Katharina

Knusktørre lepper

Recommended Posts

Katharina

Nå må jeg spørre om råd her! Jeg har aldri i mitt liv slitt med tørre lepper - før denne vinteren her. Og nå er det helt ekstremt! De er så tørre at jeg kan ikke bruke noe leppeprodukt what so ever. Har prøvd med skrubb, men føler ikke det hjelper noe særlig. Drikker også nok vann... Har dere noen mirakeltips? :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Er du tett i nese/bihuler? 

Vet mange får en a-ha-opplevelse på tørre lepper når de får riktig allergimedisin og ikke puster så mye med munnen lenger...

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina
5 minutter siden, Azur said:

Er du tett i nese/bihuler? 

Vet mange får en a-ha-opplevelse på tørre lepper når de får riktig allergimedisin og ikke puster så mye med munnen lenger...

JA! Har slitt utrolig med allergi i det siste, og vært mye syk/forkjølet denne vinteren!! Skal faktisk til legen på onsdag for å høre om jeg kan få bytte allergimedisin 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur
7 minutter siden, Katharina said:

JA! Har slitt utrolig med allergi i det siste, og vært mye syk/forkjølet denne vinteren!! Skal faktisk til legen på onsdag for å høre om jeg kan få bytte allergimedisin 

Så bra! Da håper jeg både det ene og det andre faller på plass snart :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora
56 minutter siden, Katharina said:

Nå må jeg spørre om råd her! Jeg har aldri i mitt liv slitt med tørre lepper - før denne vinteren her. Og nå er det helt ekstremt! De er så tørre at jeg kan ikke bruke noe leppeprodukt what so ever. Har prøvd med skrubb, men føler ikke det hjelper noe særlig. Drikker også nok vann... Har dere noen mirakeltips? :D 

Aritaum Ginger Sugar Overnight Lip Mask, Kan kjøpes på ebay. Jeg har hatt fantastiske lepper hele vinteren pga denne! Må brukes om kvelden for den er ekstremt klissete, og det er jo ingen rask måte å få tak i den på, men den er så god at jeg synes du bør skaffe den uansett!

Edited by Nora

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Guest

LUSH sine lipbalms. Ingen som fungerer like bra som dem! Min favoritt er den som lukter appelsinsjokolade. :D 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
PewPew
18 timer siden, Nora said:

Aritaum Ginger Sugar Overnight Lip Mask, Kan kjøpes på ebay. Jeg har hatt fantastiske lepper hele vinteren pga denne! Må brukes om kvelden for den er ekstremt klissete, og det er jo ingen rask måte å få tak i den på, men den er så god at jeg synes du bør skaffe den uansett!

Helt enig! Har erfart at den er utrolig god på sprukne munnviker også. Lindrer med en gang og virker som det gror raskere. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Tone
On 24.4.2016 at 15.26, Nora said:

6 timer siden, PewPew said:

Helt enig! Har erfart at den er utrolig god på sprukne munnviker også. Lindrer med en gang og virker som det gror raskere. 

SOLGT! Ja, eller kjøpt, da... Gleder meg til post! 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur
On 24. april 2016 at 15.26, Nora said:

Aritaum Ginger Sugar Overnight Lip Mask

On 25. april 2016 at 10.19, PewPew said:

Helt enig! 

22 timer siden, Tone said:

Jeg også :grin:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene
On 25. april 2016 at 16.23, Tone said:

23 timer siden, Azur said:

Jeg også :grin:

Godt det ikke bare er jeg som lett gir etter.. :giggle: 

Sikkert ikke helt det du er ute etter, @Katharina, men leppene mine blir helt fantastisk mye i periodene jeg bruker Clinique Pop Lacquer! Hadde helt ekstremt tørre og flakete lepper i vinter (som alltid...), men denne gjorde et eller annet fantastisk med dem. Måtte skrubbe litt for å få bort død hud, men leppene sluttet fort å flake seg og stramme sånn som de vanligvis gjør :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur
On 24. april 2016 at 15.26, Nora said:

Aritaum Ginger Sugar Overnight Lip Mask, 

Denne dukket opp i dag. Jeg klæsket den på direkte, og syns den får fint an å bruke på dagtid også :in-love:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Lollapololoo

Jeg leste dette innlegget og bare kjøpte Aritaum.. umiddelbart, haha, så det er flere av oss!

fikk denne fra Korea idag, gikk kjemperaskt med posten, kanskje 4-5 dager? den virker bra hvertfall:) Går fint an å bruke på dagtid også:)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea
1 time siden, Helene said:

Jeg har gjenoppdaget Nuxe Rêve de Miel! Leppene mine var helt krise før jeg tok den i bruk, og nå er de ganske ålreit! :D 

Jeg skulle så ønske at jeg likte den! Klarer ikke helt å sette ord på det, men huden på leppene kjennes veldig stiv og tykk etter den, på en måte. Funker bare ikke for meg!

Jeg begynner å få iso-lepper. Er superredd for at leppene skal sprekke, så jeg våkner om nettene for å ta på leppepomade! Carmex er fin til vanlig, men nå trenger jeg mer pleie. Jeg tenker å prøve Sara Happ lip slip slip, den asiatiske som ble nevnt over her, og lanolin. Fant et merke på feelunique som jeg tror Magpie har snakket om. 

Verken LRP cicaplast for lepper eller nutritic for lepper funker for meg. Ikke Nuxe heller. Ikke andre billigmerker som blistex, nivea eller lypsyl heller. Carmex er det eneste som holder huden på leppene myk og smidig. Noen som har samme opplevelse som meg og kak anbefale noe mer hardcore enn carmex?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Stjernefrukt

Jeg sverger til Eight Hour Creamen til Elisabeth Arden hvis jeg får tørre lepper. Den originale altså, ikke den som er til leppene.

Den virker over natta synes jeg, og har jo en ganske hyggelig pris tatt i betraktning hvor lite man bruker om gangen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene
4 timer siden, Andrea said:

Jeg skulle så ønske at jeg likte den! Klarer ikke helt å sette ord på det, men huden på leppene kjennes veldig stiv og tykk etter den, på en måte. Funker bare ikke for meg!

Jeg begynner å få iso-lepper. Er superredd for at leppene skal sprekke, så jeg våkner om nettene for å ta på leppepomade! Carmex er fin til vanlig, men nå trenger jeg mer pleie. Jeg tenker å prøve Sara Happ lip slip slip, den asiatiske som ble nevnt over her, og lanolin. Fant et merke på feelunique som jeg tror Magpie har snakket om. 

Verken LRP cicaplast for lepper eller nutritic for lepper funker for meg. Ikke Nuxe heller. Ikke andre billigmerker som blistex, nivea eller lypsyl heller. Carmex er det eneste som holder huden på leppene myk og smidig. Noen som har samme opplevelse som meg og kak anbefale noe mer hardcore enn carmex?

Så kjedelig! Skjønner veldig godt hvilken følelse på leppene du snakker om, det kjennes litt rart ut. Liker best å bruke den før jeg legger meg, for da kjenner jeg jo ikke noe til det :P Håper du finner noe som funker, det høres veldig lite behagelig ut :( 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Marie Maklo
1 time siden, Stjernefrukt said:

Jeg sverger til Eight Hour Creamen til Elisabeth Arden hvis jeg får tørre lepper. Den originale altså, ikke den som er til leppene.

Den virker over natta synes jeg, og har jo en ganske hyggelig pris tatt i betraktning hvor lite man bruker om gangen.

Jeg elsker denne, og ble avhengig da jeg gikk på ISO @Andrea

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Sara Happ Lip Slip er fantastisk, både den i tube (ørlite seigere) og den i krukke. Ellers synes jeg Medela Purelan er fantastisk om natten (gul tube, fås på apotek, og koster litt over 100 kroner for 30 ml som holder i flere år). Dr. Lipp er også ren lanolin, men den lukter mer sau, og er dyrere, og det samme gjelder Lanolips, som jeg heller ikke syntes at var det store.

Eight Hour Cream takler jeg ikke på leppene, for den gjør huden sår og tørrere, men det kan være min hud som ikke er så glad i salisylsyre, som har en eksfolierende effekt.

Edited by Magpie

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Minnea

Jeg har kluss med tåre og spytt-produksjon pga lupusen, så har kronisk tørre lepper og har prøvd det meste. Nå bruker jeg ginger sugar overnight på natta (gjerne med en dråpe e-vitaminolje under på ekstra tørre dager), og så Sara Happ på dagen. Alltid mac prep+prime under leppestift. Pleier også å legge hyaluronsyreserumet over leppene i tillegg til ansiktet (ikke så praktisk når man er vimsete og snegleslimet har lik flaske :giggle:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea
On 21. desember 2016 at 10.14, Magpie said:

Sara Happ Lip Slip er fantastisk, både den i tube (ørlite seigere) og den i krukke. Ellers synes jeg Medela Purelan er fantastisk om natten (gul tube, fås på apotek, og koster litt over 100 kroner for 30 ml som holder i flere år). Dr. Lipp er også ren lanolin, men den lukter mer sau, og er dyrere, og det samme gjelder Lanolips, som jeg heller ikke syntes at var det store.

Eight Hour Cream takler jeg ikke på leppene, for den gjør huden sår og tørrere, men det kan være min hud som ikke er så glad i salisylsyre, som har en eksfolierende effekt.

Kjøpte Medela Purelan i dag, og foreløpig er det tommel opp. Jeg foretrekker en sånn konsistens, og leppene gikk fra flakete og stramme til glatte og myke i løpet av kvelden.

Har bare tatt 5 kapsler av iso på 10 dager, og kommer ikke til å ta noen fler før om to dager til. Så leppene klarer seg ok foreløpig. Tenker å bestille ginger sugar overnight og Sara Happ etterhvert. Jeg har kjapt sett igjennom ingrediensene på lipbalmer jeg liker kontra de jeg ikke liker. Det jeg har sett (etter veldig rask research) er at jeg foretrekker ting med lanolin og petrolatum, og ikke de med beeswax og shea. Noen som har noen tanker om ingredienser? 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
lykkelitenen

Jeg er som deg @andrea, jeg må ha mineralolje eller lanolin i noe av det jeg bruker. Husker når Hilde Christina var poppis og jeg kuttet ut lanolin og mineralolje, aldri hatt så tørre lepper og hender i mitt liv :/ Jeg veksler mellom fukt og fett, dr. Lip og savex er mine favoritter på vinterstid, sammen med Ole henriksen ellers. Men jeg vet savex ikke funker på alle, så ikke ta mitt ord på den om du har funner noen som du liker ;)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Magpie

Jeg er definitivt en tilhenger av lanolin og mineraloljer. De legger igjen et beskyttende lag på leppene, som hindrer uttørking. Om man trenger mer fukt, kan man i tillegg brukte fuktserum og/eller oljer under. Jeg unngår også alle former for mentol, peppermynte og sitrus i leppeprodukter fordi det er irriterende for huden, men det er ikke alltid like enkelt. Jeg foretrekker Purelan framfor Dr. Lipp fordi Purelan lukter null og niks og har litt glattere konsistens, men egentlig burde vel all renset lanolin være likeverdig.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur

Jeg tester meg gjennom ca alt dere og google foreslår om dagen, pga en i familien med cellegift-tørre/sprekkende lepper/hud. Det beste vi har funnet frem til er Eucerin Aquaphor. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea
2 timer siden, Azur said:

Jeg tester meg gjennom ca alt dere og google foreslår om dagen, pga en i familien med cellegift-tørre/sprekkende lepper/hud. Det beste vi har funnet frem til er Eucerin Aquaphor. 

Den tenkte jeg også å prøve, har hørt at den er super for lepper som lider pga medisinbruk :) 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea
On 24. desember 2016 at 12.17, Azur said:

Hvor har du kjøpt den? Var på apotek 1 (tror jeg?), og de hadde den ikke. Da jeg spurte etter den sa de at Eucerin var på vei ut av Norge, så de kom nok ikke til å få den inn igjen.

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider