maliima

Kost til mineralfoundation

Anbefalte innlegg

maliima

Tanta mi er på utkikk etter kost til mineralfoundation, og når jeg skulle prøve å gi henne tips så ble jeg helt blank siden det er såpass lenge siden jeg brukte mineralpudder. Noen som har noen tips til koster som man ikke trenger shipito for å kjøpe og som ikke koster en formue? :-) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magpie

Jeg liker Real Techniques Expert Face Brush til mineralfoundation. Den er tett og ganske liten, og lett å bygge opp god dekkevne med uten at det flyr pudder overalt. Denne koster ca hundrelappen på H&M. Zoeva Silk Finish er også ganske bra, fås hos Douglas. Om jeg skal ha en stor kost, bruker jeg pudderfoundationkosten fra Estee Lauder. Den er diger, i naturhår, og koster kanskje rundt 400 kroner? Jeg liker egentlig best små, tette syntetiske koster (mykere, tåler mer, billigere), men større koster gir et mer transparent resultat. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tapermari
1 hour ago, Nora said:

Enig med Magpie. Real techniques Buffing Brush er også fin, men den tror jeg bare kommer i sett. 

Ja, eller så får man kjøpt den helt lik på ebay til 9 kr :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Jeg liker også RT eller Sigma. Jeg bruker for tiden RT Multi Task Brush eller Sigma F84, men liker de fleste som er nevnt her. :) Jeg ville nok prøvd en fra Real Techniques siden de er lett å få tak i. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ludo

Jeg bruker også bare Real Techniques Expert Face Brush og har kjøpt den omigjen når liminga gikk opp etter lang tid(og uvøren bruk).

Har andre børster og, inkludert noen til Bare Minerals - men det er RT det går i til mineralsminke og pudder. Både løst og fast(bortsett fra settingpudder da).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wasabi

Jeg bruker den fra Sigma. Husker ikke om det er F80 eller 82 i farten, men er den som Hilde Christina anbefalte så varmt på bloggen sin. Det er skikkelig god ihvertfall, beste jeg har prøvd. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone
39 minutter siden, LinnH said:

Kan F82 ligne på Zoeva 102 Silk Finish? 

Fasongen er ganske lik men F82 er litt "stivere" i den forstand at hårene virker kortere sånn at den ikke "flytter seg" like mye under bruk. Okei det var tidenes dårligste forklaring... Silk Finish er mer det som på engelsk heter flimsy. 

(Men jeg elsker begge, altså. Og elsker ikke Expert Face Brush, som den eneste i hele verden.) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
LinnCaroline

Jeg er enig med Tones beskrivelse, og jeg vet faktisk ikke hvilken jeg liker best. Kanskje bittelitt mer Silk Finish fordi jeg liker at busten beveger seg litt, men skal ikke si det sikkert. :quiet:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tuffl

Hei! Jeg ser at flere anbefalte RT Expert Face Brush for noen år tilbake. Det jeg lurer på, er om dere har nye foretrukket koster til å påføre (løs) mineralfoundation med? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maiken

Fortsatt Expert Face Brush her, altså. 😂 Ellers er den nye kabukien til RT veldig fin, men mye mykere og ikke like tettpakket, så blir ikke like god dekk. Denne her.

Endret av Maiken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider