Katharina

Knusktørre lepper

Recommended Posts

Azur
14 timer siden, Andrea said:

Hvor har du kjøpt den? Var på apotek 1 (tror jeg?), og de hadde den ikke. Da jeg spurte etter den sa de at Eucerin var på vei ut av Norge, så de kom nok ikke til å få den inn igjen.

Han som bruker den bor et annet sted i landet, men fikk beskjed ved gjenkjøp nå at de var nesten tom  og at det ikke kom inn flere. Gjelder det hele Eucerin-merket, altså? Det er jo helt villt! 

De har den fortsatt på nett. Tror du kan bestille til ditt apotek og få gratis frakt. 

https://www.apotek1.no/produkter/eucerin-aquaphor-salve-40g-969426p

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea
30 minutter siden, Azur said:

Han som bruker den bor et annet sted i landet, men fikk beskjed ved gjenkjøp nå at de var nesten tom  og at det ikke kom inn flere. Gjelder det hele Eucerin-merket, altså? Det er jo helt villt! 

De har den fortsatt på nett. Tror du kan bestille til ditt apotek og få gratis frakt. 

https://www.apotek1.no/produkter/eucerin-aquaphor-salve-40g-969426p

Det virket som om det gjaldt hele merket. Det var innamari utplukket, og mener å huske at butikkdamen sa "Eucerin er på vei ut av Norge".

Takk for tips om bestilling!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur
17 minutter siden, Andrea said:

Takk for tips om bestilling!

Echemist og FU har den også, så du får nok tak i mer om den skulle bli favoritt. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea
3 timer siden, Azur said:

Echemist og FU har den også, så du får nok tak i mer om den skulle bli favoritt. 

Var innom et annet apotek, og fant den svære tuben med Aquaphor. Spurte om de hadde den lille leppepomaden, men de mente at det ikke fantes en leppepomade som het aquaphor og at folk brukte den store tuben på leppene. Leppene mine er så vonde og såre i dag, så jeg kjøpte den. Førsteintrykket er ganske dårlig, hehe. Når jeg skal klemme ut litt til leppene kommer det bare rennende ting ut. Hvis jeg skal få noe "fast" må jeg klemme ut en del, så jeg tok resten på hendene. Det sved litt, og det er såååå klissete og ekkelt! Jeg føler meg skikkelig snytt nå, skulle heller vært tålmodig og kjøpt på nett.. :silly: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Azur
17 minutter siden, Andrea said:

de mente at det ikke fantes en leppepomade som het aquaphor og at folk brukte den store tuben på leppene. 

Det stemmer. Men det er som sagt cellegiftpasienter det er snakk om, og alvorlige sprekker/sår i huden. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maarte
Den 24.4.2016 at 15.26, Nora skrev:

Aritaum Ginger Sugar Overnight Lip Mask, Kan kjøpes på ebay. Jeg har hatt fantastiske lepper hele vinteren pga denne! Må brukes om kvelden for den er ekstremt klissete, og det er jo ingen rask måte å få tak i den på, men den er så god at jeg synes du bør skaffe den uansett!

Bestilte denne etter å ha funnet dette forumet når jeg googla etter noe som hjalp på mine ekstremt tørre lepper. Og må bare si: wow! Det eneste som har fungert for meg. Har faktisk slutta helt med lypsyl/leppepomade etter at jeg fikk den. Så takk for tips :):)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Nora
41 minutter siden, Maarte skrev:

Bestilte denne etter å ha funnet dette forumet når jeg googla etter noe som hjalp på mine ekstremt tørre lepper. Og må bare si: wow! Det eneste som har fungert for meg. Har faktisk slutta helt med lypsyl/leppepomade etter at jeg fikk den. Så takk for tips :):)

Så bra at den funker for deg! :)

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene

I det siste har jeg slitt skikkelig med et ørlite parti midt på overleppa. Det kjennes nesten ut som en tørr, stram linje, i mangel på bedre måte å beskrive det på. Carmex virker innimellom, men ellers har jeg prøvd alt føler jeg! Prøver så godt jeg kan å ikke fukte leppene med tunga, for da blir det jo bare verre. Nå har det begynt å bli sårt også, så jeg er nesten desperat etter noe som funker nå! Har prøvd å skrubbe uten hell, så jeg trenger nok noe skikkelig pleiende. Tips, anyone? :( 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
tapermari
1 time siden, Helene said:

I det siste har jeg slitt skikkelig med et ørlite parti midt på overleppa. Det kjennes nesten ut som en tørr, stram linje, i mangel på bedre måte å beskrive det på. Carmex virker innimellom, men ellers har jeg prøvd alt føler jeg! Prøver så godt jeg kan å ikke fukte leppene med tunga, for da blir det jo bare verre. Nå har det begynt å bli sårt også, så jeg er nesten desperat etter noe som funker nå! Har prøvd å skrubbe uten hell, så jeg trenger nok noe skikkelig pleiende. Tips, anyone? :( 

Det er ikke akkurat på leppekanten nei(altså akkurat der leppa slutter og huden begynner)? Jeg kan få en rød strek der som er skikkelig sår. Liker godt lipbalmen fra Malin+Goetz(Kicks), men tør ikke si den gjør underverker for deg da jeg synes lepsyl er så individuelt :blush:

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Helene
3 timer siden, tapermari said:

Det er ikke akkurat på leppekanten nei(altså akkurat der leppa slutter og huden begynner)? Jeg kan få en rød strek der som er skikkelig sår. Liker godt lipbalmen fra Malin+Goetz(Kicks), men tør ikke si den gjør underverker for deg da jeg synes lepsyl er så individuelt :blush:

Nei, det er på en måte midt på :(

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
DivaG

Holy crap, trodde jeg hadde hatt såre lepper før, men denne ISO kuren har lært meg at carmex er det livet mitt dreier seg om. Tørr knapt å gå så langt som på do uten. Noen som har tips til heavy duty lipbalm på ISO-kur?

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
vakkerlakk
5 minutes ago, DivaG said:

Holy crap, trodde jeg hadde hatt såre lepper før, men denne ISO kuren har lært meg at carmex er det livet mitt dreier seg om. Tørr knapt å gå så langt som på do uten. Noen som har tips til heavy duty lipbalm på ISO-kur?

Har ikkje gått på ISO-kur, men syns den der koreanske Ginger Sugar overnight lip mask fungerer bra. Den er veldig sticky så passar ikkje så godt på dagtid, men klæsj den på på kvelden så er det mykje betre på morgonen syns eg. 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea
31 minutter siden, DivaG said:

Velkommen i gjengen :rotfl: 

Jeg bruker carmex konstant hele dagen, og så bruker jeg Eucerin Aquaphor og lanolin når jeg er hjemme. Vet egentlig ikke helt hva jeg synes om aquaphor, men jeg klarer meg fint med det jeg har nå. Jeg bruker carmex på tube (ikke stift!!) nå, og synes den konsistensen er super.

Nuxe og LRP har vært helt bortkastet for meg mens jeg har gått på ISO. Noe skikkelig klissete med lanolin (typ carmex) er det som funker best for meg, siden det legger et beskyttende lag over såre lepper. 

Rop ut hvis du finner noe fantastisk!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Maarte
Den 1.5.2017 at 19.25, DivaG skrev:

Veit ikke noe om ISO-kur, men ginger suger overnight mask har gjort at jeg nesten har slutta med lypsyl på dagtid ? Og jeg var seriøst avhengig før, men knusktørre lepper og konstant smøring med ulike lypsyler. Synes egentlig det ikke er noe problem å ha på litt en gang iblant på dagtid heller (den er klissete, men det plager meg ikke).

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
DivaG
On 1.5.2017 at 20.00, Andrea said:

Velkommen i gjengen :rotfl: 

Jeg bruker carmex konstant hele dagen, og så bruker jeg Eucerin Aquaphor og lanolin når jeg er hjemme. Vet egentlig ikke helt hva jeg synes om aquaphor, men jeg klarer meg fint med det jeg har nå. Jeg bruker carmex på tube (ikke stift!!) nå, og synes den konsistensen er super.

Nuxe og LRP har vært helt bortkastet for meg mens jeg har gått på ISO. Noe skikkelig klissete med lanolin (typ carmex) er det som funker best for meg, siden det legger et beskyttende lag over såre lepper. 

Rop ut hvis du finner noe fantastisk!

Jeg syntes kanskje mentolatum balm på tube funka enda bedre enn carmex om natta, men tror jeg bare kjøper er kasse carmex og lar det stå til

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Andrea
6 timer siden, DivaG said:

Jeg syntes kanskje mentolatum balm på tube funka enda bedre enn carmex om natta, men tror jeg bare kjøper er kasse carmex og lar det stå til

Jeg hater lukta på mentolatum så det har jeg ikke prøvd, men kan tenke meg at den funker bedre på natten ja :) Jeg bruker ikke carmex på natten, men et tykt lag med aquaphor og lanolin (jeg bruker purelan fra medela). Vil prøve ginger sugar overnight mask når jeg har litt penger til overs, spent på den!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
DivaG
3 timer siden, Andrea said:

Jeg hater lukta på mentolatum så det har jeg ikke prøvd, men kan tenke meg at den funker bedre på natten ja :) Jeg bruker ikke carmex på natten, men et tykt lag med aquaphor og lanolin (jeg bruker purelan fra medela). Vil prøve ginger sugar overnight mask når jeg har litt penger til overs, spent på den!

Synd! Sålangt er det klart det beste ? 

Jeg vil og prøve den, men må drøye til lønna ramler inn!

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider
Katharina

Jeg har funnet min egne beste løsning! Var i Frankrike for litt siden, og fant bioderma lip balm 3 for 2, så hamstrert selvsagt, og den er SÅ god! Var innom og kjøpte 3 til så nå har jeg 6 stk liggende :giggle: 

Del dette innlegget

Link til innlegget
Del på andre sider