettefunksjon i oversikten på profilen min. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone
48 minutter siden, Minnea said:

Lurer på om jeg har nått maksgrensa for totale opplastninger. Hvordan finner jeg ut totalen? Jeg ser liste over mine vedlegg, og hvor mange vedlegg jeg har. Men ikke hvor mye jeg har brukt tilsammen. Får heller ikke opp noen begrunnelse for at jeg ikke får lastet opp bilde. 

Lurer også på hvordan jeg sletter. Må jeg inn i hver tråd? Det blir iltt kronglete. Hadde håpet på slettefunksjon i oversikten på profilen min. 

Vi kan ikke se at det er noen innstillinger som er endret, og Hege gikk undercover og sjekket din profil samt bildeposting uten å finne noen problemer. Har du forsøkt flere ganger? Kan du evt. ta en screenshot av feilmeldingen dersom den kommer igjen?

Det ser ikke ut til at det går an å slette fra vedleggsoversikten, men det skal heller ikke være nødvendig da vi jo vil beholde innleggene som de opprinnelig ble postet og derfor ikke har noen begrensning på hvor mye man kan laste opp. Prøv på nytt, evt. etter å ha fjernet cookies, og si fra dersom problemet ikke forsvinner :) 

Edit: Og jeg ser nå at det står i startinnlegget at det er en maksgrense, men denne er altså fjernet og jeg har lagt det til i innlegget - beklager! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Ja det var første innlegg som satte meg på den tanken :) Prøvde flere ganger, lastet opp fra mobil som jeg pleier. Tok også bilde på nytt, og lagret i flere forskjellige størrelser. Skal prøve på nytt nå :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone
Just now, Minnea said:

Ja det var første innlegg som satte meg på den tanken :) Prøvde flere ganger, lastet opp fra mobil som jeg pleier. Tok også bilde på nytt, og lagret i flere forskjellige størrelser. Skal prøve på nytt nå :)

Det var jo ikke så rart :giggle: Hege fikk til å laste opp med din konto via data i alle fall, så håper telefonen også gidder å samarbeide! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea
36 minutter siden, Tone said:

Det var jo ikke så rart :giggle: Hege fikk til å laste opp med din konto via data i alle fall, så håper telefonen også gidder å samarbeide! 

Det var rett og slett hele posten som hadde hengt seg opp, for når jeg forsøkte å poste uten bilde så gikk ikke det heller. Gikk inn på nytt og da funket alt ☺️

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider